پوشک بچه؛ مواد شیمیایی خطرناک پیدا شده در پوشک یک بار مصرف کودکان چیست؟!!!

پوشک بچه؛ مواد شیمیایی خطرناک پیدا شده در پوشک یک بار مصرف کودکان چیست؟

آژانس بهداشت ملی فرانسه سطح خطرناک مواد شیمیایی در پوشک یکبار مصرف را پیدا کرده است. آژانس فرانسوی مواد غذایی، بهداشت محیطی، حرفه ای و ایمنی (ANSES) تعدادی از مارک های محبوب بین سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ را آزمایش کرد. این آزمایشات نشان داد که آستانه های ایمنی روی برخی مواد شیمیایی دنبال نشده اند. تصور می شود این اولین تحقیق در نوع خود باشد. ANSES خواستار این شده است که صنعت پوشک، سطح این مواد شیمیایی را در پوشکهای یکبار مصرف حذف کند یا کاهش دهد. نگرانی این است که آنها می توانند سلامتی نوزادان را در معرض خطر قرار دهند. سازمان بهداشت همچنین سیاست نظارت دقیق تری را توصیه می کند. آنها می خواهند اطمینان حاصل کنندکه از آستانه ایمنی شیمیایی پیروی میشود. طبق گزارش ANSES، کودکان تقریباً در طول زندگیشان از ۴۰۰۰ پوشک استفاده می کنند. اکثر نوزادان از پوشک های یکبار مصرف به جای گزینه های قابل شستشو و سازگار با محیط زیست استفاده میکنند.

یافته های دانشمندان درباره مواد شیمیایی مضر به کار رفته در تولید پوشک نوزادان

یافته های دانشمندان درباره مواد شیمیایی مضر به کار رفته در تولید پوشک نوزادان

محققان تعدادی از مواد شیمیایی خطرناک را در پوشکهای یکبار مصرف کشف کردند. مواد شیمیایی می توانند از طریق ادرار حرکت کرده و تماس طولانی مدتی با پوست نوزادان برقرار کنند. تولید کنندگان عمدا برخی از این مواد شیمیایی را اضافه کردند. برخی از مواد خام آلوده آمده بودند. سایرین در فرآیند تولید معرفی شدند. محققان سطح این مواد شیمیایی را آزمایش کردند تا مشخص کنند که آستانه ایمنی در نظر گرفته می شود یا خیر. آنها نتیجه گرفتند که، تحت شرایط واقع بینانه استفاده، برخی از مواد شیمیایی می توانند خطری برای سلامتی نوزادان ایجاد کنند. مواد شیمیایی مورد نظر شامل:

  • متیل پروپیلن بوتیل فنیل
  • هیدروکسی دی هگزیل کربوکسلهایید سیکلو هگزن
  • هیدروکربن های معطر چند حلقه ای (PAHs)
  • PCB-126
  • تمام DL-PCB ها، دی اکسین ها و فران ها

در گزارش آژانس، همچنین گلیفوزات نیز ذکر شده است؛ اما در سطوح پایین تر از مواد شیمیایی فوق. گلیفوزات ماده فعال (موثر) در علفکشهای شناخته شده است. یکی Roundup است، که تحت نام های تجاری دیگر نیز به بازار عرضه می شود. قرار است گلیفوزات برای فروش در فرانسه در سال ۲۰۲۱ ممنوع شود. ANSES خواستار اقدام سریع است. آنها بویژه می خواهند که تولید کنندگان پوشک استفاده از همه رایحه ها را متوقف کند. آنها برخی از مواد شیمیایی خطرناک ذکر شده را تشکیل می دهند. آنها همچنین می خواهند کنترل گسترده ای در صنعت از منابع مواد اولیه طبیعی را بهبود بخشند. این امر سبب کاهش آلودگی میشود. آنها همچنین خواستار بهبود فرآیندهای تولید برای پوشک یکبار مصرف هستند. ANSES درخواست کرده است که کارشناسان صنعت برای تهیه یک برنامه دور هم جمع شوند. هدف کاهش یا از بین بردن استفاده از مواد شیمیایی خطرناک در پوشکهای یکبار مصرف است.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *