چگونه بارداری خود را اطلاع دهیم | چگونگی اعلام بارداری به همسر و فامیل و دوستان

وقتی متوجه شده اید که باردار هستید، به اشتراک گذاشتن این خبر با دیگران بخش بزرگی از ایجاد هیجان در مورد چیز پیش رو است. هر حاملگی متفاوت است، بنابراین شرایط برای شخصی که به او اطلاع می دهید و زمانی که این مساله را به او اطلاع می دهید، متفاوت است. چه تصمیم دارید اخبار خود را با ژست جسورانه و خلاقانه به جهانیان اعلام کنید و چه از طریق مکالمات ویژه آن را به تدریج برای عزیزان تان فاش کنید، این لحظات را به عنوان یک زمان معنا دار در دوران بارداری به خاطر خواهید آورد.

بخش اول

اطلاع دادن بارداری به شریک زندگی تان

  1. هر چه سریع تر به او اطلاع دهید.

این خبر بزرگ است- برای به اشتراک گذاشتن این خبر با همسرتان منتظر نمانید! بسیاری از زوجین تصمیم می گیرند تا با هم تست بارداری را انجام دهند، اما اگر این امکان برای شما وجود ندارد، هر چه سریع تر این مساله را به او اطلاع دهید. حتی می توانید تصویری از تست بارداری را همراه با پیامک برای او بفرستید!

۲٫ با برنامه ای جالب و شگفت آور آن را فاش کنید.

اگر می خواهید این اطلاع رسانی را به یاد ماندنی کنید، یک سورپرایز جالب را برنامه ریزی کرده تا اخبار را برای شریک زندگی تان فاش کنید. سعی کنید تا با مجموعه ای لباس های بچگانه برای تیم ورزشی مورد علاقه همسرتان، تزئین کردن یک کیک، خبر را به همسر خود داده یا به او لیوان یا جواهرات با پس زمینه عکس های والدین دهید. مطمئن باشید که قبل از امتحان کردن این مساله، آنها از شنیدن خبر بارداری تان خوشحال خواهند شد!

۳٫ برای واکنش او آماده شوید.

برای بسیاری از زوجین، بارداری یک شادی محسوب می شود که برای مدت طولانی منتظر آن بودند، اما این مساله برای همه صادق نیست. اگر فکر می کنید که شریک زندگی تان یا شریک زندگی سابقتان ممکن است ناراحت یا ناراضی باشد، از قبل برای این امکان آماده شوید. به این فکر کنید که به واکنش او عکس العمل نشان دهید و امیدوار هستید که از صحبت با او چه چیزی به دست بیاورید. اطلاع دادن خبر بارداری به همسرتان را به تاخیر نیاندازید. در اکثر شرایط، شریک زندگی تان باید هر چه سریع تر بعد از شما متوجه شود.

اگر از امنیت خود می ترسید، در فضای عمومی به او اطلاع دهید یا ابتدا با یک وکیل یا مقاوم نظامی صحبت کنید.

چگونه بارداری خود را اطلاع دهیم

بخش دوم
اطلاع بارداری تان به کسانی که دوستشان دارید
۱٫ صبر کنید تا آماده شوید.

پزشکان غالبا توصیه می کنند که به دلیل احتمال سقط جنین، تا سه ماهه دوم منتظر اعلام این خبر بمانید. بر اساس سلامتی، پیشینه فرهنگی و اولیت های شخصی تان، ممکن است بخواهید قبل از گفتن به هر شخصی غیر از شریک زندگی تان، کمی منتظر بمانید. ممکن است بخواهید بلافاصله آن را به همه اعلام کنید! هر وقت احساس خوبی داشتید، به خانواده و شریک زندگی تان اطلاع دهید.

۲٫ یک روش جالب را برای اطلاع دادن به آنها برنامه ریزی کنید.

می توانید یک برنامه جالب شگفت آور را برای عزیزانتان برنامه ریزی کنید. آنها را با لوازم کودک، یک تصویر سونوگرام قاب دار، یا حتی بنری که خبرهای خوب شما را اعلام می کند، شگفت زده کنید. اگر به دور از عزیزانتان زندگی می کنید، یک اعلامیه ویدیوئی را انتخاب کنید! کارت های اعلام بارداری محبوبیت های زیادی پیدا کرده اند و می تواند یک گنجینه خانوادگی ارزشمند برای نگه داشتن باشد.

می توانید عکس از بارداری خود بگیرید و از این عکس ها برای اعلام بارداری تان استفاده کنید.

۳٫  زمان مناسب را برای اطلاع دادن انتخاب کنید.

اگر مطمئن نیستید که خانواده تان از شنیدن خبر بارداری خوشحال می شوند، صبر کنید تا آرام شوند و قادر به تمرکز بر روی اخبار شما شوند. اگر می دانید که از این خبر خوشحال می شوند، منتظر بمانید تا همه در کنار هم جمع شوند. اگر خانواده تان زمان سختی را سپری می کند، ممکن است بارداری تان روحیه آنها را بالا ببرد. اگر فکر می کنید که از خبر بارداری تان با خوشحالی استقبال می شود، صبر نکنید تا اوضاع بهتر شود تا خبر را به آنها بدهید!

خبر را در مهمانی شخص دیگری اطلاع ندهید. حتی اگر آنها در مورد خبر بارداری تان هیجان زده شوند، اگر جشن عروسی یا فارغ التحصیلی شان باشد، توجهات را از روی آنها برداشته و به احساسات آنها صدمه می زنید. در مورد زمان حساس باشید. اگر یک دوست نزدیک یا یکی از اعضاء خانواده تان مشکل ناباروری دارد و یا اخیرا فرزندش سقط شده است، کمی صبر کنید تا این مساله را به هر کسی اطلاع دهید و اطلاع بارداری تان را با صدای آرامی اعلام کنید.

۴٫  ابتدا به دوستان نزدیک و خانواده درجه یک اطلاع دهید.

مطمئن شوید که والدین، خواهر و بردار، و دوستان صمیمی تان ابتدا این خبر را می شنوند. برای کسی که به شما نزدیک است، شنیدن خبر بارداری تان از یک فامیل دور یا دوست غیر صمیمی می تواند شدیدا ناراحت کننده باشد. خانواده درجه یک همسرتان را نیز فراموش نکنید!  اگر اخیرا یکی از اعضاء خانواده تان دور از شما زندگی می کند، نگران ابتدا اطلاع دادن به او نباشید، اما باید برای ناراحت شدن او آماده باشید.

۵٫ برای طیف وسیعی از واکنش ها آماده باشید

بارداری می تواند واکنش های زیادی را از طرف اطرافیان به همراه داشته باشد. اگر شرایط برای بارداری ایده آل نیست، برای واکنش های نگران آماده باشید. ممکن است با حسادت اشخاص مواجه شوید. سعی کنید تا واکنش های منفی شما را ناراحت نکند.

۶٫  در مورد برنامه ریزی مهمانی با عزیزان خود صحبت کنید.

بعد از اینکه به دوستان نزدیک و خانواده تان اطلاع دادید، می توانید با آنها و شریک زندگی تان در مورد مهمانی پیش از تولد، افشای جنسیت، و هر برنامه دیگری که برای بارداری تان دارید، شروع به صحبت کنید. نیازی نیست تا هیچ یک از این کارها را انجام دهید، اما اگر از آن جشن ها لذت می برید و عزیزانتان از برگزاری این جشن ها خوشحال می شوند، اکنون در مورد آنها صحبت کنید- ممکن است خودخواهانه به نظر برسد. اکثر افراد داوطلب خواهند شد.

۷٫  اطمینان حاصل کنید که همسر و اعضاء خانواده تان خواسته های شما را درک می کنند.

تصمیم بگیرید که چه زمانی و چگونه می خواهید خبرهای بیشتری را در مورد بارداری تان بدهید. با شریک زندگی و اشخاص نزدیک به شما در مورد نحوه برنامه ریزی برای گفتن به سایر اشخاص صحبت کنید. به خواسته ها باید اهمیت داده شود- این بارداری شما است- و اگر تصمیم دارید که نمی خواهید تا زمانی که خودتان این مساله را بروز دهید، کسی مطلع شود، تصمیم با شما است! فراموش نکنید که به آنها بگویید که این مساله را در رسانه های اجتماعی آشکار نکنند تا زمانی که اطلاع دهید که مشکلی برای اطلاع دادن وجود ندارد.

چگونه بارداری خود را اطلاع دهیم

بخش سوم

اطلاع دادن بارداری به همه

۱٫  در صورت لزوم، به رئیس خود اطلاع دهید.

اگر قصد دارید که در دوره بارداری تان به کار خود ادامه دهید، باید با کارفرما خود هر زمان که احساس راحتی برای انجام این کار کردید، صحبت نمایید. ممکن است نیاز باشد تا رئیستان برنامه کاری تان را از قبل در مدتی که حضور ندارید، برنامه ریزی کند و ممکن است فعال کردن برنامه مرخصی زایمان نیاز به زمان داشته باشد. در حین مکالمات، مانند تاجر و یک شخص حرفه ای باشید. مشکلی ندارد که فقط بگویید «من باردار هستم، بنابراین باید راهی برای تخصیص مسئولیت هایم در ماه های آتی پیدا کنم». رئیس تان باید اولین کسی باشد که این مساله را متوجه می شود- اگر این مساله را از طریق شایعه دیگران متوجه شوند، این مساله می تواند برای شغل شما بد باشد. در اکثر کشورها، اخراج کردن یا تنزل رتبه کارکنان به دلیل بارداری غیر قانونی است. اگر این مساله برای شما اتفاق افتاد، فورا با وکیل خود تماس بگیرید.

۲٫ به حلقه اشخاص اطراف خود اطلاع دهید.

بعد از اینکه به دوستان صمیمی و خانواده تان اطلاع دادید، به سایر افرادی که با آنها در ارتباط هستید، اطلاع دهید- افرادی که به طور مرتب می بینید، اما بهترین دوست شما محسوب نمی شوند. می توانید آن را به صورت یک خبر اتفاقی در یکی از دور همی های خود اطلاع بدهید، اما همچنین می توانید فقط برای اطلاع دادن به دیگران یک مهمانی برگزار کنید!

۳٫ یک اعلامیه بزرگ در رسانه های اجتماعی بدهید.

با اعلام در رسانه های اجتماعی، اجازه دهید تا سایر افراد از این مساله اطلاع داشته باشند! نیازی نیست تا یک چیز تجملاتی یا به هر شکل دیگری باشد- فقط می توانید اعلام کنید که باردار هستید و زمان زایمان را بنویسید. سعی کنید تا عکسی از کفش کودک، سونوگرافی تان یا یک ورژن کوچک از چیز مورد علاقه تان را در رسانه های اجتماعی پست کنید. به عنوان مثال، اگر شما و همسرتان عاشق بیس بال هستید، می توانید تصویری از دو دستکش معمولی و یک دستکش کوچک را در وسط قرار دهید.

در مورد مشکلات با شریک زندگی یا اعضاء خانواده تان در این اعلام صحبت نکنید. هیچ کس در حلقه افراد صمیمی اطراف شما نباید از بارداری تان از طریق رسانه های اجتماعی مطلع شود! یک قانون خوب این است که اگر می خواهید در اطلاعیه یا در کامنت کسی تگ کنید، باید از قبل به صورت جداگانه به او بگویید. اگر تمایل ندارید، این مساله را به هیچ وجه در رسانه های اجتماعی اعلام نکنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *