آیا بارداری پس از 50 سالگی ممکن است؟

آیا بارداری پس از ۵۰ سالگی ممکن است؟

با بچه دار شدن افراد مشهور در ۴۵ سالگی، و گاهی اوقات مسن‌تر از آن، به راحتی می توان فراموش کرد که بارداری با افزایش سن دشوار می شود. عوامل بسیاری در ایجاد بارداری سالم و بارداری دشوار برای زنان مسن‌تر موثر واقع می شوند. بنابراین، آیا برای شما ممکن است در سن ۵۰ سالگی و بعد از آن باردار شوید؟ خوب، بله همینطور است!

به لطف علم، زنان ۵۵ ساله و حتی ۶۵ ساله هم اکنون می توانند کاری را که پیش از این تصور نشده بود را انجام دهند. باردار شوند و فرزند سالم به دنیا بیاورند. اما، چطور؟

آیا برای شما ممکن است در سن ۵۰ سالگی و بعد از آن باردار شوید؟

به طور معمول، توانایی زن در بارداری با یائسگی به پایان می رسد، این یعنی ۱۲ ماه متوالی بدون قاعدگی. متوسط ​​سن یائسگی ۵۱ سال است و پس از آن حاملگی طبیعی امکان پذیر نیست. در این دوره، هم قاعدگی و هم دوره قاعدگی نامنظم می شوند و سرانجام پایان می یابند. حتی وقتی قاعدگی ها منظم باشند، کیفیت تخمک زنان در چهل سالگی آنها پایین تر از کیفیت تخمک زنان جوان است، که باعث می شود بارداری یک کودک سالم, به خصوص پس از ۴۲ سالگی دچار مشکل شود.

زمانی که یک زن ۴۰ ساله است، تنها ۳ درصد از تخمک های او باقی می‌ماند که برای بارداری کافی نیستند. برعکس، مردان در طول زندگی خود بارور باقی می مانند، اما خطر بروز نقایص ژنتیکی با تاثیر سن پدری افزایش می یابد.بنابراین چگونه می توانید در ۵۰ سالگی یا بعد از آن باردار شوید؟ خوب، یک بارداری سالم در این سن تقریباً غیرممکن است. تنها ۰٫۰۱ درصد از تولدهای طبیعی در زنان ۴۷ سال و بالاتر رخ می دهند. تنها راه بارداری برای این زن ها، لقاح آزمایشگاهی و اهدای تخمک است.

در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع آورده شده است.چه طور باید شروع کرد؟ برای اینکه فرصتی برای بارداری عادی و یک نوزاد سالم و متناسب داشته باشید، توصیه می کنیم قبل از باردار شدن، چند قدم بردارید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند برای بارداری آماده شوید. اگر در سن ۵۰ سالگی هستید، اگر حتی بعد از گذشت بیش از شش ماه رابطه جنسی محافظت نشده باردار نشوید، با یک متخصص جنین مشورت کنید. یا می توانید بلافاصله به یک متخصص مراجعه کنید، به خصوص اگر دلایل خاصی برای عدم توانایی بارداری مانند مشکلات تخمک گذاری، قاعدگی های نامنظم یا از دست رفته یا مشکل با اسپرم همسرتان دارید.

متخصص آزمایشاتی را برای تعیین اینکه در عملکرد تخمدان مشکلی دارید یا خیر، تجویز می کند. او همچنین مشکلات مربوط به لوله های فالوپی یا اسپرم همسر شما را بررسی می کند.اگر همه چیز خوب باشد، احتمالاً کیفیت تخمک کاهش یافته است، یا نابارور شده اید. در ادامه متخصص بسته به شرایط شما، گزینه هایی را به شما توصیه می کند. لقاح آزمایشگاهی و اهدای تخمک احتمالاً توصیه می شود. برای روش اهدای تخمک، ابتدا غربالگری می شوید، که شامل سونوگرافی رحم می شود تا از آزمایشات خون و توانایی حمل نوزاد اطمینان حاصل شود. سپس باید یک ارزیابی روانشناختی را پشت سر بگذارید تا مطمئن شوید که از لحاظ ذهنی آمادگی بچه دار شدن را دارید که از لحاظ ژنتیکی با شما ارتباطی ندارد.

متخصص داخلی بهترین فرد برای بررسی این موضوع است. متخصص داخلی، نگاهی به کم خونی، فشار خون بالا، مشکلات ریوی، مشکلات قلبی، دیابت و سایر بیماری هایی که ممکن است در دوران بارداری بدتر شود، خواهد داشت.پس از پاک شدن زن، او به مدت ۴ هفته و نیم استروژن، هورمون و پروژسترون مصرف می کند تا رحم خود را برای دریافت تخمهای بارور آماده کند. پس از کاشت تخمک در رحم، به مدت ۸ هفته دیگر به مصرف استروژن ادامه می دهد. علاوه بر این، همچنین پروژسترون را تجویز می کند، تزریقی که باید تا هفته ۱۰ بارداری به خانه ببرد.مزایای بارداری بعد از ۵۰ سالگیباور کنید یا نه، مادر شدن در سن بالای ۵۰  سالگی فواید زیادی دارد. در اینجا چند مورد ذکر شده است:

فواید بارداری در سن بالا

 

۱٫ زنانی که در سن بالا باردار شدند، عمر طولانی تری دارند

مطالعه‌ای که توسط دانشگاه یوتا انجام شد نشان داد که زنانی که در سنین ۵۰ سالگی بچه‌دار شده‌اند، تمایل به زندگی طولانی تر دارند، چه آنها بطور طبیعی و چه از طریق روش های دیگر، باردار شده باشند.

۲٫ امنیت اقتصادی

انتظار برای مادر شدن نیز سهم خود از مزایای مالی را دارد. یک مطالعه آمریکایی نشان داد که درآمد هر زن در هر سالی که او بچه دار می شود ۹ تا ۱۰ درصد افزایش می یابد. هنگامی که والد هستید، به ویژه والد مجرد و برای کار دیر کرده‌اید، این می‌تواند برای شغل شما گران تمام شود. تعداد بسیار کمی از کارفرمایان نسبت به مادران مجرد توجه دارند. بنابراین شما در این مرحله از زندگی از نظر روحی و مالی بسیار راحت تر خواهید بود.

۳٫ به احتمال زیاد شما با تجربه تر خواهید بود

یکی از بزرگترین مزایای بارداری دیرهنگام این است که شما اغلب دنیا را دیده‌اید و می‌دانید که چگونه عمل می‌کند. شما در زندگی حرفه ای خود راحت تر و ایمن تر هستید و به احتمال زیاد تصمیمات آگاهانه تربیتی بگیرید.معایب باردار شدن در ۵۰ سالگی یا بعد از آنبه تعویق انداختن والدگری و داشتن کودک در ۵۰ سالگی و بعد از آن نیز می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. این موارد عبارتند از:

خطرات بارداری در سن بالا

خطرات بارداری در سن بالا

۱٫ خطر سلامتی

در سال ۲۰۱۲، یک مطالعه نشان داد که سلامت زنان ۵۰ ساله یا بالاتر که با استفاده از تخمک های اهدایی باردار شدند به اندازه دریافت کنندگان جوان خوب بود، مشروط بر اینکه در طول و بعد از بارداری به خوبی مراقبت می‌شدند. اما برخی خطرات پزشکی وجود دارد. بارداری دیرهنگام احتمال دیابت، فشار خون بالا و پره اکلامپسی را افزایش می دهد، عارضه ای که در برخی موارد با فشار خون بالا و حتی آسیب اندام همراه است. علاوه بر این, محدودیت رشد, مرده‌زایی, زایمان زودرس و زایمان چند قلو از عوارض بالقوه هستند.

۲٫ از نظر جسمی سخت تر است

بارداری برای خانمهای مسن تر از نظر جسمی سخت است و وزن حمل کودک می تواند برای زنان مسن بیش از زنان جوان استرس زا باشد.

۳٫ خطر برای نوزادان

نه فقط مادر بودن، حتی نوزادان نیز با خطرات خاصی روبرو هستند، به عنوان مثال سندرم داون و ناهنجاری های ژنتیکی. با استفاده از تخمک های اهدا کنندگان جوان می توانید احتمال بروز این خطرات را به حداقل برسانید.

۴٫ فشار مالی

نکته آخر اینکه، در حالی که مزایای پولی در رابطه با بچه‌دار شدن در زندگی وجود دارد، تعهدات نیز وجود دارند. هرچه بیشتر به تاخیر بیندازید, احتمال بیشتری وجود دارد که در سنین بالاتر به کار خود ادامه دهید. زمانی که بیشتر دوستانتان در حال برنامه‌ریزی بازنشستگی هستند، مسئولیت های مالی خواهید داشت. بیمه بهداشت و درمان و عمر احتمالاً گرانتر می شوند. و هزینه های درمان باروری بر بار آن می افزاید. امیدواریم پست ما مفید واقع شود.ما تقریباً تمام چیزهایی را که باید برای بارداری در ۵۰ سالگی و بعد از آن بدانید را پوشش داده ایم.

اکنون تصمیم گیری کاملاً بر عهده شماست.آیا نکاتی برای به اشتراک گذاشتن با زنانی که در نظر دارند پس از ۵۰ سالگی باردار شوند دارید؟ سپس در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

منبع: momjunction

 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.