6 نکته شگفت انگیز برای آشنا کردن کودک با موسیقی

آیا گوش دادن به موسیقی می تواند کودک را باهوش تر کند؟

آیا از شنیدن موسیقی لذت می برید؟ آیا می دانید که گوش دادن به یک موسیقی آرامش بخش به شما در مقابله با استرس کمک می کند؟ آیا دوست دارید کودک خود را با دنیای موسیقی آشنا کنید اما نمی دانید چگونه؟

اگر می خواهید به کودک خود کمک کنید که در اوایل زندگی عشق به موسیقی را پرورش دهد، لازم است ادامه مطلب را بخوانید تا بفهمید چطوری موسیقی در هنگام خواب می تواند فوق العاده عمل کند. همچنین چند نکته یاد بگیرید که به او در این مسیر کمک کنید!

آیا کودک شما از موسیقی لذت می برد؟

شما پیش از این فواید آرامش بخش موسیقی را خوب تجربه کرده اید. یک موسیقی آرامش بخش همان تاثیر را برای کودک شما نیز دارد.

لالایی اولین شکل موسیقی است که شما کودک را با آن آشنا می کنید. شاید دیده باشید که کودکتان هنگام گوش دادن به لالایی ملایم به خواب می رود، یا آرام می شود به خصوص وقتی که قولنج دارد. بله، موسیقی حتی به بهبود کودک کمک می کند.

برخی از متخصصان معتقدند که از جادوی موسیقی درمانی برای نوزادان نارس استفاده می شود. آنها احساس می کنند که گوش دادن به موسیقی می تواند به نوزادان نارس در افزایش وزن کمک کند. کودکانی که در رحم مادرشان به موسیقی گوش می دهند، حتی بعد از تولد نیز آن را به یاد می آورند.

آیا گوش دادن به موسیقی می تواند کودک را باهوش تر کند؟

آیا گوش دادن به موسیقی می تواند کودک شما را باهوش کند؟

تحقیقات و مطالعات مختلفی در حال انجام است تا تاثیر موسیقی های هنگام خواب کودک را روی هوش آنها اثبات کند:

  • استفاده از موسیقی برای کودک در سنین پایین می تواند تاثیر مثبتی بر رشد کلی مغز کودک داشته باشد.
  • گوش دادن به موسیقی می تواند به نوزاد در درک ریتم کمک کند، و این باعث می شود فرق قائل شدن بین زبان ها برای آنها آسانتر شود.
۶ نکته برای آشنا کردن کودکان با موسیقی های آرامش بخش:
۱- آشنا کردن با استریو یا موسیقی زنده:

به کودک خود کمک کنید تا موسیقی را از یک ساز موسیقی زنده گوش دهد.

۲- موسیقی را به یک روال معمول تبدیل کنید:

این به کودک شما کمک می کند به موسیقی عادت کند. گوش دادن به موسیقی تبدیل به چیزی می شود که کودک منتظر آن باشد و از شنیدنش لذت ببرید. از موسیقی برای آرام کردن کودک و آماده کردن او برای خواب بهره ببرید. هر کاری را که به طور معمول برای خواباندن کودک انجام می دهید، ادامه دهید. کودک را به یک حمام ملایم ببرید، یک ماساژ آرامش بخش به او بدهید، لباس های شبانه او را بپوشانید و اتاق را تاریک نگه دارید. علاوه بر همه اینها، در پس زمینه یک موسیقی ملایم پخش کنید.

۳- هنگام پخش موسیقی در اطراف کودک باشید:

ممکن است کودک در هنگام پخش موزیک آرام و راحت باشد، و شما به این فکر کنید که می توانید اتاق را ترک کنید. اما در طول پخش موسیقی کودک را تنها نگذارید، زیرا ممکن است او نسبت به منبع صدا کنجکاو بشود. در اطراف کودک بمانید و به او کمک کنید تا آرام باشد و به خواب برود. هنگامیکه متوجه شدید کودک شما دیگر متوجه نمی شود، موسیقی را به آرامی خاموش کنید.

۴- با صدای بلند برای کودک آواز بخوانید:

کودکتان عاشق گوش دادن به صدای شما است و هر چیزی که شما بخوانید برای کودک جالب خواهد بود. کودک شما همچنین بعد از تولد خیلی زود صدای شما را از دیگران تشخیص می دهد. یک ترانه کودکانه، لالایی یا هر آهنگی دوست دارید یا حتی ترانه تبلیغات جذابی که اخیراً شنیده اید را برای کودک بخوانید.

کودک خود را تشویق کنید موسیقی ایجاد کند

۵- کودک خود را تشویق کنید موسیقی ایجاد کند:

کودک خود را تشویق کنید تا با اسباب بازی های موزیکال خود، موسیقی ایجاد کند. یکی از اولین اسباب بازی های موزیکال که می توانید برای کودک تهیه کنید جغجغه است. اگر کودک شما برای بازی با جغجغه کوچک است، به او کمک کنید که به صدایی تولید شده از جغجغه گوش بدهد. جغجغه را به اطراف تکان دهید تا واکنش کودک را ببینید.

وقتی کودک شما کمی بزرگ می شود، به او اجازه دهید با وسایل ساده خانه مانند کاسه و بشقاب پلاستیکی بازی کند. بگذارید او با اشیاء مختلف بازی کند و ببیند چه صدایی تولید می کنند. نیت این است که به کودک کمک کنید تا مفهوم صدا را درک کند، و از این طریق یاد بگیرد چطور از موسیقی لذت ببرد.

۶- موسیقی ملایم و آرام بخش پخش کنید:

بگذارید احساستان به شما کمک کند تا موسیقی ای که می تواند کودکتان را آرام کند را انتخاب کنید. اگر نوع خاصی از موسیقی وجود دارد که شما دوست دارید، صدای آن را بلند کنید. ببینید واکنش کودک شما به آن چیست و آیا بنظر می رسد از موسیقی لذت می برد یا نه؟ آیا کودک سر را به سمت منبع موسیقی تغییر می دهد؟ آیا سعی می کند محل پخش صدا را پیدا کند؟ آیا با حرکات خود مثل دست زدن، اشتیاق خود را نشان می دهد؟ یا گریه می کند؟

واکنش کودک نشان می دهد که آیا از موسیقی لذت می برد یا نه. اگر او این کار را انجام داد، پخش موسیقی را ادامه دهید. تا زمانیکه کودک از موسیقی لذت می برد، هیچ قاعده خاصی وجود ندارد که بخواهید آن را دنبال کنید.

بگذارید کودک شما در هنگام کشف دنیای موسیقی لذت ببرد و بیشتر به آن گوش کند.

 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.