9 فایده نوشیدن آب لیمو در دوران شیردهی؛ آیا مصرف زیاد آبلیمو در حین شیردهی خطرناک است؟!!!

۹ فایده نوشیدن آب لیمو در دوران شیردهی؛ آیا مصرف زیاد آبلیمو در حین شیردهی خطرناک است؟

آب لیمو طعم خوشمزه ای دارد و دارای فواید سلامتی بسیاری است. نوشیدن یک لیوان آبلیمو در صبح می تواند شما را سرحال کرده و کمک کند تا وزن نیز کم کنید. اما اگر شما یک مادر شیرده هستید، ممکن است قبل از اضافه کردن آب میوه لیمو یا آبلیمو به رژیم غذایی تان مجددا فکر کنید. به عنوان یک مادر شیرده، باید در مورد غذاهایی که جهت مصرف انتخاب می کنید، مراقب باشید. اگر از یک رژیم غذایی متعادل پیروی می کنید، پس نباید مصرف غذای مورد علاقه خود را فقط به این علت که در حال شیردهی هستید، متوقف کنید. اگر عاشق نوشیدن آبلیمو هستید، ما چند خبر برای شما داریم. لیمو فواید سلامتی بسیاری برای مادران شیرده دارد. به خواندن این متن ادامه دهید تا بدانید که آیا می توانید در حین شیردهی به خوردن آب لیمو ادامه دهید یا خیر.

آیا نوشیدن آب لیمو در حین شیردهی بی خطر است؟

آبلیمو یکی از سالم ترین نوشیدنی ها برای مادران شیرده است. اگر در مرحله شیردهی هستید، نوشیدن آبلیمو در این مدت می تواند به تحریک بدن کمک کرده و باعث شود تا احساس جوان شدن کنید. نوشیدن آبلیمو در حین شیردهی می تواند شما را تازه کرده و سطح انرژی تان را تقویت کند. نوشیدن آبلیمو همچنین می تواند گردش خون در بدن را بهبود ببخشد، بنابراین کیفیت شیر را بهبود بخشیده و کودکتان را خوشحال و راضی نگه می دارد.

آیا نوشیدن آب لیمو در حین شیردهی بی خطر است؟

مواد مغذی موجود در آبلیمو

مواد مغذی زیادی در آبلیمو وجود دارد که آن را یک نوشیدنی فوق العاده برای مصرف در هر زمانی از روز می کند. آبلیمو حاوی مواد مغذی زیر است:

  • ویتامین C
  • کلسیم
  • ویتامین B
  • فسفر
  • پتاسیم

میزان توصیه شده مصرف روزانه آب لیمو برای مادران شیرده چقدر است؟

اگرچه آبلیمو می تواند به شکل عاقلانه مصرف شود، اما می توانید با مصرف یک قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط شده با آب شروع کنید. اما اگر متوجه علائم آلرژی در کودک خود شدید، باید از مصرف آب میوه لیمو یا آبلیمو اجتناب کنید.

فواید نوشیدن آبلیمو در حین شیردهی

فواید نوشیدن آبلیمو در حین شیردهی

نوشیدن آب میوه لیمو یا آبلیمو در حین شیردهی می تواند برای سلامتی تان بسیار مفید باشد. آبلیمو سرشار از مواد مغذی است. اگر علاقه ای به نوشیدن آبلیمو ساده ندارید، می توانید عسل را به آبلیمو اضافه کرده و طعم آن را بهبود ببخشید. عسل، عنصر شیرینی را به این مخلوط اضافه می کند و مواد مغذی انرژی دهنده خود را داراست که آن را یک نوشیدنی مناسب برای مادران شیرده می کند. به خواندن این متن ادامه دهید تا بدانید که چرا باید آبلیمو بنوشید.

۱٫ ممکن است از بروز مشکلات معده جلوگیری کند

نوشیدن آبلیمو به طور کلی برای هضم غذا مفید است و اگر آبلیمو بنوشید، معده کودکتان را نیز سالم نگه می دارد. آبلیمو را می توان به راحتی در خانه تهیه کرد و می تواند مشکلاتی مانند باد معده، گرفتگی عضلات، دفع مدفوع نامنظم، و نفخ را بهبود ببخشد. این مشکلات در بین بسیاری از نوزادان شایع است و آبلیمو می تواند به کاهش بروز این موارد کمک کند.

۲٫ بافت پوست را بهبود می بخشد

آبلیمو منبع خوبی از ویتامین C است که برای پوست فوق العاده است. مقدار ویتامین C موجود در آب لیمو می تواند باعث تقویت بافت پوست شود. اگر به طور مرتب آبلیمو مصرف کنید، پوست شما نیز مانند پوست کودک درخشان خواهد شد.

۳٫ ممکن است به دفع سموم از بدن کمک کند

نوشیدن آبلیمو به طور روزانه می تواند به هضم و جذب مواد مغذی کمک کند. این مساله می تواند به بیرون راندن سموم از بدن کمک کند. حتی می تواند سموم موجود در شیر را از بین ببرد و اطمینان حاصل کند که کودک شیر سالم و خالص را دریافت می کند.

۴٫ به تنظیم فشار خون کمک می کند

آبلیمو می تواند به تنظیم فشار خون در حین شیردهی کمک کند. میزان بالای پتاسیم موجود در آبلیمو می تواند باعث آرامش شما شود. همچنین می تواند حالت تهوع و سرگیجه را تسکین دهد.

۵٫ رگ ها را تقویت می کند

یکی دیگر از مواردی که مادران در هنگام زایمان و پس از زایمان با آن روبه رو هستند، وجود رگ های واریسی است. بیوفلاونوئید مانند روتین که ماده مغذی مهم یافت شده در آبلیمو است، به تقویت دیواره رگ ها کمک می کند. با نوشیدن روزانه آبلیمو می توانید مانع از بروز واریس در بدن شوید.

۶٫ ممکن است گلو درد را تسکین دهد

اگر در حین شیردهی دچار گلو درد شده اید، می توانید یک قاشق چایخوری آبلیمو را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید، آن را به خوبی مخلوط کرده و برای تسکین سریع آن را بنوشید. لیمو منبع خوبی برای ویتامین C است که برای یک سیستم ایمنی سالم ضروری است. نوشیدن آب لیمو می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به بدن شما در مبارزه با عفونت ها کمک کند.

۷٫ خون را تصفیه می کند

بهترین ماده برای تصفیه خون، آبلیمو است. در صورت شیردهی، آبلیمو می تواند به شما کمک کرده تا خون را تصفیه کنید و از بروز عفونت ها جلوگیری کنید.

۸٫ خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد

لیمونن یک ماده شیمیایی موجود در پوست لیمو است. این ماده شیمیایی دارای خواص ضد توموری است. بنابراین، نوشیدن آب لیمو می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را در مادر شیرده کاهش دهد.

۹٫ سلامت کلی کودک را بهبود می بخشد

آبلیمو برای سلامت کلی کودک و نوزاد مناسب است. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن به مادر کمک می کند تا به کودک نیرو بخشیده و سیستم ایمنی او را تقویت کند.

احتیاط در مصرف آب لیمو در زمان شیر دهی

احتیاط در مصرف آب لیمو در زمان شیر دهی

آبلیمو را می توان سریعا آماده کرده و طعم آن نیز خوشمزه است، اما شما باید مراقب علائم آلرژی در کودک خود پس از نوشیدن آن باشید. برخی از کودکان در مقایسه با سایر کودکان، به خوبی آبلیمو را هضم نمی کنند، بنابراین مراقب هر گونه علائم آلرژی در کودک خود باشید. در صورت لزوم با پزشک مشورت کنید. شیر مادر در حالت ایده آل باید تنها منبع مناسب تغذیه کودک تا سن ۶ ماهگی باشد. از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید تا اطمینان حاصل شود که ذخیره شیر کافی دارید. غذاهای سالم مصرف کرده و آب بیشتری بنوشید. می توانید آبلیمو نیز بنوشید، زیرا شما را سرحال کرده و بدن را پرآب نگه می دارد. با این وجود، اگر متوجه هر گونه علائم آلرژی در کودک بعد از مصرف آبلیمو شدید، مصرف آن را متوقف کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.