سقط جنین با زعفران چقدر طول میکشه

چند روز بعد از خوردن زعفران جنین سقط میشود؟

من در دوران عقد هستم و متاسفانه باردار شدم؛ به هیچ وجه نمیتونم بچه را نگه دارم چون خانواده هایمان روی این مسائل خیلی خیلی حساس هستند و اگر بفهمند آبرومون میره و شرایط شروع زندگی مشترک هم هنوز نداریم. شنیدم زعفران باعث سقط میشه؟ چطوری مصرف کنم؟ چند روز بعد از خوردن زعفران جنین سقط میشود؟

سقط جنین با زعفران چقدر طول میکشد؟

سقط جنین با زعفران غلیظ ۳ روز تا ۲ هفته طول می کشد و همه افراد واکنش یکسانی در برابر مصرف زعفران ندارند؛ ممکن است در بعضی افراد با مصرف زعفران انقباضات رحمی و سقط جنین صورت بگیرد و در برخی خانمها با مصرف چند هفته زعفران غلیظ، سقط جنین انجام نشود.

 چقدر طول میکشه با زعفران جنین سقط بشه؟!

بهتر بود از یک روش پیشگیری مطمئن استفاده می کردید. سقط جنین با زعفران غلیظ ممکن است از ۳ روز تا ۲ هفته طول می کشد و همه افراد واکنش یکسانی در برابر مصرف زعفران ندارند؛ ممکن است در بعضی افراد با مصرف زعفران انقباضات رحمی و سقط جنین صورت بگیرد و در برخی خانمها با مصرف چند هفته زعفران غلیظ، سقط جنین انجام نشود.

خونریزی واژینال و دل درد از علایم سقط جنین است. مصرف زعفران می‌تواند برای زنان باردار خطرناک باشد. مصرف زیاد زعفران می‌تواند  باعث انقباضات رحم و سقط جنین شود. پزشکان نیز معمولا به زنان باردار توصیه می‌کنند که از خوردن این گیاه در ۳ ماه اول بارداری پرهیز کنند.

 مصرف چه مقدار زعفران موجب سقط جنین می شود؟

برای سقط جنین با استفاده از زعفران ،می توان مقدار یک گرم زعفران را در یک استکان آب گرم یا صد میلی گرم آب دم کرده و روزی ۳ تا ۴ مرتبه به مقدار ۱ تا ۲ قاشق از این عصاره را خورد.

توجه داشته باشید که عصاره زعفران تهیه شده به این روش اگر از یک زعفران درجه یک سرگل و اصل مانند زعفران احیائی درست شده باشد ،محلولی غلیظ و سرخ رنگ میشود و برای همین است که مقدار مصرفی آن در روز به شرحی که گذشت، میباشد.

زعفران از معروفترین گیاهان دارویی است که منجر به سقط جنین می شود، باید دقت کرد که زعفران در مقادیر بالا دارای سمیت است و لذا باید مصرف آن تحت کنترل باشد.

منظور از مقادیر بالا و قابل احتیاط در مصرف زعفران ،مقدار پنج گرم زعفران ( که معادل همان یک مثقال زعفران است ) و مصرف آن به صورت یکجا و در یک روز میباشد، وگرنه مصرف زعفران به صورت متداول در یک ماه تا ده گرم نیز مجاز میباشد و بسیار مفید است.

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. از دیگر ادویه های مضر در دوران بارداری می توان به زعفران اشاره کرد. زعفران انقباضات رحمی را تحریک می کند و مصرف بیش از اندازه ان در بارداری توصیه نمی شود. با تمام این ها درهنگام خوردن کمی برنج زعفرانی نیازی نیست که خود را نگران کنید اما خوردن دمنوش و شربت زعفران برایتان مفید نخواهد بود.
    در نظر داشته باشید که باردار شدن به معنای قطع مصرف ادویه ها نیست، در این دوران می توانید با کمک ادویه های مجاز در بارداری رنگ، عطر و طعم دلچسبی به غذایتان ببخشید.

  2. ایا یک استکان شربت ابلیمو کزعفران باعث سقط میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *