استمناء پس از ازدواج؛ بررسی مزایا و پیامدهای منفی استمناء برای افراد متاهل

خودارضایی پس از ازدواج؛ بررسی مزایا و پیامدهای منفی خودارضایی برای افراد متاهل

خودارضایی در بین بزرگسالان بسیار متداول است، با این وجود برای بسیاری از افراد موضوعی چالش برانگیز است که می توان درباره آن صحبت کرد. استمناء حتی برای افراد متاهل متداول است. اما حتی در نزدیکترین روابط عاشقانه، ممکن است در رابطه با این موضوع مشکل وجود داشته باشد. اسطوره های زیادی در مورد مضرات استمناء وجود دارد، اما طبق گفته جامعه پزشکی، استمنا هیچ مشکل شناخته‌شده جسمی، روحی، یا پزشکی ایجاد نمی کند. کارشناسان توصیه می کنند که استمناء بعد از ازدواج تا زمانی که در روابط جنسی با شریک زندگی تداخل نداشته باشد اشکالی ندارد.

خودارضایی و افراد متاهل

این برای مردان و زنان غیر معمول نیست که علاوه بر رابطه جنسی منظم با شرکای خود، استمناء کنند. ناراحتی اغلب زنان در مورد استمناء آگاهی از اینکه همسرشان با وجود روابط جنسی منظم با یکدیگر, استمناء می کند است. مردان معمولاً دیدگاه مخالف دارند. آنها احتمالاً با دانستن اینکه همسرانشان خودارضایی می كنند و یا با نگاه کردن بسیار تحریک می شوند، اما بیشتر زنان از این بابت احساس ناراحتی می كنند.

بررسی خودارضایی در ازدواج

وب سایت The Marriage Bed  یک بررسی غیر رسمی در سال ۲۰۱۳ انجام داد، و پرسید که چگونه اغلب پاسخ دهندگان به ” استمناء خود برای به ارگاسم رسیدن هرچند بدون همسر” مشغول بوده اند. حدود ۸۵ درصد از پاسخ دهندگان مرد اظهار داشتند كه براساس این تعریف در سه ماه گذشته استمناء کرده اند. تنها حدود ۱۵ درصد فکر می کردند که همسرانشان از این امر آگاهی دارند، در حالی که ۱۷ درصد کاملاً مطمئن بودند که همسرانشان بی اطلاع هستند.

افسانه هایی درباره خودارضایی

افسانه هایی درباره استمناء

اکثر مردم از استمنا به دلیل تمام پیا ‌های منفی و ضد و نقیض متداول در مورد انجام این رفتار خجالت زده می‌شوند. برخی افسانه‌های رایج در مورد استمنا و تاثیرات آن وجود دارد، اما برای مردم مفید است که واقعیات را در مورد این افسانه‌ها بدانند:

  • خودارضایی باعث ایجاد کف دست مودار نمی شود.
  • خودارضایی باعث نمی شود که بینایی شما بد شود یا باعث کور شدن شما شود.
  • خودارضایی باعث ایجاد آکنه نمی شود.
  • خودارضایی باعث نمی شود آلت تناسلی کوچک شود.
  • خودارضایی باعث نمی شود شما مجنون شوید.
  • خودارضایی باعث سرطان نمی شود.
  • خودارضایی شما را عقیم نمی کند.
  • خودارضایی شما را به یک منحرف تبدیل نمی کند.
  • خودارضایی بیماری آمیزشی به شما نمی دهد.
  • خودارضایی سوء استفاده از خود نیست.
  • خودارضایی پیشرفتی برای سبک زندگی همجنسگرا نیست.
  • خودارضایی غیر طبیعی نیست.
  • خودارضایی مانع از پیشرفت اجتماعی و عاطفی شما نخواهد شد.
  • خودارضایی مشابه خیانت زناشویی نیست.

مزایای خودارضایی برای افراد متاهل

مجله پیشگیری گزارش می دهد که استمناء استرس را کاهش می دهد و باعث افزایش رضایت از خود می شود و هر دو این تأثیرات می توانند به یک ازدواج شادتر و رضایت بخش تر کمک کنند. این مجله کاملاً از این عمل حمایت می کند و نشان می دهد که بر میل جنسی تأثیر منفی نمی گذارد؛ بلکه باعث تحریک آن می شود. همچنین می تواند با کمک به شما در یادگیری آنچه که از نظر جنسی دوست دارید و آنچه دوست ندارید و اینکه چگونه باید تحریک شوید، به خودشناسی منجر شود. درک اولویت‌های جنسی شما چیزی است که می‌تواند به روابط جنسی دوطرفه منجر شود.

این به ویژه برای زنان صادق است. امروزه روانشناسی به تحقیق اشاره می‌کند که نشان می‌دهد استمناء در حین یک رابطه سالم بوده و می‌تواند به عنوان انگیزه برای فعالیت جنسی بیشتر عمل کند. بنابراین در مورد زوج هایی که می خواهند همان تعداد دفعات رابطه جنسی را داشته باشند و با یکدیگر موافق نیستند چطور؟

مجله پیشگیری می گوید که استمناء ممکن است پاسخ مناسبی برای این نوع معضلات باشد؛ زیرا استمناء خیانت همسر با شخص دیگری نیست، که به خارج کردن حس خیانت از میل جنسی نا متعادل کمک می کند. بیشتر افراد بعد از رابطه جنسی رضایت بخش، چه به صورت تک نفره و چه متقابل، احساس بهتری دارند. اگر استمناء به از بین بردن مسایل جنسی و مشکلات ناشی از ازدواج ادامه دهد، می‌تواند چیز خوبی باشد.

پیامدهای منفی خودارضایی برای افراد متاهل

روانشناسی امروز این سؤال را مطرح كرد كه آیا استمناء برای پیوند زناشویی مضر است و دریافت که استمناء زمانی که همسر یا شوهر مایل یا قادر به مشارکت در یک فعالیت جنسی دوطرفه نیست، خلا را پر می‌کند.

احساسات ناکافی

همسرانی که استمناء نمی کنند وقتی که متوجه می شوند شوهر آن‌ها با چه چیزی سر و کار دارد، اظهار نارضایتی می کنند. با فرض اینکه همسر یا شوهر آنها از آنها بی حوصله یا ناراضی باشد، تمایل به سرزنش خود دارند.

جایگزین برای رابطه عاطفی

استمناء اگر در زندگی روزمره تداخل ایجاد کند یا اگر از آن به عنوان جایگزینی برای رابطه عاطفی واقعی با شخص دیگر استفاده شود، یک مشکل است.

اعتماد

یک زوج متاهل ممکن است احساس کند که در صورت وقوع استمناء، شریک زندگی اش اسرار را حفظ می کند. وب سایت وب ام دی به نقل از دیوید اشناخ، دکتری، مدیر مرکز ازدواج و سلامت خانواده در اورگرین، کلرادو، توضیح می دهد. “برای برخی از زوجین، این نقض تعهد است. برای برخی دیگر، اینطور نیست.”

آنچه زوج های متاهل باید درباره خودارضایی بدانند

آنچه زوج های متاهل باید درباره استمناء بدانند

با توجه به عقاید متناقض و تحقیقات در مورد استمناء و ازدواج، ممکن است که همه اینها به یک دیدگاه شخصی برسند. افرادی که استمناء می کنند ممکن است در دفعات مختلف این کار را انجام دهند. تعداد درست یا غلطی وجود ندارد. اگر نتوانید به واسطه رابطه جنسی با همسر خود به ارگاسم برسید و یا اگر اعتیاد جنسی دارید، ممکن است با استمناء بیش از حد مشکل داشته باشید. اگر اعتقاد دارید که ممکن است با استمناء مشکلی داشته باشید، می توانید از کمک یک متخصص جنسی استفاده کنید. درمانگر می تواند به تنهایی یا با شما و همسرتان همکاری کند تا نگرانی هایی را که ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنید، برطرف کند. واقعیت این است که بسیاری از مردم هنوز هم در زمانی که در روابط بلند مدت مثل ازدواج هستند، استمناء می کنند. این به شما بستگی دارد که آیا به همسر یا شوهر خود بگویید که استمناء می کنید؛ اما اگر متوجه شوید که همسر شما استمناء می کند، نباید آن را نشانه عدم کفایت خود تلقی کنید. تا زمانی که بتوانید یک رابطه عاشقانه سالم و رضایت بخش عاطفی و جسمی را حفظ کنید، دیگر نیازی نیست در مورد استمناء نگران باشید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *