طرز تهیه نان و پنیر و گردوی مجلسی با فر!/ آموزش شیرینی پزی

نان پنیر وگردو

 مواد لازم:

آردتقریبا ۳ لیوان 
خمیر مایه ۳قاشق چای خوری
تخم مرغ ۱ عدد 
شیر یا آب ۱لیوان
روغن ۶قاشق غذا خوری
نمک ۱قاشق چای خوری
شکر۴قاشق غذا خوری

طرزتهیه:

 خمیر مایه ، شیر ولرم ( شیر گرمی که دست را نسوزاند ) و ۱ قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس ۵_۱۰ دقیقه کناری قرار دهید تا خمیر مایه عمل کند ( کف کند ).
تخم مرغ ، باقی مانده شکر ، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند ، خمیر مایه را با چند قاشق آرد را مخلوط کنید و به مواد تخم مرغی اضافه کنید ، کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید.
پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود ، روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید ، خمیر را ۱۰ دقیقه ورز دهید.
داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید ، روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی ۱ ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر ۲برابر شود.
پس از آماده شدن پف خمیر را با فشار دست بگیرید.
با وردنه باز کنید وقالب گرد ویا شکل گل بزنید (من طرح گل زدم) بعد میان هر کدام کمی پنیر وگردو خرد شده بریزید وتا کنید به صورت نیم دایره که در آمد گوشه هارو بچسبانید و در قالب چرب شده ویا قالبی که کاغذ روغنی چرب شده گذاشته اید بچینید.
در آخر روی آن را با زرده تخم مرغ ویک قاشق غذا خوری شیر مخلوط کرده ورومال کنید فر ۱۹۰گرم شده به مدت ۳۰دقیقه بگذارید البته مدت آن بستگی به فر شما دارد.
نوش جان.امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید.

آشپزی آسان با خانم سهیلا چراغی

کارشناس آشپزی نی نی نما 

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. عالیییی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.