جنسیت جنین و تغییرات پوستی مادر

جنسیت جنین و تغییرات پوستی مادر

برای بسیاری از زنان، بارداری با تغییراتی مثل درخشان شدن پوست، گونه های گلگون و موهای براق همراه است. با این حال، برخی دیگر ممکن است بعضی تغییرات پوستی را تجربه کنند که زیاد جذاب نیست، مثل آکنه، لکه های تیره و اثر کشیدگی روی پوست. در این مقاله به ربط جنسیت جنین و تغییرات پوستی مادر می پردازیم.

مطالب پیشنهادی: شکل ناف در بارداری پسر | تعیین جنسیت با ناف مادر

چه عواملی باعث تغییرات پوستی در دوران بارداری می شود؟

تغییرات هورمون ها، گردش خون و سیستم ایمنی بدن روی ظاهر و حساسیت پوست تاثیر می گذارد. این وضعیت بعد از به دنیا آمدن کودک به حالت عادی برمی گردد. این تغییرات در بارداری زیاد تعجب آور نیست. بارداری تقریباً همیشه به دلیل متغیر بودن سطح هورمون، تغییرات پوستی مادر را ایجاد می کند اما این موارد بر روی هر فرد متفاوت است. تغییرات بدن ممکن است باعث ترشح بیشتر غدد چربی در سبوم ها شود که می تواند باعث درخشندگی پوست شود، یا اگر زیاد خوش شانس نباشید باعث بروز آکنه می شود. علاوه بر این، افزایش حجم خون در بارداری باعث جریان خون بیشتری در عروق شما می شود و در نتیجه پوستی شما سرخ می شود. البته تغذیه مناسب و مصرف آب کافی نیز نقش زیادی در ظاهر پوست مادر دارد، اما جنسیت نوزادی که باردار هستید هیچ ارتباطی به آن ندارد.

ربط جنسیت جنین و تغییرات پوستی مادر

در بارداری چه تغییراتی روی پوست اتفاق می افتد؟

در دوران بارداری ممکن است به موارد زیر مبتلا شوید:

  • علائم کشیدگی روی پوست
  • تغییر در رنگدانه ها
  • لکه ها یا آکنه ها
  • خارش پوست
  • حساسیت پوست

با پیشرفت بارداری ممکن است متوجه تغییراتی در پوست و مو شوید. برخی از خانم ها ممکن است دچار لکه های تیره ای روی پوست شوند و تغییرات هورمونی می تواند پوست شما را کمی تیره تر کند.

آیا تیره شدن پوست گردن در بارداری نشان دهنده جنسیت جنین است؟ ( جنسیت جنین و تغییرات پوستی مادر )

تا قبل از اینکه سونوگرافی به اندازه الان مرسوم شود، مردم انواع روش ها را برای تشخیص جنسیت کودکی که در راه است پیدا می کردند. یکی از این روش ها شامل بررسی تغییرات رنگدانه ای پوست گردن است. زنان باردار ممکن است لکه هایی در اطراف صورت و گردن خود مشاهده کنند. اگر لکه های تیره روی صورت شما ایجاد شود، ممکن است ملاسما یا ماسک حاملگی داشته باشید. این بیماری پوستی نیمی از زنان بارداری را تحت تاثیر قرار می دهد و عامل ایجاد کننده خط تیره روی شکم نیز است. علت به وجود آمدن آن تولید بیش از حد ملانین در بدن است. این تغییر پوستی یکی از تغییرات کاملاً طبیعی در ارتباط با بارداری است. بعضی از افراد معتقدند که تیره شدن پوست در صورت و گردن به معنای داشتن فرزند پسر است. اساساً ملاسما یا همان ماسک حاملگی یک روش غیر رسمی برای تعیین جنسیت بچه قبل از تولد است.

جنسیت جنین و تغییرات پوستی مادر به هم مربوط است

آیا ارتباطی بین جنسیت جنین و تغییرات پوستی مادر وجود دارد؟

یکی دیگر از تغییرات پوستی در دوران بارداری ظاهر شدن خطی سیاه روی شکم است. این خط تیره از بالای استخوان شرمگاهی شروع می شود و تا بالای ناف می رسد. این وضعیت نوعی تیره شدن رنگدانه های پوستی یا هایپرپیگمانتاسیون پوستی است که تقریباً ۷۵% از زنان باردار آن را تجربه می کنند و اعتقاد بر این است که در اثر نوسانات هورمونی ایجاد می شود و در مادرانی که پوستی تیره دارند بیشتر دیده می شود. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهنده ارتباطی بین ظاهر شدن خط تیره و جنسیت کودک شما باشد. متخصصان حدس می زنند که هدف تکاملی ایجاد این خط کمک به راهنمایی نوزاد تازه متولد شده به سمت منبع غذایی یعنی پستان مادر است.

آیا پزشکان تشخیص جنسیت جنین و تغییرات پوستی مادر را تایید می کنند؟

پزشکان اظهار می دارند که هیچ ارتباطی بین ملاسما یا هر گونه تغییر پوستی و جنسیت کودک وجود ندارد. در این مورد هیچ اطلاعاتی که نشان دهد تیرگی پوست در دوران بارداری نشان از تولد فرزند دختر یا پسر باشد موجود نیست. هیچکدام از روش های تشخیص جنسیت فرزند که به شکل مرسوم و عامیانه انجام می شود توسط علم تایید نمی شود. ملاسمای گردن جنسیت کودک را مشخص نمی کند. در واقع، متخصصان پیشنهاد می کنند برای اینکه بدانید جنسیت فرزندتان چیست دقیق ترین راه سونوگرافی است، اما حتی سونوگرافی هم در موارد بسیار کمی می تواند نتیجه درست را ندهد.

تایید پزشکان بر جنسیت جنین و تغییرات پوستی مادر

آیا می توان از تغییرات پوستی در دوران بارداری جلوگیری کرد؟

در واقع نه، اما می توان از کرم های پوستی و یک کانسیلر خوب استفاده کرد تا احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. با این حال لازم است از ضد آفتاب استفاده کنید. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید باعث ایجاد ملاسما و تشدید تغییرات رنگدانه ها شود. همچنین توصیه می شود که در روزهای آفتابی زیاد بیرون نمانید و از لباس های آستین دار و کلاه لبه پهن استفاده کنید.

چه مدت بعد از بارداری پوست به حالت عادی برمی گردد؟

بسیاری از تغییرات پوشتی شما در دوره بعد از زایمان فروکش می کند. اما اگر واقعاً برای شما آزار دهنده هستندد با یک متخصص پوست صحبت کنید.

حرف آخر

تغییرات پوستی مادر که ناشی از میزان هورمون های بدن در طول بارداری هیچ ارتباطی با جنسیت جنین ندارد. تعیین قطعی جنسیت جنین تنها با سونوگرافی ممکن است.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *