آموزش ساخت 8 ماسک صورت خانگی با "زرد آلو" برای پاک کنندگی و جوان سازی پوست

آموزش ساخت ۸ ماسک صورت خانگی با زرد آلو برای پاک کنندگی و جوان سازی پوست

زرد آلو به صورت تازه یا خشک شده مصرف شده و سرشار از ویتامین ها و موادمعدنی مفید است. این مواد مغذی ضروری نه تنها برای سلامتی مفید هستند، بلکه برای پوست و سلامت آن نیز پرفایده هستند. زردآلو به لایه برداری، بازکردن منافذ مسدود شده، از بین بردن سلولهای مرده و سایر آلودگی ها، بهبود و حتی تنظیم وضعیت پوست، رهایی از شر لکه های پوستی و جوش های سرسیاه پوست کمک کرده و در عین حال پوست شما را سالم، درخشان و جذاب می کند.

دستورالعمل های مربوط به ماسک های صورت و لایه بردار زرد آلو

  • ویتامین های گروه B به ویژه در کاهش سرعت روند پیری پوست، مبارزه با رادیکال های آزاد و آسیبی که آنها به پوست شما وارد می کنند، کمک می نمایند. آنها در رفع خطوط و چین و چروک های پوست نیز موثرند.
  • کلسیم به بازسازی سلول های فرسوده و آسیب دیده پوست کمک کرده و از آسیب به DNA نیز جلوگیری می کند. این ماده در درمان پوست های خشک، پوسته پوسته، خارش دار و پژمرده بسیار مفید است.
  • منیزیم در مبارزه با استرس اکسید کننده در سلولهای پوستی که توسط رادیکالهای آزاد ایجاد می شود، موثر است. همچنین این ماده در درخشندگی و جوان سازی پوست تاثیر دارد.
  • پتاسیم به آب رسانی، مرطوب سازی و نرم کردن پوستهای خشک کمک می کند. علاوه براین، این ماده پوستهای خشک، خارش دار و پوسته پوسته شده را درمان می نماید.
  • ویتامین A برای رشد طبیعی سلولها ضروری است. این ماده حاوی خصوصیات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بوده و پوست شما را در مقابل هر نوع عفونت و مشکلات التهابی مراقبت می کند.
  • ویتامین C خود یک آنتی اکسیدان است که تولید کلاژن را افزایش داده و انعطاف پذیری و کیفیت کلی پوست را بهبود می بخشد.
  • ویتامین E در مبارزه با رادیکال های آزاد که باعث پیری پوست می شوند موثر بوده و مقاومت پوست را در مقابل آسیب های حاصل از پرتوهای فرابنفش افزایش می دهد. این ماده همچنین مانند بروز چین و چروک در پوست می شود.

دستورالعمل های مربوط به ماسک های صورت و لایه بردار زرد آلو

زرد آلو حاوی مواد بسیار مفیدی برای پوست شما بوده و ساخت ماسک های صورت و لایه بردار در منزل با زرد آلو آسان است. اجازه دهید نگاهی به بعضی از این ماسک های صورت زردآلو بیندازیم:

۱٫ ماسک صورت زردآلو، آب لیمو و عسل برای مرطوب سازی عمیق پوست

ماسک صورت زردآلو، آب لیمو و عسل برای مرطوب سازی عمیق پوست

آب لیمو یک تنظیم کننده، منقبض کننده و سفید کننده طبیعی می باشد که به درخشندگی پوست کمک می کند. خصوصیات ضدباکتریایی، ضدقارچی و ضدالتهابی آن کمک می کند تا آلودگی ها و باکتری هایی که باعث بروز جوش و آکنه بر روی پوست می شوند را از بین ببرید. عسل یک مرطوب کننده طبیعی بوده که پوست شما را به ضورت عمقی نرم و روان، مرطوب و آب رسانی می کند. این ماده همچنین تغییر رنگ های احتمالی پوست را برطرف کرده و شما را از شر لکه ها، آکنه و جای زخم رها می سازد.

  • در یک کاسه تمیز، ۲ قاشق چایخوری پودر زردآلوی خشک شده، ۱ قاشق چایخوری آب لیموی تازه و عسل را با یکدیگر ترکیب کنید تا یک خمیر یکنواخت بدست آید. این خمیر را به صورت یکنواخت بر روی صورت و گردن خود پخش کنید اما آن را به چشم هایتان نمالید. پوست صورت خود را با نوک انگشتان به صورت دایره وار با این خمیر ماساژ دهید. اجازه دهید این خمیر برای مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست شما بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک را دوبار در هفته برای کسب بهترین نتایج استفاده نمایید.

۲٫ ماسک صورت زردآلو و پاپایا برای از بین بردن لکه ها

پاپایا حاوی پاپائین می باشد که ترکیبی فعال برای درخشان نمودن پوست، رها شدن از شر لکه های تیره، جوش ها و جای زخم آنها می باشد. علاوه براین، این میوه به دلیل داشتن ویتامین A به روشن نمودن رنگ پوست شما کمک می کند.

  • به اندازه سه قاشق چایخوری تکه های پاپایای رسیده را در یک کاسه تمیز له کنید. این کار را به حدی ادامه دهید که هیچ توده ای باقی نمانده و ترکیب کاملاً له شود. سپس ۳ قاشق چایخوری پودر زردآلو و هسته خشک شده آن را اضافه نمایید. این مواد را ترکیب کنید تا یک خمیر یکدست بوجود آید. این خمیر را بر روی پوست صورت و گردن خود بمالید (بجز چشم ها). ده دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک را دو بار در هفته برای کسب بهترین نتایج استفاده نمایید.

۳٫ ماسک صورت زردآلو، گوجه فرنگی و توت فرنگی برای داشتن پوستی نرم و انعطاف پذیر

ماسک صورت زردآلو، گوجه فرنگی و توت فرنگی برای داشتن پوستی نرم و انعطاف پذیر

گوجه فرنگی اثرات آرامش بخشی و خنک کنندگی داشته و منقبض کننده نیز می باشد و می تواند به جمع کردن روزنه های پوستی بزرگ کمک کند. این ماده همچنین به تنظیم میزان تولید روغن پوستی کمک نموده و در نتیجه در درمان جوش ها و مبارزه با علائم پیری زودرس موثر است. توت فرنگی به درمان پوست های خشک، روغنی، جوش های سرسفید و سرسیاه و سایر انواع جوش ها کمک می نماید. این ماده علاوه بر مبارزه با پیری پوستی، پوست شما را نرم، یکنواخت و انعطاف پذیر نگه می دارد.

  • در یک کاسه تمیز، ۱ قاشق چایخوری پودر زردآلوی خشک شده، ۲ توت فرنگی پوره و له شده و ۲ قاشق چایخوری عصاره گوجه فرنگی له شده را ترکیب کنید تا یک خمیر یکنواخت بدست آید. این خمیر را به صورت یکنواخت بر روی صورت و گردن خود پخش کنید اما آن را به چشم هایتان نمالید. اجازه دهید این خمیر برای مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست شما بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک را دوبار در هفته برای کسب بهترین نتایج استفاده نمایید.

۴٫ ماسک صورت زردآلو، پودرشیر و عسل برای جوان سازی دوباره پوست

پودر شیر برای پوست بسیار مغذی است. این ماده دارای موادی است که به سفید و درخشان شدن پوست کمک می کند. عسل حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به تقویت و مرطوب سازی پوست شما کمک کرده و با علائم سالخوردگی نیز مبارزه می کند. این ماسک به جوان سازی دوباره پوست و درخشندگی آن بسیار کمک می کند.

  • نیم فنجان پودر زردآلوی خشک شده، ۱ قاشق چایخوری پودر شیر و عسل را در یک کاسه تمیز ترکیب کنید تا یک خمیر یکنواخت بدست آید. این خمیر را به صورت یکنواخت بر روی صورت و گردن خود پخش کرده و برای مدت ۵ دقیقه با حرکات دایره وار ماساژ دهید. اجازه دهید این خمیر برای مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست شما بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک را دوبار در هفته برای کسب بهترین نتایج استفاده نمایید.

۵٫ ماسک صورت زردآلو، پاپایا و آوکادو برای تغذیه عمیق پوست

ماسک صورت زردآلو، پاپایا و آوکادو برای تغذیه عمیق پوست

پاپایا ماده ای فوق العاده است که پوست شما را تغذیه کرده و به مبارزه با علائم سالخوردگی مانند چین و چروک ها و خطوط پوستی کمک می نماید. آوکادو از طرف دیگر، سرشار از چربی های ضروری بوده و پوست شما را تقویت و مرطوب می کند. این ماده سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند بوده و با رادیکال های آزاد که باعث بروز خطوط و چین و چروک های پوستی می شوند، مبارزه می نماید.

  • چند تکه پاپایای رسیده، نصف یک آوکادوی رسیده و ۲ قاشق چایخوری زردآلو را در در مخلط کن بریزید تا به صورت پوره درآیند. این ترکیب را در یک کاسه تمیز ریخته و چند قطره آب به آن بیفزایید تا چسبندگی آن تنظیم شود. این خمیر را برای مدت ۵ دقیقه با حرکات دایره وار انگشتان بر روی پوست ماساژ دهید. اجازه دهید این خمیر برای مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست شما بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک را دوبار در هفته برای کسب بهترین نتایج استفاده نمایید.

۶٫ ماسک صورت زردآلو، ماست، برگهای نعنا و عسل برای مرطوب سازی عمیق پوست

ماست به تقویت و مرطوب سازی عمیق پوست کمک می کند. این ماده حاوی خصوصیات لایه برداری و سفیدکنندگی خفیف بوده و باعث نرمی، یکنواختی و انعطاف پذیری پوست می شود. برگهای نعنا دارای اثرات خنک کنندگی، یکنواختی و ترمیم کنندگی برای پوست بوده و آن را نرم می کند. عسل پوست را مرطوب کرده و آبرسانی می کند. این ماده با حفظ رطوبت در پوست، مانع از رشد باکتری ها و آلودگی هایی می شود که جوش و آکنه ایجاد می کنند.

  • ۳ زردآلو را در نصف فنجان آب بجوشانید تا نرم شوند. برای مدت چند دقیقه آنها را در آب سرد قرار داده و سپس گوشت آنها را جدا کنید. آنها را همراه با یک مشت برگ نعنا در مخلوط کن بریزید. آنها را پوره کنید تا خمیری یکنواخت بدست آید. خمیر را در یک کاسه تمیز ریخته و یک قاشق چایخوری ماست ساده و عسل به آن اضافه کنید. مجدداً مواد را با هم ترکیب کنید. خمیر نهایی را بر روی پوست صورت و گردن خود پخش کرده اما آن را به چشمان خود نمالید. آن را برای ۲۵ دقیقه بر روی پوست گذاشته و سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک را دو بار در هفته امتحان کنید تا بهتر نتیجه بگیرید.

۷٫ ماسک صورت زردآلو، عسل و ماست برای یکنواخت شدن پوست

ماسک صورت زردآلو، عسل و ماست برای یکنواخت شدن پوست

عسل یک مرطوب کننده طبیعی پوست می باشد. این ماده پوست را آبرسانی کرده و آلودگی ها و باکتری هایی که باعث بروز جوش و آکنه می شوند را از بین می برد. ماست نه تنها یک تغذیه کننده عمیق پوستی بوده، بلکه دارای خصوصیات سفیدکنندگی و لایه برداری نیز می باشد. این ماده به پوست شما کمک می کند تا تعادل pH سالمی داشته باشد.

  • ۱ قاشق چایخوری پودر زردآلوی خشک شده را در یک کاسه تمیز با نصف قاشق چایخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری ماست ترکیب کنید. این مواد را به خوبی ترکیب کرده و خمیر حاصل را برای پوست صورت و گردن خود پخش کنید، اما به چشمانتان نمالید. اجازه دهید برای ۲۰ دقیقه این خمیر بر روی پوست مانده و سپس آن را با آب ولرم و سپس کمی آب سرد بشویید. این ماسک را سه بار در هفته استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

۸٫ لایه بردار صورت زردآلو، جوی دو سر و بادام برای تمیز کردن پوست

جوی دو سر یک لایه بردار فوق العاده است که به حذف سلولهای مرده، آلودگی ها، چرک و سایر ناخالصی ها از روی پوست کمک می کند. بادام از طرف دیگر به تقویت و تغذیه پوست کمک کرده و آن را از لکه ها، جوش ها و آثار آنها پاک می کند.

  • یک قاشق چایخوری پوره زردآلو را به یک ۱ قاشق چایخوری پودر بادام و همین مقدار جوی دو سر اضافه کنید. این مواد را به خوبی ترکیب کنید تا یک خمیر دانه دانه ایجاد شود. چند قطره گلاب به آن اضافه کنید تا چسبندگی آن تنظیم شود. سپس خمیر را به صورت یکنواخت بر روی صورت خود پخش کرده و به صورت دایره وار با نوک انگشتان تان ماساژ دهید. این کار را برای ۵ دقیقه ادامه دهید. اجازه دهید خمیر برای ۲۰ دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این کار را یک بار در هفته تکرار کنید تا نتایج بهتری بگیرید.

ماسک های صورت و لایه بردار خانگی ساخته شده با زردآلو برای داشتن پوستی جوان و تمیز

این ها همگی ماسک های صورت و لایه بردار خانگی ساخته شده با زردآلو بودند که شما برای داشتن پوستی جوان و تمیز به آنها نیاز دارید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *