آنچه باید درباره خودارضایی قبل از رابطه جنسی و نتایج آن بدانید

آنچه باید درباره خودارضایی قبل از رابطه جنسی و نتایج آن بدانید

خودارضایی یک فعالیت طبیعی است که بسیاری از افراد از آن لذت می برند. این کار می تواند به افراد کمک کند تا علایق خود را کشف کرده، بدنشان را بیشتر بشناسند و به خودشان لدت ببخشند.

آیا خودارضایی قبل از رابطه جنسی باعث سکس طولانی تر می شود؟

بعضی افراد ممکن است شنیده باشند که خودارضایی قبل از رابطه جنسی می تواند باعث بی حسی آلت تناسلی شده و باعث شود مردان بیشتر بتوانند به رابطه جنسی ادامه دهند. با این وجود، هیچ اثبات علمی برای این مطلب ارائه نشده است. 

مطلب مرتبط: آیا خودارضایی پس از ازدواج امری طبیعی است؟

خودارضایی ممکن است برای بعضی افراد موثر باشد ولی هیچ کدام از ادعاهای مربوط به آن تاکنون ثابت نشده است. خودارضایی قبل از رابطه جنسی همچنین می تواند مقدمه ای لذت بخش محسوب شود. این کار می تواند به فرد کمک کند تا از لحاظ جسمی و روحی قبل از رابطه جنسی تحریک شود. بعضی افراد معتقدند خودارضایی با فرد دیگری می تواند به آنها کمک کند تا احساس راحتی بیشتری با وی پیدا کرده و ارتباط بهتری با شریک جنسی شان داشته باشند.

آیا خودارضایی قبل از رابطه جنسی باعث سکس طولانی تر می شود؟

در ادامه، مطالبی را درباره مزایای خودارضایی قبل از رابطه جنسی برای مردان و زنان و همچنین هشدارهایی در این زمینه بیان می کنیم.

خودارضایی مردان قبل از رابطه جنسی

بسیاری از مردان اقدام به خودارضایی قبل از رابطه جنسی می نمایند زیرا احساس می کنند این کار می تواند به آنها کمک کند تا رابطه جنسی طولانی تری داشته باشند. با این وجود باید بعضی مطالب را مد نظر قرار دهید.

اختلالات جنسی

اختلالات جنسی در بین مردان بسیار رایج می باشند. به عنوان آنچه یک تحقیق در ژورنال باروری و عقیم بودن بیان می کند، اختلالات انزالی یکی از شایع ترین انواع اختلالات جنسی می باشند. این نوع اختلالات شامل زودانزالی، عدم انزال یا سایر مشکلاتی است که با انزال و ارگاسم در ارتباطند.

بسیاری از افراد با این ادعا که خودارضایی قبل از رابطه جنسی می تواند به مردان کمک کند تا دوام بیشتری در طول رابطه جنسی داشته و دیرتر ارضا شوند، آشنا هستند.

ممکن است دلایلی برای این امر وجود داشته باشد. بخش عمده مساله ممکن است فیزیولوژیک باشد. به عنوان مثال، فرد ممکن است احساس محدود شدن داشته یا تنش های جنسی رها نشده ای داشته باشد. این امر می تواند وی را وادار به رابطه جنسی توام با عجله نموده و فرد ممکن است بر رها شدن از این تنش با تمرکز بر رسیدن به ارگاسم متمرکز شود.

با خودارضایی قبل از رابطه جنسی، فرد می تواند آن انرژی جنسی انباشته شده را آزاد کرده و بتواند بیشتر بر لذت بردن در کل روال رابطه جنسی (و نه فقط ارگاسم) متمرکز شود.

دوره بازتوانی

پدیده ای به نام دوره بازتوانی می تواند از این ایده حمایت کند. دوره بازتوانی زمانی است که فرد بعد از رسیدن به ارگاسم به آن نیاز دارد تا بتواند مجدداً به ارگاسم برسد.

پس از ارگاسم، مردان معمولاً نمی تواند بلافاصله ارگاسم دیگری داشته باشند. آلت تناسلی آنها شل شده و توانایی نعوظ را از دست می دهد. آلت تناسلی همچنین ممکن است پس از ارگاسم بسیار نسبت به لمس شدن حساس بوده و در صورتی که فرد یا شریک جنسی وی بخواهد به تحریک آن ادامه دهد، این عمل با درد و سختی همراه خواهد بود.

همان گونه که تحقیقی در ژورنال بین المللی BJU بیان می دارد، دلیل این امر تا حدودی به این خاطر است که بدن مقدار بیشتری هورمون پرولاکتین پس از ارگاسم ترشح می نماید. این هورمون به نظر می رسد می تواند لذت جنسی را که فرد می تواند در دوره بازتوانی تجربه کند، سرکوب کند.

به این دلیل، بعضی افراد فکر می کنند که خودارضایی می تواند حساسیت آنها در مقابل لذت رابطه جنسی را کاهش دهد.

در واقعیت، دوره بازتوانی معمولاً کوتاه بوده هرجند مدت زمان آن در افراد متفاوت می باشد. همانگونه که انجمن بین المللی پزشکی جنسی اعلام کرده است، دوره بازتوانی در مردان جوان معمولاً تنها چند دقیقه به طول می انجامد. با این وجود، مردان مسن تر ممکن است به ۱۲ تا ۲۴ ساعت زمان برای این منظور نیاز داشته باشند. پس از این مدت، این افراد می توانند مجدداً نعوذ داشته و به ارگاسم برسند.

افراد با یکدیگر تفاوت دارند. بعضی مردان احساس می کنند که ارگاسم دوم برای آنان نسبت به ارگاسم اول دشوارتر است و به همین دلیل ممکن است بتوانند رابطه جنسی طولانی تری قبل از ارگاسم دوم داشته باشند.

برای مردان مسن تر که دوره بازتوانی طولانی تری دارند، خودارضایی قبل از رابطه جنسی ممکن است به آنها کمک کند تا در طول رابطه جنسی به ارگاسم نرسند. این کار ممکن است به آنها کمک کند تا رابطه جنسی طولانی تری داشته باشند.

با این شرایط ممکن است خودارضایی قبل از رابطه جنسی برای بعضی از مردان که از زودانزالی رنج می برند، مفید فایده باشد.

خودارضایی مردان قبل از رابطه جنسی

مسائل دیگر در مورد خودارضایی قبل از رابطه جنسی

برای مردانی که نعوظ ناقص (نرم) داشته یا رسیدن به نعوظ برای آنان دشوار است، خودارضایی قبل از رابطه جنسی ممکن است رسیدن به نعوظ ثانویه را در زمان رابطه جنسی به یک چالش ثابت کند.

افرادی که رسیدن به نعوظ یا حفظ آن برای آنان دشوار است، بهتر است از خودارضایی قبل از رابطه جنسی خودداری کنند.

خودارضایی زنان قبل از رابطه جنسی

خودارضایی قبل از رابطه جنسی ممکن است راهکار جالبی برای کاهش تنش و کسب آرامش قبل از رابطه جنسی در زنان نیز محسوب شود. بعضی زنان نیز یک دوره بازتوانی را پس از ارگاسم تجربه می کنند. با این وجود، زنان تجربه متفاوتی در این زمینه نسبت به مردان دارند.

بسیاری از مردان تنها یک ارگاسم را قبل از دوره بازتوانی تجربه می کنند و دوره بازتوانی در آنان نسبتاً طولانی است. از طرف دیگر، زنان دوره بازتوانی بسیار کوتاه تری را تجربه می کنند. در طول این دوره های کوتاه، واژن و کلیتوریس ممکن است کماکان حساس بوده و فرد از تحریک آنها لذت نبرد.

با این وجود، این دوره ها به سرعت خاتمه می یابند. به همین دلیل تجربه کردن چندین بار ارگاسم در طول یک رابطه جنسی برای زنان امری غیرمحتمل نمی باشد. بعضی زنان ممکن است دوره بازتوانی طولانی تری نسبت به سایرین داشته و در طول این مدت میل جنسی کمتری داشته باشند. در این موارد، خودارضایی قبل از رابطه جنسی ممکن است ایده خوبی نبوده و باعث کاهش میل فرد برای انجام رابطه جنسی شود.

مزایای خودارضایی قبل از رابطه جنسی

خودارضایی قبل از رابطه جنسی یک سری مزایای دیگر نیز برای زنان و مردان دارد که هر فردی ممکن است آنها را به شیوه متفاوتی تجربه کند.

ما بعضی از این مزایا را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم:

کاهش استرس و تنش

خودارضایی قبل از رابطه جنسی می تواند به کاهش استرس کمک کند زیرا مغز اندورفین را برای ایجاد احساس خوب پس از رسیدن به ارگاسم آزاد می کند. این امر می تواند برای افرادی که دچار اضطراب رابطه جنسی می شوند، مفید باشد.

خودارضایی قبل از رابطه جنسی همچنین ممکن است به حذف هرگونه تنش مربوط به این وضعیت کمک کند زیرا فرد دیگر احساس الزام به رسیدن به ارگاسم را برای کسب لذت جنسی در خود احساس نمی کند.

این امر ممکن است برای زوجین مفید باشد زیرا رابطه جنسی در این شرایط دیگر صرفاً بر رسیدن به ارگاسم جنسی متمرکز نمی باشد.

آرامش و جلوگیری از زودالزالی

در مردانی که دچار زودانزالی می شوند، خودارضایی قبل از رابطه جنسی ممکن است به طولانی شدن مدت رابطه جنسی کمک کند زیرا معمولاً به زمان بیشتری برای رسیدن به ارگاسم ثانویه نیاز است. با این وجود این کار تضمین کننده این حالت نخواهد بود.

افرادی که قبل از رابطه جنسی خودارضایی می کنند ممکن است از آرامش بیشتری برخوردار بوده و تنش کمتری نسبت به عمل رابطه جنسی داشته باشند.

برای زنان، واژن ممکن است روان کننده بیشتری پس از تحریک جنسی کافی قبل از رابطه جنسی ترشح کن و این امر رابطه جنسی را به تجربه ای لذت بخش تر تبدیل خواهد کرد.

مطلب مرتبط: آیا خود ارضایی باعث ریزش مو می شود؟

صمیمیت و رسیدن به ارگاسم

خودارضایی قبل از رابطه جنسی همچنین ممکن است به بعضی افراد در رسیدن به ارگاسم کمک کند. بعضی افراد که به سختی با تحریک جنسی به اوج لذت می رسند، ممکن است با خودارضایی قبل از رابطه جنسی از آمادگی بیشتری برخوردار شوند. این عمل می تواند رسیدن به ارگاسم را برای آنان لذت بخش تر و آسان تر نماید.

خودارضایی همراه با شریک جنسی قبل از رابطه نیز می تواند آنها را به یکدیگر نزدیک تر نماید. برای بسیاری از افراد، خودارضایی عملی فردی محسوب می شود. با این وجود، خودارضایی همراه با یک شریک جنسی بسیار صمیمی بوده و با این کار به طرفین اجازه می دهد بدانند چه چیزی شریک جنسی آنها را بیشتر تحریک می کند.

خودارضایی زنان قبل از رابطه جنسی 

خلاصه

هرچند هیچ گونه شواهد علمی برای اثبات اینکه خودارضایی قبل از رابطه جنسی باعث می شود فرد رابطه جنسی طولانی تری داشته باشد، وجود ندارد اما این عمل برای بعضی افراد موثر است.

خودارضایی قبل از رابطه جنسی همچنین مزایای دیگری مانند کاهش استرس و تنش جنسی دارد. انجام این کار با شریک جنسی می تواند نوعی مقدمه چینی برای رابطه جنسی محسوب شود.

همزمان، این عمل نمی تواند ایده خوبی برای مردانی باشد که دچار اختلالات نعوظ هستند زیرا باعث می شود دستیابی و حفظ نعوظ قدرتمند برای این افراد دشوارتر گردد.

بهترین روش برای درک مزایای خودارضایی قبل از رابطه جنسی، امتحان کردن آن است. نیازهای جنسی هر فرد متفاوت می باشد. آموختن نحوه بررسی و کشف این نیازها به تنهایی یا همراه با یک شریک جنسی می تواند به فرد در دستیابی به تجربیات جنسی غنی تر و بهتر کمک کند.

منبع: medicalnewstoday

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *