استفاده کودکان از لوازم آرایش

چرا کودکان به لوازم آرایش علاقه دارند؟ ۶ راه کار ساده برای منع استفاده کودکان از لوازم آرایش

فقط کافی است تا چند دقیقه کودکان را در اتاق خوابتان تنها بگذارید تا با صحنه آشنا به هم ریختن کیف لوازم آرایش تان و آرایش کردن کودکتان مواجه شوید. علاقه فرزندان دختر کوچک تر از ۷ سال به استفاده از لوازم آرایش از نگرانی های خانواده ها محسوب شده و در حل این مساله دچار مشکل هستند. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص استفاده کودکان از لوازم آرایش صبحت کرده و راه حل هایی برای رفع مشکل علاقه کودک به لوازم ارایش ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

مطالب پیشنهادی: تمایل به “آرایش در کودکان” چه زمانی نگران کننده است؟!

چرا کودکان به لوازم آرایش علاقه دارند؟

اکثر بچه ها و به خصوص دختر بچه ها علاقه به استفاده از لوازم آرایشی دارند. شاید رنگ بندی و تنوع این محصولات باعث ایجاد حس کنجکاوی و جذابیت برای کودکان می شود. علاوه بر این، فراموش نکنید که کودکان از شما و خانواده و شخصیت های کارتونی مورد علاقه شان الگو می گیرند که می تواند باعث جذب شان به استفاده از لوازم آرایشی شود. اگر دائما مشاهده می کنید که فرزندتان کیف لوازم آرایش شما را به هم ریخته و شروع به آرایش کردن می کند، واکنش تندی نشان ندهید. برخورد عصبی تان می تواند حتی حس کنجکاوی کودک را بیشتر کند. خونسردی خود را حفظ کرده و از راهکارهای زیر برای حل این مشکل استفاده کنید:

۱. برای منع استفاده کودکان از لوازم آرایش با فرزندتان منطقی صحبت کنید

برای کودک توضیح بدهید که استفاده از لوازم آرایش برای سن او مناسب نیست و ممکن است باعث آسیب به پوست زیبا و لطیف آنها شود. می توانید برای آنها توضح دهید که معمولا افرادی که دچار عیب و نقصی در پوست شان هستند، از لوازم آرایشی استفاده کرده تا آن عیب و نقص را بپوشانند و پوست زیبای کودک نیازی به استفاده از این لوازم ندارد.

برای منع استفاده کودکان از لوازم آرایش با فرزندتان منطقی صحبت کنید

۲. برای منع استفاده کودکان از لوازم آرایش الگویی برای کودکتان باشید

سعی کنید تا در مقابل چشمان کودکتان کمتر آرایش کرده تا او را تشویق و ترغیب به انجام این کار نکنید. به خاطر داشته باشید که کودکان شما را الگوی خود می دانند و اگر در مقابل چشمان آنها زیاد آرایش کنید، آنها نیز شما را الگوی خود قرار داده و شروع به آرایش کردن خواهند کرد.

۳. برای منع استفاده کودکان از لوازم آرایش جایگزین مناسب لوازم آرایش برای کودک داشته باشید

برای کودک انواع کش سر و گل سر و گیره ها و سنجاق سرهای رنگارنگ را تهیه کنید و روش های مختلف بستن مو با آنها را به کودک تان آموزش دهید. به این ترتیب کودک برای زیبا و آراسته کردن خود از آنها استفاده کرده و به سراغ لوازم آرایشی نخواهد رفت.

برای منع استفاده کودکان از لوازم آرایش جایگزین مناسب لوازم آرایش برای کودک داشته باشید

۴. برای منع استفاده کودکان از لوازم آرایش خاطره بد از یک مشکل پوستی را برای کودک تعریف کنید

می توانید این گونه شروع کنید: «یادت هست که دفعه قبل دچار یک زخم و خراش پوستی شده بودی و چقدر ناراحت کننده و آزار دهنده بود؟ اگر از لوازم آرایشی بر روی پوستت استفاده کنی، باز هم به این مشکل دچار خواهی شد. استفاده از لوازم آرایشی روی پوست کودک این مشکلات را به همراه داره». صحبت در مورد تجربه های ناخوشایند بیماری های پوستی می تواند کودک را قانع کرده تا از انجام این کار اجتناب کند.

۵. برای منع استفاده کودکان از لوازم آرایش لوازم آرایشی رنگارنگ و وسوسه انگیز را در مقابل چشمان کودک قرار ندهید

بسیاری از خانم ها لوازم آرایش را بر روی میز آرایشی خود می چینند. انجام این کار باعث می شود تا لوازم آرایشی رنگارنگ را در معرض چشمان کودک قرار دهید. در نتیجه حس کنجکاوی کودک بیشتر شده و آنها را جذب خواهد کرد. حدالمکان این لوازم را دور از چشم کودکان نگهداری نمایید.

برای منع استفاده کودکان از لوازم آرایش لوازم آرایشی رنگارنگ و وسوسه انگیز را در مقابل چشمان کودک قرار ندهید

۶. برای منع استفاده کودکان از لوازم آرایش لوازم آرایشی مخصوص کودکان خریداری کنید

اگر کودکتان به استفاده از لوازم آرایشی علاقه زیادی دارد، از فروشنده لوازم آرایشی مخصوص کودکان را خریداری کنید. این لوازم آرایشی مخصوص پوست کودکان طراحی شده و ضد حساسیت هستند و آسیب کمتری به پوست کودک وارد می کنند. می توانید برای فرزندتان لاک و رژهای رنگارنگ کودک خریداری کنید. اما به شما پیشنهاد می کنیم که کودک را با این طرز فکر بزرگ کنید که او بسیار زیبا است و نیازی به استفاده از هیچ گونه لوازم آرایشی ندارد.

سخن آخر

کودکان و به خصوص کودکان دختر علاقه خاصی به استفاده از لوازم آرایش دارند. استفاده از این محصولات باعث آسیب پوستی و حساسیت در کودکان می شود. با استفاده از راهکارهایی که در این مقاله توضیح داده شد، سعی کنید نظر کودکان را تغییر داده تا از لوازم آرایشی استفاده نکنند. دائما به کودکان بگویید که آنها بسیار زیبا هستند و به هیچ گونه لوازم آرایشی نیاز ندارند. آیا تا به حال با کودکانی که از لوازم آرایش استفاده می کنند مواجه شده اید و تلاش برای ترک این عادت آنها کرده اید؟ تجربیات خود را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *