بهترین راه ها برای خلاص شدن از شر منافذ باز پوست

بهترین راه ها برای خلاص شدن از شر منافذ باز پوست

منافذ فرد بسته به نوع پوست انها ممکن است کم و بیش قابل توجه باشد.در صورتی که فرد نگران ظاهر منافذ خود باشد تعدادی درمان های خانگی وجود دارد که ممکن است مفید باشند.دو نوع منافذ وجود دارد.یکی در اثر ترشح چربی طبیعی پوست به نام سبوم ایجاد می شود و دیگری به خاطر تعریق پوست به وجود می اید.گاهی اوقات ممکن است منافذ ناشی از ترشح چربی بزرگ تر به نظر برسند.خلاص شدن از شر منافذ پوست امکان پذیر نیست،اما روش هایی برای کوچک تر نشان دادن انها وجود دارد.این مقاله به چگونه کمتر دیده شدن منافذ باز پوست می پردازد.همچنین این مقاله درباره نحوه تقویت پوست و اینکه چه درمان های دیگری برای این مشکل موجود هستند،صحبت می کند.

واقعیت های مختصری درمورد نحوه خلاص شدن از شر منافذ باز

منافذ سوراخ های ریز در پوست فرد هستند.اگر شخص منافذ باز داشته باشد ممکن است نتواند این مشکل را تغییر دهد.ممکن است با مسدود نکردن منافذ، کاهش منافذ باز شده امکان پذیر باشد.

چرا منافذ پوست باز می شوند؟

پوست هر فرد به غیر از پوست کف دست و پاهایشان از موهای ظریفی پوشیده شده است.فولیکول هر تار مو در قسمت بالای ان منافذ دارد.فولیکول مو درون خود غده ای دارد که چربی تولید می کند.به این غده که چربی تولید می کند غده سباسه می گویند.زمانی که غده سباسه چربی ترشح می کند چربی به سطح رویی پوست می رسد و در منافذ جمع می شود. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ انجام شده، علت اصلی که باعث باز شدن منافذ پوست می‌شوند، عبارتند از:

چربی بیش از حد پوست(سبوم): اگر فرد پوست چرب داشته باشد و غده سباسه انها چربی زیادی تولید کند باعث باز شدن منافذ پوست انها می شود.

کاهش خاصیت کشسانی اطراف منافذ: زمانی که پوست انعطاف پذیری کمتری داشته باشد منافذ بازتر به نظر می رسند.

افزایش حجم فولیکول مو: این اتفاق زمانی رخ می دهد که منافذ در انتهای فولیکول مو مسدود شوند.

زمانی که چربی در منافذ پوست جمع ‌شود و با آلودگی و لوازم آرایش روی پوست ترکیب ‌شود،منافذ می توانند مسدود شوند.این کار باعث می شود منافذ پوست کشیده شوند و بزرگتر به نظر برسند.در صورتی که منافذ پوست مسدود شده باقی بمانند ممکن است دچار جوش شوید.میزان فعال بودن غدهای سباسه فرد به ژنهای انها بستگی دارد.همچنین این موضوع به اندازه منافذ انها هم بستگی دارد.

داشتن منافذ باز موضوع نگران کننده برای سلامت فرد نیست.همانطور که مطالعه سال ۲۰۱۵ توضیح می دهد،اندازه منافذ صرفا یک موضوع مورد توجه از لحاظ زیبایی است.ممکن است خلاص شدن از شر منافذ باز امکان پذیر نباشد،اما اکثر افراد می توانند این منافذ را کمتر نشان دهند.بهترین روش برای این کار اطمینان از انعطاف پذیر ماندن پوست و مسدود نشدن منافذ انها است.

۸ راه برای کاهش منافذ باز

در این مطلب ۸ راه موثر برای کاهش ظاهر منافذ وجود دارد:

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

۱٫ انتخاب محصولات با پایه اب

اگر فرد پوست چرب دارد باید مطمئن شوند که از محصولات با پایه اب استفاده می کنند. استفاده از محصولات با پایه اب از تجمع بیش از حد چربی در منافذ جلوگیری می کند.فردی که پوست چرب و منافذ باز دارد باید از مصرف محصولات با پایه روغنی خودداری کند.ممکن است این کار منجر به چرب شدن بیشتر پوست و بازتر نشان دادن منافذ می شود.

۲٫ روزی دو بار صبح و عصر صورت خود را بشویید

شستن صورت یک روش مراقبت از پوست ساده است.اما با وجود بسیاری از محصولات موجود ممکن است فرد صرفا استفاده از اب گرم و شویینده را فراموش کند.داشتن یک عادت خوب برای شستشوی صورت ضروری است.شستشوی صورت هر روز صبح و عصر کمک می کند تا چربی و الودگی از منافذ خارج شوند و این کار برای کاهش ظاهر منافذ باز پوست مفید است.

۳٫ انتخاب شوینده های با پایه ژلی

اگر فردی پوست چربی دارد و می خواهد ظاهر منافذ خود را کاهش دهد باید شوینده با پایه ژلی را انتخاب کند.شوینده های مرطوب کننده ممکن است روی پوست موادی را باقی بگذارند و چربی پوست را افزایش دهند.شوینده های ژلی به پاکسازی چربی از درون منافذ کمک می کنند و ظاهر منافذ را کاهش می دهند.محصولات مختلفی برای خرید انلاین موجود هستند.

۴٫ لایه برداری

فردی که پوست چرب دارد باید هفته ای یک الا دو بار پوست را لایه برداری کند.لایه برداری کمک می کند چیزهایی که باعث مسدود شدن منافذ می شوند از درون ان خارج شوند.این چیزها شامل:

  • الودگی
  • سلول های مرده پوست
  • چربی بیش از حد

به دنبال محصولات لایه برداری که حاوی اسید سالیسیلیک هستند باشید، اسید سالیسیلیک اسیدی طبیعی است که به کاهش الودگی ها از منافذ کمک می کند. با این وجود، نباید بیشتر از دو بار در هفته پوست را لایه‌برداری کنید.لایه برداری بیش از اندازه با محصولاتی که حاوی اسید سالیسیلیک یا الکل هستند می توانند پوست را خشک‌ کنند.اگرچه لایه برداری باعث مسدود نشدن منافذ می شود اما در صورتی که پوست خیلی خشک شود منافذ می توانند بازتر به نظر برسند.محصولات متعدد لایه بردار ازجمله لایه برداری دستی و اسکراب ها برای خرید انلاین موجود هستند.

۵٫ هر روز پوست خود را مرطوب کنید

ممکن است ایده مرطوب کردن پوست چرب کار نامناسبی باشد.با این حال،این کار از باز شدن منافذ جلوگیری می کند.اگرچه شوینده های مرطوب کننده می توانند باعث بسته شدن منافذ شوند،اما در مقابل لوسیون های مرطوب کننده که بعد از شستشو و خشک کردن پوست استفاده می شوند مفید هستند.به اید دلیل که مرطوب کننده ها پوست را اب رسانی و نرم می کنند.این کار باعث می‌شود که چربی به جای اینکه روی منافذ سطح پوست بنشیند، به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کند.به این ترتیب مرطوب کردن از مسدود شدن منافذ با چربی جلوگیری می کند و منافذ را کمتر نشان می دهد.

۶٫ استفاده از ماسک خاک رس

استفاده از ماسک خاک رس یک یا دوبار در هفته می تواند به خروج چربی از منافذ کمک کند.این کار می تواند از باز شدن منافذ جلوگیری کند و منافذ را کمتر نشان دهد.با این حال،بهتر است این کار را روز دیگری که لایه برداری نمی کنید انجام بدهید.درمان بیش از حد پوست هم می تواند باعث تحریک ان شود.زمانی که پوست تحریک می شود ممکن است منافذ بازتر شده و اسیب هایی رخ دهد.

۷٫ همیشه موقع خواب ارایش خود را پاک کنید

لازم است که همیشه قبل از خواب ارایش خود را پاک کنید.خوابیدن با ارایش در طی شب می تواند منجر به مسدود شدن منافذ فرد شود.به این دلیل که لوازم ارایش،چربی و باکتری در منافذ جمع می شوند.در صورتی که فرد وقت کمی دارد استفاده از دستمال‌های مرطوب پاک‌کننده‌ی آرایش یک روش سریع برای پاک کردن ارایش می باشد.به دنبال خرید پاک کننده ارایش به صورت انلاین باشید.

۸٫ از ضد افتاب استفاده کنید

مراقبت از پوست در مقابل نور خورشید بسیار مهم است.اگر پوست فرد در اثر افتاب دچار اسیب شود این اتفاق می تواند پوست را خیلی خشک کند.وقتی پوست خشک شود منافذ می توانند بازتر دیده شوند.محافظت از پوست در برابر افتاب ان را انعطاف پذیر تر نگه می دارد.بهترین راه برای انجام این کار شامل:

  • کلاه لبه دار بگذارید
  • هر روز ضد افتاب بزنید
  • زمانی که افتاب شدید است در سایه بمانید

چطور سلامت پوست را تقویت کنید؟

درمان‌های خانگی‌ که در قسمت بالا ارائه شد، روش‌های خوبی برای کاهش منافذ باز پوست هستند.اما نکاتی که در ادامه ارائه می دهیم می‌توانند سلامت پوست فرد را تقویت کنند:

غذای مناسب بخورید:دریافت مواد مغذی متعادل درست که شامل چربی ها،پروتئین ها و کربوهیدرات ها هستند به بهبود سلامت کلی پوست کمک می کنند.زمانی که فرد رژیم غذایی سالمی دارد این کار بروی پوست او منعکس می شود.

اب زیادی بنوشید: آب، پوست فرد را از درون آبرسانی می‌کند.این کار به بهبود چهره کلی فرد کمک می کند.

بطور منظم ورزش کنید:ورزش کردن منظم باعث افزایش جریان خون در تمام قسمت های بدن از جمله پوست می شود. همچنین، ورزش کردن باعث تعریق می‌شود،که این کار برای سلامت پوست مفید است.مطالعه سال ۲۰۰۱ مشخص کرد که عرق حاوی آنتی‌بیوتیکی طبیعی است که از پوست در برابر باکتری‌ها محافظت می‌کند.البته، بعد از ورزش همیشه پوست‌تان را بشویید.اگرچه تعریق برای پوست مفید است،اما ممکن است ماندن عرق روی پوست منافذ آن را بیشتر مسدود ‌کند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید؟

اگر شخص مشکلات مدوامی مانند اکنه دارد باید با پزشک خود صحبت کند.پزشک می تواند انها را به متخصص پوست یا سایر متخصصان پوست ارجاع دهند،انها می توانند درمان مناسبی را به شما توصیه کنند.

سایر گزینه های درمانی:

درمان های متعددی برای اکنه و منافذ باز وجود دارد.این درمان ها شامل:

میکرونیدلینگ:این یک روش درمانی غیرتهاجمی با استفاده از یک درمارولر(یک غلتک دستی با سوزن های ریز روی ان)یا قلم میکرونیدل(ابزاری با یک موتورکه باعث سوراخ شدن پوست با سوزن های ریز می شود)است.سوراخ کردن سطح پوست باعث زخم های ریزی می شود که منجر به بهبودی پوست می شود.این کار می تواند منافذ باز را کوچکتر نشان دهد.

انتی بیوتیک ها:ممکن است پزشک برای کمک به درمان اکنه انتی بیوتیک تجویز کند.

رتینوئیدها:رتینوئید ها داروهای تجویزی قوی تری هستند که ممکن است پزشک برای مشکلات مداوم با اکنه انها را پیشنهاد دهد.

درصورتی که به انجام این روش های درمانی علاقه دارید باید با پزشک خود صحبت کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *