ماه هشتم بارداری از هفته چندم شروع میشه

شروع ماه هشتم بارداری از چه هفته ای است؟

ماه هشتم بارداری هم برای مادر و هم برای جنین از اهمیت بیشتری برخودار است. در این ماه جنین رشد بیشتری دارد و با توجه به این رشد مادر احساس سنگینی و خستگی بیشتری دارد. اما سوالی که شما در رابطه با ماه هشتم بارداری از شما پرسیده اید این است که شروع ماه هشتم بارداری از چه هفته ای است؟، و ماه هشتم بارداری از هفته چندم شروع میشود؟

هشت ماهگی میشه چند هفته؟

ماه هشتم بارداری شامل هفته های سی و دوم تا سی و ششم است.

مطلب مرتبط: برای کمردرد شدید در ماه هشتم بارداری چه کنم؟!

حقایقی در رابطه با ماه هشتم بارداری

در ماه هشتم بارداری کودک تقریبا رشد خود را کامل می کند البته مغز و ریه هنوز به شکل کامل خود نرسیده اند.  چربی در دور قسمت بازوها جمع میشود. چربی برای فراهم ساختن انرژی و کمک به تنظیم دمای بدن پس از تولد، در زیر پوست جمع می شود. وزن جنین در هر هفته در حدود ۲۰۰ گرم افزایش می یابد. در ماه هشتم بارداری کودک شما در حدود ۴۱ سانتیمتر قد دارد و ورن او از ۱۵۰۰گرم بیشتر است.

در ماه هشتم بارداری بسیاری از کودکان وضعیت سر به طرف پایین را به خود می گیرند. کودک به رفتار و وضع عاطفی شما پاسخ می گوید، این پاسخ از طریق ورود هورمون های مترشحه از بدن شما و از راه جفت صورت می گیرد.

در هفته اول ماه هشتم بارداری یعنی هفته ۳۱ بارداری، اگر با کودک شروع به صحبت کردن بکنید متوجه واکنش او خواهید شد. برای تایید این موضوع شما می توانید به شکمتان نور بتابانید تا به واکنش جنین به رفتارهایتان پی ببرید، اگر تحرکی را احساس نکردید نگران نباشید، کودک شما خواب است. چند ساعت دیگر دوباره این کار را امتحان کنید.

از دیگر موضوعاتی که در ماه هشتم بارداری برای مادر برجسته میشود، احساس بیشتر تنگی نفس است. اما شما باید بدانید که این موضوع کاملا طبیعی است. برای کمتر کردن این مشکل پیشنهاد میشود حجم وعده های غذایی خود را کاهش دهید ولی در عوض تعداد آن را افزایش دهید. قرار دادن پاها بالاتر از سطح بدن در هنگام خواب نیز می تواند برای برطرف کردن حس نفس تنگی به شما کمک کند.

در ماه هشتم بارداری شما ترشحات سفید رنگ واژنی خواهید داشت و دلیل این موضوع افزایش هورمون های استروژن و پروژسترون در خون شما است. از دیگر موضوعات مطرح در ماه هشتم بارداری خارش واژن است و ممکن است  که  احساس خارش واژن برای شما همراه با بو باشد. در صورتی که متوجه عفونت شدید حتما این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

مطلب پیشنهادی: نزديكی در ماه هشتم بارداری اشکالی داره؟!

ماه هشتم بارداری هفته چندم میشه

تغذیه مادر در ماه هشتم بارداری

متخصصان زنان و زایمان بر مصرف روزانه میوه و سبزی مادران باردار تاکید دارند. همچنین خوردن غلاتی مانند جوانه گندم و یا عدس و جو و … برای مادران باردار مفید است و مادران می توانند با ترکیب این جوانه ها در سوپ و یا سالاد از خواص آنها بهره بگیرند. در این دوران بهتر است از نان های سبوس دار مانند سنگک استفاده کنید.

احساس مادر ماه هشتم بارداری

تقریبا تمامی حفره ی شکمی توسط رحم پر می شود و به نزدیکی دنده های پایین می رسد. تمرین انقباضات رحمی، وقتی که رحم سفت شده و سپس شل می گردد، قوی تر و قابل توجه تر می شود. در صورتی که کودک در لگن قرار گیرد (پایین تر بیاید) می توانید پایین افتادن رحم خود را حس کنید، و این وضع تنفس را آسان تر خواهد ساخت.

فشار رحم سنگین شده، بر معده ی شما ممکن است ناراحتی ایجاد کند، به ویژه هنگامی که دراز کشیده اید. در این زمان لگن شما فراخ تر شده و ناراحتی مفاصل پشتی لگن و یا ناراحتی مفصل عانه شایع است.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. پس کسانی که هفته های سی و هشت زایمان میکنن طبق گفته شما که ماه هشتم شامل هفته های سی و دوم تا سی و ششم هست یعنی نه ماه و کامل نمیکنن پس اونجوری که نارس هستن بچه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *