ماه هفتم بارداری از هفته چندم شروع میشه

ماه هفتم بارداری از هفته چندم شروع میشه؟!

از نشانه های ماه هفتم بارداری می توان به ترشحات سفید رنگ واژن، ترشح آغوز از سینه، سوزش سر دل، اضافه کردن وزن و کم درد خانم های باردار اشاره کرد.  در این ماه توصیه می شود که مادران در ماه هفتم بارداری توجه ویژه تری نسبت به تغذیه و فعالیت های بدنی خود داشته باشند، هر چند که نباید فشار زیادی به بدن خود وارد کنند اما ورزشی مانند شنا می تواند کمک کننده باشد. اما سوالی که که مادران باردار برای این دوره از بارداری از ما پرسیده اند این است که ماه هفتم بارداری از چند هفتگی شروع میشود؟، ماه هفتم بارداری از هفته چندم شروع میشه؟، و یا هفت ماهگی میشه چند هفته؟

هفت ماهگی از هفته چند شروع میشه؟!

در یک جمله می توان گفت ماه هفتم بارداری شامل هفته های بیست و هفتم تا سی و یکم است.

در هفت ماهگی پلکهای کودک باز شده و باز و بسته شدن چشم ها مشاهده می شود. ریتم حرکات، تنفس و بلع به خوبی برقرار می شود و توانایی جهت دادن به بدن در جهات مختلف به وجود می آید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای تغذیه بارداری و وزن گیری مجاز

کیسه ی مایع آمنیوتیک در حدود ۷۵۰ میلی متر مایع در خود دارد، که اجازه حرکات آزادانه را به کودک می دهد. در هفته ی بیست و هشتم قد کودک حدود ۳۸ سانتی متر و وزنش به حدود ۹۰۰ گرم می رسد، این اندازه ها در هفته ی سی و دوم به حدود ۴۲ سانتی متر و وزن او ۱۸۰۰ گرم بالغ می شود.

احساس مادر در ماه هفتم بارداری: اکنون آغاز سه ماهه سوم حاملگی است و رحم شما بین فاصله ی ناف تا دنده ها قرار دارد.

انواع مختلف حرکات بچه را حس می کنید، مانند:

  • لگد زدن ها
  • غلت خوردن از پهلویی به پهلوی دیگر
  • لگدهای قوی کودک را ممکن است زیر دنده های خود حس کنید
  • سکسه های ریتمیک جنین که هر سه الی چهار ثانیه تکرار می شود

این حرکات در موقعی که استراحت می کنید، آشکارتر است.

هفت ماهگی از هفته چند شروع میشه

علائم طبیعی ماه هفتم بارداری

در ماه هفتم بارداری رشد جنین سرعت بیشتری پیدا می کند،لذا رحم بزرگتر میشود و این می تواند دلیلی برای فشار آمدن به قفسه سینه و ریه ها برای مادر شود،پس نگران تنگی نفس و احساس درد در قفسه سینه خود نباشید و بدانید که این موضوع طبیعی است.

در ماه هفتم بارداری ممکن است بر روی پوست خود احساس خارش داشته باشید و پوست شما خشک تر به نظر برسد، این هم از علائم طبیعی در ماه هفتم بارداری است. توصیه می شود که از صابون هایی که پوست را خشک می کنند استفاده نکنید و از پوشیدن لباس هایی حس خارش را تحریک می کنند اجتناب کنید و از مرطوب کننده های پوست استفاده کنید.

احساس خستگی در طول روز از نشانه های دوران بارداری است. ممکن است با وجود اینکه شما ساعات خوابتان صحیح است، باز هم در زمان بیداری احساس خواب الودگی و خستگی داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: خستگی در بارداری نشانه چیست و چه درمان هایی دارد؟

تغذیه در ماه هفتم بارداری دارای اهمیت دوچندانی است. به اضافه شدن وزن خود اهمیت بدهید و باید ها و نباید هایی که پزشکتان در مورد تغذیه به شما گوشزد کرده است می تواند کارساز باشید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *