دیدنی های تور ترکیه/ از تنگه بسفروس تا بازار ادویه یا بازار مصری!

تنگه بسفروس

تنگه بسفروس
تنگه بسفروس یکی از مهم ترین تنگه های دنیا و تنها تنگه ایست که به وسیله ی ان دو قاره اروپا و اسیا از هم جدا شده و طول این تنگه بیش از سه هزرا متر و عرض ان به طور متوسط هفتصد متر میباشد. تنگه بسفر یکی از زیباترین مناطق دیدنی شهری استانبول میباشد .به وسیله ی ان دو دریای سیاه و مرمره از هم جدا میشوند و زیباترین نقطه جاییست که سوار بر کشتی هاو قایق های تفریحی باشید و در محل به هم پیوستن اب های ود دریای سیاه و مرمره به تماشا بنشینید.

تنگه بسفروس در اطرافش جاذبه های دیدنی با شکوهی مانند کاخ ها و عمارت هایی را دارد که مربوط به دوره عثمانی ها میباشد. مهم ترین انها کاخ چراغان و مسجد اورتاکوی و کاخ دولما باغچه میباشد.

در این تنگه میتوان با کشتی های کروز که بهترین تورهای ترکیه میباشند در اطراف اب های این تنگه به گردش دریایی پرداخت. در این کشتی ها بهترین زمان برای پذیرایی از میهمانان هنگام غروب و یا شب میباشد در این تور ها شب ها میتان از نورپردازی ها و مناظر شهری و جاذبه های نورانی استانبول دیدن نمود واز دور مناطق زیبا و متنوع استانبول را به تماشا نشست.

در این کشتی ها بهترین پذیرایی ها برای مهمانان به عمل می اید و با تازه ترین غذاها و انواع خوشمزه جات در حدود سه الی چهار ساعت به همره برنامه های موسیقی و برنامه های شاد دیگر میتوان اوقات خوشی را تجربه نمود .تور کشتی های کروز تنگه بسفروس از سایر کشتی های تفریحی گرانتر میباشد زیرا خدمات و امکانات لوکسی در این کشتی دریافت خواهید کرد و واقعا ارزش امتحان کردنش را دارد.

بازار های قدیمی استانبول
دو بازار قدیمی بزرگ در استانبول وجود دارد که هر دوی انها در زمان عثمانیان احداث شده اند و یکی بازار بزرگ استانبول مشهور به ماپالی آرچی و دومی بازار ادویه استانبول در نزدیکی ان میباشد.

در بازار بزرگ استانبول یا کاپالی ارچی میتوان از ده ها ورودی در نقاط مختلف منطقه فاتح وارد بازار شد وسعت بازار به حدیست که جزو بزرگترین بازار سرپوشیده دنیا میباشد دارای کوچه ها دالان ها و راهرو های بهم پیوسته و تو در تو میباشد که هرکس برای اولین بار به انجا برود راه خروج را گم خواهد کرد .در این بازار هر انچه را که تصور کنید پیدا خواهید کرد بهترین مکان برای تهیه انواع سوغاتی ها میباشد .انواع پارچه ها و منسوجات اعلای کشور ترکیه در این بازار به فروش رسیده ودارای بخش های تاریخی در داخل خود میباشد ماند مساجد کافه ها و حمام تاریخی.

در بازار بزرگ استانبول در تور ترکیه بیش از پنج هزار مغازه وجود دارد که از انوع خوردنی پوشیدنی کلای خاننه و اشپزخانه انواع اکسسوری ها و وسایل کودک گرفته تا انوع طلا و جواهرات و حتی اجناس عتیقه نیز به فروش میرسد. بخش طلا و جواهر این بازار بسیار مشهور و محبوب بوده و دارای انوع سرویس های طلا و جواهر با مدل های روز دنیا و انوع سنگ ها ی قیمتی میباشد که مخاطبان بسیاری دارد.

به گزارش سفر باتو ، در بخش وسایل آنتیک و عتیقه مغازه های متنوعی وجود دارند که در انها میتوان انوع کریستاله های ئقمیزو کهنه و وسایل آنتیک و دکوری ها ودیوارکوب های چینی زیورالات و ساعت های عتیقه و خلاصه بسیاری از وسایل با ارزش را در بین انها پیدا نمود.
این بازار را پس از بازدید از مسجد سلطان احمد و مسجد ابی میتوانید در همان منطقه ببینید این بازار در توریستی ترین بخش استانبول قرار گرفته و مهم ترین بازار در کشور ترکیه در قاره اروپا از لحاظ جذب مخاطب رکورددار میباشد.

بازار ادویه یا بازار مصری
بازار ادویه استانبول یا همان بازار مصری ها در یکی از بخش های توریستی اروپایی استانبول قرار گرفته است و درا ین بازار میتوان از انواع ادویه های مخصوص غذاهای مختلف انواع چاشنی ها و افزودنی های خوراکی و سایر گیاهان معطر گیاهان دارویی انوع چاهی های خشک و انوع قهوه ها دیدن نمود .در این بازار با مزه ها و بو های جدید اشنا خواهید شد با ادویه هایی که تاکنون ندیده بودید و دارای خوراکی ها و خوردنی های وسوسه کننده ای میباشد که همه تازه بوده و بهترین خوراکیجات را میتوان ازا ین بازار تهیه نمود.

انواع ادویه های غذاهای لبنانی عربی و اودیه های ایتالیایی و ادویه های چینی و فلفل های هندی و انواع طعم دهنده های غذاهای مختلف در این بازار پیدا میشود این مجموعه کامل ترین بازار ادویه اروپا بوده و در دنیا مشهور میباشد در ضمن شیرینیجات ترکیه و انوع سوغاتی ها را میتوان در فورشگاه های ان تهیه نمود.

تاریخچه این مجموعه به زمانی برمیگردد که دولت ترکیه با گرفتن مالیات از بازرگانان مصری به انها اجازه داده بود در این مکان کالاها و ادویه های خود را به فروش رسانده و این بازار را برایشان احداث نمود از این رو پس از گذشت سالها هنوز به بازار مصری ها مشهور میباشد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *