وزن جنین در ماه اخر باید چقدر باشد؟!

میزان وزن گیری جنین در ماه آخر بارداری و نزدیک به تولد چقدر باید باشد؟

میانگین قد و وزن جنین در ماه نهم بارداری و نزدیک به زمان تولد در حدود ۵۵ سانتی متر و حدود ۳۳۰۰ گرم است. اما ژنتیک کودک و میانگین قد والدین و همچنین بیماریهای مادر و سبک تغذیه او نیز در این زمینه موثر است.

اکنون در ماه آخر جنین بزرگتر بوده و حركات غلتیدن کمتر احساس می شود. بدن حالت گوشتی دارد و فعالیت مغزی در حال سازمان یافتن است و حالت هوشیاری به خوبی برقرار است.

حرکات چشمی موزون و دید بهبود یافته است. در دو هفته ی آخر، حركات ممکن است آهسته تر شوند و جفت از بزرگ تر شدن باز می ایستد، ولی وظایف خود را دنبال می کند.

کودک به خاطر انقباض رحم در تنگنا قرار می گیرد. سینه ی کودک برجسته شده، در روی پوست چربی فراوان بوده و اندام ها نیرومند شده اند. نزدیک به ۸۰ درصد کودکان در ۱۰ روز آخر حاملگی به دنیا می آیند. میانگین قد و وزن کودک در این زمان در حدود ۵۵ سانتی متر و حدود ۳۳۰۰ گرم است.

احساس مادر در ماه آخر بارداری: رباطهای لگنی به حداکثر نرمی خود می رسند، که این وضع اجازهی فراخ تر شدن را به مفاصل لگنی میدهد. احساس می کنید که انرژیتان بر روی کودک متمرکز شده و کودک در این دوره مانند خودتان آرام تر است. ممکن است تمایلی قوی به این داشته باشید که خانه را برای ورود کودک جدید آماده و آراسته سازید. رحم تا دنده ها بالا می رود، مگر این که سر کودک وارد حفره ی بالای لگنی شده و در آن جا ثابت بماند.

همچنین انقباضات رحم ادامه می یابد. گردن رحم نرم تر و نازک تر می شود و چوب پنبه ی مخاطی (توپی مخصوص که رحم را بسته بود) ممکن است جابه جا شده و منجر به ترشحات خون آلود گردد.

پرده ی کیسه ی (آمینیوتیک) ممکن است قبل از زایمان پاره شود و باعث سرازیر شدن مایع آن گردد. با رسیدن زمان تولد، فعالیتهای رحمی افزایش می یابند تا انقباضات تمرینی به زایمان حقیقی مبدل شود. پستان های شما ممکن است پیش از موقع شروع به تولید آغوز کنند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *