چالش های آموزش نوزاد برای خواب شبانه

چالش های تنظیم خواب شبانه نوزاد و روش های حل آن

خوابیدن کودک در تمام طول شب می تواند به رویای شما تبدیل شود. اما ممکن است تا زمانیکه کودک به سن خاصی نرسیده است، به واقعیت تبدیل نشود. خوابیدن مناسب در طول شب، تضمین کننده رشد سالم کودک است. والدین می توانند با برخی از اقدامات خوب این عادت خوابیدن در طول شب را تقویت کنند. در ادامه راههایی برای اطمینان از خواب آرام کودک در تمام شب به شما می گوییم.

از چه موقع نوزاد طول شب را می خوابد؟

کودک بعد از سه ماهگی، طول شب را می خوابد. خوابیدن در تمام طول شب به این معناست که کودک شش ساعت متوالی بدون بیدار شدن، می خوابد. معمولاً یک کودک در این سن دوبار در طول شب بیدار می شود، که علت آن می تواند شیر خوردن یا خیس کردن پوشک باشد. بعد از اینکه نوزاد بزرگتر می شود، ساعات متوالی خواب شبانه افزایش می یابد.

لازم به ذکر است همه نوزادان یکسان نیستند و خواب شبانه در آنها می تواند متفاوت باشد. بعضی از نوزادان به طور متوسط حدود پنج ساعت و برخی هشت ساعت خواب متوالی دارند. با این وجود، ۸۰% از نوزادان تا وقتیکه به ۹ ماهگی برسند یاد می گیرند به طور متوسط ۱۱ ساعت طول شب را بخوابند.

اما ممکن است دلایلی وجود داشته باشد که چرا کودک در طول شب خواب مناسبی ندارد.

از چه موقع نوزاد طول شب را می خوابد؟

چالش های آموزش کودک برای خوابیدن در طول شب چیست؟

آموزش کودک برای خواب شبانه ممکن است با موانعی همراه باشد. برخی از آنها را در ادامه بیان می کنیم.

۱٫ نوزادان برای ایجاد یک ریتم روزانه نیاز به زمان دارند. آنها مانند بزرگسالان چرخه خواب و بیداری ثابتی ندارند. این بدان معناسب که ممکن است کودک زمانی که شما انتظار دارید خواب باشد، بیدار بماند و زمانی که می خواهید او را بیدار نگه دارید، به خواب برود. بنابراین، هنگام شروع آموزش ممکن است متوجه نتایج متناقضی شوید. ممکن است کودک چند شب بخوابد، و سپس به طور مکرر از خواب بیدار شود.

۲٫ برای نق نق های زیاد کودک خود آماده باشید. اگر آموزش را دیرتر شروع کنید، زمانی که کودک بزرگتر می شود، ممکن است به ناچار با بد اخلاقی او روبرو شوید. اما تسلیم نشوید. ادامه دادن نکته کلیدی برای رسیدن به نتیجه و آموزش خواب شبانه کودک است.

۳٫ ممکن است لازم باشد کودک را به مکان مورد علاقه اش برای خوابیدن ببرید یا برای مثال او را در آغوش بگیرید. در این صورت احتمالاً دور کردن کودک از نقطه ای که باعث آرامش و به خواب رفتن او می شود، کار مشکلی باشد. با این حال، در طی یک  دوره، کودک یاد می گیرد که در گهواره بخوابد.

۴٫ تلاش مداوم کلید کمک به شما برای آموزش کودک به خواب شبانه است. اما به خاطر داشته باشید، علی رغم همه تلاش ها، شاید به نظر برسد که تا مدتی کودکتان زمان دشواری را برای خواب داشته باشد. هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. متخصصان اطفال اظهار می دارند که برخی از نوزادان با خواب شبانه مشکل دارند اما با کمی آموزش آن را یاد می گیرند. هرچقدر کودک بزرگتر می شود، بیشتر به خواب شبانه عادت می کند. تا آن زمان دست از تلاش برندارید.

چالش های آموزش کودک برای خوابیدن در طول شب چیست؟

آیا باید به کودک کمک کنید تا به خواب شبانه عادت کند؟ شما چطور این کار را انجام می دهید؟

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *