راهی برای چشم آبی شدن جنین

راهی برای چشم آبی شدن جنین وجود داره؟!

در تعیین رنگ چشم جنین علاوه بر ژنتیک، تغذیه نیز می تواند موثر باشد. رنگ چشم با رنگ مو و بدن ارتباط دارد. چنان چه کسانی که موی و ابروی سیاه دارند چشمانشان مشکی است. آنهایی که موی بور دارند چشمانشان میشی است و آنهایی که موی طلایی دارند دارای چشمهایی به رنگ آبی یا زاغ هستند.

راه حل رنگی شدن چشم جنین

برای چشم آبی شدن جنین چه بخوریم؟ چه راهی وجود داره؟

دیده می شود که آدم مو بور، ابرو و چشم سیاه دارد و گاهی برعکس یا گاهی یک مادر سیاه مو که به مقدار کافی ویتامین D در بدن دارد و از آفتاب استفاده می کند یکی از کودکان او چشم زاغ یا چشم آبی می شود، در صورتی که چشم بقیه ی کودکان او مشکی است و موهای این نوزاد هم مشکی است و حتی گاهی اتفاق افتاده که یک چشم زاغ و چشم دیگر مشکی است. این موارد استثنایی مربوط به اثر بعضی از خوراکی هاست یکی از این خوراکیها دم کرده ی سنبل الطیب می باشد.

رنگ چشم نوزاد توسط عواملی مانند ژنتیک و وراثت تعیین میشود. و به رنگ چشم پدر و مادر جنین بستگی دارد. جنین از هر یک از والدین خود ۵۰درصد از ویژگی آنها را به ارث می برد. ژن های پدر و مادر می تواند با یکدیگر متفاوت و یا یکسان باشد. در این رابطه باید بدانید که ژن رنگ چشم تیره بر رنگ چشم روشن چیره میشود، مثلا رنگ قهوه ایی چشم بر رنگ سبز و یا آبی غالب میشود و همچنین رنگ چشم سبز بر رنگ آبی غالب میشود.

در این رابطه می توان گفت اگر رنگ چشم یکی ار والدین قهوه ایی باشد و رنگ چشم طرف دیگر آبی باشد، به احتمال خیلی زیاد رنگ چشم جنین قهوه ایی خواهد بود.

راه حل رنگی شدن چشم جنین

برای رنگی شدن چشم جنین چه بخوریم؟

بتاکاروتن ماده ایی است که برای چشم بسیار مفید شناخته شده است. این ماده در سبزیجات نارنجی رنگ مانند هویج و کدو تنبل به وفور یافت میشود. بتاکاروتن ماده ایست که سبب تولید ویتامین A میشود. و می تواند به بینایی فرزند شما کمک کند.

  • مادرانی که هنگام بارداری از خرچنگ دریایی استفاده می کنند چشم نوزادشان آبی آسمانی می شود، خوردن تخم مرغ دو زرده نیز رنگ چشم نوزاد را می تواند آبی آسمانی نماید.
  • بعضی از بانوان در موقع آبستنی مبتلا به تپش قلب یا امراض دیگر قلبی می شوند و با نظر خود یا به دستور پزشک گل گاوزبان و سنبل الطیب را دم کرده و به جای چای می نوشند. این دارو برای امراض قلبی مفید بوده ولی رنگ چشم جنین را تغییر می دهد.
  • در بسیاری از منابع خوردن آب دریا  را برای آبی شدن چشم جنین تایید کرده اند.
  • اگر شما دلتان می خواهد که کودک شما بور باشد، خوردن دلستر تلخ می تواند به شما در این زمینه کمک کند.
  • خوردن عرق کاسنی نیز به رنگی شدن چشم جنین کمک می کند.
  • در بین میوه خوردن هلو می تواند چشم جنین شما را آبی کند.

زیتون و رنگ چشم جنین

خوردن روغن زیتون باعث سالم شدن پوست و نوزاد میشود و توصیه میشود در دوران بارداری بر روی سالاد و یا سایر مواد غذایی خود روغن زیتون بریزید و میل نمایید.

همچنین خوردن روغن زیتون به کبد شما کمک می کند تا سالم بماند و از آنجایی که کبد نقش اساسی در رنگ پوست دارد، خوردن آن باعث خوش آب و رنگ شدن نوزاد شما خواهد شد.

رنگ چشم جنین چگونه تعیین می شود؟

عنبیه بافت پوششی جشم است که دارای ملانین است. ملانین رنگدانه های مشکی و کوچکی است که رنگ چشم به میزان پراکندگی ملانین وابسته است. اگر رنگدانه های ملانین پراکنده باشد رنگ چشم جنین تیره خواهد بود و اگر میزان پراکندگی ملانین کم باشد رنگ چشم نوزاد روشن میشود.

ژن ocaz نیز از عوامل تاثیرگذار در تعیین رنگ چشم جنین است و به گفته متخصصان به میزان ۷۵% در تعیین رنگ چشم جنین موثر است. که با رمزگذاری پروتئینی تحت عنوان P ملانین تولید می کند و این موضوع یکی از دلایل رنگی شدن چشم نوزاد است. اگر میزان این ژن محدود شود رنگ چشم قرمز میشود که در این صورت فرد را مبتلا به زالی می دانند.

تبدیل چشم زاغ نوزاد به مشکی

اگر می خواهید چشم زاغ نوزادتان به مشکی تبدیل شود، باید فندق خام را نرم بسایید و با روغن زیتون مخلوط کنید و هر شب به محل تلاقی استخوان جلو و پشت سر نوزاد بمالید، یا هر شب روغن فندق بر سرش مالیده شود.

منبع خبر : برگرفته از کتاب بارداری و زایمان- احمد حاجی شریفی

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.