دردزیرشکم درهفته های اول بارداری

درد زیرشکم درهفته های اول بارداری

کسالت، خستگی، خواب آلودگی به خصوص تهوع و استفراغ از علامت های شایع دوره بارداری محسوب می شوند . این علامت ها به جز در موارد بسیار اندک طبیعی هستند و مشکلی برای مادر ایجاد نمی کنند. بارداری دوره ای است که سیستم فیزیولوژیک بدن را کاملا دگرگون می کند و گاهی علامت هایی به این علائم اضافه می شوند که تداوم آن مفهومی به دنبال دارد. یکی از این علائم، «درد» است. علامت خوبی که به مادر می گوید زودتر به پزشک مراجعه کن تا جلوی خطر احتمالی گرفته شود. درواقع دردهای دوران بارداری بسیار متنوعند و هر یک الگوی خاصی دارند اما می توانند گمراه کننده باشند؛ بنابراین همه مادران باید با بروز هر دردی به پزشک مراجعه کنند.

مطلب پیشنهادی: آیا درد زیر شکم در هفته پنجم بارداری طبیعی است؟

تقسیم بندی دردهای دوران بارداری

دردها از نظر پزشکی به دو دسته مامایی یعنی دردهایی که با بارداریها ارتباط مستقیم دارند و دردهای غیرمامایی یعنی دردهایی که ارتباط غیرمستقیم با بارداری دارند تقسیم می شوند.

دردهای مامایی در دوران بارداری

دردهای مامایی از نظر دوره ای به سه دسته تقسیم بندی می شوند.

  • سه ماهه اول (از ابتدای بارداری تا هفته ۱۶)
  • سه ماهه دوم (سه ماهه دوم از هفته ۱۶ تا ۲۸ بارداری)
  • سه ماهه سوم (سه ماهه سوم از هفته ۲۸ تا آخر بارداری)

زیردلم تیرمیکشه باردارم

دردهای سه ماهه اول بارداری

۱٫ درد لگنی- شکمی

در این دوره، دردهای فیزیولوژیک کف لگن بیشتر شایع است. علت درد، کشیده شدن لیگامان های ران است که از دو طرف، جدار رحم را به جدار شکم وصل می کنند.

مطالب مرتبط: ۱۱ دلیل درد لگن در زنان

۲٫ تهدید به سقط

در سه ماهه اول درد دیگری هم رخ می دهد که می تواند تهدیدی برای بارداری باشد. دردی شبیه به پریود که تقریبا همیشه با لکه بینی یا خونریزی همراه است.
(خونریزی ممکن است قرمز روشن یا به رنگ قهوه ای باشد. توجه داشته باشید که فقط در سقط فراموش شده ممکن است خونریزی دیده نشود.)چنین نشانه هایی در سه ماهه اول بارداری علامت تهدید به سقط است.
در این مواقع، سونوگرافی اطلاعات خوبی را جهت تایید یا رد سقط به پزشک می دهد. اگر علائم، نشانه ای از آغاز سقط باشند خانم باردار باید در بستر بماند و از راه رفتن بی مورد یا بالارفتن از پله ها خودداری نماید. حتی گاهی لازم است، برای حفظ جنین از دارو استفاده کرد.

۳٫ بارداری خارج رحمی

بارداری خارج رحمی یعنی جنین در جایی غیر از حفره رحم لانه گزینی می کند. این مکان ها ممکن است داخل لوله رحم یا لوله فالوپ، داخل حفره شکمی و روی تخمدان و گاهی هم روی دهانه رحم باشد.
۹۸ درصد بارداری های خارج رحمی در لوله رحم اتفاق می افتد. بارداری خارج رحمی مورد بسیار اورژانسی و خطرناکی در علم زنان و مامایی محسوب می شود.
خانم هایی با سابقه بارداری خارج رحمی، آندومتریوز، فیبروم، سیگاری ها، افراد دارای چسبندگی لگن و کسانی که آی یودی دارند، بیشتر در معرض خطر بارداری خارج رحمی هستند. علامت شاخص در سونوگرافی، حفره رحم خالی از تخمک لقاح یافته است.
گاهی در اوایل بارداری به دلیل کوچک بودن بیش از حد جنین، حتی داخل لوله رحمی نیز چیزی دیده نمی شود ولی این به معنای رها کردن بیمار نیست و پیگیری ها باید ادامه یابد.
با بزرگتر شدن جنین، مادر باردار دچار درد می شود. دردهای شکمی معمولا به شکل درد تیز عمدتا یک طرفه و با علائمی مانند خونریزی های خفیف با حالت تهوع و استفراغ، سرگیجه و فشارخون پایین توام است که اگر پارگی لوله به آن اضافه شود خونریزی شدیدی ایجاد کرده و در نهایت شوک و بی هوشی در انتظار بیمار خواهد بود.
تفاوت سقط و بارداری خارج رحمی این است که در سقط، خونریزی بر درد ارجحیت دارد ولی در بارداری خارج رحمی درد بیشتر از خونریزی است.

دردهای سه ماهه دوم بارداری

۱٫ سقط دیررس

سقط دیررس به سقطی گفته می شود که بعد از ۱۲ هفته بارداری و قبل از ۲۰ هفته بارداری رخ دهد. سقط دیررس نیز با درد همراه است و اغلب به دلیل نارس بودن دهانه رحم اتفاق می افتد. دردهای از هفته ۱۶ به بعد معمولا حالت کولیکی دارند و منظم هستند. منظم بودن درد که مثلا هر ۱۰ دقیقه یک بار تکرار می شود قابل اهمیت است. درد های منظم همراه با خونریزی در سه ماهه دوم نشانه سقط دیررس است.

۲٫ زایمان زودرس

اگر دردهای ریتمیک و منظم رحمی بعد از هفته ۲۰ بارداری و قبل از هفته ۳۷ بارداری آغاز شوند به آن زایمان زودرس گفته می شود. زایمان زودرس می تواند در اواخر نیمه دوم یا نیمه سوم بارداری رخ دهد.
انقباضات باعث باز شدن دهانه رحم و خروج جنین از رحم می شوند. عوامل زیادی در بروز زایمان زودرس نقش دارند؛ مثلا سن کمتر از ۱۸ و بیشتر از ۳۵ سال صدمه به دهانه رحم، کوتاه بودن دهانه رحم، بارداری چند قلویی، زیاد بودن مایع آمنیوتیک، بیماری های عفونی در مادر، جفت سرراهی، بارداری به روش ای وی اف و… از عوامل مهم ایجاد زایمان زودرس هستند.
زایمان زودرس نشانه هایی مانند زایمان به موقع دارد. انقباضات، ریتمیک و به تدریج منظم شده و کاملا شکل زایمانی به خود می گیرند. گاهی می توان تا حدودی مانع از تولد زودرس نوزاد شد ولی گاهی هم انقباضات آنقدر شدید هستند که به هیچ وجه نمی توان روند زایمان را متوقف کرد.
در چنین مواقعی برای رسیدن ریه های جنین آمپول هایی تزریق می شود تا جنین با ریه رسیده به دنیا بیاید. نوزادانی که ناگهان و زودتر از موعد متولد می شوند، به دلیل نارس بودن ریه هایشان نمی توانند تنفس کنند و باید درب خش مراقبت های ویژهب ستری شوند.

دردهای سه ماهه سوم بارداری

زیر شکمم تیر میکشه ایا باردارم

۱٫ دکولمان

دکولمان یا کنده شدن جفت یکی از خطرناک می تواند کامل یا ناقص باشد. در دکولمان های کامل شانس زنده ماندن جنین بسیار پایین است. وقتی جفت کنده می شود بلافاصله منبع خونرسانی یا اکسیژن رسانی به جنین قطع شده و زمان بسیار کمی برای نجات جان جنین وجود دارد.
خونریزی و درد شدید که شبیه فرو رفتن خنجر است از مشخصه های دکولمان محسوب می شوند، اما گاهی جفت از قسمت وسط جدا می شود. در نتیجه خونریزی در پشت جفت پنهان شده و علامتی وجود ندارد که مادر از آن اطلاع پیدا کند. در این مواقع علامت خوب دیگر کاهش حرکات جنینی است.
مادران همیشه باید به حرکات جنین خود دقت کنند و با کاهش حرکات جنین، خود را سریع تر به پزشک برسانند. اگر قلب جنین بتپد مادر در بیمارستان بستری شده و سونوگرافی سریالی و آزمایشات خون از نظر انعقادی روی وی انجام می شود تا سن بارداری بالاتر رفته و جنین قابلیت حیات در خارج از رحم را پیدا کند.

۲٫ انقباضات براکستون هیکس

انقباضات نامنظمی هستند که باعث سفت شدن شکم می شوند. به طوری که انگشتان دست به راحتی داخل شکم فرو نمی روند.
در این حالت دردها کمی خفیف تر از درد عادت ماهانه است. انقباضات نامنظم بوده و با راه رفتن و تغییر موقعیت، استحمام آب گرم، نوشیدن مایعات و نرمش کاهش می یابند. فواصل بین انقباض ها متفاوت است و اصلا منظم نمی شود. در مواقعی که درد، مادر را اذیت کند می توان از ضددرد استفاده کرد.
درد ناشی از انقباضات براکستون هیکس محدود به زیر شکم وکشاله ران است ولی دردهای زایمانی از ناحیه کمر شروع و به زیر شکم انتشار می یابند. دردها پیشرونده بوده و معمولا فاصله هر انقباض تا انقباض دیگر ۴ تا ۵ دقیقه است و هر بار ۳۰ تا ۶۰ ثانیه طول می کشد. انقباض اتبراکستون هیکس طبیعی هستند و در  اواخر بها نقباضات طبیعی تبدیل می شوند و نباید باعثن گرانی مادر شوند.

دردهای غیر مامایی

این دردها در هر زمانی از بارداری ممکن است اتفاق بیفتد و نباید از نظر دور بماند. سنگ های ادراری، عفونت ادراری، مشکلات گوارشی، تصادفات، کوله سیستیت و… جزو دردهای غیرمامایی هستند.
باید توجه داشت هر نوع درد شدید و رو به افزایش که باعث بیدار شدن مادر از خواب می شود یا آزاردهنده و مختل کننده زندگی است باید پیگیری شود، اما مواردی که باعث بروز درد در دوران بارداری می شوند و بیشتر شیوع دارند عبارتند از:

۱٫ عفونت ادراری

عفونت های ادراری در سه ماهه اول به دلیل فشار رحم به مثانه٬ وجود هورمون های بارداری، گشاد شدن حالب کلیه و توقف ادرار در مثانه و حالب ها ایجاد می شود. عفونت ادراری با سوزش، تکرر ادرار و دردهای کولیکی در ناحیه زیر شکم همراه است و با دادن آنتی بیوتیک و مصرف زیاد مایعات برطرف می شود.
در صورت عود مکرر ممکن است خوردن دارو تا آخر بارداری ادامه یابد. درمان عفونت ادراری خیلی مهم است چون احتمال گسترش باکتری به دستگاها دراری فوقانی وجود دارد که باعث بیماری خطرناکی به نام پیلونفریت یا عفونت کلیه می شود.

۲٫ همورویید یا بواسیر

بواسیر به عروق متورم اطراف مقعد اطلاق می شود. بعضی از خانم ها قبل از بارداری به درجاتی از بواسیر مبتلا هستند که با بارداری بر شدت آن افزوده می شود ولی معمولا هر چه سن بارداری بالاتر رود و فشار از سوی رحم به روده ها و عروق تحتانی روده بیشتر شود، تورم ورید های اطراف مقعد و بیرون زدن آنها نیز بیشتر خواهد شد. اگر رگ های کوچک از مقعد بیرونن زنند، همورویید داخلی و اگر عروق بزرگ از مقعد بیرون بزند همورویید خارجی نام دارند.

بارداری باعث یبوست می شود و یبوست خود عامل مهمی برای بواسیر و حتی شقاق اطراف ناحیه مقعد است.
یبوست باعث درد شکمی و شقاق باعث درد در ناحیه مقعد خواهد شد. خانم های باردار مبتلا به یبوست حتما باید میزان فیبر رژیم غذایی و مصرف مایعات را بالا ببرند.
حمام آب گرم بگیرند و بعد از اجابت مزاج به خوبی خود را تمیز کنند. برای جلوگیری از زور زدن نرم کننده مدفوع تجویز می شود.

۳٫ آپاندیسیت

گاهی بعضی از خانم های باردار ممکن است در سه ماهه اول یا در سه ماهه های بعدی دچار آپاندیسیت شوند. درد آپاندیسیت پیشرونده و زیاد است.
متاسفانه تشخیص آپاندیسیت در بارداری کمی دشوار  است و هر چه سن بارداری بالاتر برود تشخیص سخت تر می شود چون با بزرگ تر شدن رحم، محل آپاندیس به بالاتر از مکان اصلی که در قسمت خارجی زیر شکم و سمت راست است، می رود.

منبع خبر : دکتر آزیتا صفارزاده کرمانی

اشتراک‌گذاری
393 نظر
  1. ۷ روز از پریودم میگذره و باردارم ولی هیچی توی سونو دیده نشده ینی زود رفتم

    1. بله خیلی زود سونوگرافی کرده اید.

    2. سلام دوست عزیزم بزار۱۰روزبگذره بعدبرو

  2. من تست بارداری دادم مثبت بود تقریبا اوایل فروردین باید پریود میشدم،دو هفته گذشته طی دو هفته گذشته سه بار بخاطر دردی مث پریود از خواب بیدار شدم ایا خطرناکه?

    1. دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعیه وجای نگرانی ندارد.

  3. سلام من هفته پنجم بارداری هستم آزمایشم مثبت بود اما روزی یه کوچولو لک میبینم دکتر رفتم تو سونو معلوم نشد خیلی میترسم کسی میتونه راهنماییم کنه که چیزی هست که بخورم لک نیاد

    1. سلام دوست عزیز شما زود به سونوگرافی مراجعه کرده اید بهتره دوهفته دیگر سونوی مجدد بدهید و استراحت کافی داشته باشید.

  4. سلام..۵ روز مانده به قاعدگی بعدی ازمایش بتا دادم عددش ۱۱ بود. علائم هایی که دارم اینا هستن.حالت تهوع گاهی.اشتهای زیاد نسبت به قبل.نفخ شکم.تیر کشیدن هر از گاهی زیر دل.درد سینه.خستگی.به نظرتون باردادم

    1. سلام احتمال بارداری وجود دارد اما باید صبر کنید اگر تاخیر در قاعدگی داشتید ان وقت از تست بیبی چک استفاده کنید شما زود ازمایش بتا دادید.

  5. سلام خسته نباشید
    در تاریخ تخمک گذاری اقدام کردم بعد از اون سه هفته بعد از پریودم سینه هام درد میکرد ففط یکبار این تجربه قبل از پریود داشتم و پاهام خیلی درد میکنه بعد خوب میشه الان ۱۶خرداد و ۱۸خرداد موعد پریودمه رحمم تیر میکشه و درد پریودی دارم و بعد قطع میشه کنی هم حالت تهوع دارم ایا باردارم؟؟؟؟

    1. سلام ممنون. احتمال حاملگی وجود دارد اگر تا فردا پریود نشدید آن وقت میتوانید از تست بیبی چک استفاده کنید.

  6. سلام من ماه قبل عکس رنگی گرفتم ویک هفته مانده به پریودی درد شدیدی در زیر شکم وسینه احساس می کنم.دو روز از زمان پربودی ام گذشته ممکن باردار با شم یا عوارض عکس رنگی

    1. از بیبی چک استفاده نمایید. احتمال بارداری وجود دارد.

  7. سلام من ٢٢ارديبهشت پريود شدم ٢٢خرداد مريض نشدم ٢٥خرداد تست بيبي چك گرفتم مثبت بود رفتم دكتر آزمايش خون دادم مثبت بود الان بهم ١٠تير وقت داده اما قسمت راست پايين شكمم درد ميكنه نگرانم ميشه بگين واسه چيه

    1. سلام دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  8. سلام ممنونم از مطالب کاملتون
    من هفته ۹ ام هستم و طبق آزمایشات عفونت ادراری دارم یک هفته قرص سفالکسین استفاده کردم و هنوز آزمایش مجدد انجام ندادم.
    ولی زیر شکمم سمت چپ و راست دردهایی دارم، و گاهی وقتی معذرت میخوام توی توالت میخوام بلند بشم یهو همين دردو میگیرم.آیا همش به خاطر عفونت ادراریه؟
    این وضعیت خطرناکه؟

  9. سلام من ۷خرداد پریودشدم و الان ۱۲تیر هنوز پریود نشدم درد زیر شکم دارم و سریع گرسنه ام میشه یعنی میشه باردارباشم

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد بهتر است از تست بیبی چک استفاده کنید.

    2. سلام من به سقط داشتم برج ۳تا الان جلوگیری میکردم س هفته هست اقدام ب بارداری مجدد کردم تست دادم منفی بود دوهفته پیش الان ازوقت پریودیم گذشته ۶روز بنظرتون باردارم؟زیر دلم تیرمیکشه کمرم سینه هامم درد میکنن توروخدا راهنمایم کنید دکترمم مرخصی تا یک هفته دیگه

      1. سلام برای مشخص شدن وضعیت خود باید از تست بی بی چک استفاده کنید.

  10. سلام.وقت بخیر.
    من ۱۲ خرداد پریود شدم.زمان تخمک گذاری نزدیکی داشتیم.
    با توجه ب قاعدگی ۲۵ روزه ام.باید این ماه زودتر میشدم ک این اتفاق نیافتاد حتی ۱۲ هم نشدم.
    ۱۴ تیر تست گرفتم خط کمرنگ افتاد
    چیزی که ناراحتم میکنه.یک هفته الی ۱۰ روز زیر شکمم خیلی درد میکنه و تیر میشه.
    گاهی سمت چپ و گاهی راست.
    آیا مشکلی هست؟؟؟

    1. سلام خیر مشکلی نیست این دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعی است.

  11. سلام.من دو سه روز قبل ازتخمک گذاری نزدیکی داشتم.این ماه ۱۴روز اززمان پریودم گذشته اما خبری نیست.لکه بینی قهوه ای رنگ هم داشتم.الان چندروزه زیر شکمم تیرمیکشه و پهلوی چپم دردمیکنه.از بی بی چک استفاده کردم منفی بودو فقط یک بار مشکوک شد.آیا امکان بارداری وجود داره یا نه؟

    1. سلام می توانید چند روز دیگر مجدد تست بیبی چک بدهید.

    2. سلام شما بارداربودین؟ الان منم همین علائم دارم

  12. سلام.امروز آز دادم منفی شد.لازمه چندروزه دیگه آز بدم یا همین جواب قطعیه؟

    1. سلام اگر تاخیر در پریود داشتید وجواب منفی شده احتمال بارداری وجود ندارد.

  13. سلام دو روز مانده به زمان پريودم .سه ماه است اقدام به بارداري كردم.امروز كمي شكم درد شبيه درد پريودي داشتم اما خستگي و زود گرسنگي دارم كي بايد آز بدم؟چند درصد ممكنه باردار باشم؟

    1. سلام صبر کنید اگر تاخیر در پریود داشتید ان وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  14. سلام
    از بارداریم ۴۰ روز میشه اما دل درد استم حتا سر درد میشم
    میشه که نزدیکی کنم کدام مشکل نیست یا نکنم نزدیکی

    1. سلام اگر لکه بینی ندارید میتوانید نزدیکی داشته باشید.

  15. سلام.من پریودم نامنظمه و دقیق نمیدونم کی روز تخمک گذاریم هست.اگه بخام برای بارداری اقدام کنم از کجابفهمم ک چه روزی به تخمک گذاری نزدیک تره.آیا روشی وجودداره ک بفهمم چه روزی است با توجه به نامنظم بودن پریودم؟

    1. سلام زمانی که شما تخمک گذاری میکنید ۲ هفته بعد پریود میشوید شما باید سیکل های قاعدگی خود را یادداشت کنید اگر سیکل قاعدگی شما بین ۲۶روز تا ۳۲روز می باشد باید از روز ۱۲ سیکل قاعدگی تا تا ۱۸ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  16. سلام من سه ماهه تو اقدامم. واسه اين ماه دكتر قرص لتوروزول داد. متفورمينم ميخورم. شش روزمونده به پريودم. زير دلم و تخمكام و دور نافم هر از گاهي تير ميكشه.يني باردارم؟؟

    1. سلام باید صبر کنید زمان پریودی شما فرا برسد اگر تاخیر در پریود داشتید ان وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  17. سلام.من دو روز مونده به پریودم اما بی بی چک گذاشتم مثبت شد اما به شدت کمر و شکمم درد میکنه.خیلی دردش زیاده ممکنه بارداری خارج از رحم باشه.ممنونم راهنماییم کنین خیلی نگرانم

    1. سلام دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعی است.

  18. با سلام خدمت شما من ماه پیش یعنی خرداد گلوکوفاژ و کلومیفن خوردم این ماه هنوز خیلی مونده با پریودم ولی دو هفته ست همش سرگیجه دارم و خواب آلودم هرچقدر میخوابم بازم خوابم‌میاد و اشتهامم زیاد شده ممکنه باردار باشم ممنون میشم راهنماییم کنید?????

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  19. سلام من چند ماهه که تو اقدامم اینماه مثل همیشه با دیدن لک های قهوه ای فکر کردم پریود شدم ولی بعداز ۵روز خونریزی نکردم بی بی گذاشتم دوخط پررنگ شد ولی من لک قهوه ای وگاهی حتی درحد چند قطره خونریزی تیره دارم والبته از امروز که بی بی گذاشتم زیر دلم‌به شدت درد میکنه خییلی مینرسم‌ نکنه خارج رحمی باشه؟؟؟

    1. سلام نگران نباشید به علت لانه گزینی جنین دچار لکه بینی شده اید.

  20. سلام
    ببخشید من انتهای کمرم درد میکنه
    چن روز بعداون زیر دلم تیرکشید درد گرف
    ی موقع احساس درد پریودی داشتم
    ایا باردارم؟

    1. سلام اگر عقب انداختید باید تست بیبی چک بدهید.

  21. سلام.خسته نباشید ممنون از راهنماییهای خوبتون.من حدودا روزهای ۲۳ و ۲۴ روزهای تخمک گذاریم بوده که با همسرم نزدیکی داشتم درست از فردای اون روز زیر شکمم خیلی درد میکنه هنوز به زمان پریودیم خیلی مونده امکان داره این دردها برای حاملگی باشه این ماه سونو دادم که تخمدان سمت چپم دارای فولیکول های ۲۵ و ۲۰ بوده ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  22. سلام.خسته نباشید ممنون از راهنماییهای خوبتون.من حدودا روزهای ۲۳ و ۲۴ روزهای تخمک گذاریم بوده که با همسرم نزدیکی داشتم درست از فردای اون روز زیر شکمم خیلی درد میکنه هنوز به زمان پریودیم خیلی مونده امکان داره این دردها برای حاملگی باشه این ماه سونو دادم که تخمدان سمت چپم دارای فولیکول های ۲۵ و ۲۰ بوده ممنون میشم جواب بدید

  23. سلام خسته نباشید . شدیدا به راهنماییتون احتیاج دارم لطفا جواب بدین متشکر . من دختر خانمی ۲۱ ساله هستم یکساله که ازدواج کردم و هرچقدر برای پاره شدن پرده بکارت اقدام کردیم بخاطر ترس من نشد و چند روز پیش نزدیکی داشتیم ممکنه که اب منی رو به رحم جذب بشه و بارداری رخ بده اخه از اون روز تاحالا حالت تهوع و کمر درد و بی اشتهایی و گاهی حوس کردن خوراکیای متفاوت رو دارم و هردوسمت تخمدانهام ب شدت درد میگیرن هر چند ساعت ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  24. سلام
    من تحت درمان دارویی برای بارداری بودم و سیکل بدنی م ۳۰روزه بود این ماه حول و حوش تاریخ تخمک گذاری اقدام داشتیم و الان ۳ روز از تاریخ پریودم گذشته چون دارو مصرف میکردم قاعدتا باید همون ۳۰روزه پریود میشدم ولی این اتفاق نیوفتاده
    الان حالتی شبیه به تیر کشیدن در مجرای داخلی و لگن دارم و با خم و راست شدن بیشتر میشه
    ممکنه علامت بارداری باشه؟ چقدر صبر کنم که پریودی اتفاق بیوفته؟

    1. سلام بهتر است از تست بیبی چک استفاده کنید.

  25. سلام خسته نباشید الان من هفت هفته باردارم.ولی امروز زیر دلم سمت چپم خیلی درد میکنه لکه بینی هم دارم میتونه علائم سقط باشه؟؟؟

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید تا درصورت نیاز برای شما دارو تجویز شود استراحت کافی داشته باشید.

  26. سلام من امروز روز پریودم بود خیلی کم لک قهوه ای دیدم و زیر شکم سمت چپم خیلی درد داره چند روز قبل هم احساس خستگی داشتم احساس خواب و سینه هام حساس شده با کوچکترین برخورد درد میگیره امکان داره باردار باشم ۵ ماه میشه اقدام کردیم ممنون میشم از راهنماییتون

    1. سلام صبر کنید اگر به خون ریزی نیافتادید ان وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  27. باسلام سیزدهم تیرماه پریودی داشتم امامرداددوم پریودشدم ویک روزبعدازقطع پریودی نزدیکی داشتم روش جلوگیری طبیعی بوداماالان فوق العاده احساس خستگی دارم دردزیرشکم وکمردارماحتمال بارداری هست؟واینکه ازبی بی چک استفاده کردم منفی شدبایدچه زمانی ازتستهای خانگی استفاده کنم مرسی لطفاراهنمایی بفرمایید

    1. سلام تا یک هفته دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  28. باسلام من دورهای پریودیم ۲۸ روزه و ۳۰ روزه …الان از زمان پریودیم پنج روز میگذره سه روز پیش بیبی چک استفاده کردم منفی بود امروز آزمایش دادم میتونم باردار باشم تو این شرایط؟؟؟

    1. سلام باید صبر کنید جواب آزمایش خون شما آماده شود.

  29. سلام مه در ماه گذشته مریض شدم و تا حالی نشدم و درد شکم هم زیاد دارم از طرف شب زیادتر است
    حتا تا حدی است که از طرف شب پاهایم را درست دراز کرده نمیتوانم

  30. سلام مه در ماه گذشته مریض شدم و تا حالی نشدم و درد شکم هم زیاد دارم از طرف شب زیادتر است
    حتا تا حدی است که از طرف شب پاهایم را درست دراز کرده نمیتوانم

  31. باسلام
    لطفا کمکم کنید
    هفته ۱۶ باردارینه زیرشکمم دردشدیدی دارم لگنم هم دردمیکنه به طوری که هروقت میخام بلندشم بایدازیه جاکمک بگیرم شکمم خیلی بزرگ شده تمام بدنم هم ورم کرده یه بارهم حاملگی پوچ داشتم ۳۵سالمه از حاملگی قبلی ۱۰سال میگذره باتشکر

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

  32. سلام من دو ماهه پریود نشدم پریودیم نا منظمه
    زیر دلم تیر میکشه سینه هام هم همینطور کمر درد دارم و ترشحات سفید رنگی ههم دارم دو هفته بعد پریودیم بی بی زدم منفی بود یعنی باردار هستم

    1. سلام می توانید مجدد از تست بیبی چک استفاده کنید.

  33. سلام
    من در روز تخمک گذاری نزدیکی داشتم دو روز بعد زیر شکم از سمت راست تیر میکشد اما خفیف است آیا ممکن هست به این زودی علائم بارداری مشخص شود ،دو هفته دیگر تا پریودیم هست،کی از بی بی چک استفاده کنم،ومن خیلی مشتاق هستم جوابش رو بگیرم
    لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام بهتر است صبر کنید اگر تاخیر در پریود داشتید ان وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  34. سلام خسته نباشید من۱۴شهریوردر پنج هفتگی سقط داشتم الان دوباره باردار شدم کمی درد شکمی دارم که نگرانم میکنه وحتی نمیدونم الان چند توی چند هفته هستم چون بلافاصله ناخواسته باردار شدم ؟ ممنون

    1. سلام شما ۴ هفته باردار هستید.

  35. سلام خسته نباشين من من ماه پيش پريودم ٢ بود اين ماه هنوز پريود نشدم ٣ روز گذشته بي بي چك دوتا خط نشون ميده كه باردارم چند روز قبلشم دوتا خط بود ولي يه خطش كمرنگ بود امروز صبح دوتا هط باهم پر رنگ زير شكمم يكمم درد خفيف ميادو ميره بنظرتون ازمايش بدم يا زوده؟؟؟از دردها هم ترس دارم و خيلي استرس

    1. سلام شما باردار هستید نیازی به انجام آزمایش خون نیست دردهای پریودی در هفته های اول بارداری طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  36. سلام من قرص این ماه قرص کلومیفن و آمپول اچ ام جی و قرص دوفاستون مصرف کردم و از روز ۱۶ قاعدگی یک شب درمیان نزدیکی داشتیم ولی روز ۲۰ قاعدگیم درد شدیدشکم و پهلو و لکه بینی داشتم تا الان که روز ۲۴ قاعدگیم هست به نظرتون دلیلش چی میتونه باشه ؟

    1. سلام علت های مختلفی می تواند داشته باشد مانند تخمک گذاری ویا اینکه از عوارض داروها باشد .

  37. سلام. من حدودا از مرداد ماه در حال اقدام به بارداری هستم . این ماه در زمان تخمک گذاری اقدام به بارداری کردم و حدودا سه یا چهار روز بعد از آن دل درد پیدا کردم بطوری که زی شکمم و اطراف نافم درد خفیفی دارم و اکثرا سمت چپم تیر می‌کشه.امروز از بی بی چک استفاده کردم بعد از گذشت دو دقیقه خط t کمرنگ ظاهر شد . ده روز تا زمان پر بودیم مونده. آیا احتمال بارداری وجود داره ؟ علت این دل درد ها چیه ؟ ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام احتمال بارداری وجود دارد شما خیلی زود تست انجام داده اید بهتر است صبر کنید تا زمان پریودی شما فرا برسد اگر تاخیر در پریود داشتید ان وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  38. سلام وقت بخير
    در تيرماه امسال يك سقط داشتم تو هفته ششم.
    در شهريور ماه روز هشتم پريود شدم و حدود يازده روز زمان برد . مجددا در تاريخ بيست و هشتم شهريور پريود شدم كه به دكتر مراجعه كردم و چون ميخواستم مجددا باردار شوم دكتر به من قرص داد و سونوگرافي انجام داد و گفت دو تا تخمك خوب دارم ، تاريخ مراجعه من به دكتر هشتم مهر بود و وقتي قرص را به مدت پنج شب استفاده كردم خونريزي من قطع شد و براي سه روز بعدش امپول اچ سي جي دادن و به من گفتن براي فرداش و پس فرداش نزديكي داشته باشم ايا با وجود دو تخمك و امپولي كه براي تحريك به من دادن احتمال بارداري وجود دارد
    ممنون

    1. سلام بله نگران نباشید احتمال بارداری وجود دارد.

  39. سلام من ده روز پیش تست بیبی چک زدم مثبت بود از داروهای گیاهی خوردم افتادم روی خونریزی.وخونریزی تا ۳ روز ادامه داشت فکر کردم سقط شده ولی الان دوروزه دوباره خونریزی دارم یه تست شب زدم مثبت بود و یه تست دیگه صبحش زدم اون منفی بود ممکنه هنوز باردار باشم خونریزی با درد دل و کمر و کلیه هم دارم لطفا جواب بدین

    1. سلام اگر خون ریزی دارید احتمال بارداری وجود ندارد.

  40. سلام خسته نباشید
    من ۵روز مونده به پریدم بی بی چک زدم مثبت شد و آزمایش خون هم دادم hcg58/3شد آیاباردار هستم؟؟؟
    ناحیه ی شکم و نافم درد های زیادی دارم نشانه ی چیه خیلی نگرانم کرده؟؟؟
    تشکر

    1. سلام بله باردار هستید دردهای پریودی که هرزگاهی به سراغ شما می آیند طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  41. ببخشید پس چرا جواب دوتا تست ها مثبت بوده

  42. سلام خسته نباشيد ! من يك سال و چهار ماهه جلوگيري طبيعي داشتم و از اين ماه تصميم به بارداري كردم و ١٥ ابان ماه بعد از تميز شدن پريم اقدام كرديم و يك در ميان نزديكي داشتم تا ٢١ابان و از اون روز درد كمر و زير دلم به طور شديد درد ميكنه اوايل كمتر بود الان دوروزه خيليي درد دارم خيلي زياد و احساس خستكي و تهوه دارم و ١٤ روز مونده به پريوديم ايا ممكنه باردار باشم ؟ و اكه تو اين زمان نزديكي كنم مشكلي بيش مياد؟ لطفا كمك كنيد

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد نزدیکی مشکلی ندارد فقط نباید دخول عمقی صورت بگیرد.

  43. ببخشید پس دلیل خونریزیهای پیاپی با جواب دوتا تست مثبت چی میتونه باشه با اینکه خونریزی اصلا شبیه خونریزی سقط نیست و هیچ چیز مشکوکی از بدنم خارج نشده

    1. بهتر است برای اطمینان بیشتر آزمایش بتا انجام بدهید.

  44. سلام.من ۶ماهه ازدواج کردم.جلوگیری طبیعی داشتم.دوماهه اقدام به بارداری میکنم.ماه اول نتیجه ای نگرفتم.این ماه در دوران تخمک گذاریم یک روز درمیان رابطه داشتیم.آیا احتمال بارداری برای من وجود دارد؟دو سه روز است که زیر شکم و زیر تخمدانهایم شدید درد میکند.و حدود یک روز است که کمر درد شدید دارم.این درد به چه دلیل است؟ایا باردارم یا علائم قاعدگی است؟
    لازم به ذکر است که ۲۷ شهریور و ۲۸ مهر شروع قاعدگی من بوده است.ولی برای آبان ماه که اصولا باید امروز ۲۹ آبان پریود میشدم چیزی نیست.
    ۲۸ آبان عصر بیبی چک گذاشتم که فقط یک خط بنفش رنگ حوالی نقطه ی cظاهر شد

    1. سلام احتمال بارداری وجود دارد تا ۵ روز دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  45. سلام خسته نباشید
    من مدتیه سمت چپ رحمم وقتی سرفه می کنم تیر می کشه تقریبا دو روزم مونده به زمان پریودم یعنی هفت اذر اصولا باید دو روز زودتر میشدم نشدم و حتی دردهای معمول قبل پریود رو هم ندارم فقط تیر کشیدن سمت چپ هستش چه مشکلی می تونه باشه؟؟

    1. سلام صبر کنید اگر بیشتر از ۱۰ روز تاخیر در پریودی داشتید به پزشک مراجعه نمایید .

  46. سلام خسته نباشی من برج ۲سقط داشتم تا برج۸جلوگیری میکردم الان ک اقدام ب بارداری کردم پریودیم۶روز عقب افتاده زیر دلم تیرمیکشه درد خفیف کمر و ران دارم سینه هام درد دارن بنظرتون باردارم دوهفته پیش بی بی چک منفی بود توروخدا کمک کنید مترسم باردارم یانه

    1. سلام باید از تست بی بی چک استفاده کنید.

  47. خواهش میکنم راهنمایی کنید خیلی ب راهنماییتون احتیاج دارم ازدوستان اگر کسی مثل منه وضعیتش راهنمای کنه

  48. سلام. خسته نباشید. تقریبا در تاریخی که باید پریود میشدم نزدیکی داشتم و با لکه و یه کم خون همراه بود و دیگه نیومد. الانم ۴ روز میگذره و دردهای پریودی دارم. اگر حامله باشم آیا خطرناک و یا احتمال سقط نیست؟

    1. سلام با توجه به اینکه در زمان تخمک گذاری شما نبوده احتمال بارداری وجود ندارد.

  49. ممنونم از راهنمایتون تشکر الان درد زیرشکمم کم شده اما هنوز تست انجام ندادم چ موقع انجام بدم تست بهتره بازم ممنونم مرررسی

    1. اگر تاخیر در پریود داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  50. سلام خسته نباشید میشه بازم راهنمایی کنید ممنون میشم درد سینه هام کم شده خیلی ولی زود زود ضعف میرم بنظرتون کم شدن درد سینه هام واینکه حالت تهوع ندارم امکان سقط هست؟از استرس تست بی بی هم هنوز ندادم پریودمم ک همچنان نه روز عقب افتاده

    1. سلام شما باید اول تست بی بی چک انجام دهید تا مشخص شود باردار هستید یا خیر .

  51. خسته نباشید ادامه حرفم اینکه درد سینه هام ک خیلی کم شده زیر شکمم درد نداره خیلی کم تیر میکشه

  52. ممنون عزیزم ازراهنماییتون

  53. ممنونم مررررسی واقعا از راهنماییتون تشکر

  54. سلام صبح بخیر خدمت شما مشاور محترم ،خواستم بگم بی بی چک دادم بعد ۱۱روز عقب افتادن پریودیم مثبت بود امادوشبه خیلی اذیت میشم لگن وکمرم درد دارن این دوشب اصلا نخوابیدم چکارکنم بنظرتون؟دردش زیاد نیست اما عجیبه با آب گرم هم حمام میرم فایده نداره ممنون میشم اگه راهنمایی کنین

    1. سلام باید استراحت کافی داشته باشید دردهای پریودی که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است اما اگر لکه بینی ویا خون ریزی داشته باشید غیر طبیعی تلقی می شود ونیاز به پیگیری دارد.

  55. سلام.من روزای تخمک گذاریم اقدام داشتیم.دوره ام ۲۸روزه اس…روز ۲۰سیکلم کردرد برای چن ثانیه بعدش فقط ۲قطره خون دیدم…۳روز قبل وقت پریودم آزمایش بتام شد ۵>..?
    ۴روزه زیر شکمم درد داره دیروز باید پریود میشدم اما نشدم خوشبختانه الان ۱روز تاخیر دارم با درد زیر شکم و دور ناف و سفت و حساس و حجیم شدن سینه..صب بی بی گذاشتم منفی?اولین تجربه بارداریمه هیجان دارم و کلی دوس دارم مامان بشم خیلی خیلی خیلی زیاد

  56. سلام.من روزای تخمک گذاریم اقدام داشتیم.دوره ام ۲۸روزه اس…روز ۲۰سیکلم کردرد برای چن ثانیه بعدش فقط ۲قطره خون دیدم…۳روز قبل وقت پریودم آزمایش بتام شد ۵>..?
    ۴روزه زیر شکمم درد داره دیروز باید پریود میشدم اما نشدم خوشبختانه الان ۱روز تاخیر دارم با درد زیر شکم و دور ناف و سفت و حساس و حجیم شدن سینه..صب بی بی گذاشتم منفی?اولین تجربه بارداریمه هیجان دارم و کلی دوس دارم مامان بشم خیلی خیلی خیلی زیاد

  57. سلام دوباره خواستم بگم دردم کمتر شده خوبم خداروشکر خون ریزی و لک ندارم میشه بگین کی برم برا چکاب زود نیست؟

    1. سلام اگر در ۳ ماهه اول بارداری هستید باید ماهی یک بار ویزیت شوید اگر مشکل خاصی داشتید باید زودتر به پزشک مراجعه نمایید .

  58. سلام سه روز مونده ب پریودیم علایم حاملگی رو دارم ولی امشب حواسم نبود ی چیز نسبتا سنگین بلند کردم الان درد ناف و مثانه دارم پادردم شدم احتمال سقط هست ممنون میشم کمکم کنین

    1. سلام شما باید اول تست بارداری انجام بدهید تا وضعیت باردار بودن ویا نبودن شما مشخص شود .

  59. ممنون مرررسی از راهنماییتون

  60. سلام وخسته نباشید خدمت مشاور محترم خواستم بگم میشه محاسبه کنید چندوقت باردارم اخرین پریودی من ۸/۴تا۸/۱۰ بوده ۸/۱۴بی بی چک مثبت بوده همیشه هم پریودهام منظم ممنون مررسی از پاسخ های ک میدین

    1. سلام سن بارداری شما ۵ هفته و۴ روز می باشد.

  61. سلام که حساب کردامروز ۹/۱۹که حساب کردم یک ماه کامل میشه بارداریم اگه شماهم پاسخ بدین ممنون میشم توپیام قبلم تاریخ پریود شدنم نشدنم ماه بعد گفتم براتون

  62. با عرض معذرت که اشتباه خدمتتون گفتم اصلاح میکنم پیاممو ۸/۴تا۸/۱۰ پریود شدم۸/۱۳اقدام برا بارداری کردم۸/۲۵بی بی تست منفی بوده از پریودیم ۱۱روز عقب افتاد بی بی تست مثبت بود یعنی الان چندهفته باردارم؟ ممنون تشکر بابت محاسبه قبلیتون منتظر جوابتون هستم

    1. سن بارداری شما ۶ هفته و۴ روز می باشد.

  63. ۹/۴تا۹/۱۰ باید پریود میشدم ک نشدم و عقب افتاد بی بی تست ۹/۱۱مثبت بوده الان میشه محاسبه کنید؟

  64. پاسخ ک دادین متوجه نشدم ۹/۱۹حساب کردم باردارم یک ماه کامل میشه ……

  65. ممنون یه دنیا تشکر،ببخش خوردن شیر و تخم مرغ ایراد نداره الان ک هفته ششم ب بعد بارداریم شما ک حساب کردین چون سرما خوردگی شدید دارم ازترس هیچ دارو نمیخورم ممنون خسته نباشید

    1. خیر خوردن شیر مانعی ندارد تخم مرغ نیز به صورت عسلی ویا خام بهتر است استفاده نشود وبه صورت آب پز ویا نیمرو مصرف شود.

  66. سلام خسته نباشید،۱۶ماه قبل اخرین پریودم بوده،پریشب با دیروز صبح تست زدم دوتا خط ظاهر شد بالایی پررنگ و پایینی نسبت به خط بالا یکم کمرنگتر شد هردوتا تست،امکان بارداری هست؟از دیشب یکم زیر شکمم درد خفیف دارم مشکلی نداره ممنونم.

    1. سلام بله شما باردار هستید.

  67. با سلام من سال ۹۰ با یه اشتباه لوله هامو بستن تو سال ۹۳ مجددا برگشت توبکتومی انجام دادم و عکس رنگی گرفتم که گفت لوله ها بازه اما تو این سالها با وجود مصرف کلومیفن و لتروزول و گلوکوفاژ و وجود فولی های خوب باردار نشدم الان با وجود گذشت چهار روز از نزدیکی که درست لحظه تخمکگذاری بوده دردهای زیر شکم و پهلو دارم راهنمایی بفرمایید متشکرم

    1. سلام احتمال بارداری وجود دارد باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید ‌.

  68. سلام من ۳ تا ۷ بعد از پریودم ۳ روز گذشته و در این مدت اقدام به بارداری داشتم زیر شکمم درد داره ولی آزمایش خونم منفی بود دلیل درد زیر شکمم چی میتونه باشه؟؟

    1. سلام ممکن است از علائم پیش از قاعدگی باشد .

  69. سلام من ۴ روز از موعد پریودم گذشته و زیر شکمم تیر میکشه ولی بی بی چک منفی میزنه ؟آیا باردارم ؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است برای اطمینان تا یک هفته دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  70. ممنون عزیزم

  71. ممنون عزیزم

  72. سلام من باردارم تازه ۶هفته م تمام شده درد کشاله ران دارم ولی خفیف من ی بار سقط داشتم و کمی هم ترشح دارم ایا خطرناک میباشد با تشکر

    1. سلام اگر لکه بینی ندارید مشکلی وجود ندارد دردهای پریودی و درد کشاله ران که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است وجای نگرانی ندارد بهتر است استراحت کافی داشته باشید.

  73. سلام خسته نباشید من هفته ششم بارداریم زود زود سرما میخورم شدید بنظرتون میتونم قرص مصرف کنم یا امپول ؟خیلی بدنم ضعیف شده

    1. سلام باید با تجویز پزشک دارو مصرف کنید.

  74. با سلام من حدود هشت سال نازایی داشتم تنبلی تخمدان و کیست هر چی تست بی بی چک و ازمایش دادم منفی بوده اثلا سابقه نداشته بی بی چکم دو خط بیفته ولی حالا هر چی بی بی چک استفاده میکنم دو خط میفته خط دومش خیلی کمرنگ هست وازمایش خون دادم منفی هست ایا من حامله هستم

    1. سلام باید تا یک هفته دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید مجدد تست بارداری انجام بدهید.

  75. سلام خسته نباشی من سونو گرافی دادم ۵هفته و ۳روز از بارداریم میگذره اما تو سونو قلب دیده نشده دکترم گفته نسبت ب زمان ک گذشته خیلی ریزه قرص ویتامین فولیک میخورم چکارکنم؟توروخدا بیشتر راهنمایی کنید خیلی نگرانم بارداری اول سقط شد برج۲

    1. سلام شما خیلی زود سونوگرافی انجام داده اید با توجه به سن بارداری شما رویت نشدن قلب جنین طبیعی است باید برای رویت ضربان قلب جنین ۱۵ روز دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  76. سلام خسته نباشی من سونو گرافی دادم ۵هفته و ۳روز از بارداریم میگذره اما تو سونو قلب دیده نشده دکترم گفته نسبت ب زمان ک گذشته خیلی ریزه قرص ویتامین فولیک میخورم چکارکنم؟توروخدا بیشتر راهنمایی کنید خیلی نگرانم بارداری اول سقط شد برج۲

  77. سلام خسته نباشید ممنون از پاسخگویتون،من همونیم ک گفتم برج قبل شونزدهم اخرین پریودم بوده،دیروز ازمایش دادم مثبت شد،میخواستم ببینم چندهفتم و کمردرد دارم مشکلی نداره؟؟؟ممنونم

    1. سلام سن بارداری شما ۵ هفته و۵ روز می باشد بله کمر درد طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  78. سلام
    من ۱۸ ام آذر باید پریود میشدم که بیبی چک دادم و ٢١ ام هم ازمایش خون دادم هر دوش مثبت بود
    تا امروز که ٢۴ اذره دردهای زیادی میاد سراغم
    زیر شکمم تیر میکشه. دردم خیلی زیاده و شبها نمیزاره بخوابم. این درد الان ۱۰ روزه باهامه
    لکه یا خونی هم ندیدم
    چیکار کنم؟

    1. سلام اگر دردهای شما گهگاهی به سراغ شما می آید وبه صورت دردهای پریودی است طبیعی است اما اگر دردهای شما شدید و دائمی است بهتر است زیر نظر پزشک سونوگرافی انجام بدهید.

  79. سلام.زیرشکمم خیلی درد میکنه چهارروزازتاریخ پریدیم رد شده دوماه پیش عکس رنگی انداختم به نظرتان حاملم؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید.

  80. ممنون تشکر.

  81. سلام من ۸ آدر پریود شدم ۱۴ پاک از ۲۰ آذر سینهام خیلی بزرگ شده ودرد میکنه از ۲۲ دل دردای شدید مثل پریودی دارم ۱۲ روزم تا پریودیم مونده میخواستم بدونم احتمال باردار بودنو دارم یا نه

    1. سلام اگر اقدام به بارداری داشته اید بله احتمال بارداری وجود دارد.

  82. سلام من ۲/۹/۹۶ تاریخ اخرین پریودم بود,
    سیکل من معمولا ۲۸ روزه هست , حوالی تخمک گذاری تاریخ ۱۵/۹/۹۶ نزدیکی محافظت نشده داشتم , تقریبا یک هفته ست که احساس درد کمر و خستگی , تیر کشیدن زیر شکم بیشتر سمت راست, نفخ شکم, یبوست , حالت تهوع که صبحا بیشتر هستش آیا احتمال بارداری وجود دارد?

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  83. سلام من سه ماهه که برای بارداری اقدام کردم الان نزدیک یک هفته اس که دردهای شبیه پریودی دارم وحالت تهوع شدیدبیشتردرصبح وآخرشب دوهفته دیگه زمان پریودم,دلیل این درداچیه؟

    1. سلام علت آن تخمک گذاری است .

  84. سلام من هفت روزدیگه میخام که پریودبشم الان کمردردشدیددارم پایین کمرم دردمیکنه وزیرشکمم تیرمیکشه ویکم سینه هام ورم کرده که قبلااین علائمونداشتمه آیاباردارم ؟؟

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید .

  85. سلام من چند روز پیش ازتون پرسیدم که احتمال بارداری دارم یا نه مرسی از جوابتون بله ۵ ماه که اقدام به بارداری کردم همه آزمایشم انجام دادم دکتر گفت مشکلی ندارم فقط میخواستم بپرسم
    بجز این که سینهام درد میکنه هنوز ودرد پریودی دارم یکم که وایمیسم هم کمر درد میگیرم هم دلم سمت چپ خیلی درد میگیره باید ۷ دی پریود شم صبر کنم یا زودتر برم آزمایش یا بیبی چک نشون میده ممنون

    1. سلام بهتر است تا هفتم دی ماه صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  86. سلام خسته نباشید ممنون از پاسخگوییهاتون،ببخشید من باردارم اهفته هفت هستم ترشح سفید دارم هر روز ولی بدون بو و خارش اصلا ندارم لکه بینی هم نداشتم اصلا،این ترشح ها طبیعی هست؟ممنونم ببشخشید زیاد شد.

    1. سلام بله این ترشحات طبیعی است وبه علت تغییرات هورمونی در بارداری ترشحات زیاد می شود .

  87. سلام ببخشیدا بازم میپرسم من ۷ دی باید پریود بشم منتها ۳۰ بیبی زدم مثبت بود شب که زلزله امد از پله ها ۵ طبقه رو رفتم پایین شب لک دیدم ولی فرداش به خونریزی افتادم بازم بیبی زدم مثبت بود رفتم دکترسونو دادم گفت باردار نیستی آزمایشم ولی بتا ۸.۵۴نشون دادولی امروز دیگه مثل دیروز خونریزی ندارم هر دکتری یه چیز میگه یکی میگه بارداری یکی میگه نه باید چیکار کنم به نظرشما

    1. سلام عدد بتا زیر ۱۰ منفی است ونشانه عدم بارداری است .

  88. سلام خسته نباشید
    من ۷ /۹ سنو انجام دادم توی سنو نشون داد موقع تخمک گذاری هست . ۹/۲۰ ب دکتر مراجعه کردم ۳ ماه پریود نشدم ماه های قبل آزمایش بتا انجام دادم ۱.۵ بود منفی بود دکتر گفت ممکنه تو این ماه باردار شده باشم ۹/۲۰ همون روز دوباره آزمایش بتا انجام دادم ۱۷.۹۶ (دکتر گفت یک هفته دیگه دوباره ازمایش تکرار کنم یعنی چهارشنبه این هفته ) از روز تخمک گذاری تا روز ازمایش۱۴ روز گذشته بود از اون روزتا الان زیر شکمم بعضی موقع سمت راست بعضی موقع هم سمت چپ درد میگیره ۲ بار هم زیر شکمم ورم و سفت شده .
    میخواستم بدونم باردار هستم یا نه ؟اگه باردارم با وجود این دردا مشکلی هست( تا چهارشنبه جواب قطعی بدونم )

    1. سلام برای اطمینان باید مجدد تست بارداری انجام بدهید اگر باردار باشید این دردها طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  89. سلام خسته نباشید من اخرین پریودیم تاریخ ۶ اذر بوده الان یه روز مونده به تاریخ پریودی جدید ولی بی بی چک زدم مثبت بود الان من چند هفتمه ؟

    1. سلام سن بارداری شما ۴ هفته می باشد.

  90. سلام خانم دکتر من یه روز مونده به پریودیم شب بی بی چک نواری متحان کردم یه خط پر رنگ زد و یکیش خیلی کم رنگ زد بعد دوباره بی بی چک ازاونای که قطرچکون دارن امتحان کردم یه خط زد چرا لیلیش چیه چون من تواقدامم خانم دکتر زیره شکممم بدجورتیرمیکشه و سردرد دارم و ترشح دارم نفخ شکمم و سنگینی میکنه زیره شکمم خیلی تیرمیکشه جوری که ازجام می پرم خانم دکتر ممکنه من حامله باشم خیلی زودم هم خستم میشه من ۲۷سالمه و پریودیام منظم هستن چهارم هرماه پریودمیشم امروز سوم هستش حالا تافردا صبرمیکنم

    1. سلام بهتر است تا یک هفته دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  91. سلام خسته نباشید. ممنونم از پاسخگویی شما. من ۴آذر اولین روز آخرین قاعدگی بود و دیروز باید پریود میشدم که تستم مثبت شد و تیتر بتا همون روز ۲۸قاعدگی یعنی دیشب ۱۰۸بود..دیروز ظهر و امروز ظهر دو تا لکه صورتی کم دیدم خیلی نگرانم..خیلی خفیف دل درد دارم..امروز رفتم دکتر زنان گفت اگه جنین بخواد بیفته فایده نداره شیاف بزنی ولی اگه لکه بینی در این حد کم بمونه می مونه…شما نظرتان چیه.؟خیلی دلواپسم

    1. سلام نگران نباشید استراحت کافی داشته باشید مشکلی ندارد .

  92. سلام، وقتتون بخیر
    سه روز مونده به پریودی، ولی چند روز هست که همش زیر شکمم هر دو طرف تیر میکشه و درد شدیدتر در سمت راست دارم طوری که انگار عضلاتم کشیده میشه، تنم گر میگیره و کمرم درد میکنه، حس خستگی دارم، همش دلم میخواد بخوابم
    امروز بی بی چک زدم منفی بود،آیا امکانش هست که باردار باشم؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  93. سلام سته نباشید من دوم دی ماه باید پری میشدم اما امروز که چهارم دی ماه هنوز نشدم و سمت چپ شکمم زیرش درد میکنه ببخشید و نوک سینه ها یکم حساس یه کم درد میکنه ایا امکان بارداری وجود دارد

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید.

  94. ببخشید این هم یادم رفت بگم خیلی هم شکمم نفخ داره از دیشب یکم بالاتر از زیر شکمم درد میکنه

  95. ببخشید این هم یادم رفت بگم خیلی هم شکمم نفخ داره از دیشب یکم بالاتر از زیر شکمم درد میکنه

  96. سلام خسته نباشید خانم دکتر،من سنو اول بارداری انجام دادم هفت هفته هستم،همه چیزش خوب بود فقط نوشته که در مجاورت ساک حاملگی به اندازه نیم سی سی خونریزی وجود داره رفتم دکتر برام شیاف پروژسترون نوشته بیست شب استفاده کنم مقعدی،به نظر شما مشکلی نیست؟استفاده کنم؟چکارهایی انجام بدم مرسی

    1. سلام نگران نباشید با داشتن استراحت کافی و استفاده از شیاف پروژسترون مشکل شما رفع می شود .

  97. سلام خانم دکتر، وقتتون بخیر من یک هفته درد زیر شکم دارم، عضلات سمت راست زیر شکمم کشیده میشه، یک روز از پریودیم میگذره، تست بی بی چک منفی بود، پریودی هام هم منظم هست، ای باردار هستم یا نه؟
    چند ماهی هست که اقدام به بارداری کردم
    ۹آبان پریود شدم
    آیا تست بی بی چک درسته یا دوباره انجام بدم

    1. سلام بهتر است برای اطمینان ۳ روز دیگر از تست بی بی چک استفاده کنید.

  98. سلام خانم دکتر، وقتتون بخیر
    من حدود یک هفته هست که درد زیر شکم دارم، سمت راست انگار عضلات زیر شکمم کشیده میشه، کمر درد دارم، یکبار چند روز مونده به پریودی بی بی چک استفاده کردم منفی بود، آخرین بار ۹آذر پریود شدم، امروز که ۸دی هست باز هم بی بی چک زدم منفی بود، حدود دو ماه هست که به صورت جدی اقدام کردم،الان نمیدونم با جواب بی بی چک آیا باردار هستم یا نه؟
    آیا زود از بی بی چک استفاده کردم؟

  99. سلام
    دو روز هست که پریودیم عقب زده امروز صبح هم يه لک خیلی خیلی کم رنگ موقع دفع ادرار دیدم بی بی چک زدم منفی هست، پریودی منظم دارم چند ماهی هست که اقدام به بارداری کردم، آیا باردار هستم؟
    چرا بی بی چک منفی نشان میده؟؟

    1. سلام برای اطمینان تا یک هفته دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  100. سلام روزتون بخیر. من ۶ ماه پیش در هفته ۵ بارداری سقط داشتم. الان حدود ۵ روز از موعد پریودم میگذره، جواب بیبی چک مثبت بود و تست بتا عدد بالای ۲۵۰ نشان داد. الان روزی دو سه قطره لکه بینی دارم که رنگ قهوه ای هست و زیر شکمم درد میکنه. به نظرتون جای نگرانی هست؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شده وبرای شما دارو تجویز شود.

  101. با عرض سلام و وقت بخیر خدمت مشاور محترم.
    من حدود۸ ماه است ازدواج کرده ام.جلوگیری طبیعی داشته ام. بااین ماه میشه ۳ماهه که اقدام به بارداری کرده ام.بار اول که نتیجه ای نگرفتم و ۲۸ مهرماه پریودشدم.آبان ماه پریود من ۹روز عقب افتادکه فکرمیکردم باردارم.ولی بعداز۹ روز تاخیر و وجودجواب منفی بیبی چک و آزمایش خون پریودشدم.بامراجعاتی که هم من وهمسرم به دکتر داشتیم ماه پیش مشخص شد هردوکاملا سالمیم و هیچ مشکلی نداریم.این ماه مجددا اقدام کردم الان ۷ روزه از پریودم میگذره زیر شکمم دردشدید دارد.کمردرد ندارم.فقط زیر شکمم درد شدیددارد.هنوز بیبی چک استفاده نکردم.میترسم بازهم جواب مثل دفعه قبل منفی باشد.آیا احتمال بارداری وجوددارد؟تاریخهای پریود من ۲۷ شهریور.۲۸ مهر.۶ آذر.دیماه فعلا خبری نیست.
    ممنون میشم اگر نظرتان را بگویید

    1. سلام با توجه به تاخیر پریودی شما بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید.

  102. با عرض سلام و وقت بخیر خدمت مشاور محترم.
    من حدود۸ ماه است ازدواج کرده ام.جلوگیری طبیعی داشته ام. بااین ماه میشه ۳ماهه که اقدام به بارداری کرده ام.بار اول که نتیجه ای نگرفتم و ۲۸ مهرماه پریودشدم.آبان ماه پریود من ۹روز عقب افتادکه فکرمیکردم باردارم.ولی بعداز۹ روز تاخیر و وجودجواب منفی بیبی چک و آزمایش خون پریودشدم.بامراجعاتی که هم من وهمسرم به دکتر داشتیم ماه پیش مشخص شد هردوکاملا سالمیم و هیچ مشکلی نداریم.این ماه مجددا اقدام کردم الان ۷ روزه از پریودم میگذره زیر شکمم دردشدید دارد.کمردرد ندارم.فقط زیر شکمم درد شدیددارد.هنوز بیبی چک استفاده نکردم.میترسم بازهم جواب مثل دفعه قبل منفی باشد.آیا احتمال بارداری وجوددارد؟تاریخهای پریود من ۲۷ شهریور.۲۸ مهر.۶ آذر.دیماه فعلا خبری نیست.
    ممنون میشم اگر نظرتان را بگویید

  103. سلام خسته نباشید ..
    من ۲۰ سالمه ۹ آذر عروسیم بود تاریخ پریودم هم همون روز بود به همین دلیل دو شب قبل عروسیم قرص ال دی خوردم و بعد از ۱۰ روز پریود شدم بعد از اون هیچ جلوگیری نداشتم پنج روز پیش روز تخمک گذاریم بود نزدیکی داشتم بعد از اون زیر دلم درد و گرفتگی دارم و دوروز هم لکه بینی خفیف داشتم الان هم کمرم و سمت چپ زیر دلم درد میکنه بی بی چک هم منفی بود بنظرتون امکان داره باردار باشم؟

    1. سلام اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  104. سلام خسته نباشید من هرماه یاسرموعد پری میشدم یا چندروز زودتر،،ولی آذرماه ۴روز عقب انداختم وصبح روز۴ام پری شدم این ماه ۷روز تموم شد که پری نشدم ۸ام باید میشدم چندروز مونده به پریودم خوابم زیاد شده بود ولی الان نرماله اسهال شده بودم و نفخ شدید،،درد سینه دارم تخمدان سمت راستم تیرمیکشه و الانم پایین تخمدان چپم درد میکنه درد پریودی دارم به نظرتون احتمال بارداری هست؟وچند درصد؟

    1. سلام بهتر است برای اطمینان تست بارداری انجام بدهید.

  105. سلام خسته نباشید.من الان هشت ماهه که ازدواج کردم و چهار ماه است که جلوگیری نداشتم هردفه هم تست بی بی چک منفی بود ولی این ماه بعد از اقدام به باردار شدنم برخلاف سه ماه قبل درد درزیر شکمم و تخمدان هایم دارم و احساس خواب آلودگی ویکی دو مرتبه هم سرگیجه میخواستم بدونم ممکنه که حامله باشم یا درد های زیر شکمم و دوطرف شکمم علت دیگه ای داره؟؟ممنون

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد بهتر است برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  106. سلام ما تقریبا دوهفته پیش نزدیکی داشتیم الان احساس دردخیف زیر شکم وروشکمم دارم احساس نفخ ونفس تنگی دارم وتکرر ادرار وکمر درد خفیفی دارم احتمال بارداری وجود داره یانه ؟؟؟؟

    1. سلام اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  107. سلام و احترامات خانم دكتر، من ماها است كه اقدام كردم مريضي ماهوارم منظم است اما اينبار ٩ روز عقب افتادم شديد كمر دردم كه بي سابقه است طرف راست شكمم هم درد دارم خالت تهوع ندارم گاهي سردرد هم ميشم اما حالت تهوع ندارم ٤ روز قبل بي بي چك استفاده كردم منفي بود، منتظر جواب شما استم، آيا اين علايم بارداي است يا خير؟

  108. سلام خسته نباشين.ببخشيد من تازه از پريودي در اومدم و پاك شدم حدود ١ هفته هست.سه الي ٤ روز بعد از پاك شدنم اقدام به تىنزديكي با همسرم كردم و جلوگيري نكردم.بعد از اون موقع دود مثل پريودي زير شكمم سمت چپ دارم الان چند روز هست كراين جوري هستم.يكم هم گاهي اوقات پشت پام درد ميگيره…
    ممكنه از علايم بارداري باشه با اين ك پشت پام درد ميگيره؟؟؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  109. سلام خسته نباشید علت شدید درد دور و اطراف ناف از چی هستش؟ من هفته۶ بارداری هستم بشدت نافم درد میگیره و اطرف نافم ب سمت رحم غیر قابل تحمله از چیه درد رو در رودهام هم احساس میکنم ی حالتی مثل تحریک پذیری درد در کل شکمم

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما سونوگرافی درخواست شود.

  110. سلام خسته نباشید علت شدید درد دور و اطراف ناف از چی هستش؟ من هفته۶ بارداری هستم بشدت نافم درد میگیره و اطرف نافم ب سمت رحم غیر قابل تحمله از چیه درد رو در رودهام هم احساس میکنم ی حالتی مثل تحریک پذیری درد در کل شکمم.

  111. سلام من ازمایش خون دادم مثبت بود چهار روز از پریودم میگذره ولی از دیروز درد شدید زیر شکم دارم با گهگاهی یه لکه های قهوای رنگ هس خیلی نگرانم .امکان سقط هس یا بخاطر لانه گزینی جنین هست؟

    1. سلام اگر دردهای شما گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است وجای نگرانی ندارد ممکن است علت لکه بینی شما لانه گزینی جنین باشد باید زیر نظر پزشک باشید.

  112. سلام وقتتون بخیر من در دوران تخمکذاریم اقدام به بارداری کردم تقریبا بیستم آذر ماه و سوم دی زمان پریودیم بود پریود نشدم هم آزمایش دادم هم چک بیبی استفاده کردم هردو منفی بود ولی تو این مدت علائمی داشتم ک هیچوقت نداشتم مث تهوع مداوم بی اشتهائی سرگیجه ی شدید تپش قلب و احساس تنگی نفس الان هم ک تقریبا چهار هفته اززمان اقداممون میگذره یه درهایی شبیه درد پریودی دارم
    ممکنه باردار باشم و زود آزمایش داده باشم ؟؟؟
    چه مدت دیگه صبر کنمو مجددا آزمایش بدم؟؟؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است اما برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  113. سلام وقتتون بخیر من در دوران تخمکذاریم اقدام به بارداری کردم تقریبا بیستم آذر ماه و سوم دی زمان پریودیم بود پریود نشدم هم آزمایش دادم هم چک بیبی استفاده کردم هردو منفی بود ولی تو این مدت علائمی داشتم ک هیچوقت نداشتم مث تهوع مداوم بی اشتهائی سرگیجه ی شدید تپش قلب و احساس تنگی نفس الان هم ک تقریبا چهار هفته اززمان اقداممون میگذره یه درهایی شبیه درد پریودی دارم
    ممکنه باردار باشم و زود آزمایش داده باشم ؟؟؟
    چه مدت دیگه صبر کنمو مجددا آزمایش بدم؟؟؟

  114. سلام خسته نباشين.
    ببخشيد من درد زير شكم دارم و بعضي وقتا يهو مقعدم يكم تير ميكشه و يه كوچولو درد ميگيره.بيشتر زير شكمم سمت چپ درد ميگيره.بعد از پاك شدنم نزديكي داشتيم با شوهرم و بعدش دردم شروع شد.ديشب معدم خيلي تير ميكشيد.و بعد از ادرارم امروز ترشح سفيد رنگي ازم خارج شد.و بعضي وقتا توي خود ادرارم هم ترشح ميبينم.
    ممكنه باردار باشم؟ازمايش بتا درسته ك ميگن حتي چند ساعت بعد از نزديكي هم جواب ميده؟ممنون بابت راهنمايي هاتون…

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد باید صبر کنید تا زمان پریودی شما فرا برسد اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  115. ببخشيد من جلوگيري نكردم و زير شكمم سمت چپ درد دارم و بعضي وقتا هم سمت راست.ولي بيشتر سمت چپ.بعضي وقتا هم مقعدم درد ميگيره.دكتر كفته احتمال بارداري دارم.توي نت سرچ كردم ميگفت اگه سمت چپ زير شكم و پشت مقعد در بگيره از علايم بارداري خارج از رحمه.درسته؟بايد چي كار كنم؟ازمايشي داره مشخص بشه؟خيلي نگران.اگه بود بايد چي كار كنم؟

  116. برای اطمینان از اینکه بارداری خارج از رحم است یا نه. ابتدا چه اقدامی باید انجام شود؟

    1. بارداری خارج از رحمی علائم دارد اگر پزشک تشخیص بدهد برای شما سونوگرافی درخواست می دهد .

  117. سلام خسته نباشين
    ببخشيد من بعد از نزديكيمون و اقدام به بارداريمون اول همون چند ساعت بعدش زير دلم و سمت چپم شروع كرد به درد گرفتن.چند روز درد داشت سمت چپم و بعد كم كم سمت راستم درد گرفت.
    الان تقريبا ٨ روز ديگه وقت پريودم هست و زير دلم همون سمت چپم يهودرد ميگيره…امروزيكم كار سنگين كردم.دلم يكم بدتر شد.ممكنه باردار باشم؟زير دلم يهو مثل اينكه يهو سوزن فرو ميكنن درد ميگيره….
    ممكنه باردار باشم؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  118. سلام خسته نباشين…بابت زحماتتون واقعا ممنون…ببخشيد من اقدام به بارداري كردم و اول سمت چپ زير شكمم درد گرفت و بعدش گاهي اوقات سمت راستم….
    الان نزديك پريوديم هست.گاهي زير دلم مثل اين ك يهو يه سوزن فرو ميكنن درد ميگيره و امروز هم درون نوك سينه هام.درست مثل اين ك سوزن فرو ميكنن.
    ممكنه من باردار باشم؟
    در ضمن گاهي اوقات هم درست زير نافم زير شكمم همون جا ك وقتي پريود ميشم درد ميگيره اون جام هم درد ميگيره و بعضي وقتا هم يكم معدم شروع به سوختن ميكنه.چون يكم كار سنگين انجام ميدم يكم هم كمر دردي هستم ولي الان انگار بد تر شده…گاهي اوقات هم درست همون سمت چپ دلم بالاي زير دلم درد ميگيره.از علايم پريودي هست يا ممكنه باردار باشم.واقعا ممنون….

    1. سلام احتمال بارداری وجود دارد باید صبر کنید تا زمان پریودی شما فرا برسد اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  119. سلام خدمت مشاور محترم ودوستان ک انلاین هستن ممنون از راهنمایی قبلیتون ….من رفتم تو ماه سوم بارداریم یک ماه سرما خوردگی شدید دارم الانم سرفه هام خوب نمیشن چکار کنم ممنون مررسی

  120. ناگفته نماند زنجبیل ،شیر داغ،شلغم،نبات داغ،شربت سرفه، آبجوش با عسل طبیعی،ولی هنوز سرفه هام اذیتم میکنن توروخدا هرچی زودتر راهنمایی کنید دکترمم ب جز شربت دیگه دارویی بهم نداده ممنون مرررسی دوستان کسی خدانکرده مثل من بارداره سرما خورده راهنمایی کنه بخاطر جنینمم استرس دارم

  121. با سلام و خسته نباشين
    ببخشيد من اقدام به بارداري كردم و اطراف زير شكمم هم سمت راست و هم سمت چپم شروع كرد به درد گرفتن.بيشتر و از همون اول سمت چپ.
    الان تقريبا ٣ روز ديگه زمان پريودم هست.مثل زمان پريودي زير خود دلم همون وسط شروع ميكنه به درد گرفتن شديد.درست درد قبل از پريوديم.
    يعني ديگه من امكان بارداري اين ماه برام وجود نداره؟
    اين دردي ك دارم و مال زمان پريوديم هست ربطي داره ك حتما اين ماه پريود بشم و يا بازم امكان بارداري وجود داره؟
    بي بي چك ميزارم منفي ميده.

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید .

  122. سلام من ۱۲ مهر سقط داشتم این ماه ۲۶ام باید پریود میشدم نشدم همون روز از دادم مشکوک بود گفت ی هفته صبر کن تا دو روز هم نقطه های قهوای روی دستمال میدیدم که بعداز دوروز قطع شد و گاهی دل دردای پریودی زیر دلم دارم ولی تا الان ۹تا بی بی چک استفاده کردم مثبت بود ایا من باردارم واینکه ایا زود نیست بعد از سقطم واسه بارداری که دوباره سقط بشه

    1. سلام بله شما باردار هستید خیر زود نبوده است.

  123. باسلام ،آزمایش بتا دادم بتا بالای ۱۰۰۰ بود وباردارم و شنبه هفته دیگه نوبت دکتر دارم ،تخمدان سمت چپم ب طور مداوم میسوزه وگاعس اوقات هم تیر میکشه؟ آیا طبیعیه؟ قرص متفورمین هم واسه تنبلی تخمدان استفاده میکردم ب مدت ۴۵ روز که باردار شدم ،قرصها رو ادامه بدم؟

    1. سلام خیر نباید از قرص مت فورمین استفاده کنید دردهای پریودی در هفته های اول بارداری که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  124. سلام خسته نباشید من این ماه روز تخمک گذاریم وقبلش هم اقدام داشتم.فقط سینه هام دردناک شده وهیچ علائمی ندارم .امکان بارداری وجود دارد

    1. سلام اگر تاخیر در پریودی داشته اید باید از تست بی بی چک استفاده کنید .

  125. سلام.چهار روز ب پریودیم مونده بی بی چک استفاده کردم بلافاصله مثبت شد.دیشب درد بسیارشدیدی زیر دلم احساس کردم ک از خواب بیدارم کرد ایا امکان بارداری ویا خارج از رحم وجود دارد الان هم اطراف نافم درد خفیف دارد

    1. سلام شما باردار هستید این دردها در هفته های اول بارداری طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  126. سلام من از یه هفته قبل دوبار اقدام کردم برای بارداری و هنوز زمان پریودیم نرسیده، ولی از دیروز زیر دلم سمت راست پایین نزدیک بالای الت تناسلیم، تا جلوی کشاله ران درد میکنه گاهی بیشتر میگیره و موقع راه رفتن و پله رفتن کمی اذیت میکنه، دردش مثل گرفتگی از سرماست، ولی میترسم نشونه عفونت لگن یا اپاندیس و اینا باشه، خیلی نگران شدم
    ممکنه علامت بارداری باشه؟
    ممنون

    1. سلام نگران نباشید بله احتمال بارداری وجود دارد.

  127. سلام و خسته نباشيد
    من هفته نهم بارداري هستم يكي دو روزي ميشه كه دردي شبيه به پريودي دارم،البته هميشه پريودي سبك و خيلي كم درد داشتم،يه جورايي حتي بعضي مواقع با درد دلپيچه اشتباه ميگيرمش،ولي ديشب دردم نميگذاشت بخوابم،به نظرتون خطري داره بچمو تهديد ميكنه؟؟؟؟
    ممنونم از جوابگوييتون

    1. سلام در هفته های اول بارداری دردهای پریودی که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است وجای نگرانی ندارد باید استراحت کافی داشته باشید.

  128. سلام خسته نبا شید
    دل درد بارداری از کی شروع میشه؟؟
    و اینکه ایا در هفته دوم بارداری میشه نزدیکی کرد؟

    1. سلام اگر مشکل خاصی ندارید می توانید نزدیکی داشته باشید.

  129. باسلام خسته نباشید.
    من خانمی۲۲ساله هستم.چهار ماهه برای بارداری اقدام کردم.پریودهای فوق العاده نامنظم دارم و دیر به دیر پریود میشم.این بار بعد از پریود چندین بار اقدام داشتم.در روز۲۱سیکلم لکه بینی خفیفی داشتم که فقط روی دستمال دسشویی مشخص بود.البته اصلا و ابدا سابقه لکه بینی بی قاعدگی ندارم.در روزهای لکه بینی کمر درد و تیرکشیدن زیر شکم مخصوصا سمت چپ و گها دلدرهای خفیف پریودی داشتم.با توجه به اینکه پریودی نامنظم دارم دو سه هفته بعد از اون بی بی چک گذاشتم منفی بود.اما از اون موقع همچنان تیر کشیدن های کشاله ران و سمت چپ زیر شکم و پهلو دارم.البته شدید نیست.گاهی داخل سینه هام تیر میکشه .و لکه بینی هم بصورت خیلی کم و قهوه ای رنگ چند روزی یکبار دارم.البته بعد از کار کردن و نزدیکی هم لکه بینی خفیفی دارم.
    به نظر شما احتمال بارداری وجود داره؟با اینکه نمیدونم تاریخ پریود بعدیم کی بوده.چون نامنظمه ممکنه بی بی چک نشون نداده باشه؟

    1. سلام ۱۵ روز بعد از آخرین نزدیکی از تست بی بی چک استفاده کنید .

  130. باسلام خسته نباشید.
    من خانمی۲۲ساله هستم.چهار ماهه برای بارداری اقدام کردم.پریدهای فوق العاده نامنظم دارم و دیر به دیر پریود میشم.این بار بعد از پریود چندین بار اقدام داشتم.در روز۲۱سیکلم لکه بینی خفیفی داشتم که فقط روی دستمال دسشویی مشخص بود.البته اصلا و ابدا سابقه لکه بینی بی قاعدگی ندارم.در روزهای لکه بینی کمر درد و تیرکشیدن زیر شکم مخصوصا سمت چپ و گها دلدرهای خفیف پریودی داشتم.با توجه به اینکه پریودی نامنظم دارم دو سه هفته بعد از اون بی بی چک گذاشتم منفی بود.اما از اون موقع همچنان تیر کشیدن های کشاله ران و سمت چپ زیر شکم و پهلو دارم.البته شدید نیست.گاهی داخل سینه هام تیر میکشه .و لکه بینی هم بصورت خیلی کم و قهوه ای رنگ چند روزی یکبار دارم.البته بعد از کار کردن و نزدیکی هم لکه بینی خفیفی دارم.
    به نظر شما احتمال بارداری وجود داره؟با اینکه نمیدونم تاریخ پریود بعدیم کی بوده.چون نامنظمه ممکنه بی بی چک نشون نداده باشه؟

  131. سلام ،من پريود نامنظمي داشتم اين ماه كلوميفن مصرف كردم و در روز ١٢پريودي سونو كردم فتن يه فوليكول ١٤ و يه ١٦ دارم و دكترم زدن آمپول رو بي فايده دونست، الان روز ٢٠ پريودمه و نفخ شديد دارم و زير دلم درد خفيفي داره گاهي ، بيشتر اوقات سرم درد ميكنه و گاهي تو خواب حالت تهوع خفيفي ميگيرم پايين كمرم شبا درد ميگيره مثل زمان پريود ، آيا امكان بارداري هست؟؟( فرص دوفاتسون هم مي خورم)

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  132. سلام من ۴روز پیش وقت تخمک‌گذاریم بود بعد از اینکه جلوگیریمو قط کردم صورتم جوش زده و دردهای زیرشکم هم دارم یعنی ممکنه به این زودی باردار شده باشم؟

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  133. باسلام امروز ۴۴روزه که از اولین روز پریودم میگذره .آزمایش دادم بتام۳۶۰۰بود میخوام بدونم که باتوجه به سن بارداری ام عددش نرماله؟
    در ضمن امروز کمی کمرمم درد میکنه شبیه پریودی آیا خطرناکه‌؟

    1. سلام عدد بتای خون شما نرمال است وجای نگرانی ندارد دردهای پریودی که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است.

  134. .۴روز از زمان پریودم میگذره و پریود نشدم .بی بی چک زدم بعد از ۱ربع خط خیلی کمرنگی نشون داد .آزمایش خون دادم مشکوک بود بتام ۲۴بود ..زیر دلم وقتی خیلی سرپاام درد میگیره و خیلی خفیف تیر میکشه به نظرتون طبیعیه مشکلی نیست و باردار هستم به نظرتون ؟

    1. احتمال بارداری وجود دارد بهتر است برای اطمینان ۳ روز دیگر مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  135. سلام.من ۵ماهه اقدام به بارداری کردم ماه قبل پریود نشدم تست دادم منفی بود دکتر رفتم قرص زینک ومتفورمین و..نوشت با ۴تا آمپول پروژسترون زدم بعداز ده روز بمدت ۳روز لکه بینی قهوه ای گاهی هم صورتی داشتم ولی پری کامل نبود همیشه ۷روزم.حالا یه هفته میگذره یکبار نزدیکی داشتم حین نزدیکی درد شدید ناحیه شکم حس کردم شکمم هم به نسبت بزرگتر شده آیا ممکنه باردار باشم؟

    1. سلام برای اطمینان بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید.

  136. سلام .ازمایش باردادیم مثبت بوده مث اینکه یه ماه میشه موقع یبوست تو توالت کمی زور زدم یه قطره خون روشن اومد خطرناکه ؟؟؟؟

    1. سلام خیر خطرناک نیست اما اگر لکه بینی شما ادامه دار بود باید به پزشک مراجعه نمایید.

  137. با سلام
    من تست بیبی چک گرفتم مثبت بود ولی آزماییش بتا منفی بود این یک نکته امروز دوباره تست بیبی چک گرفتم منفی بود نمیدونم باردار هسنم یا نه

    1. سلام خیر شما باردار نیستید.

  138. سلام. خسته نباشین.
    من سه ماهه که اقدام به بارداری کردم.
    با تاخیر پریودم رفتم دکتر با سونو گفتند که کیست داری. یه ماه قرص صد بارداری خوردم.
    بعدش دکتر رفتم داروی کلومفین و متفورمین و دوپاستون داده. الان من روز ۱۹ پریودم. چند بار درد زیر شگم داشتم. ولی از امروز درد هم زیاد شده و تیر میکشه. حتی نمیتونم از درد دستشویی برم. گاهی هم حالت تهوع دارم. میشه حامله باشم؟ اگه مثبت باشه کی بی بی چک انجام بدم

    1. سلام این دردها به علت عوارض مصرف قرص های تحریک تخمک گذاری می باشد و طبیعی است وجای نگرانی ندارد باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  139. سلام .وقتتون بخیر .سه روز پیش آزمایش خون دادم بتام ۲۴ بود .بی بی چک هم خط کمرنگ نشون میداد امروز بازم بی بی چک زدم خط کمرنگ نشون داد ..دیگه درد کمر و سینه درد هم ندارم .به نظرتون کی باید برم دوباره برای آزمایش بتا .خیلی نگراانم از اینکه بارداری پوچ باشه و بعدا مجبور به سقط بشم ؟ الان حدود ۶ روز از پریودیم میگذره.

    1. سلام نگران نباشید ۳ روز دیگر مجدد تست بارداری ویا آزمایش خون انجام بدهید .

  140. من تمام علایم بارداریو دارم درد شکم و سینه درد کمر و ناحیه لگن از زمان قاعدگیم ۲۴ روز میگذره یکبار بیبی چک گذاشتم مثبت بود ولی آزمایش منفی و امروز دوباره بیبی چک گذاشتم منفی شد نگرانم نمیدونم چی شده لطفا جواب بدین

    1. با توجه به منفی شدن آزمایش خون شما احتمال بارداری وجود ندارد.

  141. من تمام علایم بارداری اعم از درد شکم و سینه و ناحیه لگن دارم و ۲۴ روزه که قاعدگیمو عقب افتاده بیبی چک گذاشتم مثبت بود ولی آزمایش منفی به خاطر همین ۴روز بعد که امروز باشه دوباره بیبی چک گذاشتم منفی بود الان گیج شدم نمیدونم که باردار هستم یا نه

  142. سلام. خسته نباشید. حدود پنج شش روز پس از تخمک گذاری، یک شب درد وحشتناکی به مدت تقریبا یه ساعت در زیر دلم و پشتم و داخل شکمم احساس کردم. روز قبلش هم يه لک کوچولو تو ترشحم بود. آيا احتمال بارداری وجود داره؟

    1. سلام از روی علائم نمی توان تشخیص بارداری را داد باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  143. با سلام
    خسته نباشيد
    ببخشيد من يه سوال دارم.من اخرين پريودم ٢٩ دي بود.چند روز پيش بي بي چك گذاشتم مثبت شد و ازمايشم رفتم عددم ٦٩ بود.
    ولي سونو ك رفتم گفت هنوز چيزي مشخص نيست.
    هنوز يعني زوده ك مشخص بشه؟؟؟؟من من سمت چپ دلم و هم سمت راست دلم خيلي درد ميگيره.از ٢ روز پيش هم سرما خوردگي بدي خوردم و دكتر سفكسيم برام داد…ميخواسم ببينم جاي نگراني نيست؟؟؟؟

    1. سلام شما خیلی زود به سونوگرافی مراجعه کرده اید طبیعی است وجای نگرانی ندارد

  144. سلام باتشکر از زحمات شما .من هفته ششم یارداری هستم دکترم بهم گفتن دوهفته دیگه برم سونو .ولی گهگاهی زیر دلم بیشتر سمت راست یهو تیر میکشه حتی بعضی وقت ها شب ها هم از خواب بیدار میشم .به نطرتون طبیعیه؟دکتر بهم شیاف پروژسترون دادن اونا رو هم هرشب استفاده میکنم.

    1. سلام نگران نباشید این دردها که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است.

  145. س
    من از بعد قاعدگیم درد خفیف پستان چپ درد در ناحیه سمت چپ زیر شکم دارم دلیلش چیه

  146. سلام کسی میدونه بی بی چک بعد از چند روز نشون میده کسی حامله است یا نه؟

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  147. سلام کسی میدونه بی بی چک بعد از چند روز نشون میده کسی حامله است یا نه؟

    1. دو سال طول میکشه خخخخ

  148. سلام حدود ۱۵روز از زمان پریودم میگذره ولی پریود نشدم تست بی بی چک دو روز پیش مثبت شد، الان لکه های قهوه ای میبینم مداوم طی این هفته، و گاهی سمت چپ پهلوم تیر میکشه. سرگیجه هم گاهی دارم، علت چی میتونه باشه آیا باردارم؟
    ممنون از پاسختان

    1. سلام بله شما باردار هستید.

  149. سلام و خسته نباشين…
    من در ماه دوم بارداريم هستم
    درد زير شكم و كمر درد زياد دارم.
    ميتونم با همسرم نزديكي داشته باشم؟؟؟اخه بهم گفتن تا قبل از ٣ ماهگي ممكنه سقط جنين بياره.من بارداري اولم هست و يكم ميترسم….
    اگه ميشه هم بگين ايا محدوديت زماني خاصي داره نزديكي؟؟؟يعني مثلا ميشه چند بار در هفته يا ماه انجام داد؟؟؟ممنونم ازتون…

    1. سلام اگر لکه بینی ویا خون ریزی ندارید می توانید نزدیکی داشته باشید اما نباید دخول عمیق صورت بگیرد وپوزیشن نزدیکی پهلو به پهلو باید باشد اگر مشکل خاصی نداشتید می توانید هفته ای یک بار نزدیکی داشته باشید .

  150. سلام خسته نباشید من ۹ روز قبل در اولین روز دوران باروری نزدیکی داشتم و بعد ۲ روز بعد ک نزدیک روز تخمک گذاریم بود و بعد ۳ روز بعد یعنی فردای روز تخمک گذاری برای بارداری اقدام کردم و الان دو سه روزه زیر شکمم خیلی درد میگیره و سر دلم ترش میکنم انگار۱۱ روز تا پریودم مونده ولی خب خیلی استرس دارم اولین بارمونه برای بارداری اقدام کردیم میخواستم بدونم اگه باردار باشم تست الان جواب میده؟ بعد اگرم باردار باشم این علائم نباید دیرتر اتفاق بیوفته؟؟???

    1. سلام اگر تاخیر در پریودی داشتید از تست بی بی چک استفاده کنید.

  151. سلام
    من چند ماهی بوده که به مدت ۱ تا ۳ روز پریودم جلوتر اتفاق افتاد. اما این ماه ۵ روز تاخیر داشتم و درد های شدید زیر دل سمت چپ دارم به طوریکه از خواب بیدارم میکنه و کاملا شبیه درد پریود هست جوریکه احساس میکنم هر آن پریود میشم. به شدت نگران حاملگی هستم با توجه به اینکه به روش طبیعی جلوگیری میکنم و از دادن تست میترسم.آیا این دردها نشانه حاملگی هست؟

    1. سلام اگر تا ۵ روز آینده پریود نشدید آن وقت برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  152. سلام. روز بخیر.
    من متاسفانه ایران نیستم. چون دکترهای ایران فوق العادن..
    من هفته اول بارداریم هست.. یعنی در زمانی که باید پریود نیشدم دقیقا باردار شدم. دردهای شدید شبیه پریودی دارم که حالت ضعف بم دست میده. البته گاهی میاد و میره. اسپاسم..
    هیچ خونریزی و.. ندارم.
    دکتر نتونست هیچی در رحم ببینه چون فیبروم دارم. من نگران این دردها هستم. آیا طبیعیه؟

    1. سلام بله دردهای پریودی که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  153. سلام خسته نباشین من سه ساله مشکل باروری دارم داروهایی ک دکترم داده برا این ماه کامل مصرفشون کردم همراش روزی یه ساعت ورزش و یا سه ساعت پیاده روی داشتم الان دردای شکمی و لگنی زیادی دارم و همینطور پاهام تیر میکشن سه روز دیگه مونده تا موعد پریودم بنظر شما امکان باروری چند درصده؟

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  154. سلام ببخشید چند روز بعد از نزدیکی میشه از بی بی چک استفاده کرد؟

    1. سلام حداقل ۱۵ روز باید از نزدیکی گذشته باشد.

  155. سلام خسته نباشید من ۲۲فروردین باید پریود میشدم نشدم بی بی چک زدم خط دومش کمرنگ بود ازمایش خون دادم منفی بود ایا احتمال بارداری وجود داره.ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام خیر احتمال بارداری ضعیف است اما اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید .

  156. سلام خسته نباشید لطفا کمک کنید من سه تا سقط داشتم و هر دفعه از بارداری م تخمدان تا کشاله رانم خیییییلی درد میکنه به طوری اصلا نميتونم تحمل کنم اشکم درمیان و مجبور میشم استامينوفن ساده بخورم الان باز اقدام کردم آخرین شروع پریدیم ۸فروردین بوده و امروز سی ام هست باز این دردها رو دارم همراه با تیکه های قهوه ای و عفونت نميدونم چه کار کنم يه راه حل خوب بهم بدید تورو خدا

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شده و آزمایشات چکاب کامل برای شما درخواست شده وعلت مشکل شما بررسی شود.

  157. سلام من هفته چهارم بارداری هستم لک بینی دارم و سمت چپ پهلوم درد میکنه ایا مشکلی هست باید چیکار کنم نگرانم

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

  158. سلام خسته نباشید. ۲۶فروردین آزمایش دادم بتا۵۲۵ بود دکتر گفت ۲ هفته دیگه سونوگرافی انجام بدم الان کمر درد دارم گاهی هم درد لگن دارم میخواستم بدونم این دردها طبیعی هستن یا نه

    1. سلام بله این دردهای پریودی که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  159. سلام.خسته نباشید.من هشت روز از پریودم گذشته و کمر درد دارم و تخمدان سمت چپم خیلی درد میکنه آیا ممکنه من باردار باشه ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام باید تست بارداری انجام بدهید.

  160. سلام خسته نباشید.
    سه سال پیش پیش پزشک رفتم گفتن تخم دانم ضعیفه،دیگه هم نرفتم،پریود هامم یکی دوروز عقب میوفتاد اکثرا هم سر موقع بود ولی الان دو هفته س عقب افتاده از ترس اینکه جواب منفی باشه بی بی چک استفاده نکردم.چند روز هم هست حالت خستگی دارم اوایل فقط پهلوم درد مبکرد مخصوصا موقع نشستن ولی الان چند روزه کمر درد و زیر شکمم پاهام درد شدید دارم دیشب درد شدید داشتم ک حس کردم میخوام پریود بشم ولی صبح ک توالت رفتم فقط ترشح قهوی دیدم ،،
    آیا احتمالش هست باردار باشم؟؟؟
    بعد یه سوال دیگ ایا رابطه جنسی کم ربطی به ضعیفی تخمدان داره؟؟؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام باید برای اطمینان از تست بارداری استفاده کنید خیر تعداد دفعات رابطه جنسی ربطی به تنبلی تخمدان ندارد.

  161. سلام.خسته نباشید.من ماه پیش هجدهم پریود شدم و زمان تخمک گذاریم نزدیکی داشتم.در ضمن از قرص لتروزول و گلوکوفاژ هم استفاده میکنم.چند روز پیش عفونت ادراری داشتم و از قرص برای برطرف کردنش استفاده کردم.الان سه روز زیر شکمم سمت چپ درد دارم که بعضی اوقات تا سمت راست و مثانم کشیده میشه و حالت تهوع دارم اما استفراغ نه.غذا هم که میخورم حالت تهوع بهم دست میده.دو روز پیش آزمایش خون دادم ولی منفی بود.احتمال بارداری هست؟

    1. سلام اگر بعد از تاخیر در پریودی آزمایش خون انجام داده اید جواب منفی آن قابل قبول می باشد علائم شما از عوارض داروهای مصرفی می باشد.

  162. سلام خسته نباشید ،من ۲۵سالمه چهارپنج ماهه برا بارداری اقدام کردیم. پریودی نامنظمی دارم سونو انجام دادم گفت کیست نداری رحم سالمه تخمدانها سالمه ،ماه پیش یه بارداری داشتم ،دوماه وده روز بود پریود نشده بودم چون پریود نامنظم دارم تست نزدم تا اینکه ازدوماه رد کردم تست زدم مثبت شد آزمایش دادم مثبت شد ولی درد زیر شکم و کمردرد داشتم ۳۱فروردین ماه یهو پریود شدم که دوسه روز بعدش دوباره آزمایش دادم بتام صفرشده بود ،دکترم گفت سقط داشتی ،الان یه هفتست نفخ کردم ترش میکنم زیردلم درد می‌کنه کمردرد هم دارم دوروز پیشم یه لکه صورتی رنگ البته زیاد نبود دیدم اینا یعنی چی میشه کمکم کنین دلم خیلی بچه میخواد میترسم از اینکه حامله بشم مث ماه قبل بشه ،ممنون میشم جوابمو بدین

    1. سلام باید صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  163. سلام خسته نباشید- ما از زمان تخمک گذاری نزدیکی داشتیم الانم ۴-۵ روز به پریودیم مونده- ولی یک هفته ای هست که زیر دلم سمت چپ درد میکنه – یه وقتایی شدید میشه- آیا علائم بارداری هست؟ ممنون

    1. سلام علائم پیش از قاعدگی و بارداری به علت تغییرات هورمونی شبیه به هم هستند بنابراین نمی توان از روی علائم صد در صد تشخیص بارداری را داد باید صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  164. سلام
    دومین ماه اقدام هستم
    دو روز هست که دردی در ناحیه شکم دارم شبیه درد پریودی
    تاریخ اولین روز قاعدگی ام هفتم اردیبهشت ماه بود که به صورت یک روز در میان اقدام داشتیم
    و تاریخ دوره بعدی ۲ خرداد هست..
    امکانش هست باردار باشم؟

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی شما وجود داشت آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  165. سلام خسته نباشید- ببخشید من یک هفته است که احساس نفخ دارم و زیر شکمم سمت چپ درد میکنه- ۲-۳ روز دیگه به پریودیم میونده – احتمال داره باردار باشم؟

    1. سلام با توجه به اینکه علائم پیش از قاعدگی و بارداری به علت تغییرات هورمونی شبیه به هم هستند نمی توان از روی علائم صد در صد تشخیص بارداری را داد باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی شما وجود داشت آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  166. باسلام به مشاوره عزیزمن یه ساله تحت درمانم قرص متفورمین تیروئیدوویتامین و آمپول گونادوپین استفاده کردم پری هام منظم نیست اماتودرمان یه روز شایدعقب بندازم از۱۲/۲/۹۷آمپول آزادکردن تخمک زدم۲۴/۱/۹۷تاریخ اخرین پریودی بودالان که دوروزمیگذره احتمال بارداری هست یااگه بی بی چک بزارم کاذب نشون میده بخاطر داروها لطفاراهنماییم کنیدممنون

    1. سلام با توجه به شرح حال شما می توانید از تست بی بی چک استفاده کنید.

  167. درموردمتن بالاخواستم بگم که ممکنه باردارباشم اخه شماگفتیدازروزی که تخمک آزادمیشه ۲هفته بعدپریودمیشین. اینطوری ۵روزبعدازروز۲۴اون مان که پری شدم میگذرمیشه ۲۹/۲/۹۷

  168. سلام من یک هفتس جنین تزریق کردم اما کنار نافم درد میکنه و واژنم یکم بوی بد میده میشه راهنماییم کنید مرسی

    1. سلام اگر عفونت دارید باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  169. سلام.خسته نباشید.من پریودام هرماه ۵ روز جلوتر میفته.دوماه پیش ۶ام بود .ماه قبل ۱ام.و این ماه باید ۲۵_۲۶ پریود میشدم.و هرماه دو همین روال بوده.یک روز تاخیر داره.چون چند ماهی هست که اقدام به بارداری کردم.گفتم شاید احتمال بارداری باشه.و دردهای خفیف پریودی دارم.و بی حالی…خواستم بپرسم برای آزمایش بتا زود نیست؟چیزی مشخص میشه؟
    ممنون از وقتتون

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  170. من س روز از پریودیم گذَشته با بی بی چک ک مثبت دراومد اما درد وحشتناک زیر دل همراه با ترشح دارم علتش چیه ؟؟

    1. بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  171. سلام خسته نباشید من پریودیم نامنظم روز تخمک گذاریم مشخص نیست کیت تخمک گذاری رو ازکی باید استفاده کنم از چند پریودی ،درضمن الان باید ۳۱اردیبهشت پریودمیشدم نشدم چون پریودم نامنظم تست نزدم بنظرتون الان بزنم اگه باردار باشم جواب میده ،ممنون از راهنمایتون

    1. سلام بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید.

  172. سلام.من دوماه اقدام دارم.دیشب دلم درد بدی گرف امروزم کمرم و پهلو راستم درد میکنه.۶ روزم ب پریودیم مونده .تنمم هرزگاهی گر میگیره

  173. سلام خسته نباشید ببخشید من ۳ روز از وقت ماهیانم می گذره دل درد و کمر درد و حالت تهو دارم گاهی هم پهلوهام مخصوصا پهلو راستم تیر می کشه از بی بی چک استفاده کردم ی خط پرنگ و ی خط کمرنگ ظاهر شد دفه اولمه
    ینی من باردارم این درد ها مشکلی نداره در ضمن ۵ روز قبل از عادت ماهیانه لکه بینی و دل درد شدید داشتم و بعد از اون اصلا لکه بینی نداشتن
    چون روزه می گیرم در طول روز یکمی احساس ضعف دارم
    این علائم طبیعیه ؟
    خیلی استرس دارم ممنون میشم جوابمو بدین

    1. سلام بهتر است برای اطمینان ۲ روز دیگر مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  174. سلام من قرص لتروزول خوردم وآمپول hcgزدم پرور تخمکگذاری نزدیکی داشتم روز ۷پریودی بی بی چک زدم مثبت شد آزمایش هم دادم مثبت شد ‌ترشح هم دارم از روز ۷حالت تهوع داشتم روز دهم قطع شد آیا این طبیعی هست ودردهای پریودی دارم

    1. سلام بله طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  175. سلام خسته نباشید .ببخشید من یک سوال داشتم میخواستم ببینم بااین دوره پریودی من ،دوره هام چندروزه محسوب میشه.
    اذر ۹۶ شانزدهم پریود شدم ودی ماه نشدم بهمن بیست ویکم شدم فروردین سال ۹۷یک سقط داشتم ۳۱ پریودشدم وامروز که ۱۲خرداد هنوز نشدم .باتشکر

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای منظم شدن پریودی شما دارو تجویز شود.

  176. سلام خسته نباشید .ببخشید من یک سوال داشتم میخواستم ببینم بااین دوره پریودی من ،دوره هام چندروزه محسوب میشه.
    اذر ۹۶ شانزدهم پریود شدم ودی ماه نشدم بهمن بیست ویکم شدم فروردین سال ۹۷یک سقط داشتم ۳۱ پریودشدم وامروز که ۱۲خرداد هنوز نشدم .باتشکر

  177. سلام خسته نباشین من۳۰ اردیبهشت پری شدم ۵ خرداد تمام شدم و تخت نظر دکتر بودم که یک بار روز ۱۰ خرداد و یکبار ۱۲ خرداد نزدیکی داشتم که با تزریق hgc و سونو گرافی واژینال روز ۱۴ اندازه رحم من ۱۰ و فولیکول ۲۳ داشتم وبعد از روز نزدیکی شدیدا زیر شکمم تیر میکشه آیا احتمال بارداری وجود داره ؟؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  178. سلام خسته نباشید ،ببخشید من یک سوالی داشتم ،من پریودی نامنظم دارم دقیق نمیدونم کی پریود میشم ،دوسه روزه ترشح دارم برا همین ازدستمال استفاده میکنم امروز که رفتم دستشویی دستمال سفید وتمیز بود ببخشید وقتی بادستمال خشک کردم یه لکه های قهوه ایی ولی زیاد نه دیدم فقط هنگام خشک کردن وگرنه دستمال که قبلا گذاشته بودم تمیز بود یعنی دارم پریود میشم اخه من همیشه چندروز قبل از پریودم سینه هام درد میگرفتن ولی الان نه ،ولی یکی دوروزه گاهی حالت تهوع دارم زیردلم فک کنم تخمدانم درد میگیرن ،امکانش هست باردارباشم؟

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  179. سلام من این ماه ۱روز درمیون نزدیکی داشتم برای بارداری من هرماه ۴یا۵روز پریودم جلو میوفته ماه قبل ۲۶ام شدم الان ۲۳ام درد زیر شکمی هم دارم هی میکیره هی ول میکنه زیادم میخوابم سینه هامم درد میگیره میشه راهنماییم کنین

    1. سلام اگر تا ۳ روز دیگر پریود نشدید آن وقت از تست بارداری استفاده کنید .

  180. سلام خسته نباشید من. الان سه روزه خون قهوه ایی. تیره می بینم کمه مث هرسری که پریود میشدم نیست اخه علایم هم ندارم مث سینه درد و دل درد ،فقط سوزش معده دارم . الان نمیدونم پریودم یانه،من چندماهه اقدام به بارداری کردم لانه گزینی چندروزه؟من کی تست بزنم

    1. سلام بهتر است برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  181. سلام و خسته نباشی من برا بچه دار شدن نزدیکی کردم و پریودیم نامنظم بوده باید ۱۹خرداد پری میشدم که الان ۹روز از پری میگذره تست دادم منفی بوده ولی کمر درد و زیر دلم درد میگیره و سینه هام حساس شدن به نظرتون من باردارم یا ن لطفا جواب بدین

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت مجدد از تست بی چک استفاده کنید.

  182. سلام روز بخیر ببخشید من پریودم نامنظم دوروز بعد از پریودی ازکیت تخمک گذاری استفاده کردم خط بالایی پررنگ وخط پایینی یکم کمرنگ تراز بالایی بود ،عذرخواهم امکانش هست من هم بعد از پاک شدنم تخمک گذاری کرده باشم که الان کمرنگ نشون میده ؟ببخشید اگه اینطور باشه من شبی که پاک شدم نزدیکی داشتم امکان بارداری هست؟

    1. سلام بستگی به طول سیکل های قاعدگی شما دارد اگر سیکل قاعدگی شما ۲۶ روز به بالا باشد هنوز به زمان تخمک گذاری شما مانده است بهتر است یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  183. سلام خسته نباشید شمافرمودید اگه قاعدگیم بالای ۲۶روزه من هنوز تخمک گذاری نکردم،من تقریبا دوماهی پریودمیشدم این سه دوره اخیر ولی این دفعه ۵۰روز بعدشدم دقیقا دوروز بعد کیت مثبت شد یعنی ۳۱خرداد وامروز که پنج تیر بود کیتم مثبت نشد دیگه من جواب سوالمو نگرفتم من سوالم اینه چون دوره هام نامنظم من الان بعداز پریودی تخمک گذاری کردم درسته؟ چون کیتم ۶روز پیش مثبت شدوامروزمنفی و کی میتونم از بی بی چک استفاده کنم

    1. سلام ۱۶ روز بعد از تخمک گذاری شما می توانید از تست بی بی چک استفاده کنید.

  184. سلام صبح بخیر،من ۲۹خرداد پاک شدم دوروز بعدش تخمک گذاری کردم بااستفاده ازکیت متوجه شدم امروز که ده تیر یکم خون دیدم یعنی دوباره دارم پریود میشم؟؟؟؟؟اگه باردارم باشم الان آزمایش بتا نشون میده

    1. سلام صبر کنید اگر به خون ریزی افتادید نیازی به انجام آزمایش بتا نیست.

  185. سلام عصرتون بخیر ،من تقریبا سه چهارروز پیش که نزدیکی داشتم فردا صبحش به مدت یک روز لکه خون کم دیدم فکرکردم شاید به دلیل لانه گزینی باشه اخه ده روز قبلش تخمک گذاری داشتم ،ولی دیشبم که رابطه داشتم امروز کمی خون دیدم من تاحالا اینطوری نبودم میشه بگین دلیلش چی میتونه باشه درضمن ترشح سفید پنیری شکلم دارم،باتشکر

    1. سلام بهتر است برای معاینه واژینال به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود احتمال اینکه عفونت داشته باشید وجود دارد.

  186. سلام خسته نباشید..من ۶ روز از موعد پریودم گذشته ..از دوروز مونده به پریودم درد زیر شکم داشتم و همچنین درد کمر..این دردا گهگاهی بودن ولی امروز که روز ششم اصلا دردی حس نمیکنم ..منتظر بودم ۷ روز بگذره بعد آز بتا بدم ..چون قبلا بارداری پوچ داشتم ترسیدم که زود برم آزمایش بدم .حالا که درد زیر شکمم متوقف شده میترسم نکنه باز پوچ باشه؟ بنظرتون طبیعیه؟ لطفا جواب بدین .ممنون میشم

  187. باسلام ,مایک هفته پیش در روزهای تخمکگذاری اقدام به بار داری کردیم و الان والان من درد وگشیدگی رحمی دارم ممکنه علایم لقاح باشه یا بارداری خارج رحمی خیلی استرس دارم ایا برم دکتر یا هنوز زوده و صبر کنم اخر ماه بعد مشخص شدن

    1. سلام باید صبر کنید تا زمان پریود شما فرا برسد اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت باید تست بارداری انجام بدهید.

  188. سلام خسته نباشیدمن یه ختر۱۰ساله دارم و۳ماه تصمیم گرفتم بترداربشم ولی نشدم دکترم رفتم سنودادم کف تنبلی نداری ولی خیلی دوسدارم بارداربشم چکنم

  189. سلام خسته نباشیدمن یه ختر۱۰ساله دارم و۳ماه تصمیم گرفتم بترداربشم ولی نشدم دکترم رفتم سنودادم کف تنبلی نداری ولی خیلی دوسدارم بارداربشم چکنم

    1. سلام اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید تا شرح حال کاملی از خودتان بگوئید و راهنمایی شوید.

  190. سلام .من دوروز مونده به عادت ماهانم اما حدودا بعد از زمان تخمک گذاری کمر درد شدید و درد در ناحیه ران پا سمت چپ دارم خواهش میکنم راهنماییم کنید .خیلی دوست دارم که این دفعه باردار باشم .احتمال اینکه اینها نشانه ای بارداری باشه هست یا اصلا ربطی به علائم باردتری نداره .ممنون میشم که زودتر جوابم رو بدین

    1. سلام این علائم شما به علت تغییرات هورمونی هم در زمان پیش از قاعدگی وهم در زمان بارداری طبیعی است به همین علت نمی توان از روی علائم تشخیص بارداری را داد باید صبر کنید تا زمان پریود شما فرا برسد اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  191. روجیار نگهدار پاسخ

    سلام.من ذخیره تخمدان ۱۲./میبلشد.با کلومیفن و hmg وhcgاین ماه فولوکل ۱۸تا ۲۱ داشتم.از شروع تخمک گذاریم یک شب درمیان نزدیکی داشتم .از همون اوایل اقدامم درد سمت راست واسپاسم زیر شکم والان بعد از ۱۰ روز درد کمرهم دارم.هنوز به پریودی م یک هفته مانده ایا امکان داره که باردار باشم

    1. سلام باید صبر کنید تا زمان پریود شما فرا برسد اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  192. سلام خسته نباشید من ۲۶سالمه هشت ماه برای بارداری اقدام کردم فروردین ماه یک سقط بی دلیل داشتم .چندروز دیگه تخمک گذاریمه بااستفاده ازکیت متوجه شدم میشه کمکم کنین بگین چیکاربایدبکنم که این دفعه جواب بگیرم بخدا دیگه خسته شدم هرماه ناامیدمیشم …ممنون

    1. سلام در تایم تخمک گذاری خود یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید اگر این ماه باردار نشدید با توجه به سقط قبلی بهتر است برای اطمینان همسر شما آزمایش اسپرم انجام بدهند.

  193. سلام خداقوت .آغاز دوره سیکلم ۱ تیر بود و نزدیک به زمان تخمک گذاری نزدیکی داشتیم دوره های پریودیم تقریبا ۲۵ روزه اس ولی نامنظم هستش.یه هفته قبل از موعد پریودم دردهایی در نواحی زیردل و کمر وپا داشتم هنوز ادامه داره سینه هام نسبت به قبل بزرگ شده و ۴ روز پیش دوبار داخل واژنم درد شدیدی گرفت .تا الانم پریود نشدم و همیشه قبل شروع لک میدیدم ولی حالا نه .این اولین اقداممون بعد از سه سال ازدواج هستش وجلوگیریمون طبیعی بوده .آیا احتمال باردای وجود داره ؟ممنون میشم اگه زودترپاسخ سوالم رو بدید با تشکر

    1. سلام با توجه به شرح حال شما بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید.

  194. سلام من روز بعد از اتمام پریودیم نزدیکی داشتم. سه روز بعدش لکه بینی قهوه ای تیره داشتم تا چهار روز همراه با درد شدید تخمدان سمت چپ الانم کمر درد شدید. سیکل من ۳۰ روزه هست الانم روز ۱۷ ام سیکلم هستم دو سه روزه از کیت تخمک گذاری استفاده میکنم همش منفیه. دلیل دردام چیه به نظرتون.؟

    1. سلام احتمالا در زمانی که لکه بینی به همراه درد تخمدان داشته اید تخمک گذاری کرده اید.

  195. سلام خسته نباشید ،من هشت روز ازکیت تخمک گذاری استفاده کردم وخط دوم کمرنگ میشد دو روز استفاده نکردم بعداز دوروز که استفاده کردم بازم کمرنگ افتاد کمرنگ که میگم واضح ولی از خط بالایی کمرنگ تر چطورمیشه که ده روز خط پایینی کمرنگ پررنگ نمیشه یعنی تخمک گذاری نکردم هنوز،مگه چند روز قبل از تخمک گذاری خط پایینی کمرنگ نشون میده؟

    1. سلام احتمال دارد در آن دو روزی که از کیت استفاده نکردید تخمک گذاری کرده باشید.

  196. سلام من هفته۴ بارداری هستمآزمایش دادم سطح بتا خون دادم سطح بتا خون ۱۴۰ هست دکتر منو ارجاع داد بیمارستان بستری شدم آزمایش انجام دادن گفتن احتمال بارداری خارج رحم هست‌ زیر دلم هم درد میکنه نظرتون چیه میشه راهنمایی کنین

    1. سلام عدد بتای خون فعلی شما نرمال است بهتر است مجدد دو روز دیگر آزمایش خون انجام بدهید اگر عدد بتای خون شما افزایش یافته بود احتمال بارداری خارج رحمی رد می شود.

  197. باسلام.من ۶ روز بعد از تاخیر پریود آز دادم.بتام ۱۲۹۷ بود.گاهی درد زیر دل و کمر دارم.طبیعیه؟خارج رحمی نیست؟

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی وجود ندارد این دردهای پریودی که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است عدد بتای خون شما نرمال است وجای نگرانی وجود ندارد.

  198. سلام خسته نباشید من الان ۱ماهمه تقریبا رفتم دکتر گفت۱۰روز بعد بیا سونو ببینیم حاملگیت خارج از رحم نباشع الان خیلی استرس دارم .گاهی زیر دلم تیر میکشه کمی هم کمرم درد میکنه اما خونریزی لکه بینی ندارم یعنی من چمه?

    1. سلام این دردهای پریودی که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است وجای نگرانی وجود ندارد .

  199. سلام خسته نباشید من الان ۱ماهمه تقریبا رفتم دکتر گفت۱۰روز بعد بیا سونو ببینیم حاملگیت خارج از رحم نباشع الان خیلی استرس دارم .گاهی زیر دلم تیر میکشه کمی هم کمرم درد میکنه اما خونریزی لکه بینی ندارم یعنی من چمه?

  200. باسلام.من در هفته پنجم بارداری هستم.امروز موقع نشستن روی زمین یکم محکم زمین نشستم.الان کمرم مثل درد پریودی درد گرفته البته زیاد نیست.لکه بینی هم ندارم.آیا امکان داره جنین ام سقط بشه.لطفا بگین

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی برای جنین شما به وجود نیامده است .

  201. سلام.من هفته ششم بارداری ام.می خواستم بپرسم من تهوع آنچنانی ندارم و فقط بعضی روز ها تهوع دارم یکم.این طبیعیه؟تا به حال سونو هم انجام ندادم میخوام تو هفته هشتم برم.نگرانم به نظرتون چیه

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی وجود ندارد همه خانم های باردار مثل هم نیستند بعضی از خانم های باردار ممکن است حالت تهوع شدید نداشته باشند واین مسئله طبیعی است.

  202. سلام.من شش هفته و پنج روزمه.امروز موقع ادرار یک لک صورتی کمرنگ دیدم.درد آنچنانی هم ندارم.گهگاه زیر دلم درد میگیره که از اوایل بارداری اینطور بوده.آیا خطر سقط هست؟

    1. سلام اگر با داشتن استراحت لکه بینی شما قطع شد جای نگرانی وجود ندارد اما اگر علی رغم داشتن استراحت لکه بینی شما ادامه دار بود باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  203. باسلام.من امروز صبح یه لک صورتی دیدم.رفتم سونو تو برگه نوشته مقدار جزئی مایع در اطراف ساک حاملگی قابل مشاهدا است که میتواند مطرح کننده هماتوم باشد.مشکلم چیه؟احتمال سقط هست.راستی شش هفته ام و قلب تشکیل شده.

    1. سلام نگران نباشید با داشتن استراحت نسبی و استفاده از دارو تحت نظر پزشک مشکل شما برطرف می شود بنابراین استرس نداشته باشید.

  204. سلام خسته نباشید من نزدیک تخمک گذاریمه میخوام پونزدهم ماه برم سفرزیارتی امکان داره این ماه حامله شم امکانشم هست که نشم میخواستم بدونم اگه لقاح انجام شد و باردارم شده باشم اگه شبی یک عدد قرص ldبخورم برای جنین مشکلی پیش میاد اخه ممکن لقاح انجام نشه وپریود بشم اگه اینطور باشه نمیخوام پریود بشم

    1. سلام اگر باردار باشید مصرف قرص ال دی ممنوع می باشد.

  205. سلام ببخشیدمن یک سوال دیگه هم خدمتتون داشتم اگه لقاح انجام بشه ازمایش خون همون اولش نشون میده حتی بتا پایین اخه میخوام برم کربلا نمیتونم صبرکنم میخوام ببینم اگه لقاح انجام نشده قرص بخورم تاپریود نشم

  206. سلام خسته نباشید.
    من اینماه ۱ مهر پریود شدم ۱۱ روز طول کشید..بعدش یه درمیون تا ۲۰ مهر نزدیکی بدون جلوگیری داشتیم..قرص مدروکسی پروژسترون هم اینماه شروع کردم به خوردن از ۱۵ پریودی تا ده روز…
    روز ۱۹ مهر هم لکه قهوه ای دیدم .الان چندروزه کمرم و زیردلم و نزدیک نافم دردای خفیف دارم.میخام بدونم باردارم یا اثر قرصاس؟

    1. سلام از روی علائم نمی توان صد درصد تشخیص بارداری را داد باید صبر کنید تا زمان پریود شما فرا برسد اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود.

  207. سلام بنده۵روزی از هست که پریودم عقب افتاده و۳روز پیش تست بارداری مثبت بود.دکتربرای اینکه پریودبشم ۴تا امپول پروژسترون تجویز کرد ویه امپول برای التهاب ودرد.امپولها رو دیروز وامروز زدم.میخوام درکنارش ازفردا روزی۳۰۰۰۰میلی گرم قرص ویتامین سی مصرف کنم همراه ۶فنجان دم کرده ی پونه آیا تاثیرگذارخواهدبود؟ ممنون میشم پاسخ بدید.من دوتابچه ی ۲ساله دارم واصلا شرایطم برای سومی مناسب نیست.

  208. سلام ببخشین حدودا ۵ روز به پریدم مونده این ماه فقط یکبار در روز ۱۲ام نزدیکی داشتم الان دو سه روزه طرف چپ ام تیر می کیشه اصلا ینطوری نشده بودم آیا احتنال بارداری هس ت ؟؟؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد بهتر است تست بارداری انجام بدهید.

  209. سلام‌ ماه قبل ۱۸ روز قاعدگیم بود بعد دکتر امپول hcg گفت بزنم الان این ماه نوک سینه هام حساس شده متورم شده تخمدون سمت چپم درد میکنه احساس میکنم مث سنگ شده بی بی چک زدم منفی شد ایا احتمال بارداری هست؟

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  210. سلام،من همیشه پریودم منظم بوده الان یه هفته اس ک از پریودم میگذره،دیروز بی بی چک زدم منفی بود از دیشب هم زیرشکمم ب شدت درد میکنه و کمر درد دارم ضمنا ترشح دارم دقیقا ب رنگ و غلظت آب،امکان داره باردار باشم یا مشکلی دیگه وجود داره

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت مجدد تست بارداری انجام بدهید.

  211. سلام خسته نباشید ببخشیدمن این ماه ۱۰روز قبل از موئدپریودیم سینه درد داشتم درصورتی ک قبلا ۴روز قبلااز پریودی درد میگرفتن مدام ترشح شیری رنگ دارم ایا باردارم؟؟

    1. سلام از روی علائم نمی توان صد درصد تشخیص بارداری را داد باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  212. سلام من ۵هفتس باردارم دیروز یه لک خیلی جزئی قهوه ای زنگ دیدم زیرشکمم هم خیلی درد داشتم زود رفتم پیشه دکتر شیاف پروژسترون داد یه دونه تا امروز استفاده کردم همون یه لک ودیدم تا الان هیچی ندیدم ولی شکم درد خفیف هنوز دارم درضمن دکتر واسه ۲۵اسفند سونو بررسی قلب نوشته نگرانم ممکنه مشکلی باشه؟

    1. سلام نگران نباشید این دردهای پریودی که دارید به علت تغییرات هورمونی است و طبیعی است.

  213. سلام.وقتتون بخیر.ببخشید یه سوال داشتم من ۵اسفند باید پری میشدم که نشدم ۲۲بهمنم اقدام برای بارداری داشتم آزمایش دادم مثبت بود خبرنداشتم باردارم خیلی پیاده روی داشتم تقریبا۵روز پیش شب دل درد شدید پیدا کردم فرداش دو لخته خیلی باریک و خونریزی قطره ای داشتم الان ۵روزه زیر شکمم درد زیادی داره مث پریودی میگیره و ول میکنه پریروز با اتوبوس مسافرت داشتم بعدش یه پد کاملا پر شد و خون بیشتری اومد الانم گاهی درد زیردل مث قبل پریودی و لک بینی قهوه ای دارم ممکنه سقط شده باشه؟ آزمایشم قبل مسافرت هفته۴ و بتا۳۶۰ رو نشون داد.ممنون میشم کمکم کنین

    1. سلام بهتر است تحت نظر پزشک سونوگرافی انجام بدهید.

  214. سلام من سه روزبعدازاقدام نوک سینه هام عجیب دردگرفت ک خیلی اذیتم. اولین باره همچین درد داشتم حالا زیردلم درد میکنه یهو میگیره و ول میکنه. چرااینجورم؟

    1. سلام احتمال بارداری وجود دارد باید صبر کنید تا زمان پریود شما فرا برسد اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *