راههای جلوگیری از بارداری در شب اول عروسی!

یکی از استرسهای شب عروسی نگرانی از باردار شدن در اولین دخول است. بهترین روش پیشگیری از بارداری در شب عروسی کاندوم است و اگر درباره این قضیه فکر نکرده بودید بهترین روش پیشگیری استفاده از قرصهای اورژانسی است…

شب عروسی برای بیشتر عروس خانم ها و دامادها بسیار شب مهمی می باشد و جوانان در این شب استرس و اضطراب دارند و دوست دارند هر چه سریعتر اولین دخول را تجربه نمایند بیشتر دختران از درد اولین دخول ترس عجیبی دارند چون هنوز تجربه اولین دخول را ندارند و نمی دانند چه اتفاقی برایشان خواهد افتاد.

یکی از استرسهای شب عروسی نگرانی از باردار شدن در اولین دخول است. بهترین روش پیشگیری از بارداری در شب عروسی کاندوم است و اگر درباره این قضیه فکر نکرده بودید بهترین روش پیشگیری استفاده از قرصهای اورژانسی است.

راههای جلوگیری از بارداری در شب اول عروسی

البته روشهای دیگری هم وجود دارند که به آنها اشاره می شود:

راههای جلوگیری از بارداری در شب اول عروسی یا شب زفاف

کاندوم

هنگامی که به درستی استفاده می شود بسیار موثر است. با این حال، این بستگی به این دارد که چگونه فرد برای استفاده از کاندوم مایل است. همسر شما ممکن است برقراری رابطه بدون استفاده از کاندوم را ترجیح دهد. همچنین کاندوم زنانه یک غلاف پلاستیکی نازک است که باید قبل از مقاربت جنسی داخل واژن قرار داده شود. راه کار آن مشابه کاندوم مردانه است، اما به جای یک آلت تناسلی مردانه در داخل واژن قرار می گیرد. این نیز یک راه موثر برای جلوگیری از STD ها در هر دو طرف است.

روش جلوگیری از بارداری اضطراری

این نوع روش های پیشگیری از بارداری با عنوان "روش اضطراری" جلوگیری از بارداری شناخته شده است. در واقع، قرص استفاده شده در صبح روز بعد از رابطه جنسی، مانع از جایگزینی تخمک بارور شده در دیواره رحم زنان خواهد شد.

قرص ضد بارداری ال دی و اچ دی

مزیت قرص پیشگیری از بارداری این است که کنترل بارداری را در دست یک زن قرار می دهد. با این حال، قرص باید روزانه مصرف شود تا موثر باشد و عوارض جانبی زیادی نیز ممکن است داشته باشد.

قرص‌های ضدبارداری متنوعی برای خانم‌ها وجود دارد؛ از جمله قرص‌هایی که فقط حاوی پروژسترون (پروژستین) هستند یا قرص‌های ترکیبی که شامل استروژن و پروژسترون هستند.

نحوه مصرف قرصهای LD و HD

ــ قرصهای LD کرم رنگ بوده و دوز پایین دارند. قرصهای HD سفید رنگ بوده و دوز بالا دارند. نحوه مصرف: از روز ۵ قاعدگی مصرف قرصها آغاز میگردد (خواه خونریزی قطع و یا ادامه داشته باشد).

۲۱ روز قرصها سر ساعت معین مصرف گردیده و پس از اتمام بسته یک هفته (۷ روز) مصرف قرص قطع گردیده و از روز هشتم مصرف بسته جدید قرص آغاز میگردد. (خواه خونریزی قطع و یا ادامه داشته باشد) در صورت فراموشی مصرف قرص:

۱- هرگاه مصرف یک قرص فراموش گردد: به محض یادآوری قرص را مصرف کرده و قرصهای بعدی را نیز در زمان مقرر مصرف کنید.

۲- هرگاه مصرف دو قرص متوالی فراموش گردد: به محض یادآوری ۲ قرص را همزمان مصرف کرده و ۲ قرص دیگر را همزمان روز بعد مصرف کنید. مابقی قرصها را در زمان مقرر مصرف کنید. تا یک هفته نیز از یک روش دیگر پیشگیری از بارداری استفاده کنید.

۳- هرگاه مصرف ۳ قرص متوالی فراموش گردد: در این صورت مابقی بسته قرص را بدور انداخته و همان روز مصرف قرصهای بسته جدیدی را آغاز کنید. تا یک هفته نیز از یک روش دیگر پیشگیری از بارداری استفاده کنید.

* معمولا پس از دو هفته از مصرف قرصهای LD وHD دیگر حاملگی صورت نخواهد گرفت اما بهتر است ماه نخست مصرف اینگونه قرصها از یک روش دیگر پیشگیری از بارداری استفاده کنید.

مزایا: خوشبختانه اگر قرص‌های ضدبارداری را به‌طور منظم و سروقت مصرف کنید، میزان شکست این روش فقط ۱ درصد است. قرص‌های ضدبارداری ترکیبی می‌توانند درد شکم را در دوران قاعدگی کاهش دهند، پریودها را سبک‌تر کنند و علائم سندروم پیش از قاعدگی را کمتر کنند. این قرص‌ها ممکن است به جلوگیری از بیماری التهابی لگن، عفونت‌ها، سرطان آندومتر و سرطان تخمدان نیز کمک کنند. قرص‌های حاوی پروژسترون برای خانم‌های شیرده ایدئال هستند، چون بر تولید شیر تأثیر نمی‌گذارند. همچنین برای خانم‌هایی که سابقه‌ی لخته‌شدن خون یا بیماری فشار خون کنترل‌نشده دارند، گزینه‌ی مطمئن‌تری هستند. هر دو نوع این قرص‌ها به تنظیم دوره‌های قاعدگی شما کمک می‌کنند و حتی می‌توانید از آنها برای کنترل تعداد پریودهایی که در یک سال دارید، استفاده کنید.

معایب: نرخ شکست این روش پیشگیری از بارداری ۸ درصد است. دلیلش این است که ممکن است برخی از دوزهای آن را فراموش کنید و نتوانید آن را به‌طور منظم مصرف کنید. اگر از قرص‌های شیردهی (فقط حاوی پروژسترون) استفاده می‌کنید، حتما باید آن را هر روز در یک ساعت مشخص مصرف کنید. قرص‌های ضدبارداری می‌توانند باعث لکه‌بینی، حساسیت سینه‌ها، تهوع و کاهش میل جنسی شوند. قرص‌های ترکیبی ممکن است باعث ایجاد لخته‌های خون در پاها شوند و خطر سکته‌ی مغزی را در خانم‌های سیگاری افزایش دهند.

دیافراگم

به شکل یک چاقوی لاستیکی است، دیافراگم در داخل دهانه رحم قرار می گیرد و مانع ورود اسپرم می شود. با این وجود برای افرادی که وزن کم یا زیادی دارند یا افرادی که مستعد ابتلا به عفونت مثانه هستند، مناسب نیست.

پچ هورمونی

به جای مصرف یک قرص، یک روش جدیدتر به شما امکان می دهد پچ هورمونی را روی بازو، معده و یا سایر قسمت های بدن خود قرار دهید. پچ هورمون ها را برای یک هفته آزاد می کند، بنابراین شما فقط باید آن را یک بار جایگزین کنید. با این وجود این روش خطر ابتلا به لخته شدن خون را افزایش می دهد و شما باید مطمئن شوید که پچ را تمام هفته حفظ کنید.

تزریق هورمون ضد بارداری

این کار تزریق هورمون های مصنوعی به بدن است. پروژسترون تزریقی (به مدت ۳ ماه موثر) و مواد دارویی ترکیبی تزریقی (به مدت ۱ ماه موثر) است. اگر اولین تزریق در ۷ روز اول رابطه انجام شود، آن حفاظت فوری را ارائه خواهد داد. تزریق باید به طور منظم و با فواصل ثابت و بدون وقفه انجام شود. دیده شده است که هورمون های ضد بارداری تزریقی می توانند حتی تا یک سال پس از آخرین دوز، باروری را تحت تاثیر قرار دهند. مصرف کنندگان پروژسترون تزریقی می توانند عوارض جانبی مانند توده استخوان پایین را تجربه کنند. این روش از STD ها جلوگیری نمی کند.

روش بیرون ریختن اسپرم یا پیشگیری طبیعی

اگر مقاربت جنسی قبل از آنکه انزال صورت گیرد قطع شود، ممکن است از بارداری جلوگیری شود. اما، این روش بسیار نامطمئن است. بعضی از اسپرم ها می توانند قبل از آنکه انزال صورت گیرد وارد مهبل شوند و اسپرم موجود روی پوست اطراف مهبل می تواند وارد مهبل شود. انتخاب روشهای پیشگیری از بارداری بستگی به عواملی مانند سلامتی فرد، تواتر فعالیت جنسی، تعداد شرکای جنسی و میل به فرزند دار شدن در آینده دارد. میزان اثربخشی بر اساس تخمین های آماری، نکته کلیدی دیگری است. 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *