جاذبه های گردشگری وان ترکیه را از دست ندهید!/ خانه گربه ها در شهر وان

گربه وان ترکیه، خرید گربه وان ترکیه،  آدرس خانه گربه وان،  خانه گربه ها در شهر وان،  قیمت گربه های وان

گربه های وان!
دریاچه واندر شرقی ترین بخش کشور ترکیه می باشد که از دریاچه های بسیار زیبای جهان است. این دریاچه در استان وان قرار گرفته است. آب دریاچه وان از چشمه های آبی است که از کوههای آتشفشانی در کنار دریاچه تامین می شود و به همین دلیل آب دریاچه وان پر از املاح معدنی می باشد و به اصطلاح آب این دریاچه بسیار شور است و در زمستان های بسیار سرد منطقه که دمای هوا به ۰۳ درجه زیر صفر هم می رسد هرگز یخ نمی زند.

این دریاچه بسیار زیبا بزرگترین دریاچه کشور ترکیه می باشد. زیباییهای دریاچه وان و مناظر اطراف آن جزیره ها که نمای بسیار زیبایی را به این دریاچه داده‌اند و همچنین آثار باستانی بسیار زیبایی که در این منطقه وجود دارد سالانه هزاران گردشگر را به سوی خود جلب می کند.

اقامت در اطراف دریاچه وان به دلیل آب و هوای پاک و تمیز و همچنین مناظر بسیار زیبایی که در اطراف این دریاچه وجود دارد یکی از لذت بخش ترین بخش‌های مسافرت شما می تواند باشد به شرط آنکه حس آرامش و راحتی را در شما ایجاد کند و این مسئله به انتخاب درست محل اقامت شما بستگی دارد. اما در این مقاله نمی‌خواهیم که درباره آثار باستانی و یا طبیعت بی نظیر دریاچه وان سخن بگوییم اکنون درباره گربه های وان اطلاعاتی را به شما ما میدهیم. 

گربه های وان در تور وان هم مانند بسیاری از از آثار باستانی این منطقه دارای شهرت جهانی می باشد گربه هایی با چهره و ظاهر خواص که در جهان بی نظیر هستند مردم وان از خصوصیت های منحصر به فرد این گربه استفاده کرده‌اند و آن حیوان را تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری نموده اند.

درباره گربه ها
به گزارش سفر باتو ، گربه های وان در مرحله نوزادی دارای چشم خاکستری رنگ می باشند اما پس از گذشت تقریباً ۲۵ روز روز از تولد گربه ها رنگ چشم آنها شروع به تغییر خواهد نمود و خصیصه بارز آنها که باعث جلب نظر گردشگران شده است نمودار می شود یعنی یکی از چشم های گربه خاکستری و دیگر چشم این حیوان آبی می شود و چهل روز بعد از تولد رنگ چشم های آنها تا آخر عمر ثابت میماند گربه های وال حیوانات اهلی مانند مرغ ها و پرندگان خانگی حمله نمی کنند گربه های شهر وان علاقه دارند که بیشتر در کنار انسان ها زندگی کنند و انسانها را مانند خانواده خود می دانند این جانوران از اینکه دیگران آنها را دوست داشته باشند و مورد محبت و نوازش شان قرار بدهد بسیار لذت می برند و هر کس که این گونه به آنها محبت کند آنها هیچ وقت او را ترک نخواهند کرد و همواره کنار آن فرد خواهند بود به نوعی می توان گفت این گربه ها بسیار مهربان هستند.

نکته بسیار قابل توجه درباره این گربه ها به غیر از رنگ چشم آنها آب دوستی این گربه ها می باشد گربه ها معمولاً از آب متنفر هستند و هرگز دوست ندارند که خیس بشوند اما گربه‌های وان از آب و آب بازی بسیار لذت میبرند از خیس شدن هیچ‌گونه ترس و وحشتی ندارند در منطقه وان گربه را پیش هم می نامند گربه وان فقط گربه زینتی نیست این گربه ها ضمن اینکه یک دوست و یا بیشتر از آن عضوی از خانواده هستند به شکار موش یا سوسک و حشرات موزی دیگر نیز می پردازند و از این جهت هم به نفع صاحب خودشان کار می کنند.

ویژگی های ظاهری گربه وان
گربه وال دارای خصوصیاتی است که در ادامه به آن می پردازیم این گربه بدنی کشیده و دراز دارد پوست بدن این گربه سفید است این گربه بسیار پشمالو می باشد به طوری که موهای بدن این جانور روی زمین کشیده می شود بدنی تنومند دارد و راه رفتنش مانند پلنگ می باشد. دم این گربه بسیار کلفت و دراز است و بیشتر شبیه دوم روباه می باشد این نوع از گربه بسیار باهوش است و عکس العمل های بسیار سریع و تندی دارد افزون بر این خصوصیات بسیار تمیز بوده از بازی کردن لذت می برد البته مهمترین ویژگی گربه های وان چشمان آنها می باشد که در ابتدا توضیح داده شد البته گربه های وان همگی چشم های دو رنگ ندارند و گربه های چشم قهوه ای هم در این منطقه یافت می‌شود.

خانه گربه ها در شهر وان
نزدیک ۲۰ سال پیش این نژاد زیبای گربه در منطقه وان رو به انقراض بود و تنها ۹۰ گربه از این نژاد باقی مانده بود یکی از دانشگاه های استان وان تصمیم گرفت چه برای نگهداری و حفظ نسل گربه وان محلی را برای نگهداری این نژاد خاص برقرار کند این محل اکنون در استان وان قرار دارد و به خانه گربه معروف است گردشگران و مسافران می توانند برای دیدن این جانور زیبا به خانه گربه ها در شهر وان بروند و از دیدن گربه وان لذت ببرند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *