چند درصد احتمال بارداری با کاندوم است؟!

درصد احتمال بارداری با کاندوم اگر درست استفاده شود کمتر از ۲ درصد است و البته برخی هم احتمال آن را در حد صفر می دانند؛ اما اگر در هنگام استفاده دقت لازم نشود تا ۱۴ درصد نیز ممکن است شکست داشته باشد.

احتمال بارداری با کاندوم، چند درصد احتمال بارداری با کاندوم است

کاندوم پوشش پلاستیکی نرمی است که قابلیت ارتجاعی زیادی دارد و توسط مرد هنگام نزدیکی استفاده می شود به این صورت که قبل از شروع نزدیکی بر روی آلت تناسلی در حالت نعوظ Erection) ) کشیده شده و بدین ترتیب از ریخته شدن مایع منی که حاوی اسپرم (سلول های جنسی مرد) است به داخل دستگاه تناسلی زن (واژن و رحم ) جلوگیری می کند . اگر اسپرم مرد با تخمک (سلول جنسی زن) ترکیب شود حاملگی رخ می دهد و کاندوم از این امر جلوگیری می کند.

مطمئن ترین کاندوم­ ها و نحوه استفاده از آنها
اغلب آن ­ها ایمن هستند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) روی تمامی کاندوم­ های ساخته شده از لاتکس و پلی آرتان تست کیفیت انجام می­دهد و تولیدکنندگان را وادار به بررسی مرحله به مرحله محصولشان می­کند.
به علاوه، مأموران FDA نمونه ­های تصادفی ازکاندوم ­های موجود در انبار را انتخاب کرده و برای تست نشتی، آنها را با آب پر می­کنند. هر برند برای کسب مهر تأیید FDA، باید از هر ۱۰۰۰ نمونه کاندومش، سالم بودن ۹۹۶ تایشان در آزمایش آب ثابت شود.

برای اینکه از سالم بودن این روش پیشگیری از بارداری مطمئن شوید و به بهترین نحو از آن استفاده کنید، می­توانید راهکارهای زیر را به کار گیرید:

از مصرف برندهای جدید خودداری کنید
بسیاری از تولیدکنندگان، کاندوم­ های جدید را بیشتر با هدف تحریک جنسی تولید می­کنند نه محافظت. از برندهایی که روی جعبه محصول به پیشگیری از بارداری یا بیماری­ های مقاربتی اشاره نکرده ­اند، استفاده نکنید.
اگر کاندوم تمام آلت تناسلی را نپوشاند، محافظت آن کامل نخواهد بود.

اطلاعات مندرج روی بسته بندی را بخوانید
مطمئن شوید که در نوشته ­های مندرج روی بسته بندی، به پیشگیری از بیماری ­های مقاربتی اشاره شده باشد. برندهای زیادی همچون KODEX و Kapoot انواع مختلف کاندوم­ با خاصیت پیشگیری از بیماری­ های مقاربتی را عرضه می­کنند.
با این حال، همانطور که پیشتر اشاره شد، کاندوم ­ها از انتقال تمامی بیماری­ های مقاربتی پیشگیری نمی­کنند. چرا که حتی با وجود کاندوم، امکان ابتلا به بیماری های مقاربتی که از طریق تماس پوستی منتقل می ­شوند، وجود دارد.
همواره باید نوشته­ های مندرج روی محصول را به دقت مطالعه کرد و آن را با برخی برندهای خاص مقایسه کرد تا بتوان فهمید آیا استانداردهای ایمنی در این محصول رعایت شده ­اند یا خیر.

از کاندوم­ های طبیعی استفاده نکنید
کاندوم ­های طبیعی جایگزینی برای کاندوم­ های ساخته شده از لاتکس هستند. این کاندوم­ ها برای پیشگیری از بارداری مؤثر هستند اما معمولاً از انتقال بیماری­های مقاربتی پیشگیری نمی ­کنند.
افرادی که به لاتکس حساسیت دارند، یا به دنبال جایگزینی برای لاتکس هستند، باید از کاندوم ­های تولید شده از پلی آرتان استفاده کنند. این کاندوم ­ها کمی گران­تر هستند اما راحت­تر اندازه می­شوند و به اندازه کاندوم ­های لاتکس در پیشگیری از باردرای یا انتقال بیماری­های مقاربتی مؤثر هستند.

کاندوم­ هایی که به درستی نگه داری نشده اند، را استفاده نکنید
کاندوم­ ها در معرض گرما یا ساییدگی آسیب می­ بینند بنابراین نحوه نگه داری آنها بسیار مهم است.
همیشه کاندوم­ ها را در محل خشک و خنک و به دور از هوای داغ یا سرما نگه دارید. نگه داری آن ها در محیطی با دمای غیرعادی، می­تواند آنها را ضعیف کرده و تأثیرشان را کمتر کند.
کاندوم را نباید در کیف پول نگه داری کرد چرا که ممکن است درمعرض ساییدگی یا گرما قرار گیرد و ضعیف و یا پاره شود.

از کاندوم­ های دارای لوبریکانت استفاده کنید
استفاده از لوبریکانت بیشتر، برای همه ضروری نیست. هنگامی که فرد تحریک می­شود، واژن به طور خودکار مایع روان کننده ترشح می­کند اما با این وجود برخی مواقع این میزان از روان کننده کافی نیست.
در چنین مواردی باید از انواع دارای لوبریکانت یا لوبریکانت­ های آبی یا سیلیکونی استفاده کرد. لوبریکانت موجود روی لایه بیرونی کاندوم به کاهش سایش در هنگام رابطه جنسی و جلوگیری از بیرون آمدن یا پاره شدن کاندوم کمک می­کند.

از لوبریکانت ­های روغنی استفاده نکنید
روغن­ هایی همچون روغن بچه، لوسیون یا ژل پترولیوم می­توانند سبب پاره شدن کاندوم ها شوند، بنابراین نباید آنها را به همراه کاندوم استفاده کرد.

از کاندوم­ های منقضی شده استفاده نکنید
تاریخ انقضای کاندوم روی بسته بندی آن درج شده است. اگر تاریخ انقضای کاندوم گذشته باشد، باید آن را دور بیاندازید چرا که احتمال پارگی آن بیشتر از کاندوم­ های جدید است.

از مصرف کاندوم­ های حاوی اسپرم کش پرهیز کنید
برخی از آن­ ها حاوی اسپرم ­کش هستند. سازمان FDA، نانوکسینول ۹ را به عنوان اسپرم کش بدون نیاز به تجویز پزشک تأیید کرده است. در برخی افراد، اسپرم کش می­تواند منجر به عفونت واژن یا مقعد شود اما برای دیگر افراد ممکن است مشکلی ایجاد نکند.

نکات مهمی که در هنگام استفاده از انواع کاندوم باید در نظر داشته باشید :
* برای نرم کردن کاندوم از روغن٬ وازلین و یا مواد مشابه استفاده نکنید زیرا این مواد به کاندوم اسیب رسانده و باعث خراب شدن ان می شوند. در این صورت احتمال حاملگی با کاندوم افزایش می یابد.

* قبل از مصرف انواع کاندوم به تاریخ انقضای ان توجه نمایید و از مصرف کاندوم های تاریخ گذشته و یا کاندوم هایی که چسبناک و یا شکننده هستند خودداری نمایید.

* کاندوم ها را دور از حرارت ٬ نور و رطوبت نگهداری نمایید تا لاتکس ان خاصیت خود را از دست ندهد و با نزدیکی پاره نشود.

* از هر کاندوم یکبار استفاده کرده و از مصرف مجدد ان خودداری نمایید زیرا در این صورت احتمال حاملگی افزایش می یابد.

* هر چند این روش پیشگیری از بارداری روش موثری است ولی احتمال حاملگی با ان از قرص بیشتر است.

* پس از استفاده کاندوم مصرف شده رادر یک قطعه کاغذ باطله پیچیده و در کیسه زباله بیندازید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *