آیا بعد از رابطه مقعدی، مقعد گشاد می شود؟

آیا درد در حین رابطه جنسی از پشت (رابطه مقعدی) طبیعی است؟

از بین تمام فعالیت های جنسی که می توانید امتحان کنید، رابطه جنسی از مقعد با بیشترین شایعات نادرست همراه است. منظور از شایعات این نیست که همه می گویند فلانی از دبیرستان این کار را انجام می دهد، یا افکار عجیب و غریب و چندش آور که همه دوستانتان مخفیانه بدون اینکه به شما بگویند این کار را انجام می دهند. منظور این است که شایعاتی وجود دارد که رابطه مقعدی همیشه دردناک است، اما اگر شما می خواهید آن را امتحان کنید و سپس با تمام آسیب هایی  که پس از آن اتفاق می افتد، مقابله کنید.

اگرچه خبرهای خوبی وجود دارد. رابطه جنسی با مقعد نباید به شما صدمه بزند. در حقیقت، مانند چیزهای دیگر سکسی، زمانیکه به طور صحیح برای آن آماده باشید، نباید دردناک باشد.

نظر چندین پزشک در مورد رابطه جنسی از پشت

رابطه جنسی از مقعد درد ندارد یا دقیق تر بگویم، نباید درد داشته باشد. دکتر کیمبرلی مک برید استادیار بهداشت عمومی در دانشگاه تولدو ب گفت که «ما داده های علمی خوبی در مورد درد و آسیب (از رابطه جنسی مقعد) نداریم، اما تعدادی از زنان درد زیادی را در هنگام مقاربت از طریق مقعد تجربه می کنند، زیرا مستقیما وارد مرحله دخول آلت به مقعد می شوند و قادر به آرام شدن نیستند، و از روان کننده های مناسب استفاده نمی کنند».

دکتر مک براید، اولین رابطه جنسی از طریق مقعد را با اولین رابطه جنسی از طریق واژن مقایسه می کند. حتما از انگشتان یا دهان برای باز کردن این دهانه تا حدودی استفاده کرده اید و سپس برای اولین مرتبه آلت تناسلی را در واژن قرار داده اید که احتمالا هنوز هم کمی ناخوشایند است و احتیاج به کمی صبر از طرفین درگیر در آن دارد.

همین مساله در مورد رابطه جنسی با مقعد نیز صادق است، با این تفاوت که کمی دراماتیک است، زیرا دکتر مک براید خاطر نشان کرد: «مقعد به طور طبیعی همانطور که واژن خودش را روغن کاری می کند، این کار را انجام نمی دهد». بنابراین بهترین کاری که می توانید انجام دهید، این است که قبل از وارد کردن کامل آلت تناسلی سخت، وارد کردن چیزهای کوچک تر در مقعد را امتحان کنید. این چیزها می توانند مواردی مثل انگشتان، درپوش مقعد یا توپک مقعدی باشد- هر کدام که برای شما بهتر است.

آیا درد در حین رابطه جنسی از پشت (رابطه مقعدی) طبیعی است؟

در واقع، شما در حال آموزش به عضلات کوچک و اسفنکتر در اطراف رکتوم هستید که وقتی تلاش می کنید تا چیزی را وارد مقعد کنید، آرام باشند. مساله دوم این است که شروع به صدمه دیدن و تو رفتگی می کند. عجله نکنید- هیچ کس (خوب است که بدانید) از شما انتقاد نمی کند که در مورد رابطه جنسی از مقعد خیلی آهسته عمل می کنید.

دکتر ونسا کالینز، معاون در امور پزشکی خارجی در برنامه ریزی والدین گفت: «یکی دیگر از کارهای عالی که می توانید برای اولین مرتبه که رابطه جنسی از مقعد برقرار می کنید، انجام دهید، این است که آرام باشید. دکتر کالنیز گفت: «مهم است که کسی که دخول بر روی او صورت می گیرد، آرام باشد و شخصی که دخول را انجام می دهد، باید این کار را به آرامی انجام دهد». و پس از آن- تعجب آور نیست اما ارزش گفتن دارد- با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید. به محض اینکه احساس چیزی ناراحت کننده یا دردناک وجود داشت، فقط تصور نکنید که «آن را نادیده می گیرید» و برطرف می شود. به شریک زندگی تان بگویید!

اگر احساس درد دارید، باید برای لحظه ای همه چیز را متوقف کنید، دکتر مک براید توصیه می کند که مگر اینکه درد شدید باشد و با خونریزی همراه باشد، در غیر این صورت چند ساعت صبر کنید تا مشخص شود که آیا این درد فروکش می کند. وی می گوید: «هر زمانی که دچار درد مداوم هستید، به خصوص اگر با خونریزی همراه باشد یا دفع مدفوع نامنظم دارید، به یک پزشک مراجعه کرده و با او صادق باشید». شما همیشه باید با پزشک خود صادق باشید، اما بدترین کاری که در این شرایط می توانید انجام دهید این است که از گفتن اینکه رابطه جنسی از مقعد داشته اید، خجالت بکشید تا از بروز هر گونه شرمساری ناموجود جلوگیری کنید.

دکتر مک براید می گوید: «من تصور می کنم که تعداد بسیاری از زنان به پزشک مراجعه نمی کنند و فقط آن را تحمل می کنند، زیرا باعث شرمندگی و مواردی از این قبیل است، و من فکر می کنم که مشکل همین مساله است». ممکن است به پارگی در ناحیه مقعد دچار شوید، اما احتمالا متوجه آن نخواهید شد.

به نظر می رسد که «پارگی مقعد» یکی از وحشتانک ترین زخم ها در جهان باشد، اما همانطور که دکتر مک براید می گوید، می توانید پارگی جزئی داشته باشید و حتی متوجه آن نخواهید شد. پارگی رخ می دهد، زیرا رابطه جنسی عملی است که با سایش همراه است، و پوست در اطراف مقعد «بسیار شکننده تر از بافت واژن» است. وی می گوید: «پارگی جزئی رخ می دهد» اما اغلب نمی توان آن را با چشم غیر مسلح دید و در اکثر مواقع ناحیه پارگی به هیچ وجه خونریزی نمی کند. با این وجود، هنوز مهم است که در مورد این پارگی ها بدانیم، زیرا هر زمانی که مایعات بدن در نزدیکی پوست باز مانند این وجود داشته باشد، شما در معرض افزایش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی از جمله اچ آی وی هستید.

بنابراین اگر روغنکاری مناسب کنید و کارها را به آرامی و با دقت انجام دهید به احتمال زیاد شما متوجه پارگی کم مقعد نمی شوید، و اگر از کاندوم استفاده نکنید، یک خطر واقعی می شود. حتی اگر شریک زندگی تان در کنار شما خوابیده باشد و به هیچ گونه بیماری مقاربتی دچار نباشد، و شما نیز به هیچ گونه بیماری مقاربتی دچار نباشید، باید هنوز هم هر دفعه که رابطه جنسی از طریق مقعد برقرار می کنید، از کاندوم استفاده کنید، به خصوص در ناحیه مقعد باکتری هایی زندگی می کنند که اگر در تماس با سایر قسمت های بدن قرار بگیرند، باعث عفونت می شوند. هیچ چیزی که وارد مقعد شده، نباید بدون اینکه شسته شده یا کاملا با یک کاندوم جدید و تازه جایگزین شود، وارد واژن یا دهان یا سایر حفره های بدن شود. باکتری هایی در رکتوم و مقعد وجود دارد که خاص همان قسمت از بدن است و اگر در تماس با سایر قسمت های بدن قرار بگیرد، می تواند باعث عفونت هایی مانند واژینوز باکتریایی و عفونت ترسناک مجاری ادراری شود.

رابطه مقعدی به اندازه ای که تصور می کنید، خطرناک نیست

کالینز توضیح داد که بیشتر داستانهای وحشتناک در خصوص رابطه جنسی از مقعد که ممکن است در موردشان خوانده باشید، معمولا نتیجه تجاوز یا حمله جنسی از ناحیه مقعد است و شامل نوعی دخول اجباری به مقعد است. مانند همان که دکتر مک براید گفت، دکتر کولینز توضیح داد: اطلاعاتی مربوط به چگونگی آسیب جنسی در ناحیه مقعد به طور معمول وجود ندارد، اما دکتر کالینز در تمرینات برنامه ریزی والدین به عنوان یک متخصص زنان و زایمان توضیح داد: موارد بسیار کمی از آسیب یا صدمات را در خانم هایی که رابطه جنسی از طریق مقعد داشتند، مشاهده کردم.

رابطه مقعدی به اندازه ای که تصور می کنید، خطرناک نیست

او بار دیگر بر اهمیت استفاده از روان کننده خوب و غلیظ که سریعا خشک نشده و استفاده از کاندوم در هر بار برقراری رابطه جنسی تاکید کرد. وی گفت: «بهترین کار، استفاده از روش پیشگیری از بارداری سدی است، زیرا در معرض بیماری های منتقل شده از طریق پوست مانند تبخال و HPV قرار نمی گیرید». وی توضیح می دهد که استفاده از روش های پیشگیری از بارداری سدی تنها در مورد رابطه جنسی آلت تناسلی با مقعد صدق نمی کند.

وی استفاده از چیزی مانند دستکش لاتکس در هنگام قرار دادن انگشت در مقعد یا سد دهانی را در تحریک مقعد با دهان (مانند لیس زدن مقعد) توصیه کرد. دکتر کالینز گفت با وجود اینکه «الان من را در رخت خواب پرت کن و من را بگیر» سرگرم کننده و شهوانی است و سکس بسیار جذاب است، اما رابطه جنسی از طریق مقعد تنها نیاز به کمی مقدمات و برنامه ریزی بیشتر دارد، زیرا این تماس پوست با پوست است و کمی پارگی در ناحیه مقعد می تواند خطرات بیشتری از رابطه جنسی واژنی و دهانی داشته باشد. مانند وقتیکه دکتر مک براید توضیح داد و بر این نکته تاکید کرد که هرگز هر چیزی که در داخل مقعد بوده را حرکت نداده تا وارد واژن یا دهان کنید. ممکن است که برای با عجله به توالت رفتن برای شستن فقط انگشت یا دهان، حال خوب آن لحظه را خراب کنید، اما در طولانی مدت از درد و ناراحتی زیادی جلوگیری می کند.

آیا بعد از رابطه مقعدی، مقعد گشاد می شود؟

یکی از بزرگ ترین نگرانی هایی که دکتر مک براید در موردش صحبت کرد، این بود که زنانی که اولین بار به برقراری رابطه جنسی مقعدی فکر می کردند، نگران بودند که دچار بی اختیاری ادرار شوند یا در همه جا بدون هیچ گونه هشداری مدفوع کنند، زیرا سوراخ مقعد گشادتر شده و هرگز به اندازه قبلی خود باز نمی گردد. دکتر مک براید گفت: « حداقل در حال حاضر شواهد زیادی نمی بینیم که هر نوع بی اختیاری دفع مدفوع با مقاربت عادی از طریق مقعد رخ دهد». او به من یادآوری کرد که البته اطلاعات زیادی وجود ندارد، اما با توجه به اطلاعاتی که در اختیار داریم، هیچ چیز ثابت نمی کند که شما توانایی کنترل دفع مدفوع خود را بعد از یک یا چند مرتبه در هفته رابطه جنسی از طریق مقعد از دست می دهید. مطالعه ای از دانشگاه آلاباما بیرمنگام خلافه این مساله را نشان داد:

محققان دریافتند که زنانی که گزارش کردند که رابطه جنسی از طریق مقعد (حداقل یک بار) داشته اند، ۵۰ درصد بیشتر بی اختیاری دفع مدفوع را تجربه می کنند، و این درصد در مردانی که رابطه جنسی مقعدی را تجربه کرده اند، بسیار بالاتر است. اما شایان ذکر است که مطالعه UAB تنها یکی از مجموعه مقیاسی است که ارتباط بین رابطه جنسی از طریق مقعد و بی اختیاری دفع مدفوع را پیدا کرده است، و آنها گزارشی از نحوه برقراری رابطه جنسی از طریق مقعد این افراد گزارش نکردند. به این معنا که مردان و زنانی که گزارش بی اختیاری دفع مدفوع را بعد از رابطه جنسی از طریق مقعد گزارش کردند، ممکن است از روان کننده استفاده نکرده یا ممکن است این کار را خیلی سریع انجام داده باشند که ممکن است بر یافته های آنها تاثیرگذار باشد.

باورهای غلط در مورد رابطه جنسی مقعدی

مجموعه از از باورهای غلط در مورد رابطه جنسی مقعدی که توسط جیزبل در سال ۲۰۱۳ ذکر شد، تاکید می کند که «لذت رابطه جنسی از طریق مقعد باعث آسیب به مقعد یا رکتوم نمی شود». همانطور که جیزبل توضیح می دهد و همانطور که مک براید و کالینز خاطرنشان کردند، مساله مهم در اینجا لذت است. به دلیل اینکه چقدر مقعد در مقایسه با واژن ظریف است، رابطه جنسی از طریق مقعد نیاز به مراقبت و راحتی بیشتر دارد. اگر با خیال راحت آن را تمرین کرده و در مورد آن خشن و بی احتیاط نیستید، نباید مشکلاتی مانند بی اختیاری دفع مدفوع یا ریختن بی اختیار مدفوع را تجربه کنید. همچنین نباید نگرانی در مورد گشاد شدن سوراخ مقعد داشته باشید که گشادتر شده و به شکل اول خود باز نمی گردد- هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد رابطه جنسی از طریق مقعد باعث گشاد شدن سوراخ مقعد می شود، مانند اینکه هیچ گونه شواهدی وجود ندارد که رابطه جنسی از طریق واژن باعث گشاد شدن واژن می شود. و اگر این مساله واقعا برای شما نگرانی ایجاد می کند، دکتر مک براید می گوید که تمرینات منظم کیگل می تواند مشکل کشیدگی عضله اسفنکتر در اطراف مقعد را برطرف کند. اما باز هم، نمی تواند دچار کشیدگی شود، به این شکل رخ نمی دهد!

رابطه جنسی مقعدی برای همه مناسب نیست

مانند هر چیز دیگری در رابطه جنسی، رابطه جنسی مقعدی برای همه مناسب نیست. همانطور که دکتر کالینز می گوید: «بسیاری از افراد وجود دارند که واقعا از رابطه جنسی مقعدی لذت می برند، اما همه این گونه نیستند». مانند آنچه که در هر عمل جنسی دیگری صادق است، کاری را انجام ندهید که باعث آسیب یا ناراحتی تان شود.

رابطه جنسی از طریق مقعد و هر رابطه جنسی دیگری باید لذت بخش و سرگرم کننده بوده و حس فوق العاده ای ایجاد کند. اگر هر قسمتی باعث صدمه شد یا ناراحت کننده بود، این کار را متوقف کنید. و نه اینکه می توانید تا ابد آن را امتحان کنید، اما کالینز گفت که لذت شما از رابطه جنسی مقعدی می تواند به شریک جنسی تان نیز منتقل شود. وی گفت: «فقط به این علت که شما آن را با یک شریک جنسی امتحان کردید و دوست نداشتید، به این معنا نیست که رابطه جنسی مقعدی را دوست ندارید». وی در ادامه می گوید: «اگر با کسی هستید که به او اعتماد دارید و می خواهید با او رابطه صمیمی برقرار کنید، پس با احتمال بیشتری از چیزی که تجربه می کنید، لذت خواهید برد».

بنابراین همه آن مربوط به بزرگ ترین و ابتدایی ترین قانون سکس مقعدی می شود: «آرام باشید، و تا زمانی این کار را ادامه دهید که شما و شریک جنسی تان تمایل به انجام آن دارید. و بله، از روان کننده بیشتری استفاده کنید. در واقع هیچ میزان بیش از حدی در مورد استفاده از روان کننده وجود ندارد».

 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.