سرکه برای جلوگیری از بارداری

شستشو با سرکه برای جلوگیری از بارداری روش مطمئنی است؟!

من ۲ فرزند دارم و دیگر قصد بارداری ندارم. گاهی هنگام رابطه زناشویی اگر کاندوم در دسترس نباشد از روش شستن واژن با سرکه استفاده می کنم. آیا شستشو با سرکه برای جلوگیری از بارداری مطمئن است؟ واقعا سرکه برای جلوگیری از بارداری موثره؟

سرکه برای جلوگیری از بارداری

پاسخ مشاور نی نی نما:

خیر- شستشو با سرکه برای جلوگیری از بارداری روش مطمئنی نیست چون اسپرمها در مدت زمان خیلی کوتاهی خود را به رحم می رسانند. در ضمن شستشوی داخلی واژن PH طبیعی ناحیه تناسلی را به هم می زند و احتمال عفونت را افزایش می دهد. بهتر است از کاندوم یا آیودی استفاده کنید.

در زمان جنگ جهانی دوم در آمریکا یکی از پر طرفدارترین روش های جلوگیری از بارداری شستشو بود و در حدود یک سوم زنان از این روش استفاده می کردند.

در این روش، بلافاصله پس از مقاربت، زن مهبل خود را به وسیله ی دوش مهبلی مخصوص این کار، کاملا شستشو می دهد. برای شستشو می توان از سرکه، آب نمک یا کوکاکولا استفاده کرد. یا بلافاصله پس از مقاربت دوش گرفت و با دستگاه مخصوصی که وارد ابتدای واژن میشود مجاری تناسلی را به خوبی تمیز کرد.

مکانیسم این روش به این شکل است که پس از جماع، زن فوری مهبل را با آب و مواد نطفه کش شسته و سبب می شود که نطفه ی مرد از مهبل به خارج رانده شود. این عمل باید فوری و حداکثر تا دو دقیقه پس از جماع صورت گیرد. زیرا ممکن است در اثر تأخير، اسپرماتوزوئید وارد دهانه ی رحم شده و بالا رود.

شستشو به طور کلی روش موفق و مؤثری در جلوگیری از بارداری نیست و در صورت عدم رعایت مسایل بهداشتی ممکن است منجر به عفونت دستگاه تناسلی گردد.

به عقیده ی اکثر متخصصین، روش شستشو هیچ حفاظتی در برابر حاملگی ایجاد نمی کند. زیرا حدود چند ثانیه پس از انزال، اسپرم ها وارد رحم می شوند و وقتی که شستشو انجام می شود فقط اسپرم های داخل مهبلی خارج می شوند.

شستشو با سرکه برای جلوگیری از بارداری

روش های اورژانسی پیشگیری از بارداری

  • دو عدد قرص HD را همزمان با هم میل کنید و ۱۲ ساعت دیگر نیز این عمل را تکرار کنید.
  • خوردن قرص ۴ عدد LD همزمان و تکرار این مقدار دوز بعد از ۱۲ ساعت.
  • قرص لوونرژسترول را می توانید با هم ۲ عدد میل کنید.

روش های اضطراری جلوگیری از بارداری

  • خارج کردن سریع آلت
  • خوردن قرص های ضد بارداری
  • استفاده از انواع کاندوم های مردانه و زنانه
  • تزریق آمپول های جلوگیری از بارداری [ دپوپروورا ]
  • استفاده از روش چسب و حلقه
  • بکار گیری اسفنج اسپرم کش
اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. با سلام وخسته نباشید که کمکی به خلق کرده اید و اما اصل موضوع چند ده سال پیش که من بچه بودم از خیابانهای شهرمان هر نیم ساعت یک وسیله نقلیه هم عبور نمی کرد و ما بچه های آن زمان در وسط خیابان فوتبال بازی می کردیم و اگر یک ماشین رد می شد خیلی ها تحویل می گرفتندش ولی حالا پشت سر هم وسیله نقلیه و همدیگر را تحویل نمی گیرند بماند اگر جای پارک نباشد دست به یخه هم می شوند و همه این نکبتی ها را افزایش جمعیت با خود داشته است ورا حل پیشنهادی من این است که رشت جمعیت وحشتناک تر از جنگ است و نباشد بهتر است آن ها یی که میتوانند آینده بچه خود را تامین کند باز یکی بس است

  2. سلام من باکره هستم دو روز بعد از پریودیم دیروز رابطه بدون دخول داشتم ولی اب منی روی واژنم ریخته شد قرص هم مصرف نکردم احتمال بارداری هست یا نه ؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *