خوردن عسل برای کودکان از چه سنی مجاز است

خوردن عسل برای کودکان از چه سنی مجاز است؟

عسل یک شیرین کننده طبیعی است و از این رو بهتر از شکر در نظر گرفته می شود. دارای ارزش غذایی متوسط با وجود مقدار قابل‌توجه مواد فوتو شیمیایی و فلاونوئید ها است. عسل مدت طولانی است که در آیورودا (علم باستانی) مورد استفاده قرار می گیرد.

بسیاری از والدین در حال کنار گذاشتن شکر تصفیه شده به سمت گزینه های جایگزین مانند عسل و جگر هستند. در این زمینه، خوب است که درباره ارزش غذایی عسل، اینکه چگونه می‌تواند برای کودک مفید باشد، و چه زمانی می‌توانید به آن‌ها عسل بدهید، بدانید. در این مطلب، همه اینها و موارد دیگر را به شما می‌گوید.

چه زمانی می توانید به کودکان عسل بدهید؟

عسل مغذی است، اما باید بعد از یک سالگی به کودکان معرفی شود. این امر برای جلوگیری از بوتولیسم شیرخواران، بیماری که ممکن است به دلیل مصرف عسل توسط کودکان زیر یک سال رخ دهد. عسل حاوی باکتریهای تشکیل دهنده اسپور بنام کلستریدیوم بوتولینوم است که می تواند در روده تکثیر شود.

باکتریها سموم را آزاد می کنند که می تواند روده کودک را تحریک کند، زیرا نوزادان دارای سیستم گوارشی توسعه نیافته هستند که قادر به مقابله با اسپورهای کلستریدیوم نیستند.با این حال، عسل برای کودکان بالای یک سال بی خطر است زیرا دستگاه گوارش آنها به اندازه کافی بالغ است تا بتواند باکتری ها را از طریق بدن خارج کند. با این وجود, از عسل به عنوان جایگزینی برای شکر تصفیه‌شده استفاده کنید اما نه به همراه شکر.

عسل علاوه بر شیرین کننده بودن، برخی فواید سلامتی نیز ارائه می دهد:انرژی متراکم: یک قاشق چایخوری عسل تقریباً ۲۰ تا ۳۰ کالری دارد. آن می تواند به وعده های غذایی کودک برای برآورده کردن کل کالری مورد نیاز أنها اضافه شود. اگر به فرزند خود عسل می‌دهید، عسل دارای شاخص گلیسمی پایین مانند عسل قاقیا را انتخاب کنید که سلامتی کلی آن‌ها را تامین خواهد کرد.

 

تقویت بدن و تسریع روند درمان

عسل به دلیل خاصیت درمانی آن شناخته شده است. از خاصیت ضد میکروبی و ترمیم زخم آن برای کمک به درمان جراحات، نیش حشرات، سوختگی، جوش و زخم ها استفاده می شود. مخلوط عسل با موم زنبور عسل و روغن زیتون ممکن است در درمان پوست آسیب دیده و بیماری هایی مانند پسوریازیس یا درماتیت آتوپیک در کودکان کمک کند

خواص ضد ویروسی عسل

عسل خالص دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی در مقابل باکتری های بیماری زا و آنتروپاتوژن ها است. این خصوصیات دلیل احتمالی استفاده عسل در طب آیورودا, به ویژه برای درمان سرفه و سرماخوردگی است. مصرف کنترل‌شده عسل می‌تواند پتانسیل جلوگیری از مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان را داشته باشد.

خواص ضد التهابی عسل

به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی اثبات شده، عسل یک داروی طبیعی برای درمان بیماری های التهابی مانند گلودرد، آسم، زخم مخاط دهان, التهاب معده و روده و غیره محسوب می شود.

خاصیت آنتی اکسیدانی و آنتی بیوتیکی عسل برای کودکان

عسل طبیعی دارای اثرات آنتی‌اکسیدانی و آنتی‌بیوتیکی است. خاصیت اصلاح رادیکال آن توسط فنل به آن منتقل شده است در حالی که خواص آنتی بیوتیکی آن توسط مهار کننده منتقل می شود. این خواص ارتقا دهنده سلامتی عسل آن را به پرمصرف‌ترین ماده غذایی در میان نوزادان و کودکان تبدیل کرده‌است.

خواص پرو بیوتیک عسل

عسل به عنوان یک ماده پری بیوتیک عمل می کند. عسل اضافه شده به شیرکره ای یا پنیر کورد ترکیب خوبی از پری بیوتیک و پروبیوتیک است که به حفظ میکروبیوم روده سالم در کودکان کمک می کند.

عسل ریفلاکس معده را تسکین می دهد

اگر کودکی از بیماری رفلاکس معده رنج می برد، سپس از عسل برای تسکین استفاده می‌شود. مصرف عسل با پوشاندن دیواره مری و غشاء معده این بیماری را برطرف می کند. این امر مانع جریان رو به بالا غذا و شیره معده می‌شود و باعث تسکین می‌شود. بیشتر باعث تحریک بافت های موجود در اسفنکتر می شود و در رشد مجدد کمک می کند و در نتیجه احتمال ریفلاکس اسید را کاهش می دهد.

عسل یبوست و اسهال را تسکین می دهد

یبوست و اسهال در کودکان شایع نیست. بنابراین اگر به هر دو مبتلا شود، عسل خام مانوکا را می توان با معده خالی مصرف کرد تا کمی تسکین پیدا کند.علیرغم فواید متعدد آن، احتمالاً بیشترین کاربرد دارویی عسل برای معالجه سرفه و سرماخوردگی است.

عسل برای سرفه و سرما خوردگی در کودکان

آکادمی اطفال آمریکا در مورد استفاده از داروهای بدون نسخه برای سرفه و سرماخوردگی برای کودکان زیر چهار سال توصیه نمی کند، مگر اینکه توسط پزشک یا متخصص اطفال تجویز شود.

عسل طبیعی برای خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد قارچ شناخته شده است، به همین دلیل افراد از عسل به عنوان داروی طبیعی برای سرماخوردگی و سرفه استفاده می کنند. باور بر این است که عسل پاستوریزه شده قبل از زمان خواب باعث تسکین برخی از علائم سرفه و سرما در کودکان بالای یک سال می‌شود.

بهبود کیفیت خواب در کودکان

همچنین گفته می‌شود عسل کیفیت خواب در کودکان را بهبود می‌بخشد.

راه هایی برای عسل دادن به کودک

به تدریج عسل را در رژیم غذایی کودک وارد کنید. انجام این کار به شما فرصت می دهد تا هرگونه واکنش آلرژیک احتمالی را بررسی کنید. همچنین به کودک زمان کافی برای سازگاری با مزه و بافت عسل می‌دهد.

  • در اینجا چند روش برای جایگزینی شکر تصفیه شده با عسل آورده شده است:
  • برای افزایش طعم غذا، عسل را به بلغور جو دو سر اضافه کنید.
  • برای شیرین شدن شیر به جای اضافه کردن شکر، عسل اضافه کنید.
  • آن را روی نان بریزید.
  • ماست و عسل را با هم مخلوط کنید تا مخلفات غذایی دلپذیر تهیه کنید.
  • اگر فرزندانتان دوست دارند اسموتی شیرین باشد، می‌توانید به جای شکر، عسل را به آن اضافه کنید.
  • عسل را روی پنکیک ها و وافل ها پخش کنید.
  • از آن به عنوان ماده طعم دهنده و یا به عنوان جایگزینی برای شکر در غذاهای پخته‌شده استفاده کنید.

نکات احتیاطی در هنگام مصرف عسل برای کودکان

در صورت مشاهده عوارض جانبی مانند مشکلات تنفسی، ضعف عضلات و یبوست، دادن عسل به کودک را قطع کنید.

نکات احتیاطی در هنگام مصرف عسل برای کودکان

اقدامات احتیاطی برای پیگیری قبل از مصرف عسل

اقدامات احتیاطی برای پیگیری قبل از مصرف عسل، لازم است اطمینان حاصل شود که خلوص آن سالم باقی بماند. در اینجا کاری است که می‌توانید برای آن انجام دهید. بیش از حد به کودکان عسل ندهید. عسل دارای کالری بالایی است و حاوی قند طبیعی است مانند فروکتوز, که در مصرف بیش از حد، ممکن است منجر به افزایش وزن ناخواسته، پوسیدگی دندان و مشکلات معده شود. بنابراین, اعتدال در مصرف را رعایت نمایید. تاریخ تولید و مطالب ذکر شده در برچسب را بررسی کنید. آن را در فضای باز بدون درپوش نگه ندارید زیرا ممکن است توسط حشرات و گرد و غبار آلوده شود.ب طری عسل را در جای خنک نگهداری کنید. سعی کنید عسل را ظرف یک یا دو ماه از گرفتن آن استفاده کنید، حتی اگر مدت طولانی پس از آن خوب و قابل استفاده باقی بماند.

عسل خام حاوی مواد مغذی به شکل اصلی خود است اما همچنین دارای سموم طبیعی مانند گرایانوکسین ها است که می تواند باعث مسمومیت عسل شود.

علائم مسمومیت عسل در کودکان

علائم مسمومیت عسل شامل فشار خون پایین، حالت تهوع و استفراغ است. با این حال، وقتی که عسل فرآوری می‌شود, سموم رقیق می شوند و ممکن است تأثیر شدیدی بر بدن نداشته باشند. عسل فرآوری شده نیز عاری از دانه گرده و ذرات گرد و غبار است.این نشان می دهد که عسل فرآوری شده در مقایسه با عسل خام خطرات کمتری دارد، اما ارزش غذایی عسل خام نسبت به عسل فراوری شده برتری دارد. عسل می تواند ریز مغذی هایی را که معمولاً در قند ساده از دست می رود، فراهم کند، بنابراین عسل جایگزین بهتری برای قند تصفیه شده می شود. به یاد داشته باشید که عسل را به تدریج مصرف کنید تا کودک شما در حالی که بدن آنها با ماده غذایی جدید سازگار می شود، بتواند به طعم عادت کند. وقتی کودک شروع به لذت بردن از عسل می‌کند، ممکن است این شیرین کننده طبیعی را یک بخشی از رژیم غذایی متعادل کودک قرار دهید.

آیا فرزند شما عسل را دوست دارد؟ چگونه به او عسل می دهید؟ تجربیات خود را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: momjunction

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.