تفاوت رنگ موی آمبره، سامبره و بالیاژ

تفاوت رنگ موی آمبره، سامبره و بالیاژ

اگر هنوز هم با اصطلاحات صنعت مو درگیر هستید و واقعاً نمی دانید منظور یا تفاوت آنها چیست، ادامه مطلب را بخوانید. شما احتمالاً بارها آمبره، سامبره و بالیاژ را شنیده اید، اما منظور آنها چیست؟ پس از مطالعه این مطلب همه چیز برایتان ساده می شود و مشکلی در درک روش های مختلف رنگ مو نخواهید داشت.

استفاده از اکستنشن های موهای رنگی در حال حاضر یکی از داغ ترین جنون های مد است که افراد مشهور مثل کیتی پری و نیکی میناژ نیز آن را دنبال می کنند. بیایید در اینجا مقایسه ای بین آمبره، سامبره و بالیاژ داشته باشیم.

رنگ موی آمبره چیست؟

آمبره یک سبک از رنگ مو است که از رنگ تیره به رنگ روشن یا در مواردی از یک رنگ به رنگ دیگری تغییر می کند. وقتی این سبک برای اولین ظاهر شد، شبیه یک تکنیک رنگ کردن با شیب ملایم در نظر گرفته شد. افراد مشهور با موهای بور، ریشه های مو را به رنگ تیره درآوردند در حالیکه  افرادی دارای موهای تیره، نوک موها را بلوند کردند. از آن زمان این روش تکامل پیدا کرد.

در ابتدا این تغییر رنگ بسیار ناملایم بود و هیچ شیبی بین رنگ تیره و روشن وجود نداشت. اما حالا، آمبره در ترکیبی ملایم تر انجام می شود و روند تحولی از رنگ تیره به روشن وجود دارد. این واقعاً به شخصی بستگی دارد که کار آمبره را برای شما انجام می دهد. بعضی از روش های رنگ کردن، برای چند سال است که مد شده است. اگرچه این سبک ها در دنیای مد و بین افراد مشهور محبوبیت زیادی پیدا کرده است، اما مدت کوتاهی طول کشید تا افرادی عادی نیز به آن علاقمند شدند. حالا همه تمایل به انجام آمبره دارند.

به لطف اکستنشن مو، این سبک در همه نقاط جهان رواج پیدا کرده است. دسته هایی از موی رنگ شده این فرایند را بسیار ساده تر و ارزان تر می کنند. از آنجاییکه آمبره یک روش پیچیده است، همیشه به خوبی انجام نمی شود. اما حتی اگر به خوبی نیز انجام شود، حفظ آن خیلی سخت است.

نمونه های مدل موی آمبره

مدل رنگ موی آمبره 1

مدل رنگ موی آمبره 2

آمبره خرمایی

این یک مدل بسیار ساده است که از رنگ تیره به روشن می رود. این سبک یکی از محبوب ترین آمبره هایی است که شما می توانید ببینید. اگرچه ساده است، اما عالی به نظر می رسد!

اگرچه آمبره از موهای تیره تا بلوند شروع شده است، اما در این آمبره انواع رنگ استفاده می شود. تعداد فراوانی ترکیبات رنگی وجود دارد تا با آنها به این نتیجه برسید.

اگر دوست دارید چیزی فراتر از آن را امتحان کنید و عاشق رنگ های روشن و زنده هستید، آمبره به شما این شانس را می دهد تا با انواع رنگ ها بازی کنید. همچنین اکستنشن های عالی با رنگ های فوق العاده وجود دارد که شما می توانید برای ایجاد ظاهر آمبره استفاده کنید.

سامبره مو چیست؟

سامبره مو یک سبک عالی از آمبره است و مناسب افرادی است که به دنبال چیزی ساده و با ظاهری طبیعی تر هستند. شبیه به آمبره است و این روزها در حال مد شدن است. سامبره اساساً نوعی آمبره ملایم است. بنابراین، اگر نمی خواهید یک آمبره شدید داشته باشید، این مدل برای شما بهتر است و ظاهری طبیعی به مدل موی شما می دهد.

تغییر تن رنگ در این مدل بسیار با ظرافت انجام می شود، اما هنوز هم ظاهر سبک آمبره را به آن می دهد. به عنوان یک قانون، سامبره را با رنگ های طبیعی تر مانند سایه های قهوه ای و بلوند مخلوط کنید. البته بدیهی است که شما می توانید آن را با هر رنگی استفاده کنید.

نمونه هایی از مدل موی سامبره

نمونه هایی از مدل موی سامبره 1

نمونه هایی از مدل موی سامبره 1

نمونه هایی از مدل موی سامبره 1

در اینجا چهار تصویر دیگر از موهای سامبره داریم. در حالیکه اکثر روی هایلایت های بلوند تا قهوه تمرکز دارند، می توان در سامبره موهای سیاه داشت.

نکته اصلی در پیاده سازی این سبک، تغییر ملایم رنگ است، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که رنگی را انتخاب کنید که با موهای شما تطبیق یابد.

بالیاژ مو چیست؟

مردم همیشه اکستنشن های بالیاژ و آمبره را قاطی می کنند. آنها فکر می کنند که این دو مدل یکی هستند و واقعاً تفاوت آنها را نمی دانند. بالیاژ می تواند آمبره باشد اما لزوماً آمبره نیست. این فقط رنگ کردن ساده مو است. به این معنی که این فقط یک تکنیک است، به جای این که یک سبک مو مثل آمبره باشد.

شما مطمنئاً می توانید از تکنیک رنگ کردن بالیاژ استفاده کنید تا ظاهر آمبره را ایجاد کنید. بالیاژ یک سبک رنگ کردن دستی و آزاد است! به جای کشیدن یک تکه از مو، آن را رنگ می کنند و سپس در فویل قرار می دهند، این رنگ به معنای واقعی کلمه آزاد است و رنگ به طور مستقیم روی تکه هایی از مو که می خواهید، انجام می شود. پس، شما فقط تکه های مو را برمی دارید و آن را رنگ می کنید، به همین راحتی!

در نتیجه، شما می توانید آمبره ای داشته باشید که کاملاً با فویل انجام می شود. به عبارت دیگر، مو به شکل صاف روی فویل گذاشته می شود و رنگ ها روی فویل مخلوط می شوند، سپس فویل بعدی بالای آن قرار می گیرد. با این وجود، شما همچنین می توانید تنها با رنگ کردن دستی بالای آن، آمبره انجام دهید، که باعث می شود آن را به بالیاژ تبدیل کنید. اصولاً، تکنیک های مختلفی برای بدست آوردن یک سبک وجود دارد.

نمونه های مدل مو بالیاژ

 

نمونه های مدل مو بالیاژ

نمونه های مدل مو بالیاژ

 

نمونه های مدل مو بالیاژ

در اینجا نمونه هایی از موی بالیاژ آورده شده است. این یک تکنیک عالی است که شما می توانید برای ایجاد انواع سبک ها از جمله آمبره و سامبره استفاده کنید.

اکستنشن یا رنگ کردن مو؟

اکستنشن برنده قطعی است. اگر می خواهید با رنگ کردن مو به یک آمبره طبیعی برسید، ممکن است خوب پیش نروید.

پیش از همه، رنگ موها همیشه خوب نیستند. آنها دارای مواد شیمیایی قوی هستند که می تواند به تارهای موی شما صدمه بزند، به خصوص اگر به دنبال رنگ روشن تری هستید. متاسفانه، هنوز روش ۱۰۰ % بی ضرری برای رنگ کردن موها وجود ندارد.

ثانیاً، این روش ماندگار نیست و همه رنگ موها خیلی زود شسته می شوند و درنتیجه نیاز به رنگ کردن بیشتر منجر به آسیب بیشتر موها می شود. لازم به ذکر نیست که رنگ آمیزی مکرر پر هزینه است و زمان ارزشمند زیادی می گیرد.

نکته نگران کننده دیگر درباره آمبره کردن موها با رنگ کردن این است که ممکن است نتیجه آن چیزی نباشد که شما می خواستید. تکنیک آمبره آسان نیست و نیاز به آرایشگر ماهر برای انجام آن دارد.

و در آخر، اگر موهای شما بسیار کوتاه است، می توانید آمبره کردن به سبک معمول را ندیده بگیرید، زیرا نیاز به موی بلند دارد تا دو رنگ بتوانند به درستی ترکیب شوند.

شما می توانید به سادگی با نصب اکستنشن های مو از همه این موارد جلوگیری کنید. اکستنشن ها به موهای شما صدمه ای وارد نمی کند، رنگ آن به هیچ وجه از بین نمی رود و برای انجام این کار نیاز به داشتن موی بلند نیست. نه تنها این، بلکه می توانید ترکیب مختلفی از اکستنشن های مو را خریداری کنید و هر زمانیکه بخواهید ظاهر خود را تغییر دهید!

اکستنشن های آمبره، سامبره و بالیاژ

اگر برای مناسبت های خاص به دنبال اکستنشن های آمبره (یا موارد دیگر) هستید، توصیه می کنیم از نوع کلیپسی استفاده کنید. بیشتر به این خاطر که نصب آنها آسان است، حتی برای مبتدیان و مجبور نیستید آن ها را برای مدت طولانی داشته باشید. برای یک راه حل دائمی، می توان از اکستنشن های نواری استفاده کرد.

 

سایر اکستنشن های رنگی مو

همه بافت ها به آسانی روی موهای شما انجام نمی شود. بیایید با رنگ ها بازی کنیم و گزینه های دیگر را کشف کنیم. اگر بخواهید به جای مخلوط کردن آنها از یک رنگ استفاده کنید، چه می کنید؟ اگر می خواهید به یک ظاهر نسبتاً ساده برسید، به دنبال اکستنشن هایی باشید که با موهای شما هماهنگ باشد. با این حال، در صورتیکه ظاهری جسورانه بخواهید، می توانید چیز جدیدی را امتحان کنید و رنگ های سرزنده و روشن را داشته باشید. اکستنشن های مو در همه رنگ ها موجود هستند، و شما می توانید به آسانی آنها را پیدا کنید تا به ظاهری که می خواهید برسید.

موهای صورتی

موهای صورتی

یکی از جدیدترین مدها و فانتزی ترین رنگ هایی که امروزه در بازار وجود دارد، اکستنشن های موهای به رنگ صورتی هستند. اگر می خواهید یک ظاهر ماجراجویانه در خود تزریق کنید، این اکستنشن های رنگی یکی از بهترین گزینه ها هستند.

از بین افراد مشهور می توان به کری آندروود و آریل لاوین اشاره کرد. اکستنشن های موهای صورتی باعث می شود شخصیت شما شاداب تر و جوان تر دیده شود در عین حال که حالت متمایزی حفظ می کند، دارای عناصر دخترانه است.

یک رنگی یکی از ترندهای پرطرفدار از اکستنشن های مو هستند. اگر می خواهید ظاهر جسورانه خود را بیشتر نمایان کنید، پس این رنگ برای شما خوب خواهد بود. این اکستنشن های مو یک تعادل کامل ایجاد می کنند زیرا درجه ای از ظرافت و زیبایی را با رنگ ارغوانی به همراه دارد.

طرح پوست حیوانات روی مو

شما همچنین می توانید از اکستنشن های محبوب امروزی استفاده کنید. نمونه های از این اکستنشن ها دارای چاپ طرح پوست حیواناتی مانند ببر، گورخر و یوزپلنگ هستند.

برای برجسته کردن قسمت وحشی شخصی خود، از این اکستنشن ها استفاده کنید. شما می توانید به فروشگاه های محلی خود سر بزنید و یکی از آنها را انتخاب کنید که با روحیه ماجراجوی شما سازگار باشد. این اکستنشن ها اغلب به صورت نواری فروخته می شود، آنها را تهیه کنید و متفاوت باشد.

موهای بنفش

وقتی صحبت از اکستنشن مو می شود، این یکی دیگر از ترندهای داغ است. اگر می خواهید نهایت تلاش خود را بکنید تا سرزنده تر به نظر برسید، پس این باید برای شما مناسب باشد. این اکستنشن های مو یک تعادل کامل ایجاد می کند، چون مقدار ملایمی از زیبایی و رمز و راز را با رنگ بنفش به نمایش می گذارد.

موهای بنفش

هایلایت های مو

هایلایت های مختلف رنگی گزینه های دیگر هستند که باید در نظر بگیرید. این سبک ها اغلب توسط افراد جوان یا زنانی که می خواهند مدل موهای خود را تازه کنند سفارش داده می شود.

این که آیا از هایلایت های قرمز، صورتی یا زرد استفاده می کنید به روحیه شما بستگی دارد. در پایان، شما با انتخاب این رنگ ها می خواهید روحیه جسورانه خود را نمایش دهید و از این جنبه شخصیت خود استفاده کنید.

نتیجه

حالا شما در مورد تفاوت های بین تمام تکنیک های رنگ کردن مو مطلع شده اید. اگر هر یک از این تصاویر برای شما الهام بخش بود، می تواند برای امتحان کردن آن از اکستنشن های مو کمک بگیرید. این ساده ترین و بی دردسرترین روش برای رسیدن به رنگ موی رویایی شما است.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.