آیا زنان نیز از انزال زودرس رنج می برند؟!!!

آیا زنان نیز از انزال زودرس رنج می برند؟ دلایل و درمان

انزال زودرس یکی از مرسوم ترین اختلالات جنسی در مردان محسوب می شود. اما این مشکل تنها مردان را درگیر نکرده و بر اساس تحقیق جدیدی که توسط آندره آ بوری یک روانشناس بالینی در دانشگاه زوریخ انجام شده است، باعث بروز تنش های روانی و استرس در زنان نیز می شود. حدود ۴۰ درصد بیش از ۱۵۰۰ نفر از زنان انتخاب شده از کشورهای مکزیک، ایتالیا و کره جنوبی اعلام کرده بودند که کنترل انزال برای داشتن رابطه جنسی رضایت بخش بسیار مهم می باشد. کوتاه بودن عمل معاشقه عامل اصلی سرخوردگی جنسی توسط بسیاری از زنان اعلام نشده است؛ بلکه این مساله بیشتر به دلیل تمرکز بیش از حد مردان در به تاخیر انداختن انزال خود بوجود می آید. در نتیجه، مردان به نیازهای جنسی زنان توجه نکرده و نمی توانند خواسته های آنان را تامین نمایند.

زنانی که به ندرت به اوج لذت جنسی می رسند، بیشتر اذیت می شوند

زنانی که به ندرت به اوج لذت جنسی می رسند، بیشتر اذیت می شوند

برای اکثر زنان شرکت کننده، رضایت جنسی تنها شامل رابطه جنسی نمی باشد، بلکه شامل بوسیدن، لمس کردن و سایر اشکال تجریک جنسی نیز می باشد که به همان اندازه مهم تلقی می شوند. اگر مرد صرفاً بر مشکلات خود، زودانزالی و در نتیجه عملکرد جنسی خود تمرکز داشته باشد، به این نیازها بی توجه خواهد بود. رابطه جنسی تا حدود زیادی بر اساس زمان تعیین شده و نحوه علاقه داشتن ما به آن و اینکه چه چیزی برای ما خوب است، جندان ملاک نمی باشد. در طولانی مدت، زنان دچار آشفتگی و سرخوردگی می شوند. مانند مردان، آنها نیز از تماس جنسی به دلیل ترس از پذیرفته نشدن دوری کرده و این امر به میل جنسی وی صدمه می زند. زنان نیز از کاهش کیفیت زندگی رنج برده و نهایتاً روابط خود را زیر سئوال می برند.

زنان اساساً رابطه جنسی را به عنوان جنبه مرکزی مسائل جنسی در نظر نمی گیرند، بلکه برای خلاقیت جنسی اولویت قائل هستند که این مساله به دلیل توجه یک جانبه مردان به خود آسیب می بیند. بوری می گوید: جالب است بدانید مقاربت جنسی طولانی اساساً برای زنانی مهم است که مشکلی در رسیدن به اوج لذت ندارند. برای زنانی که به ندرت به ارگاسم می رسند، اینکه مدت زمان مقاربت جنسی چقدر باشد، مساله ای اساسی محسوب نمی شود. در عوض در آنان رابطه جنسی برای آنان روشی برای ایجاد و تجربه نمودن صمیمیت و تعهد می باشد. هرچند زود انزالی برای زنان نیز ناراحت کننده است، اما طول مدت کوتاه رابطه جنسی برای آنان مشکل کمتری نسبت به بی توجهی شریک جنسی نسبت به نیازهای آنان مشکل ایجاد می کند.

این بررسی نشان می دهد که یک رابطه اساساً هماهنگ، اغلب به دلیل تنش های روانی و انباشت سرخوردگی های زنان به جدایی ختم می شود. اکثر زنان اظهار داشتند که در روابط قبلی با کسانی که از مشکلات جنسی رنج نمی بردند، بیشتر احساس رضایت می نمودند. این امر در درجه اول با این واقعیت مرتبط بود که به مشکل زود انزالی در روابط فعلی بیش از حد اهمیت داده می شود. علاوه بر این، یک چهارم از پاسخ دهندگان قبلاً به دلیل این مشکل جنسی در گذشته شکست و جدایی را تجربه کرده بودند. بوری نتیجه می گیرد: “عواقب این امر معمولاً بسیار گسترده تر از نارضایتی ساده جنسی است؛ زیرا در موارد حاد، اگر مرد قبل از مقاربت جنسی دچار انزال شود، ممکن است این امر تهدیدی برای میل به داشتن فرزند محسوب شود”.

انزال زودرس (Ejaculatio Praecox)

انزال زودرس (Ejaculatio Praecox)

  • تعریف (بر اساس نظر انجمن روانپزشکی آمریکا): “انزال مداوم یا مکرر با حداقل تحریک جنسی قبل یا کمی بعد از انجام عمل دخول و قبل از اینکه فرد به آن تمایل داشته باشد.”
  • تناوب: تناوب به تعریف و نمونه ها بستگی دارد. در سراسر جهان، حدود ۳۰ درصد از مردان از این بیماری رنج می برند؛ با این وجود تفاوت های عمده منطقه ای و جغرافیایی در این خصوص وجود دارد.

چه کسانی تحت تأثیر زودانزالی قرار میگیرند؟

زودانزالی می تواند در مردان بالغ از هر گروه سنی روی دهد

دلایل زودانزالی چیست؟

زودانزالی می تواند علل بسیاری داشته باشد که بسیاری از آنها تاکنون به اندازه کافی مورد بررسی قرار نگرفته اند. علاوه بر دلایل روانشناختی و پزشکی، مانند آموزش جنسی محدود، درک غیر واقعی از رابطه جنسی، ترس از عدم موفقیت، اختلال نعوظ و بیماریهای جسمی، دلایل نوروفیزیولوژیک مانند حساسیت آلت تناسلی نیز دخیل هستند.

چه کاری برای درمان زودانزالی می توان انجام داد؟

بسته به علت بروز مشکل، دوره های درمان جسمی، دارویی و روان درمانی می توانند مد نظر قرار گیرند. در صورتی که شریک زندگی فرد مبتلا نیز در روند مشاوره و معالجه مشارکت داشته باشد، روان درمانی می تواند موثرتر گردد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *