احتمال بارداری با روش جلوگیری طبیعی چقدر است؟!

احتمال بارداری با روش جلوگیری طبیعی حدود ۱۷ درصد است اما چون احتمال بارداری با پیشاب وجود دارد، در کسانی که قبل از خروج اسپرم، آبی از سر آلت آنان خارج می گردد بهتر است از کاندوم استفاده کنند…

اولین تجربه ی بشر در مورد پیشگیری از بارداری، روش «آمیزش ناپیوسته» یا جلوگیری طبیعی است. این روش در تمام نقاط دنیا انجام شده و به اسامی مختلفی از قبیل «روش ناکام» و «مراقب بودن» نامیده شده است.
در این روش، مرد در هنگام انزال، آلت تناسلی خود را از مهبل خارج می کند تا مایع منی وارد دستگاه تناسلی زن نشود. به این ترتیب از حاملگی جلوگیری به عمل می آید.

جلوگیری طبیعی و احتمال بارداری

از آنجا که روش آمیزش ناپیوسته یا جلوگیری طبیعی از بارداری نیاز به تعلیمات خاص و ابزار ویژه ای ندارد، به اندازه ی کافی مورد توجه قرار نگرفته و از سوی دیگر به شدت تحت الشعاع تبلیغات شرکتهای سازندهی وسایل جلوگیری از بارداری واقع شده است.

این روش نیاز به هیچ گونه هزینه ای ندارد، در هر شرایطی قابل انجام است و هیچ گونه عوارضی برای زن یا مرد ایجاد نمی کند.

با انجام این روش، خطر ابتلاء زن به سرطان دهانه ی رحم نیز کاهش می یابد و به عنوان یک راه پیشگیری از سرطان رحم به شمار می رود.

جلوگیری طبیعی از بارداری بر خلاف شایعاتی که بر سر زبان ها است، برای مرد عوارض جدی ندارد و در طول تاریخ حتی یک نفر در اثر این روش دچار عوارض حیاتی نشده است. این روش برای زن نیز هیچ گونه عوارضی ندارد و در هر شرایطی قابل انجام است.

در برخی مطالعات، احتمال حاملگی در این روش ۱۷ درصد محاسبه شده است در حالی که خطر حاملگی در استفاده کنندگان از کاندوم و دیافراگم ۱۴ درصد و در روش «پرهیز دوره ای» ۳۸ درصد بوده است.

توجه داشته باشید که ریختن مقداری از مایع منی در اطراف دستگاه تناسلی خارجی زن خطر جدی از نظر حاملگی ندارد و احتمال حاملگی در آن بسیار ناچیز است و آن بستگی دارد که آیا یک قطره از نطفه داخل رحم ریخته شده است یا خیر که بهتر است دقت شود و از این کار دوری کنید.

مضرات جلوگیری طبیعی از بارداری: عوارض فیزیکی و روانی متعددی برای این روش ذکر شده ولی هیچ یک قابل توجه نیست. مهمترین مسئله در این روش عدم تمایل برخی افراد برای آمیزش ناپیوسته است و بهترین کار آن است که زوجین از ابتدای ازدواج به این روش عادت کنند.

بطور کلی آمیزش ناپیوسته روش قابل اعتمادتری در جلوگیری از بارداری است.
توجه: کسانی که قبل از خروج نطفه، آبی از سر آلت آنان خارج می گردد بهتر است از کاندوم استفاده کنند.

اشتراک‌گذاری
5 نظر
  1. وقتی هیچ روش پیشگیری از بارداری استفاده نکنیم باز هم روش اورژانسی محفوظه!

  2. اگه آمپول سه ماهه ضد بارداری هم بزنیم، چهار هفته بگذره لاجرم از روش اورژانسی باید استفاده کرد.

  3. خانما رو زندگی نکشه این قرصا میکشه عوارض داره جانم

  4. بله تازه همیشه قرص اورژانسی کارساز نیست این مطلب رو بخونید:
    ⬅ قرص لونژیل برای ۵ روز پس از نزدیکی محافظت نشده مؤثر است و قرصهای پروژستین تا ۴ روز بعد از نزدیکی عمل می کنند.⬅ اگر نزدیک به تخمک گذاری هستید، اگر ۵ روز منتظر بمانید، قرص اورژانسی قادر به جلوگیری از حاملگی نیست. بنابراین، بهترین کاری که باید انجام دهید این است که EC را بلافاصله مصرف کنید. ⬅⬅قرص های اورژانسی برای اثر بخشی بهتر و موثرتر باید در اسرع وقت و نهایت ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد مصرف شود.⬅ مصرف دیرتر شانس بارداری را افزایش خواهد دارد. هیچ قرص اورژانسی وجود ندارد که از بارداری بعد از یک هفته جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *