آیا رژیم غذایی در تعیین جنسیت تاثیر دارد؟ | رژیم غذایی برای تولد فرزند دختر و یا پسر

از زمان های گذشته اکثر خانوده ها به دنبال راهی برای انتخاب جنسیت فرزند خود بوده اند. امروزه تحقیقات نشان داده اند که رژیم غذایی تا حدودی می تواند بر جنسیت کودک تاثیرگذار باشد. تغذیه می تواند سرعت تحرک یکی از اسپم های دو جنس را بیشتر یا کمتر کرده که می تواند در تعیین جنسیت تاثیر بسزایی داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص رژیم های غذایی که باعث تولد فرزند دختر یا پسر می شوند، صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

تاثیر تغذیه بر جنسیت کودک

قبل از اینکه در خصوص رژیم های غذایی موثر در تولد فرزند دختر یا پسر صحبت کنیم، باید توضیح دهیم که یک رژیم غذایی خاص نمی تواند یکی از دو نطفه پسر یا دختر را تقویت کند، بلکه تنها سرعت تحرک اسپرم های دختر یا پسر را بیشتر خواهد کرد. به عنوان مثال اگر محیط و ترشحات رحم اسیدی باشد، اسپرم X دخترساز فعال تر شده و عمر طولانی تری خواهد داشت. اگر محیط و ترشحات رحم قلیایی باشد، اسپرم Y پسرساز چابکتر و سریع تر خواهد شد. هر کدام از این نطفه ها که سریع تر حرکت کنند، زودتر به تخمک می رسند و می توانند جنسیت جنین را تعیین کنند.

رژیم غذایی برای تولد فرزند دختر

تحقیقات نشان می دهد زنانی که قصد دارند فرزند دختر داشته باشند، باید از دو ماه قبل از بارداری غذاهای سرشار از کلسیم و منیزیم مصرف کنند و از مصرف غذاهای حاوی پتاسیم و سدیم اجتناب کنند. مصرف میزان زیاد کلسیم و منیزیم و اجتناب از مصرف سدیم و پتاسیم، متابولیسم تخمک و لایه خارجی آن را به گونه ای تغییر می دهد که اسپرم های دختر به سمت آن جذب می شوند. همچنین این رژیم غذایی باید به نحوی انتخاب شود که مقدار املاح برای جذب اسپرم های جنس مخالف به حداقل برسد.

نکاتی در خصوص تغذیه برای داشتن فرزند دختر

۱- مصرف مغزهای آجیل بدون نمک برای تولد فرزند دختر توصیه می شود.

۲- استفاده از انواع گوشت ها به غیر از کنسور ماهی مشکلی ایجاد نمی کند.

۳- به زنان توصیه می شود تا میوه و سبزیجاتی حاوی کلسیم و منگنز مصرف کنند. سبزیجاتی مثل اسفناج و کلم منابع غنی از کلسیم محسوب می شوند و مصرف آنها برای داشتن فرزند دختر توصیه می شود.

۴- همچنین به مصرف کرفس و پیاز و کلم بروکلی نیز برای داشتن فرزند دختر توصیه شده است.

۵- زنان باید میوه هایی برای مزاج سرد مصرف کنند. هندوانه و شلیل و آلو … برای مزاج سرد هستند و احتمال تولد فرزند دختر را افزایش می دهند.

۶- مصرف میوه هایی که حاوی ویتامین C بالایی هستند، می توانند شانس دختردار شدن را افزایش دهند. انار و توت فرنگی و انگور منابع فوق العاده ای از ویتامین C هستند. همچنین میزان اسیدی شدن رحم را افزایش می دهند که می تواند در تولد فرزند دختر تاثیر بسزایی داشته باشد.

۷- سعی کنید تا به میوه ها و سبزیجات نمک زیادی اضافه نکنید. از مصرف زیتون شور و میوه ها و سبزیجات شور شده اجتناب کنید. این موارد می تواند میزان سدیم در بدن را افزایش داده که احتمال تولد فرزند پسر را بیشتر می کند.

۸- زغال اخته مصرف کنید. زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان است که از شما در برابر آسیب های مضر رادیکال های آزاد محافظت می کند. این میوه منبع غنی از ویتامین های B و A و C و E و منگنز و پتاسیم و روی و آهن است. تمام این مواد مغذی برای ایجاد یک محیط سالم در داخل بدن زن ضروری است و می تواند احتمال داشتن فرزند دختر را افزایش دهد.

۹- کرفس، پیاز، کلم، کدو، کاکائو، غذای دریایی، شیر، لبنیات، ماء الشعیر و … از جمله غذاهایی هستند که مصرف آنها برای دختردار شدن توصیه می شود. به خاطر داشته باشید که مصرف خرما و هویج در دوران بارداری احتمال پسردار شدن را افزایش می دهد. کاهش مصرف نمک یا حذف نمک و غذاهای شور و انواع میان وعده هایی که حاوی سدیم هستند نیز می توانند برای دختردار شدن به شما کمک کنند.

۱۰- در صورتیکه تمایل دارید تا فرزندتان دختر شود، چای گیاهی نعناع و زیرفون مصرف نکنید. علف گندم نیز از گیاهان ضد استرس و آرام بخشی است که برای داشتن فرزند دختر توصیه نمی شود. به جای اینها، می توانید دمنوش گل قاصدک مصرف کنید که برای داشتن فرزند دختر نیز بی خطر است. قاصدک یک منبع خوب از روی، منیزیم و ویتامین B است که محیط واژن خوبی را برای زنده ماندن اسپرم های دختردار فراهم می کند.

تعیین جنسیت کودک با کمک علم تغذیه

رژیم غذایی برای تولد فرزند پسر

دقیقا بر خلاف آنچه که برای داشتن فرزند دختر گفته شد، باید عمل کرد. به این شکل که زنانی که قصد دارند فرزند پسر داشته باشند، باید از دو ماه قبل از بارداری غذاهای سرشار از سدیم و پتاسیم مصرف کنند و از مصرف غذاهای حاوی کلسیم و منیزیم اجتناب کنند. مصرف میزان زیاد سدیم و پتاسیم و اجتناب از مصرف کلسیم و منیزیم متابولیسم تخمک و لایه خارجی آن را به گونه ای تغییر می دهد که اسپرم های دختر به سمت آن جذب می شوند. همچنین این رژیم غذایی باید به نحوی انتخاب شود که مقدار املاح برای جذب اسپرم های جنس مخالف به حداقل برسد.

نکاتی در خصوص تغذیه برای داشتن فرزند پسر

۱- میزان مصرف حبوبات خود را افزایش دهید.

۲- مصرف غذاهای شیرین و فاقد کافئین مثل عسل، نبات و آبنبات به افزایش تحرک اسپرم کمک کرده و احتمال تولد فرزند پسر را افزایش می دهد.

۳- مصرف میوه هایی با مزاج گرم می تواند احتمال تولد فرزند پسر را افزایش دهد. زنان باید میوه های تازه با مزاج گرم مثل انگور، خرما و انجیر و انبه مصرف کنند.

۴- خوراکی های حاوی پتاسیم و سدیم مثل موز و سیب زمینی مصرف کنند

۵- مصرف مرکبات باعث تولد فرزند پسر می شود. مرکبات حاوی مقادی بالایی از ویتامین C هستند که در بهبود سلامت کلی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. علاوه بر این، مرکبات باعث ایجاد محیط قلیایی در بدن می شوند که به طور طبیعی می تواند احتمال تولد فرزند پسر را افزایش دهد. محیط قلیایی مناسب ترین فضا برای بقا کروموزوم Y مردانه است. برخی از خانواده های مرکبات شامل پرتغال، لیمو ترش و گریب فروت هستند.

۶- مصرف قارچ می تواند باعث تولد فرزند پسر شود. از آنجایی که قارچ حاوی ویتامینD زیادی است، یک عنصر کلیدی در حفظ سلامت اسپرم مردان است. قارچ علاوه بر ویتامین D حاوی پتاسیم فراوانی نیز هست. به همین دلیل مصرف مقدار زیادی از آن در وعده های غذایی اصلی می تواند احتمال داشتن فرزند پسر را افزایش دهد.

۷- نعناع مصرف کنید. نعناع می تواند یک محیط داخلی پر از مواد مغذی فراهم کند که باعث بیشتر شدن حرکات اسپرم مردانه در مقایسه با تخمک ها می شود و به باروری و پسردار شدن کمک می کند.

۸- در طب سنتی توصیه شده مادرانی که می خواهند فرزندشان پسر شود، از مصرف چای رزماری غافل نشوند. این چای هم ضد التهاب است و هم حاوی انواع ویتامین ها است. همچنین مصرف دم نوش قاصدک توصیه می شود، زیرا بدن را قلیایی کرده و احتمال داشتن فرزند پسر را افزایش می دهد.

سخن آخر

تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد که پیروی از یک رژیم غذایی خاص می تواند نقش تعیین کننده ای در جنسیت فرزندتان داشته باشد. بنابراین اگر از کسانی هستید که تمایل دارید فرزندتان حتما دختر یا حتما پسر شود، توصیه می کنیم تا از رژیم غذایی پیشنهادی در این مقاله پیروی کنید. اگر هر گونه سوالی در خصوص تعیین جنسیت کودک از طریق تغذیه داشتید، لطفا در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *