طرز تهیه پف فیل کچاپ

طرز تهیه پف فیل کچاپ | طرز تهیه انواع پف فیل های طعم دار

پف فیل کچاپ یکی از محبوبترین تنقلات و میان وعده های خوشمزه برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی است. پاپ کورن طعم های مختلفی دارد و هر یک از افراد یکی از آنها آنها را نسبت به بقیه ترجیح می دهند. در ادامه ما طرز تهیه پف فیل کچاپ را به شما آموزش می دهیم و همچنین اگر طعم های دیگر را ترجیح می دهید نیز با ما همراه باشید زیراکه اموزش های ما فقط مختص پاپ کورن کچاپ نیست و طرز تهیه پاپ کورن با طعم های دیگر را نیز آموزش می دهیم.

طرز تهیه پفیلا

مواد لازم:

۳ قاشق غذاخوری روغن کانولا یا نارگیل یا بادام زمینی (باید از روغنی استفاده کنین که نقطه دود بالایی داشته باشه)
یک سوم فنجان دانه ذرت
یک عدد قابلمه درب دار
۱ قاشق غذاخوری یا بیشتر کره
نمک

طرز تهیه:

*روغن رو داخل قابلمه روی حرارت متوسط گرم کنین. اگه از روغن نارگیل استفاده میکنین، باید اجازه بدین که از حالت جامد بیرون اومده و ذوب بشه.

*۳ تا ۴ دانه ذرت داخل روغن ریخته و درب قابلمه رو بذارین.

*وقتی این ذرت ها باز شدن، باقی مانده دانه های ذرت رو اضافه کرده و اونا رو در یه لایه مرتب کنین تا روی هم قرار نگیرن. درب ظرف رو گذاشته و قابلمه رو از روی حرارت بردارین و تا ۳۰ بشمارین. (میتونین با صدای بلند بشمارین تا برای کودکتون هم سرگرم کننده و جالب باشه).

با این روش اول از همه روغن با یه دمای درست گرم شده و در مرحله بعد با منتظر ماندن برای ۳۰ ثانیه، همه دانه های ذرت به دمای باز شدن نزدیک میشن، و وقتی که قابلمه رو دوباره روی حرارت میذارین، همه ذرت ها با هم باز میشن.

*بعد از ۳۰ ثانیه، قابلمه رو دوباره روی حرارت بذارین، حالا ذرت ها به زودی باید باهم باز بشن. وقتی که باز شدنشون شروع شد، قابلمه رو روی حرارت با حرکت به عقب و جلو تکان بدین.

سعی کنین درب ظرف نیمه باز باشه تا بخار خارج بشه (اینطوری ذرت ها خشک و ترد میشن).

وقتی که باز شدن ذرت ها کند شد و فاصله باز شدن یه ذرت با ذرت بعدی تا چند ثانیه طول کشید، قابلمه رو از روی حرارت برداشته و ذرت ها رو داخل یه ظرف بزرگ بریزین.

با استفاده از این تکنیک، همه دانه های ذرت به درستی باز شده و هیچکدوم هم نمیسوزن.

*اگه میخواین کره رو هم اضافه کنین میتونین یه قابلمه تمیز برداشته و روی حرارت بذارین و بعد کره رو داخلش گرم کنین. اجازه بدین کره کمی قهوه ای بشه تا طعم بهتری به ذرت بده. بعد کره رو روی پاپ کورن ریخته و خوب هم بزنین تا بین همه اونا پخش بشه.

*در مرحله آخر نمک رو اضافه کرده تا پاپ کورن طعم دار بشه.

نکته:

اگه قبل از باز شدن ذرت ها داخل قابلمه نمک رو اضافه کنین، در حین باز شدن ذرت ها نمک بهتر باهاشون مخلوط میشه.

طرز تهيه پاپ کورن هاي طعم دار

طرز تهیه پفیلا کچاپ

پاپ کورن کره اي:

براي تهيه اين پاپ کورن بايد به جاي روغن توي تابه کره بريزيد و وقتي پاپ کورن آماده شد اون رو داخل ظرف دردار قرار بديد.بعد مقداري کره رو روي پاپ کورن داغ رنده کنيد و ترجيحا چند دقيقه داخل فر گرم قرار بديد.

پاپ کورن ليمويي:

بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را از روي حرارت برداريد و مقداري آبليمو را با مقداري کره و نمک با هم مخلوط کرده و روي پاپ کورن ها بريزيد و چند دقيقه داخل فر گرم قرار بديد.

پاپ کورن پنيري:

براي تهيه اين پاپ کورن شما بايد مقداري پنير پارمزان رو ريزه ريز رنده کنيد و وقتي پاپ کورنتون آماده شد اون رو داخل يه ظرف در دار بريزيد و پنير رو به همراه مقداري پودر سير و موسير بهش اضافه کنيد و چند دقيقه بذاريدش داخل فر داغ!همين!

پاپ کورن سرکه اي:

بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را از روي حرارت برداريد و مقداري سرکه را با مقداري کره و نمک با هم مخلوط کرده و روي پاپ کورن ها بريزيد و چند دقيقه داخل فر گرم قرار بديد.

طرز تهیه پف فیل کچاپ:

براي تهيه اين پاپ کورن يا ميتونيد مقداري گوجه خشک شده از عطاري بخريد يا خودتون کمي گوجه رو داخل فر خشک کنيد يا ميتونيد مقداري سس گوجه رو اونقدر داخل فر حرارت بديد تا خشک و پودري بشه(توي هواي آزاد هم با درپوش ميشه خشکش کرد)بعد از آماده شدن پاپ کورن اون رو داخل کيسه کاغذي(همون که قنادي ها توش شکلات ميريزن)بريزيد و پودر رو بهش اضافه کنيد و خوب هم بزنيد.

پاپ کورن شکلاتي:

مقداري پودر کاکائو و شکر رو مخلوط کنيد بعد از آماده شدن پاپ کورن اون رو داخل کيسه کاغذي بريزيد و پودر رو بهش اضافه کنيد و خوب هم بزنيد.

نکات مهم تهيه پاپ کورن:

براي تهيه پاپ کورن حتما بايد از ذرت مرغوب استفاده کنيد وگرنه پف نميکنه
ذرتتون نبايد نمدار باشه ، بهتره ذرت رو در جاي خشک نگهداريد.
همينطور ذرت نبايد خيلي کهنه باشه
اصلا ذرت هاي بسته بندي رو پيشنهاد نميکنم و به نظرم بهتره از عطاريهاي آشنا ذرت رو بخريد.
حرارت نبايد خيلي کم باشه چون باعث عرق کردن داخل قابلمه ميشه و پاپ کورن ها خوب پف نمکنه و خيس ميشه
ميتونيد در قابلمه رو نيم باز بذاريد تا رطوبت داخل قابلمه بياد بيرون ولي من اين کار رو نميکنم.

اشتراک‌گذاری
16 نظر
  1. با سلام پاک کرن کچاپ هم بزارین

  2. دختر من پاپ کورن کچاپ خیلی دوست داره… بعد از اینکه ذرتها حجیم شدن تو سس کچاپ و کره حسابی مخلوط می کنم و مزه دارش می کنم و میشه پف فیل کچاپ!

  3. ممنون از لطفتون

  4. خعلی خوف بود?

  5. مرسی عالی بود

  6. سلام -من زماني كه به ان سركه اضاف ميكنم ودر فر با حرارت ملايم مي زارم خيلي نرم مي شه ميتوانيد ما را راهنمايي كنيد ممنون

  7. ممنونم که اموزش دادین

  8. من یکی از طرفدارهای پاپ کورن هستم ولی یه مشکلی داره اونم پوست ذرت هست که بعد از تبدیل شدن به پاپ کورن باز هم به پاپ کورن میچسبه و موقع خوردن یا به دندان ها یا به گلو میچسبه و خیلی ازار دهندست متاسفانه تو هیچ وب سایت ایرانی ترفندی برای جدا کردنش نوشته نشده

  9. من یکی از طرفدارهای پاپ کورن هستم ولی یه مشکلی داره اونم پوست ذرت هست که بعد از تبدیل شدن به پاپ کورن باز هم به پاپ کورن میچسبه و موقع خوردن یا به دندان ها یا به گلو میچسبه و خیلی ازار دهندست متاسفانه تو هیچ وب سایت ایرانی ترفندی برای جدا کردنش نوشته نشده

  10. خیلی عالی ممنون که گذاشتید ولی مگه پفیلا شکلاتی هم داریم

  11. ی سوال اساسی
    تاحالا نه ائ مغازه ای نه جای دیگه ندیدم روغن بادام زمینی یا روغن نارگیل بفروشن
    کجا میشه تهیه کرد

  12. بسیار عالی من برای اولین بار امروز درست کردم عالی شد

  13. چهل سال پیش ذرت یو اس آ میخریدیم چه پاپ کورنی میشد . هر کدوم اننازه گردو. الان یا باز نمیشه یا تموم کره و روغن دود میشه و یاز نمیشه

  14. اگر قبل از ریختن ذرت ها تو قابلمه اونا رو ۱۰ دقیقه در آب سرد قرار بدین و بعد خشک کنید و بعد بریزین تو قابلمه باعث میشه که همه ذرت ها باز بشن و خیلی حجیم بشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *