آیا مصرف نوشیدنی های انرژی زا در حین شیردهی بی خطر است؟

آیا مصرف نوشیدنی های انرژی زا در حین شیردهی بی خطر است؟

نوشیدن های انرژی زا به عنوان محصولات شگفت آور به بازار عرضه می شوند که می توانند استقامت شما را افزایش داده، روند پردازش ذهنی و تمرکز را بهبود بخشیده و با خستگی عضلات مبارزه کنند. این ادعاها ممکن است یک مادر شیرده را وسوسه کند تا از آنها برای مبارزه با خستگی استفاده کرده و احساس انرژی کند.

با توجه به تأثیراتی که ممکن است مصرف منظم این نوشیدنی ها داشته باشد، مهم است که مصرف آنها را متوقف کرده و از خود بپرسید که آیا یک نوشیدنی انرژی زا همان چیزی است که باید در حین شیردهی به کودک مصرف کنید. این متن از وبسایت نی نی نما به شما می گوید که آیا مصرف نوشیدنی های انرژی زا در حین شیردهی بی خطر است، مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی ها چیست و جایگزین های بی خطر آن چیست.

نوشیدنی انرژی زا چیست؟

یک نوشیدنی انرژی زا، نوشیدنی است که سرشار از کافئین و شکر است. بر اساس تبلیغات انجام شده برای blitzkrieg، این نوشیدنی انرژی و تحریک فوری را فراهم می کند. ممکن است گازدار یا بدون گاز باشد. برخی نوشیدنی های انرژی زا حاوی عصاره های گیاهی و همچنین آمینه اسید هستند.

بررسی مصرف نوشیدنی های انرژی زا در حین شیردهی

انجمن بین المللی ورزش تشخیص داد که برای مشخص شدن ایمنی، ترکیبات موجود در نوشیدنی های انرژی زا به تحقیقات بیشتری نیاز دارند. همچنین چند مطالعه نشان داده اند كه برخی از مواد مورد استفاده در نوشیدنی های انرژی زا می توانند عوارض جانبی داشته باشند. این ترکیبات ممکن است نوشیدنی های انرژی زا را برای کودک شیرخوار و مادر نامناسب و ناامن کند. با این وجود، مصرف گاه به گاه یک نوشیدنی انرژی زا و در حد متوسط ممکن است برای شما و یا کودکتان ضرری نداشته باشد.

به خواندن این متن ادامه دهید تا درباره ترکیبات مورد استفاده در تهیه این نوشیدنی های انرژی زا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بررسی مصرف نوشیدنی های انرژی زا در حین شیردهی

مواد اولیه موجود در نوشیدنی های انرژی زا

۱٫ کافئین

کافئین یک محرک و یک ترکیب ارگوژنیک است که ضربان قلب و فشار خون را بالا می برد. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) مصرف روزانه حداکثر ۳۰۰ میلی گرم کافئین را برای مادر شیرده توصیه می کند. یک نوشیدنی انرژی زا معمولاً حاوی ۸۰ تا ۱۵۰ میلی گرم کافئین در هر هشت اونس است که معادل پنج اونس یا تقریبا ۱۴۰ گرم قهوه است.

اگر در حال مصرف قهوه و یا هر نوشیدنی حاوی کافئین دیگری هستید، و همچنین نوشیدنی های انرژی زا مصرف می کنید، ممکن است از آستانه مصرف کافئین میزان بیشتری مصرف کنید.

تحقیقات حاکی از آن است که اگر کودک به کافئین حساس باشد، مصرف مقدار بیشتری کافئین ممکن است باعث بهانه گیری، تحریک پذیری و عدم خوابیدن کودک شود. این مساله، ممکن است به تغذیه ضعیف نیز منجر شود. از این رو، عاقلانه است که از مصرف دوزهای زیاد کافئین در هنگام شیردهی خودداری کنید.

محتوای کافئین در نوشیدنی های با انرژی زایی کم

۲٫ سایر ترکیبات

چندین ترکیب دیگر موجود در نوشیدنی انرژی زا نیز ممکن است هنگام مصرف زیاد نوشیدنی ها مشکل ایجاد کند. این ترکیباتی که باید مورد توجه قرار بگیرند:

شکر دومین ماده موجود در این ترکیبات انرژی زا است. شربت ذرت با فروکتوز بالا یا ساکارز منبع اصلی انرژی در این نوشیدنی های انرژی زا محسوب می شوند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این قندها با مقاومت به انسولین و چاقی در مصرف کننده همراه است. همچنین، فروکتوز ممکن است به شیر مادر منتقل شود.

تائورین یک آمینو اسید اساسی حاوی گوگرد است که توسط انسان تولید می شود. این ماده به نوشیدنی انرژی زا افزوده می شود تا اثرات کافئین را بهبود ببخشد . شیر مادر حاوی میزان زیادی تائورین است و مکمل آن برای نوزاد شیرخوار لازم نیست. اثرات مصرف تائورین بر روی کودکان از طریق نوشیدنی های انرژی زا به خوبی مورد بررسی قرار نگرفته است.

گیاهانی مانند جینسنگ و جینکو بیلوبا در برخی از نوشیدنی های انرژی زا یافت می شوند. این گیاهان به طور کلی برای مصرف بی خطر (GRAS) در نظر گرفته می شوند. با این وجود، ایمنی و اثربخشی آنها در هنگام شیردهی ناشناخته است.

جدا از این موارد، نوشیدنی های انرژی زا همچنین حاوی مواد دیگری مانند گوارانا، ال کارنیتین و آنتی اکسیدان ها هستند. اثربخشی و ایمنی این مواد در دوران شیردهی قابل بحث است.

علاوه بر این، سازمان غذا و دارو، سازندگان نوشیدنی های انرژی زا را وادار به درج برچسب محصول در مورد مقدار مواد تشکیل دهنده موجود در این نوشیدنی ها نمی کند. تنها شرط لازم، درج مواد تشکیل دهنده نوشیدنی است.

از آنجایی که عوارض جانبی این ترکیبات ناشناخته است، عاقلانه است اگر می خواهید در هنگام شیردهی یک نوشیدنی انرژی زا مصرف کنید، با پزشک مشورت کنید. اگر پزشک مصرف آن را تأیید کرد، میزان مصرف را به ۱۶ اونس در روز محدود کنید.

گزینه های جایگزین نوشیدنی های انرژی زا

گزینه های جایگزین نوشیدنی های انرژی زا

از آنجایی که ایمنی و تاثیر مصرف نوشیدنی های انرژی زا در دوران شیردهی قابل بحث است، توصیه می شود تا مادران شیرده مصرف گزینه های جایگزین را در نظر بگیرند.

نوشیدن یک فنجان قهوه (نه بیشتر از دو فنجان در روز) یا چای را انتخاب کنید. مقدار کم کافئین موجود در این نوشیدنی ها می تواند بدون آسیب رساندن به کودک، انرژی شما را تقویت کند. به این ترتیب می توانید بسیاری از مواد گیاهی و مقدار زیادی قند افزودنی در نوشیدنی های انرژی زا را مصرف نکنید. به خاطر داشته باشید که مصرف کافئین خود را به ۳۰۰ میلی گرم در روز محدود کنید.

تذکر: حتی مقدار کم کافئین می تواند برای برخی از نوزادان بیش از حد باشد. مراقب کودک خود باشید و طبق واکنش های او عمل کنید.

آب میوه های سالم و طبیعی و سوپ ها را با یک وعده غذایی مناسب میل کنید. این موارد می توانند به بالا نگه داشتن انرژی تان کمک کرده، از کم آبی بدن جلوگیری کنند و سیستم ایمنی بدن را تقویت نمایند. از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کرده، آب بنوشید و از نور خورشید برای جوانسازی بدن استفاده کنید.

چرت زدن می تواند به مبارزه با ضعف و به دست آوردن انرژی اضافی کمک کند. بعد از مشورت با پزشک، یک تمرین ورزشی را امتحان کنید و به تدریج استقامت بدن خود را بالا ببرید.

نوشیدنی های انرژی زا هنگامی که به صورت گاه به گاه مصرف شوند، مشکلی ایجاد نمی کنند، اما استفاده از آنها در دوران شیردهی نیاز به راهنمایی پزشک دارد. درست مانند بارداری، دوران شیردهی نیز یک مرحله مهم است که رژیم غذایی تان پیامدهای مستقیمی بر روی کودک شیرخوار دارد. بنابراین، تغذیه سالم، یک شیوه زندگی فعال و برخی از ترفندهای بی خطر می توانند به مقابله با استرس و خستگی تان کمک کنند.

به عنوان یک مادر شیرده، چگونه انرژی تان را حفظ می کنید؟ تجربه خود را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *