8 نکته کلیدی راهنمای خرید بهترین پوشک برای نوزاد

۸ نکته کلیدی راهنمای خرید بهترین پوشک برای نوزاد

انتخاب پوشک مناسب برای کودکان از اهمیت خاصی برخوردار است. یک پوشک نامناسب می تواند باعث بروز عفونت های ادراری، حساسیت های پوستی و بیماری های جدی تر شود. بنابراین نباید انتخاب پوشک را کم اهمیت دانست. اما برای انتخاب یک پوشک مناسب باید به چه نکاتی توجه کرد؟ چه مسائلی را باید در اولیت قرار داد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را با مقاله راهنمای خرید بهترین پوشک برای نوزاد پیدا کنید.

مطالب پیشنهادی: نشانه های آمادگی کودک برای از پوشک گرفتن!

راهنمای خرید بهترین پوشک برای نوزاد

تنوع موجود در برندهای پوشک کودک باعث می شود در انتخاب آن سردرگم شوید و تجربه متفاوت اطرافیان نیز می تواند شما را گیج کند. فراموش نکنید که هر کودکی متفاوت است و یک پوشک برای دو نوزاد مختلف ممکن است تاثیرات متفاوتی داشته باشد. بنابراین در اینجا سعی کردیم تا نکات کلی و مهم در هنگام خرید پوشک را برای شما توضیح داده تا انجام این کار را برای والدین عزیز ساده کنیم.

۱. راهنمای خرید بهترین پوشک برای نوزاد، نیازهای کودک را در نظر بگیرید

ممکن است جثه نوزاد بزرگ تر از پوشکی باشد که قبل از تولد کودک بر اساس تصورات خود خریداری کرده اید. بنابراین، توصیه می شود که قبل از تولد نوزاد پوشک خریداری نکنید. به علاوه باید پوشک را متناسب با نیازهای نوزاد تهیه کنید. خرید پوشک به شکل عمده برای بار اول اقدامی اشتباه است. ابتدا یک بسته پوشک خریده تا از کیفیت و عملکرد آن و سازگاری پوشک با پوست بدن کودک مطمئن شوید. در صورتیکه استفاده از پوشک مشکلی برای کودک ایجاد نکرد، به خرید همین پوشک ادامه دهید.

راهنمای خرید بهترین پوشک برای نوزاد، نیازهای کودک را در نظر بگیرید

۲. راهنمای خرید بهترین پوشک برای نوزاد، کیفیت جذب پوشک را در نظر بگیرید

محصولات سلولزی ایرانی که در سال های اخیر به بازار عرضه شده اند، از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و با پوشک های خارجی قابل مقایسه هستند. این پوشک ها کیفیت خوبی داشته و در مقایسه با پوشک های خارجی مقرون به صرفه نیز هستند. علاوه بر این، کارشناسان معتقدند که در انتخاب پوشک باید شرایط اقلیمی منطقه و آب و هوا را نیز در نظر گرفت. بنابراین پوشکی را انتخاب کنید که قدرت جذب فوق العاده ای داشته و ادرار و مدفوع پس نمی دهد و با پوست و سلامت کودک و شرایط اقلیمی منطقه نیز سازگار بوده و مشکلی ایجاد نمی کند. به خاطر داشته باشید که پوشک با قدرت جذب ضعیف ادرار باعث سوختگی پای کودک و نشت و پس دادن ادرار و مدفوع می شود.

۳. راهنمای خرید بهترین پوشک برای نوزاد، کیفیت چسب پوشک را در نظر بگیرید

مساله کیفیت چسب پوشک را به هیچ وجه دست کم نگیرید. اگر پوشک چسب با کیفیت داشته باشد، بر روی پای کودک ثابت مانده و نگرانی در خصوص جابه جایی و یا باز شدن پوشک و پس دادن ادرار وجود ندارد. به علاوه پوشک هایی که دارای کش در قسمت پشت و کمر و لایه ای برای جلوگیری از تماس ادرار با پوست بدن کودک هستند، پوشک های فوق العاده ای محسوب می شوند.

۴. راهنمای خرید بهترین پوشک برای نوزاد، بدن و شرایط هر کودک متفاوت است

به این نکته توجه کنید که پوست و شرایط بدنی هر کودک متفاوت است. ممکن است پوشکی که برای بچه های دوستان و آشنایان و حتی خواهرها یا برادرهای نوزاد مناسب بوده، برای او مناسب نباشد. ممکن است کودکتان به بهترین و گران قیمت ترین پوشک ها با قدرت جذب فوق العاده نیز حساسیت داشته باشد. بهترین کار این است که ابتدا پوشک را با تعداد کم و سایز مناسب خریداری کنید و اگر کودک به آن حساسیتی نداشت، در آینده نیز از همین پوشک خریداری نمایید. توجه کنید که پوشک ها در سایزهای متفاوت تهیه می شوند و حتما باید محدوده سنی نوزاد را هنگام خرید پوشک در نظر بگیرید. معمولا سایز یک پوشک مخصوص کودکان ۲ تا ۵ کیلوگرم است و بر اساس نیاز نوزاد باید سایز پوشک را تغییر دهید. سایز ۵ نیز بزرگ ترین سایز پوشک موجود است.

راهنمای خرید بهترین پوشک برای نوزاد، بدن و شرایط هر کودک متفاوت است

۵. راهنمای خرید بهترین پوشک برای نوزاد، به راحتی کودک توجه کنید

راحتی کودک در انتخاب پوشک در اولیت قرار دارد. توجه کنید که کودک به الیاف پوشک و جنس چسب حساسیت نداشته و باعث ایجاد خراش یا زخم بر روی پوست کودک نشود. پوشک نباید مانع از راه رفتن یا حرکت کردن کودک شود و یا به ناحیه تناسلی و ران ها فشار وارد کند. کش باید به درستی ران را پوشانده و در عین حال به ران ها فشار وارد نکند.

۶. راهنمای خرید بهترین پوشک برای نوزاد، پوشک باید فاقد کلر باشد

اکثر پوشک های عرضه شده در بازار حاوی کلر هستند. این ماده تبدیل به دی اکسین شده که یک ماده سرطان زا است. با انتخاب پوشک هایی که فاقد کلر هستند، آلودگی های دی اکسین را کاهش داده و برای کودک محیطی پاک و امن تر ایجاد نمایید.

۷. راهنمای خرید بهترین پوشک برای نوزاد، از پوشک های فاقد عطر و رنگ و لوسیون استفاده کنید

برخی از تولید کننده ها از خوشبوکننده های مصنوعی در پوشک برای معطر کردن آن و از رنگ برای زیبا کردن پوشک استفاده می کنند. این مواد مصنوعی برای کودک ضرر دارند. پژوهشگران دانشگاه ماساچوست طی تحقیقاتی دریافتند که ۲۰ درصد از جوش ها و ضایعات قرمز پوستی ناشی از پوشک ها به علت مواد نفتی به کار رفته در تهیه این پوشک ها است. بنابراین پوشک های فاقد رنگ یا لوسیون یا خوشبو کننده را برای کودک تهیه نمایید.

راهنمای خرید بهترین پوشک برای نوزاد، از پوشک های فاقد عطر و رنگ و لوسیون استفاده کنید

۸. راهنمای خرید بهترین پوشک برای نوزاد، لایه رویی پوشک از جنس کتان باشد

پوشک هایی که لایه رویی آنها از جنس پلاستیک باشد، امکان تبادل هوا با بیرون را ندارند، در نتیجه پای کودک دچار سوختگی می شود. متاسفانه در بین مارک های ایرانی تنها چند مورد از جنس کتان هستند و بقیه از پلاستیک ساخته شده اند، اما پوشک های خارجی همه از جنس کتان هستند.

سخن آخر

تهیه پوشک یکی از مهم ترین مسائل از همان ابتدای تولد نوزاد است. در انتخاب پوشک باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. در این مقاله سعی کردیم تا نکات مهم برای خرید پوشک کودک را جمع آوری کرده و در اختیارتان قرار دهیم. به خاطر داشته باشید که راحتی کودک در هنگام انتخاب پوشک در الویت قرار دارد. با در نظر گرفتن این نکات به سادگی می توانید پوشک مناسب نوزادتان را خریداری کنید. اگر هر گونه سوالی در خصوص پوشک نوزادان دارید، لطفا در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *