چگونه برای جشن عروسی برنامه ریزی کنیم؟/ عروس خانومها بخوانند!

چیزهایی که باید مراقب آنها باشید . . .
مراقبت از سلامتی :

سلامت داخلی شما بر ظاهر بیرونی‌تان تأثیر خواهد گذاشت. غذای سالم بخورید و پوست عاری از عیب و رنگ چهره درخشان داشته باشید. از غذاهای ناسالم، حاضری و فست فود و نوشابه‌ها اجتناب کنید و تا روز عروسی غذاهای سالم و متعادل بخورید. از برنامه دفع مسمومیت پیروی کنید تا سیستم خود را از داخل تمیز کنید. اگر دوست دارید دندان‌های خود را هم سطح و سفید کنید البته باید این کار را یک ماه قبل از روز عروسی انجام دهید. اگر برخی داروها را مصرف می‌کنید قبل از توقف دوره با پزشک خود مشورت کنید. توصیه من برای قبل از عروسی این است خوب بخورید و بخوابید تا این که عالی دیده شوید و احتمال بیمار شدن‌تان کاهش بیابد.

مراقبت از مو :
بسته به لباس عروسی که انتخاب کرده‌اید در مورد بلندی، سبک و برش موهایتان حداقل ۲ تا ۳ ماه قبل از روز عروسی‌تان تصمیم بگیرید. درمان‌های پزشکی مو را به طور منظم دنبال بکنید تا به موهای خود درخشندگی بدهید و آنها را باشکوه بسازید. اگر تصمیم گرفته‌اید که موهای خود را صاف کنید یا آنها را تحت یک درمان دائمی دیگر قرار دهید توصیه می‌شود که این کار را یک ماه قبل از عروسی انجام دهید. اگر می‌خواهید که موهایتان را رنگ و یا هایلایت کنید این کار را یک هفته بعد از این که آنها را صاف کردید انجام دهید تا این که فرصتی باشد تا موهایتان به چیزهای جدید عادت کنند. اگر می‌خواهید که با درمان‌های سریع به موفقیت برسید ممکن است به موهایتان آسیب بزنید و باعث شوید که آنها روز عروسی خشک و یا شل دیده شوند. در مورد سبک مویی که می‌خواهید در روز عروسی داشته باشید تصمیم بگیرید و ببینید که آیا مناسب نوع لباس عروسی که انتخاب کرده‌اید هست یا نه. با آرایشگر خود مشورت کنید و ببینید بهترین سبکی که مناسب ساختار صورت شما است کدام است.

مراقبت از پوست و ناخن :
پوست شما شاخص سلامتی‌تان است بنابراین باید در آن روز بهترین شکوه را داشته باشد! به خاطر داشته باشید که پوست خود را روزانه بعد از حمام مرطوب کنید. یکی از بهترین توصیه‌های زیبایی قبل از عقد که من می‌توانم با شما در میان بگذارم این است که یک دقیقه بعد از حمام کردن و یا دوش گرفتن، از مرطوب کننده استفاده بکنید تا این که آن، رطوبت را در بدن شما مسدود کند و باعث شود که سالم و جوان دیده شود و به آن درخشندگی بدهد. این کار از اعمال مرطوب کننده بر روی پوست خشک خیلی بهتر عمل می‌کند. هم چنین صورت، دستان و پاهای خود را قبل از خوابیدن کاملاً تمیز بکنید و از یک کرم شب خوب استفاده بکنید. دستها، پاها و ناخن‌ها به صورت برابر مهم هستند به ویژه اگر شما می‌خواهید که عکس بسته و نزدیکی از انگشترهایتان، فرم گرفتن دستها و چنین چیزهایی داشته باشید. هم چنین اگر شما می‌خواهید پاشنه بلند بپوشید پس نمی‌خواهید که ناخن‌های ترک خورده و نامرتب خود را نمایش دهید. اگر می‌خواهید با ناخن‌های بدون لاک بروید خوب است اما اگر می‌خواهید آنها را رنگ کنید بهتر است که این کار را دو روز قبل از عروسی انجام دهید.

مراقبت از بدن :
مراقبت از بدن در رژیم زیبایی قبل از عقد از اهمیت یکسانی همانند سایر مراقبت‌ها برخوردار است. اگر شما مستعد جوش در پشت خود هستید پس یک برس سابنده بردارید و بدن خود را به طور منظم و در روزهای متناوب تراش دهید. تمام قسمت‌هایی را که در بیرون هستند همانند قسمت‌های پوشیده تراش دهید مثل دستهایتان، پاها، زیر بغل و غیره. این کار به کاهش پوست برنزه کمک می‌کند و هم چنین با خلاص شدن از تمام سلولهای مرده، سلولهای سالم را در معرض نمایش قرار می‌دهد و ظاهر درخشان و با طراوت به شما می‌دهد. این به ویژه وقتی مهم است که شما قصد دارید لباس عروس بدون آستین و یقه و یا بدون پشت بپوشید.

مراقبت‌های صورت :
مراقبت‌های صورت بالاترین درجه را در چک لیست مراقبت از زیبایی قبل از عقد دارند. شش ماه قبل از این روز بزرگ مراقبت‌های منظم مربوط به صورت را شروع کنید و اگر می‌توانید از هفته‌ای سه بار این کار را انجام دهید. در انجام آن زیاده روی نکنید و کاری نکنید مثل این دیده شود که انگار یک لایه پوست از صورت خود را برداشته‌اید. مراقبت‌های صورت به پوست خسته و برنزه شما کمک خواهند کرد که تمیزتر و با طراوت‌تر دیده شود و به صورت شما درخشندگی می‌دهند. هم چنین آنها لایه‌های کثیفی را که به مرور زمان بر روی صورت شما جمع شده‌اند برمی‌دارند. مراقبت‌های صورت را یک هفته قبل از عروسی به طور جدی متوقف کنید و از محصولاتی استفاده بکنید که مناسب شما هستند. هیچ محصول وسوسه کننده جدید را در زمان کوتاه باقیمانده به روز عروسی استفاده نکنید.

بند انداختن و اصلاح با شمع :
بند انداختن و اصلاح با شمع باید به طور منظم انجام شود. اگر شما قبلاً از انجام این کارها خسته نشده‌اید و می‌خواهید آن را برای روز عروسی خود انجام دهید پس پیشنهاد می‌کنم خیلی زود شروع کنید تا پوست‌تان به تمام آن کشش‌هایی که قرار است بر روی آن انجام شود عادت کند. چهار روز قبل از روز عروسی با شمع اصلاح کنید. قرمزی و جوش اگر داشته باشد یک روز طول می‌کشد تا رفع شود و شما قطعاً نمی‌خواهید عکس‌هایتان مثل این دیده شود که انگار یک جوش بد و یا آفتاب سوختگی روی صورت خود دارید. برداشتن ابروها و بند انداختن بالای لبها به طور ایده‌آل باید یک هفته قبل از تاریخ دقیق روز عروسی انجام شود تا این که اگر لازم شد شکل ابروهای خود را اصلاح کنید، فرصت انجام این کار را داشته باشید.

مانیکور و پدیکور :
مانیکور و پدیکور را به صورت ماهانه، چند ماه قبل از عروسی‌تان انجام دهید. این کار از خشکی و برنزه شدن دستها و پاهایتان جلوگیری می‌کند و آنها را نرم و زیبا می‌سازد. انجام دادن منظم مانیکور و پدیکور به مرطوب ساختن دستها و پاهایتان کمک خواهد کرد و شما از پوست خشک و فلس مانند به ویژه در پاشنه‌ها و نوک انگشتان دستها و پاهایتان خلاص خواهید شد. مانیکور و پدیکور نهایی را چند روز قبل از
روز عروسی انجام دهید و مطمئناً متوجه تغییر خواهید شد. اگر با ناخن‌های بلند راحت نیستید پس مانیکور فرانسوی شما را راضی نخواهد کرد. شکل دادن ساده ناخن‌های کوتاه را انتخاب کنید و یک لایه لاک بی‌رنگ روی آنها بزنید تا براق شوند.

آرایش :
هر آرایشی که انتخاب می‌کنید باید مناسب نوع پوست و درجه پوست‌تان باشد. محصولات جدید را امتحان نکنید چون نمی‌دانید که آیا آنها مناسب پوست شما خواهند بود یا نه. هم چنین متعلقات و سایه‌های خود را در ذهن داشته باشید و در نظر بگیرید که آرایش‌تان با متعلقات تناقضی نداشته باشد. آرایش باید ظریف باشد تا بهترین ویژگی‌های شما را پررنگ سازد و بقیه را تا جایی که ممکن است طبیعی باقی بگذارد. خیلی سعی نکنید که بیش از حد مسحور کننده شوید چون آخر سر ممکن است مثل یک عروسک شوید. سعی کنید تا جایی که ممکن است آرایش‌تان خنثی، ظریف و ملایم باشد. از آرایش ضد آب استفاده بکنید تا از لک شدن و ریختن آن اگر خیلی عرق کردید جلوگیری بکند. شما شاد هستید و این خودش شما را زیبا و باشکوه می‌سازد. آرایش فقط ظاهر طبیعی شما را کامل می‌کند و آن را تغییر نمی‌دهد.

چه چیزی، چه موقع، چگونه . . . ؟ چک لیست
. . . ۱۴ تا ۱۲ هفته قبل
این زمانی است که مراقبت‌های صورت، رژیم دفع مسمومیت، اصلاح با شمع و یا پدیکور و مانیکور باید شروع شود. مراقبت‌های صورت را از هر سه هفته یکبار انجام دهید و اصلاح با شمع، مانیکور و پدیکور را به صورت ماهانه انجام دهید. تراش دادن را شروع کنید.
. . . ۱۰ تا ۸ هفته قبل
سبک مو، آرایش و زیور آلات خود را مطابق لباس عروس‌تان انتخاب کنید و ببینید که آیا آنها با هم دیگر تطابق دارند و هم دیگر را کامل می‌کنند یا نه. اگر در مورد هر یک از آنها شک دارید حالا وقت آن است که آنها را تغییر دهید. آن را به وقت دیگر موکول نکنید.
. . . ۶ هفته قبل
ماساژها و درمان‌های پزشکی مو را انتخاب کنید و در آنها شرکت کنید. اگر دوست دارید دندان‌های خود را سفید کنید و هم چنین بوتاکس کنید. این کارها را برای بعدها نگذارید که ممکن است حسرت آن را بخورید.
. . . ۵ تا ۴ هفته قبل
اگر می‌خواهید که موهای خود را صاف، رنگ و یا هایلایت کنید حالا وقت آن است. هم چنین حالا بهترین زمان برای این است که موهای خود را اصلاح کنید تا مو خوره‌های آن بروند و موهایتان کامل‌تر و سالم‌تر به نظر برسند.
. . . ۲ تا ۱ هفته قبل
هر درمانی را که شما آغاز کرده بودید حالا وقت آن است که بیشتر آنها را متوقف کنید. در هفته‌های آخر هیچ فن آرایش و یا لوازم آرایش جدید را امتحان نکنید. مطمئن شوید که لباس‌تان کاملاً به تن‌تان می‌آید و به هیچ ریزه کار خیاطی نیاز ندارد و زیور آلات‌تان پولیش شده‌اند و می‌درخشند.
. . . ۳ تا ۲ روز قبل
وقت اسپری برنزه همانند اصلاح با شمع،
پدیکور و مانیکور نهایی است. مراقبت پوستی بیشتر از این لازم نیست. هم چنین یک تمرین نمایشی لباس با سبک مو و آرایش خود داشته باشید تا این که دقیقاً بدانید که وقتی با عشق زندگی خود در تالار قدم برمی‌دارید چگونه دیده می‌شوید.
. . . در روز عروسی
به نرمی با ساینده، صورت خود را تراش دهید و مرطوب کنید. در آخرین دقیقه ترس خود، کار دیگری انجام ندهید و چیز جدیدی را امتحان نکنید. مراقبت از زیبایی را در دستان آرایشگر خود بگذارید. فقط آسوده باشید و چند ساعت قبل از عروسی آماده باشید و از روز خود لذت ببرید.

بایدها و نبایدهای مهم :
• اگر فکر می‌کنید که رژیم زیبایی قبل از عقدتان باید شامل بوتاکس باشد توصیه می‌کنم که آن را حداقل یک ماه قبل از عروسی انجام دهید تا این که ماهیچه‌هایتان به آن عادت کنند و فرو بنشینند. هم چنین در صورت جای گیری اشتباه بوتاکس و یا لبهای سفت و پژمرده در روز انجام بوتاکس این کار به شما کمک خواهد کرد؟ اوه، وحشتناک است!
• اگر توانایی پرداختش را دارید، درمان‌های لیزری جهت رها شدن از موهای بدن، بهتر از اصلاح مرتب با شمع هستند. ۶ تا ۸ ماه قبل از روز عروسی خود شروع کنید و جلسات ماهانه داشته باشید. با این روش شما مجبور نیستید در مورد موهای خود که به طور مداوم رشد می‌کنند نگران باشید علاوه بر این شما نیاز نخواهید داشت که در ماه عسل خود نیز شیو (اصلاح) و یا وکس (اصلاح با شمع) بکنید!
• اگر پوست شما خیلی مستعد جوش و آکنه است پس ممکن است شما بخواهید مراقبت‌های صورت را کمی زودتر شروع بکنید، می‌توان گفت ۹ ماه قبل از روز عروسی بهتر است. روش میکرو درم ابریژن تا حدود خیلی زیادی به کاهش جوش و آکنه کمک می‌کند.
• اگر از هر گونه وسیله جلوگیری از بارداری استفاده می‌کردید قبل از توقف آن با پزشک خود مشورت کنید. چون ممکن است اگر یک یا دو ماه قبل از عروسی این کار را بکنید موجب تغییرات هورمونی بشود و باعث ظهور آکنه و جوش شده و یا این که شما از عوارض جانبی دیگری رنج ببرید. از پزشک خود در مورد اثرات قطع داروی جلوگیری از بارداری بپرسید و هم چنین این که چه زمانی باید این کار را انجام دهید.
• اگر زمانی، شما لوازم آرایش‌تان را خودتان به جای همراهی با یک فرد ماهر خریدید، این لوازم را قبل از خرید، روی پوست بدون آرایش امتحان کنید.
• از هیچ روش مراقبت از پوست، یک هفته مانده به عروسی استفاده نکنید. در واقع هیچ چیز جدیدی را یک هفته قبل از روز عروسی امتحان نکنید.
• اگر برنزه قلابی نمی‌خواهید سعی نکنید این کار را در خانه انجام دهید چون منجر می شود که شما در روز عروسی نارنجی و یا سیاه دیده شوید. حداقل ۳ تا ۴ روز قبل از عروسی به اتاق سلاریوم بروید.
• مطمئن شوید که آرایش خود را با لباس عروسی‌تان تطابق داده‌اید و با متعلقات نیز تناقضی ندارد.
• هیچ محصول جدید صورت و یا مویی را یک هفته قبل از عروسی امتحان نکنید. هم چنین یک ماه قبل از عروسی موهای خود را نزنید. به خاطر داشته باشید اگر آن را دوست ندارید هیچ راهی وجود ندارد که تا زمانی که در تالار قدم خواهید زد موهای خود را دوباره بلند کنید.
• یک ماه مانده به عروسی خود، هیچ رژیم ناگهانی نگیرید به ویژه اگر متعلقات و لوازم جانبی خود را قبلاً انتخاب کرده‌اید. اگر وزن شما افزایش و یا کاهش پیدا کند پس متعاقباً یا به سختی و با صدای بلند نفس خواهید کشید (که خیلی جالب نیست!) و یا این که باید لباس خود را محکم بگیرید که نیفتد. پس هیچ رژیمی نگیرید، لطفاً.
• مقدار زیادی آب بنوشید. آن کمک می‌کند. آن برای سلامتی شما، پوست، مو، رنگ چهره و غیره خوب است.
• و البته چند روز قبل از روز عروسی حتماً لباس عروس خود را بپوشید تا ببینید که آیا کاملاً مناسب شما است و به هیچ کوک و بخیه و توگذاری نیاز ندارد. اگر آن در روز عروسی مناسب شما نباشد واقعاً آزار دهنده خواهد بود.
• اگر روز عروسی بیدار شدید و دیدید که یک جوش بزرگ در حال جوانه زدن روی صورت شما است وحشت نکنید و آن را دستکاری نکنید. رهایش کنید. از آرایش و یا مخفی کننده استفاده بکنید و تا جایی که می‌توانید آن را بپوشانید. اگر آن را دستکاری کنید کل منطقه اطراف آن قرمز خواهد شد و پوشاندن آن با آرایش سخت‌تر خواهد شد.
• دو ساعت قبل از این که به عکاسی بروید آرایش و درست کردن موی خود را تمام کنید تا این که شتاب و عجله‌ای به وجود نیاید.

در نهایت این که این روز عروسی شما است و بدیهی است که شتاب زیادی به سمت این روز خواهد بود! اما اگر می‌توانید این کارها و یا درمان‌های پزشکی و پکیج ماساژهای مختلف را یک ماه قبل و یا قبل از این که ازدواج بکنید انجام دهید. شما وقت برای خودتان خواهید داشت و به آسودگی شما کمک خواهد کرد. به خاطر داشته باشید عدم استرس به علاوه سلامتی خوب برابر با پوست درخشان است. 

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *