کار در منزل با وجود کودکان در دوران قرنطینه

بیش از ۲۰ نکته درباره کار در منزل با وجود کودکان در دوران قرنطینه

با گسترش جهانی کرونا ویروس کوید ۱۹، تعداد فزاینده ای از سازمان ها، کارمندان را تشویق می کنند تا از راه دور و در خانه کار کنند. علاوه بر این، مدارس بسته شده اند و از مکان های خارج از منزل باید اجتناب کرد، که زمان اوقات فراغت زیادی برای کودکان ایجاد می کند. کودکان ممکن است از وقت آزاد خود لذت ببرند، اما نزدیک بودن کودکان برای والدین وقتی از خانه کار می کنند، دشوار است. اگر شما یک والد شاغل هستید که در این زمان مجبور است با بچه ها سر و کار داشته و کارهای ادراری را از خانه انجام دهد، وبسایت نی نی نما برای شما نکاتی را توضیح داده است.

اگرچه نیازهای شغلی شما ممکن است متفاوت باشد، اما ممکن است این نکات را برای کار موثر در خانه با بچه ها در میان شیوع کرونا ویروس امتحان کنید.

نکاتی برای کار موثر در خانه همراه با کودکان

۱٫ صبح زود بیدار شوید

وقتی کودکان در اطراف تان هستند، بهتر است که چند ساعت قبل از آنها از خواب بیدار شوید. شما می توانید از این ساعت بیشتر برای زمان بندی، برنامه ریزی، یا اجرای کارهای مهم بدون وجود هواس پرتی های معمول استفاده کنید.

۲٫ از یک برنامه پیروی کنید

دنبال کردن یک برنامه از خانه به این معنا نیست که شما از کارهای روزمره خود غافل شوید. از خواب بیدار شده و یک برنامه روتین مانند روال کارهای روزانه خود را دنبال کنید. حتی اگر فرزندانتان در اطراف شما هستند، از طرز فکر «به دفتر کار» رفتن شروع کنید. علاوه بر این، سعی کنید همان ساعات کاری که در محل کار داشتید را در خانه نیز داشته باشید.

۳٫ از فرصت چرت زدن کودکان استفاده کنید

از وقت خواب کودکان برای برقراری تماس های مهم یا کارهایی که نیاز به تمرکز بیشتر دارند استفاده کنید. اگر بچه ها به اندازه کافی بزرگ شده اند و چرت نمی زنند، برای برخی از فعالیت های آرام برنامه ریزی کنید. می توانید به آنها کتاب های جالب بدهید تا بخوانند یا آنها را تشویق کنید تا بازی های جالب کنند.

۴٫ انعطاف پذیر باشید

گاهی اوقات، با وجود اینکه تمام تلاش خود را می کنید، کودکان چرت نزده یا خود را سرگرم نمی کنند. در چنین شرایطی، انعطاف پذیر باشید. بنابراین ممکن است وقتی کودکان در هنگام شب به خواب رفتند، کار خود را خاتمه دهید یا صبح زود قبل از اینکه از خواب بیدار شوند، کارتان را انجام دهید.

۵٫ یک کمک کننده استخدام کنید

ممکن است موقعیت های پیش بیاید که قادر نیستید کار خود را انجام داده و همچنین مراقب بچه ها باشید. برای مراقبت از بچه ها، از کمک گرفتن از پرستار بچه درنگ نکنید. ممکن است برای چند ساعت یا کل روز یک دستیار استخدام کنید، که بستگی به تعهد کاری تان دارد.

۶٫ فضای کاری خود را تنظیم کنید

ممکن است نشستن بر روی تخت خواب یا مبل برای کار کردن تان راحت باشد. با این وجود، بیش از حد راحت بودن به شما کمکی نمی کند، به خصوص وقتی که همراه با کودکان در حال بازی یا تماشا تلویزیون هستید. یک فضای مشخص برای کار تنظیم کنید. این امر نه تنها به شما كمك می كند تا از حواس پرتی خودداری كنید، بلکه همچنین باعث می شود تا فرم نشستن کاری تان حفظ شده و هنگامی که بعد از کار روزانه اتاق خود را ترک می کنید، احساس اتمام کار یا دستاورد خواهید داشت.

۷٫ به بچه های خود توجه کنید

کار کردن از خانه می تواند دشوار باشد. اگر کودکان برای جلب توجه شما با هم رقابت می کنند، به این کار ادامه خواهند داد تا زمانی که شما کمی به آنها توجه کنید. با فرزندان خود وقت بگذرانید و در طول وقت آزاد و یا استراحت، توجه بی طرفانه خود را به آنها نشان بدهید. آنها را در این مدت سرگرم نگه دارید. بزرگترین مشکل کار در خانه این است که شما باید کارهای خود را انجام دهید و همچنین با فرزندان خود وقت با کیفیت بگذرانید.

۸٫ فرزندان خود را سرگرم نگه دارید

فرزندان خود را تشویق کنید که بازی های مستقل انجام دهند یا در فعالیت هایی شرکت کنند که نیازی به حضور شما نداشته باشد. شما می توانید آنها را درگیر فعالیت هایی مانند کتاب خواندن، نقاشی، چیدن پازل یا تهیه صنایع دستی کنید. می توانید برای آنها جعبه های سرگرمی یا جعبه های بازی (به عنوان مثال جعبه صنایع دستی، یا پروژه های خانگی و …) که پر از وسایل هستند، تهیه کرده تا آنها را برای زمان طولانی تری سرگرم کنید.

چطور با حضور کودکان در خانه دورکاری کنیم؟

Mother working from home

۹٫ برای حواس پرتی ها و وقفه بین کار آماده باشید

وقتی کودکان در اطراف تان هستند، حتی اگر چیزها را به خوبی برنامه ریزی کرده باشید، وقفه در کارتان رخ می دهد. با نشانه های غیر کلامی سکوت مانند امتحان کردن روبان بر روی درب اتاقتان، سعی کنید به کودکان بیاموزید که وقتی لازم به سکوت است، سکوت را درک کنند. اگر یک تماس مهم برقرار می کنید، با تغییر تنظیمات تلفن همراه تان، صداهای اطراف را از بین ببرید.

۱۰٫  برنامه ای را برای فرزندان خود ایجاد کنید

با بسته شدن مدارس و مراکز مهد کودک، روال کار آنها مختل می شود. بنابراین، برنامه ای را برای آنها در خانه ایجاد کنید. زمان هایی را برای وعده غذایی، چرت زدن و فعالیت های آنها در نظر بگیرید. این کار به شما کمک می کند تا برنامه خود را در طول روز حفظ کرده و آنها را سرگرم نگه دارید.

۱۱٫  ممکن است به زمان دور از مشاهده صفحه نمایش ها نیاز داشته باشید

اگر شما یک تماس تلفنی مهم یا وظیفه فوری برای تکمیل کردن دارید، ممکن است نیاز باشد تا زمان های به دور ماندن از صفحه نمایش برای کودکان خود تعیین کنید. اگرچه ممکن است احساس گناه کنید، اما اگر کاری که در دست شما است واقعا ضروری است، ممکن است این کار موثر باشد.

۱۲٫  با آنها صحبت کنید

با فرزندان خود صحبت کرده و در مورد وضعیت پیش رو برای آنها توضیح دهید. اگر به اندازه کافی بزرگ شده اند که درک کنند، به آنها بگویید تا بدانند که چگونه شیوع کرونا ویروس برنامه روزانه تان را تغییر داده و وقتی که از خانه کار می کنید، از آنها چه انتظاری دارید.

۱۳٫  وظایف خود را جدا کنید

هنگامی که در خانه هستید، نقش های خود را به عنوان والد و یک شخص شاغل از هم جدا کنید. بدون اینکه آنها را با هم ترکیب کنید، به هر کدام وقت جداگانه خود را اختصاص دهید. در غیر این صورت، با این احساس مواجه می شوید که هیچ کدام از این وظایف را به درستی انجام نداده اید. در یک ناحیه بدون وجود کودکان کار کرده یا درب اتاق را ببندید تا کار کنید. و وقتی استراحت کرده یا کار خود را برای آن روز به اتمام می رساند، آن مکان را ترک کرده تا از وقت گذراندن با کودکان لذت ببرید.

۱۴٫  شریک زندگی تان را نیز در این کار شرکت دهید

اگر شما و شریک زندگی تان در خانه کار می کنید، پس در مورد روال کاری خود صحبت کرده تا هر دو شما بتوانید کار خود را انجام دهید. زمان و مسئولیت های خود را تقسیم بندی کنید. بر اساس حجم کاری هر دو نفرتان، می توانید به نوبت کارهای خانه را انجام داده و از کودکان مراقبت کنید. علاوه بر این، ممکن است این نکات عملی را امتحان کرده تا روز خود را بهتر برنامه ریزی کرده و کارآمدتر باشید.

۱۵٫  برای استراحت خود وقت بگذارید

زمان استراحت خود را برنامه ریزی کنید، ۱۵ دقیقه برای چای و یک ساعت برای ناهار اختصاص دهید. این کار به شما کمک می کند تا از یکنواختی کار فاصله گرفته و زمان سرحال شدن به شما می دهد. زمان استراحت خود را کاهش ندهید. به عنوان مثال، اگر در مدت ۴۰ دقیقه ناهار خود را به اتمام رسانده اید و هنوز از وقت استراحت تان باقی مانده است، قبل از بازگشت به میز کار، پیاده روی کرده یا با کودکان خود بازی کنید.

۱۶٫  لباس کار به تن کنید

لباس هایی به تن کنید که این احساس را برای شما ایجاد می کند که خانه را برای رفتن به محل کار ترک کرده اید. برای برخی از اشخاص، وقتی لباس خواب یا شلوارک به تن دارند، ممکن است حفظ انگیزه کار کردن دشوار باشد. تنها حداقل لباسی مانند یک لباس تمیز یا شلوار جین و یک پیراهن می تواند به طرز فوق العاده ای عمل کند.

۱۷٫  با همکاران خود در تماس باشید

وقتی در اداره کار می کنید، با همکاران خود در ارتباط هستید. همین کار را در خانه خود نیز انجام دهید. اگر از تیم کاری خود جدا شده اید، در مورد کارهای روزمره خود بحث کرده و در مورد پیشرفت کاری تان به آنها اطلاع دهید. ممکن است از سیستم عامل های کنفرانس آنلاین یا پیام رسانی استفاده کنید.

۱۸٫  فقط بر روی یک جعبه ننشینید

پزشکان توصیه کردند که در دوران شیوع کرونا، در خانه مانده و از مکان های شلوغ دوری کنید. ممکن است پنجره هایی را باز کنید تا بتوانید مقداری نور طبیعی و هوای تازه در اتاق خود داشته باشید. همچنین ممکن است تند تند پیاده روی کنید (اگر اطراف شما منطقه پرجمعیتی نیست)، اما مطمئن شوید که در هنگام بازگشت به خانه، دستان خود را می شوئید.

۱۹٫  خود را با کارهای روزمره زیاد گرفتار نکنید

ایده خوبی است که استراحت کنید، اما نباید در نهایت کارهای روزمره را انجام داده و زمان های مفید خود را هدر دهید. وقتی محل کار خود را ترک می کنید، کارهای روزانه خود را مانند اماده کردن و بسته بندی کردن مواد غذایی مدیریت کرده، لباس های خود را شسته،یا تمیز کرده و یا به روش های خاص مدیریت کنید. وقتی از خانه نیز کار می کنید، از همین روال پیروی کنید. در غیر این صورت، مجبور به انجام چندین کار با هم شده و بی نتیجه خواهد بود.

دورکاری با بچه؛ ما براش راه حل داریم

۲۰٫  از کار خود فاصله بگیرید

وقتی کار یک روز خود را به اتمام رساندید، محل کار خود را ترک کنید. مهم است که ارتباط خود را با کار قطع کرده و تعادل بین کار و زندگی خود را حتی با در خانه بودن حفظ کنید. علاوه بر این، وقتی برنامه کارهایی که باید برای فردا انجام دهید را آماده کرده و آنجا را مانند زمانی که در محل کار بودید، ترک می کنید، حس یک روز پربار را خواهید داشت.

۲۱٫  وظایف روزمره پس از اتمام کار خود را انجام دهید

پیش از آن، ممکن بود که زمانی را صرف رانندگی یا رفت و آمد بین محل کار و خانه سپری کنید. اکنون، ممکن است از این زمان برای ایجاد روال برای خود استفاده کنید. ممکن است به موسیقی یا پادکست مورد علاقه خود گوش دهید، کتاب بخوانید یا آشپزی کنید. در پایان زمان کاری به خود پاداش بدهید.

۲۲٫  کمی فاصله کوتاه از کار ایجاد کنید

بیش از حد به خود سخت نگیرید، اگر برای یک یا دو دقیقه هم امکان پذیر است، چیز دیگری را در حین کار بررسی کنید. گاهی اوقات ممکن است حواس تان پرت شود. منطقی فکر کنید- آیا همین کار را در اداره نیز انجام می دادید؟ اگر این طور است، پس راحت باشید و به کار خود ادامه دهید.

۲۳٫  مطمئن شوید که به فناوری مجهز هستید

اگر مجبور به کار کردن از راه دور هستید، مهم است که خود را با فناوری مناسب از جمله لپ تاپ، شارژر، ماوس و صفحه کیبورد مجهز کنید. همچنین، مطمئن شوید که تمام برنامه های نرم افزاری مورد نیاز را در سیستم خود نصب کرده اید. این برنامه ها می توانند مربوط به کار شما یا ارتباط از راه دور باشند. از قبل با بخش IT یا فناوری خود بررسی کنید و تمام اقدامات لازم را برای کار از راه دور انجام دهید. از همه مهمتر، اطمینان حاصل کنید که اینترنت مناسب است و کار می کند.

کار کردن از خانه با وجود کودکان در اطراف و بدون مرز شخصی می تواند چالش برانگیز باشد. با این وجود، اگر در برنامه ریزی روزانه خود هوشمندانه عمل کنید، در مورد زمان انعطاف پذیر باشید و برای وقفه در کار آماده باشید، غیر ممکن نیست. گفتن موثر عمل کردن در خانه از انجام دادن آن دشوارتر است، اما با استفاده از این راهکارهای کلیدی، می توانید موفق شوید.

آیا نکات عملی بیشتری برای کار در خانه در هنگام داشتن بچه دارید تا با ما به اشتراک بگذارید؟ در بخش نظرات زیر با خیال راحت بنویسید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.