برای مو مشکی شدن جنین مصرف چه ویتامینی موثر است؟!

برای مشکی شدن موی سر جنین، ویتامین D لازم است و مادری که می خواهد فرزندش دارای موی مشکی و پوست نرم باشد باید از حرارت آفتاب و اشعه ی مادون قرمز استفاده ی کامل نماید…

تاثیر تغذیه بر مشکی شدن موی جنین

یکی دیگر از مواردی که خوردن مواد غذایی علاوه بر ژنتیک می تواند بر آن مؤثر باشد رنگ مو است. نکته ی قابل توجه این که رنگ گیسو ارتباط مستقیم با رنگ پوست دارد. کسانی که موی بور دارند رنگ پوستشان سفید است و کسانی که موی سرخ دارند رنگ پوستشان سفید رنگ پریده می باشد و نیز کسانی که موی بدنشان مشکی است رنگ چهره آنها گندمگون و یا سبزه نمکی است.

مو مشکی شدن جنین

از طرفی نکته ی قابل توجه دیگر این که رنگ مو با امراضی که شخص بعدا به آنها مبتلا می شود ارتباط دارد. مثلا ورم کیسه ی صفرا در بین خانم های مو بور بیشتر دیده میشود.

کودکانی که موی مشکی دارند مقاومتشان در مقابل بیماریها زیادتر از دیگران است و کسانی که موی بور دارند صورتشان اغلب خشک است و زود پر چین و چروک میشود و اشخاصی که موی مشکی دارند صورتشان اغلب چرب و مرطوب می باشد و معمولا این گونه موها زودتر سفید می شوند ولی کمتر می ریزند.

همان طور که ذکر شد کسانی که موی مشکی دارند پوست بدنشان چرب تر است در نتیجه می توان اذعان کرد هر کس چربی پوستش زیادتر باشد مویش مشکی تر خواهد بود. این چربی در حقیقت روغن نیست بلکه ماده ای است که در اثر اشعه مادون قرمز و حرارت آفتاب تبدیل به ویتامین D می گردد.

پس برای مشکی شدن موی سر جنین، ویتامین D لازم است و مادری که می خواهد فرزندش دارای موی مشکی و پوست نرم باشد باید از حرارت آفتاب و اشعه ی مادون قرمز استفاده ی کامل نماید.

ضمنا باید از مواد غذایی که دارای این ویتامین ها هستند و همچنین از سبزی هایی که از صبح تا شب در مزرعه زیر نور آفتاب هستند، در هنگام عصر بچیند و به صورت تازه استفاده کند.

این گونه اطفال هنگام تولد بدنشان چربی فراوان دارد و دلیل آن این است که موهای مشکی آنها کلسیم و فسفر زیاد دارند و محکم تر می باشند. علاوه بر ویتامین D گوگرد و منگنز نیز برای مشکی شدن مو لازم هستند. بنابراین باید از غذاهایی که دارای مواد گوگردی هستند نیز استفاده کرد. خوشبختانه، گوگرد در اغلب غذاها، مخصوصا در پیاز، سفیده ی تخم مرغ، کلم، خیار و ترب به مقدار کافی موجود است.

وقتی آفتاب به بدن نرسد و عوامل تولید ویتامین D فراهم نباشد و همچنین موقعی که ویتامین D کم باشد موی نوزاد بور یا سرخ خواهد شد و پوست این اطفال چربی کمتری دارد.

در صورتی که مادران خواهان موهای خرمایی رنگ برای طفل خود باشند باید به مقدار زیاد از ویتامین خصوصا ویتامین A استفاده کنند. خوردن روغن ماهی هنگام حامله گی به این موضوع کمک می کند.

اگر به هر دلیلی ویتامین D به جنین نرسد موهای او بور خواهد شد (البته عامل مهم ژنتیک را نیز باید در نظر داشت) که دلایل آن می تواند:

۱- استحمام زیاد و از بین رفتن چربی بدن مادر توسط صابون

۲- عدم استفاده ی کافی مادر از نور خورشید

٣- نطفه ضعیف که متعلق به مرد یا زن الكلي باشد یا آمیزش هنگام مستی پدر صورت گرفته باشد.

۴- نطفه متعلق به مردی باشد که نیروی جنسی کافی نداشته و یا پیر باشد. از طرفی اگر خانم های آبستن روزی یک قاشق مرباخوری آب دریا بنوشند یا میوه بخورند رنگ موی نوزادشان طلایی خواهد شد.

عده ای این خاصیت را مربوط به منگنز و عده ای مربوط به ید می دانند ولی به طور کلی معلوم نیست کدام یک از عناصر دریا این خاصیت را دارند. برای کسانی که می خواهند اولادشان دارای موی بور و طلایی باشد، بهترین دستور خوردن نمک دریاچه ی ارومیه به دلیل داشتن ید و برم می باشد. خوردن بابونه و گل آن و دم کرده بومادران خصوصا گل آن در بور شدن موی نوزاد بسیار مؤثر است.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. اگر فرزندی با موی مشکی و پوست نرم میخواهید باید از حرارت آفتاب و اغذیه ای که ویتامین د ، گوگرد و منگنز دارند استفاده کنید مثل پیاز ، سفیده تخم مرغ ، کلم ، خیاربوته ای و ترب وقتی آفتاب به بدن برسد ولی عوامل ویتامین د نباشد موی نوزاد سرخ می شود اگر ویتامین د به جنین نرسد بور خواهد شد. ویتامین آسبب مو خرمایی شدن فرزند میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.