سقط جنین با دارچین

سقط جنین با دارچین | سقط جنین با دارچین چند روز طول میکشد؟!

به دلیل تشکیل نشدن قلب جنین و مشکلات کروموزومی جنین در هفته نهم بارداری و بعد از آخرین سونوگرافی دکتر گفت باید جنین سقط بشود اما می خوام با داروهای گیاهی مثل دارچین اینکار را بکنم. با توجه به اینکه دارچین باعث سقط جنین می شود، چگونه آن را باید مصرف کنم و سقط جنین با دارچین چند روز طول میکشد؟!!

سقط جنین با دارچین

پاسخ مشاور:

مصرف دوز بالای دارچین به دلیل انقباضات رحمی ممکن است باعث سقط جنین بشود. اما استفاده از قرص سایتوتک تحت نظر پزشک برای سقط جنین شما را زودتر به نتیجه می رساند. با نامه پزشک و جواب سونوگرافی می توانید این دارو را از داروخانه تهیه نمایید.

چه مقدار دارچین باعث سقط میشود؟

برای سقط جنین با دارچین، حدود ۴ عدد چوب دارچین را آسیاب کرده و تبدیل به پودر کنید و یا یک قاشق غذاخوری سر پر پودر دارچین را در یک لیوان آب با دمای معتدل حل کنید و بطور روزانه تا زمانی که سقط جنین صورت بگیرد مصرف نمایید.

سقط جنین با دارچین چند روز طول میکشد

روش سقط جنین با دارچین

می تواند پودر دارچین را خالی بخورید و سپس بعد از آن کمی اب بنوشید. البته می توانید ترکیب های دارچین دار را از داروخانه نیز تهیه کنید.

و یا می توانید ابتدا ۲-۴ تکه چوب دارچین را به خوبی آسیاب کنبد و سپس پودر حاصل شده را با کمی اب ترکیب کنید و آن را بنوشید. از این روش سقط جنین با دارچین تا زمانی که سقط انجام گیرد تکرار کنید.

سقط جنین با دارچین چند روز طول میکشد؟

سقط جنین با دارچین ممکن است ۳ روز تا یک هفته طول بکشد و مهمترین نشانه سقط جنین هم خونریزی واژینال و دل درد است. مصرف بیش از اندازه دارچین باعث حساسیت و التهاب پوست می شود.

سقط جنین با زعفران و دارچین

اگر قصد سقط جنین ندارید، در مصرف زعفران احتیاط کنید. زیراکه مصرف ۲ -۱ گرم از ان سبب سقط جنین می شود؛زعفران غلیظ و ترکیب کنجد و عسل نیز قاعده آور و سقط آور است.

آیا مصرف دارچین در زمان بارداری بی خطر است؟

افزودن دارچین به غذا باعث بهبود عطر و طعم ان می شود.همچنین این ادویه غنی و معطر به دلیل داشتن خاصیت انتی اکسیدانی،انتی دیابتی،ضد التهابی و ضد میکروبی شناخته شده است.اما ایا در زمان بارداری مجاز به مصرف دارچین هستید؟در این مطلب اطلاعاتی درباره ایمنی،مزایا و عوارض جانبی دارچین در دوران بارداری،مقدار و نحوه مصرف این ادویه و موارد دیگر ارائه می دهیم.

آیا مصرف دارچین در زمان بارداری بی خطر است؟

بله در صورتی که به میزان کنترل شده ای ان را مصرف کنید،این ادویه برای دوران بارداری بی خطر می باشد.برای مثال،می توانید از دارچین به عنوان طعم دهنده برای نوشیدنی یا دسر استفاده کنید.اما اگر مقدار زیادی دارچین را در تهیه غذاها به کار ببرید یا مقدار زیادی از چوب یا روغن دارچین استفاده کنید این کار می تواند تاثیرات مخربی داشته باشد.

مصرف چه مقدار دارچین در دوران بارداری بی خطر است؟

روزانه یک تا شش گرم دارچین برای بزرگسالان بی خطر محسوب می شود.با این وجود،مصرف چنین مقداری برای خانوم های باردار وجود ندارد.از این رو،به خانوم های باردار توصیه می شود که مقدار کمتر از حد مجاز طبیعی مصرف کنند.

مزایای سلامتی دارچین برای خانوم های باردار:

در ادامه خواهید دید که مصرف میزان کم دارچین چه تاثیری بر بارداری دارد:

دیابت های بارداری: مطالعات نشان داده اند که دارچین بطوربلقوه می تواند نیاز انسولین در خانوم های مبتلا به دیابت بارداری را کاهش دهد.با این حال،این موضوع هنوز تحت ازمایشات بالینی است و برای تایید این ادعا به تحقیقات بیشتری نیاز است.

فشار خون: فشار خون بالا یا هایپرتنشن در دوران بارداری شایع است.مگر اینکه وجود شرایط پزشکی باعث نوسان فشار خون شود که نسبتا قابل کنترل است.دارچین در پایین اوردن فشار خون کمی تاثیرگذار است،البته در صورتی که به میزان محدود شده ای مصرف شود.

حالت تهوع: حالت تهوع و استفراغ از شایع ترین علائم بارداری هستند.ممکن است مصرف دارچین با فرمولاسیون خاص تاثیرات تسکین دهندگی برای این مشکل داشته باشد.از انجایی که مصرف دارچین به عنوان یک ماده درمان کننده تایید نشده است،پس هیچ دوز مصرفی هم برای ان تعین نشده است.بعضی از کارشناسان مصرف ۲ تا ۴ گرم پودر دارچین در روز را توصیه می کنند.بعضی از مطالعات برای مصرف دارچین بین ۱ تا ۶ گرم استفاده کرده اند.ممکن است دوز بسیار بالا سمی باشد.اگرچه دارچین به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی شناخته شده است،اما مطالعات کمی ان را برای مصرف مادران باردار توصیه می کنند.

روش های مختلف مصرف دارچین:

مصرف مقدار زیادی دارچین برای خانوم های باردار توصیه نمی شود،اما می توانید مقدار کمی از ان را به روش های زیر مصرف کنید:

نوشیدن چای دارچین(اما نه بصورت روزانه)می توانید از چوب دارچین به عنوان یک طعم دهنده و چاشنی استفاده کنید.

می توانید از مقداری پودر دارچین به عنوان چاشنی دسر و پخت شیرینی ها استفاده کنید.

دارچین یک ادویه معطر خوب برای دستورالعمل تهیه خمیرها نیز می باشد.

قبل از اینکه غذاها را با این ادویه خوش طعم مزه دار کنید احتیاط را فراموش نکنید.

اقدامات احتیاطی برای مصرف دارچین:

برخی از جنبه هایی که باید مراقب ان باشید عبارت اند از:

از مصرف روغن دارچین در دوران بارداری خودداری کنید.چون مصرف هیچ مقداری از آن تایید نشده است.ممکن است مصرف مقدار زیاد ان باعث احساس سوزش شود.همچنین نگرانی ها درباه انتقال مواد سمی به جنین نیز وجود دارد.

اگر در معرض خطر بالای سقط جنین هستید،از مصرف دارچین اجتناب کنید.

اگر به دارچین الرژی دارید از مصرف ان خودداری کنید.

خانوم های باردار مبتلا به اختلالات وابسته به زایمان باید از مصرف دارچین خودداری کنند.

برای پیشگیری از هر نوع افزودنی مضر با کیفیت ترین چوب یا پودر دارچین را خریداری کنید.

با این حال،بارداری و توصیه های مصرفی در هر فردی متفاوت است.اگر برای استفاده از دارچین دچار تردید هستید با متخصص تغذیه مشورت کنید.

عوارض جانبی دارچین در زمان بارداری:

زمانی که دارچین بیشتر از حد متعارف استفاده می شود ممکن است عوارض جانبی زیر را تجربه کنید:

زمانی که دارچین به مقدار خیلی زیادی مصرف شود به عنوان یک ماده قاعده اور عمل می کند و می تواند خطر انقباضات رحمی و زایمان زودرس را افزایش دهد.

اگر از داروهای انتی بیوتیکی یا هر نوع دارویی که پزشک برای مشکلاتی مانند دیابت ها یا بیماری های قلبی تجویز کرده استفاده می کنید پس از مصرف دارچین خودداری کنید،چون دارچین به عنوان یک عامل رقیق کنده خون شناخته شده است و این اتفاق می تواند منجر به خونریزی بیش از حد شود.

از مصرف دارچین به صورت مکمل خودداری کنید.چون مصرف ان می تواند منجر به بروز خطراتی مانند تعریق بیش از حد،اختلالات معده،افزایش ضربان قلب و پایین امدن سطوح قند خون شود.

مصرف دارچین به عنوان طعم دهنده یا چاشنی را محدود کنید.اگر مشخص شود که حتی مقدار کمی از دارچین برای شما خوب نیست یا منجر به بروز مشکلاتی می شود،پس باید تا زمان زایمان از مصرف ان خودداری کنید.

آیا در زمان بارداری دارچین مصرف کرده اید؟اگر مصرف ان برای شما مفید بوده است پس تجربیات خود را در قسمت زیر با ما به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک‌گذاری
11 نظر
  1. با سلام و تشکر از پاسخگویی

    اولین روز اخرین پریود من۱۴فروردین بوده،با توجه به تاخیر پریود،طی سونو ساک حاملگی دیده شده
    با توجه به ریسک شغلم،باید سقط کنم
    چه راهی پیشنهاد میکنین؟
    ایا روش طبیعی مثل دارچین و اینا جواب میده؟
    با تشکر

    1. سلام شاغل بودن دلیلی برای سقط نیست با توجه به عوارض زیاد سقط باید به فکر حفظ بارداری خود باشید تا در آینده دچار مشکل نشوید ریسک اینکه ممکن است دیگر بچه دار نشوید را نیز باید لحاظ کنید.

  2. جناب مشاور ببخشید. اما دوستمون‌ سوال دیگه ای کردن و در مورد دارچین پرسیدن . شما پاسختون شبیه نصیحت بود. سالم‌باشید خدانگهدار

  3. سلام من دوساله دستگاه آی یو دی دارم و هر شش ماه برای معاینه میرم پیش ماما اما اینبار که رفتم گفت که نخ رو نمیبینیه اما با پنس احساسش میکنه .گفتن روز دوم پریودی بیا که خونریزیت زیاده رفتم بازم نخ رو مشاهده نکرد فقط گفت با پنس احساسش میکنم .گفت نخ رفته داخل رحم معلوم نیس .اما من میترسم نخ نباشه اون آی یو دی باشه اومده پایین با پنس احساسش میکنه چون نخ چطور میره بالا .خیلی میترسم راهنمایی م کنین به نظرتون آی یو دی رو بردارم یا سونو بدم یا مشکلی نیس حرف ماما رو قبول کنم .

    1. سلام می توانید برای اطمینان سونوگرافی انجام بدهید.

  4. سلام ایا ممکن است با مصرف دارچین سقط انجام نشود در این صورت مصرف دارچین اسیبی به جنین و بچه وارد نمیکند؟ ممنون میشوم جوابم را سریع بدهید

    1. سلام خیر دارچین باعث سقط نمی شود .

  5. سلام
    من آزمایش دادم و باردارم
    الان ۴روزه دمکرده دارچین و زعفرون میخورم
    ایا سقط میشه؟؟؟
    یکم شکمم درد داره و از رحمم عفونت میاد بیرون
    یکم راهنماییم کنید ک چجوری سقط کنم؟

    1. سلام سقط عوارض دارد توصیه می شود به فکر حفظ بارداری خود باشید تا دچار مشکل نشوید .

  6. سلام من یک هفته بعد از نزدیکی با وجود پرده بکارت بخاطر احتمال بارداری شرو کردم به خوردن دارچین و ۲۴ ساعت بعد دچار لکه بینی شدم.ادامه دادم ب خوردن دارچین و خونریزی کم داشتم.الان ممکنه اگه نطفه ای بوده سقط شده باشه یا خونریزی لانه گزینیه یام بخاطر خوردن زیاد دارچینه؟ لطفا هرچه زود تر جوابمو بدید ??

  7. سلام به ماه اول بارداری هستم ..میخوام سقط کنم با دارچین میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *