زردچوبه برای پوست

خواص و فواید زردچوبه برای پسوریازیس ، جای جوش پوست و درمان زخم و مضرات استفاده از آن

برای صدها سال ، مردم در سراسر جهان زردچوبه را با خواص درمانی و فواید آرایشی مرتبط می دانسته اند. ادویه روشن  نارنجی_زرد مربوط به/متعلق به خانواده زنجبیل است.به عنوان یک ادویه آسیاب شده یا به صورت یک مکمل و یا سایر محصولات زیبایی و پوستی در دسترس است. زردچوبه مزایای سلامتی خود را در درجه اول به دلیل کورکومین ، یک ماده بیواکتیو / زیست فعال به دست می آورد. کورکومین دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. در این مقاله به خواص و فواید زردچوبه برای پوست می پردازیم.

مطالب پیشنهادی: طرز تهیه “ماسک زردچوبه” برای پاکسازی و سفیدی صورت

خواص و فواید زردچوبه برای پوست

تحقیقات علمی مدرن تازه شروع و آغاز به بررسی تأثیر مثبت زردچوبه کرده اند ، اما بسیاری معتقدند که این ماده (زردچوبه) چندین کاربرد مفید را برای پوست داراست. الان زردچوبه را امتحان کنید. زردچوبه حاوی خواصی است که به درخشش طبیعی کمک می کند. زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد ضد التهابی است.این ویژگی ها ممکن است که درخشندگی و شادابی را برای پوست به ارمغان بیاورند.زردچوبه همچنین ممکن است با درخشش طبیعیش پوست شما را زنده و احیا کند.شما ممکن است که بخواهید ماسک صورت زردچوبه را در خانه امتحان کنید تا ببینید که آیا این ادویه اثرات مثبتی را یر روی پوست شما دارد یا خیر.می توانید مقادیر کمی از ماست یونانی ، عسل و زردچوبه را با هم مخلوط کرده و به صورت خود بمالید. ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت خود نگه دارید و سپس با آب بشویید.

 فواید زردچوبه برای پوست

زردچوبه می تواند زخم ها را التیام بخشد (زردچوبه برای درمان زخم)

کورکومین موجود در زردچوبه می تواند با کاهش التهاب و اکسیداسیون به بهبود زخم کمک کند. همچنین پاسخ بدن شما را نسبت به زخم های پوستی کاهش می دهد. این منجر به ترمیم هرچه سریعتر زخم های شما می شود.مطالعات نشان داده است که زردچوبه همچنین می تواند بر روی بافت و کلاژن نیز تأثیر مثبت بگذارد. ژورنال Life Science (روزنامه علم زندگی) استفاده از کورکومین را به عنوان یک فرمول بهینه برای بهبود زخم های پوستی توصیه می کند.

زردچوبه می تواند به پسوریازیس شما کمک کند (زردچوبه برای درمان پسوریازیس)

ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی زردچوبه ممکن است با کنترل قرمزی ها (زخم های پسوریازیس) و سایر علائم به پسوریازیس شما کمک کند. بنیاد ملی پسوریازیس اعلام کرد که شما می توانید از زردچوبه به عنوان یک مکمل یا افزودن آن به غذا استفاده کنید. قبل از امتحان کردن آن ، بنیاد توصیه می کند که در مورد دوز مصرفی مناسب با یک متخصص صحبت و مشورت کنید.

زردچوبه ممکن است به زخم های آکنه کمک کند (زردچوبه برای درمان جای جوش)

ممکن است که شما بخواهید از ماسک صورت زردچوبه برای کمک به کاهش آکنه و هرگونه زخم ایجاد شده توسط آن استفاده کنید.ویژگی های ضد التهابی می تواند منافذ پوست را هدف قرار داده و پوست را آرام کند. زردچوبه همچنین برای کاهش و کم کردن جای زخم نیز شناخته شده است.این ترکیب استفاده شده می تواند به پاک سازی صورت شما  از آکنه کمک کند.

زردچوبه با درمان گال( نوعی بیماری خارش دار پوستی ) مرتبط است

در مطالعه اولیه ای که در هند انجام شد ، ترکیبی از زردچوبه و چریش ، گیاه بومی هندی ، در درمان گال موثر بودند.گال نوعی بیماری است که توسط کنه های میکروسکوپی ایجاد می شود و در پوست جوش (محلی برای خارش) را ایجاد می کنند. این ممکن است به طیف وسیعی از دیگر بیماری های پوستی کمک کند. مطالعات کافی برای ارائه شواهد قطعی در مورد چگونگی کمک زردچوبه به سایر بیماریهای پوستی وجود ندارد. این حال ، فرض بر این است که زردچوبه می تواند به اگزما ، آلوپسی ، لیکن پلان و سایر مشکلات پوستی کمک کند.یک مطالعه در تحقیقات گیاه درمانی ، تحقیقات بیشتری را در مورد اثرات زردچوبه بر روی بیماری های مختلف پوستی توصیه می کند. علاقه به مطالعه زردچوبه به عنوان یک درمان پوستی در حال افزایش است.

دلیل استفاده از زردچوبه برای پوست

خطرات و مضرات استفاده از زردچوبه برای پوست

خطرات استفاده از زردچوبه بر روی پوست وجود دارد. هنگام استفاده از زردچوبه ، باید در مورد دوز مصرفی ، نوع محصولی که از آن استفاده می کنید و همچنین نحوه واکنش آن با سایر داروها مراقب باشید.فراهمی زیستی زردچوبه کم است. این بدان معنی است که متابولیسم شما به سرعت آن را می سوزاند و بدن شما ان را زیادی جذب نمی کند.از مصرف زیاد زردچوبه در یک زمان خودداری کنید وقبل از مصرف بیشتر صبر کنید تا ببینید واکنش بدن شما به آن چگونه است. اگر داروهای دیگری مصرف می کنید ، در مورد استفاده از زردچوبه با پزشک خود مشورت کنید. زردچوبه هنگامی که روی پوست قرار می گیرد می تواند به طور موقت پوست را لکه دار کند و یا پس مانده ای از رنگ زردرا برجای بگذارد. این طبیعی است. اما اگر حساسیت دارید ، تماس مستقیم پوست می تواند باعث تحریک ، قرمزی و تورم شود. زردچوبه را بر روی بازوی خود آزمایش کنید، مقدار آن را به اندازه یک سکه استفاده کنید و ۲۴ تا ۴۸ ساعت منتظر بمانید تا ببینید آیا قبل از استفاده روی صورت خود واکنش نشان می دهید یا خیر. اگر به ادویه موجود در غذا حساسیت دارید ، از زردچوبه روی پوست خود استفاده نکنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *