درمان سریع بواسیر بعد از زایمان طبیعی؟!

برای درمان سریع بواسیر بعد از زایمان راهی جز صبر و تحمل ندارید… بواسیر شما تا ۲ هفته بعد از زایمان از بین می رود… ورزش و مصرف غذاهای فیبر دار و همچنین ملینی مانند کولیس به شل شدن مدفوع و نرم شدن آن کمک می کند…

برای درمان سریع بواسیر بعد از زایمان طبیعی راهی هست؟!

اکثر فشارهایی که در طول زایمان وارد می کنید، به سمت مقعد متمرکز است؛ عاملی که در بسیاری از خانم ها به بروز بواسیر منجر می شود – باز شدن رگهایی که از مقعد بیرون می زند. متأسفانه، نداشتن مشکل بواسیر قبل از زایمان تضمینی بر عدم بروز آن بعد از زایمان نیست.

درمان سریع بواسیر بعد از زایمان طبیعی

اگر در اواخر دوران بارداری دچار بواسیر بشوید، شاید بعد از زایمان شدیدتر شود. به طور همزمان، بواسیر می تواند ناراحت کننده تر از اپیزیوتومی باشد، و به مدت طولانی تری باقی می ماند. خبر خوش آن است که این مشکل معمولا موقتی است. بواسیرهای بعد از زایمان اساسا ظرف چند هفته از بین می رود. گاهی اوقات کاملا از بین نمی رود، ولی در اکثر موارد ناراحت کننده نیست.

شاید چند ماهی شما را به دردسر نیندازد و سپس چند روزی مجددا موجب ناراحتیتان شود، و بعد مجددا بهتر شود مصرف یک ملین (مانند کولیس) و مقدار زیادی مایعات و مواد فیبردار مصرف کنید. بدین طریق، اجابت مزاج زیاد آسیبی نمی رساند و نیازی به فشار آوردن زیاد نخواهید داشت (که باعث تشدید بواسیر میشود). به احتمال زیاد بواسیر شما ظرف یک هفته با دو هفته از بین می رود.

ملینی مثل کولیس، یک مسهل نیست و فقط باعث نرم شدن مدفوع می شود. از خوردن مسهل بپرهیزید. از مصرف دارو هایی مانند روغن کرچک، مسهل های نمکی و شیاف پرهیز نمایید.

چند نکته مهم برای کاهش درد و درمان سریع بواسیر

– از بروز یبوست جلوگیری کنید. زور زدن برای خارج کردن مدفوع سفت، بواسیر را تشدید می کند.

– ورزش: فعالیت تحریک روده را افزایش میدهد، بنابراین مدفوع زیاد سفت نمی شود. 

– هروقت می توانید کفش خود را در آورید. با این کار باعث کاستن فشار زیاد از روی وریدهای خود می شوید.

– داروهای بدون نسخه ی موضعی مانند پریپریشین H و آنوسل را امتحان کنید. بسیاری از خانم ها با این داروها تسکین می یابند. 

– دو یا سه بار در روز در وان آب گرم بنشینید. نشستن در وان آب گرم گرفتگی های عضلانی را که اغلب باعث درد می شود، تسکین می دهد.

– از پدهای بدون نسخه ی بواسیر (مانند تاکس) یا پدهای ویچ هزل برای تمیز کردن و درمان موضع استفاده کنید. این پدها اغلب ایجاد خنکی و تسکین ملایم می کند.

– زور زدن در مرحله ی دوم درد زایمان، موجب تشدید بواسیر یا به وجود آمدن آن می شود. ولی در اکثر مواقع، بواسیر بعد از زایمان از بین می رود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *