جلوگیری طبیعی باعث تنبلی تخمدان میشود؟!

جلوگیری طبیعی باعث تنبلی تخمدان نمیشود!

دو سال است که ازدواج کردم اما به دلیل این که دانشجو هستم نمیخوام بچه دار بشم. جلوگیری طبیعی از بارداری طولانی مدت باعث تنبلی تخمدان و نازایی در آینده میشود؟؟ لازمه بگم جلوگیری من با کاندوم و به صورت طبیعی است و گاهی هم قرص ال دی میخورم.. مادر شوهرم میگه رحمت خشک میشه و نمیتونی بچه دار بشی اگه جلوگیری طولانی داشته باشی؟ آیا این درسته؟؟

جلوگیری طبیعی باعث تنبلی تخمدان نمیشود و این اساس علمی ندارد. جلوگیری از بارداری با روشهایی مانند کاندوم و قرصهای پیشگیری از بارداری که اثار طولانی مدتی در توقف تخمک گذاری ندارند و یا استفاده از روش طبیعی یا پرهیز هیچکدام مانع بارداری شما در اینده نخواهد شد.

تنبلی تخمدان به علت اختلال‌های تخمدان به وجود می‌آید. در بدن این خانم‌ها تعادل میان هورمون‌های استروژن، پروژسترون و هورمون‌های آندروژن (مردانه) به هم می‌‌خورد و این موضوع باعث می‌شود هم تخمک‌گذاری مرتب نباشد و هم به دلیل این‌که به هر حال هورمون‌های مردانه در بدن این خانم‌ها بیشتر است، دچار موی زائد و افزایش وزن و جوش می‌شوند. چاقی، عامل مهم انجام‌نشدن تخمک‌گذاری در بدن افراد چاق، بافت چربی بیشتری وجود دارد و چربی منبع دوم هورمون‌های جنسی بعد از تخمدان است.

 موضوع مهم این است که بسیاری از زوجها تا وقتی از روشهای پیشگیری از بارداری استفاده می کنند، در واقع ظرفیت باروری خود را امتحان نکرده اند.

بنابراین پس از قطع روش و اقدام برای بارداری با وجود تلاش متوجه می شوند که بارور نمی شوند و اطرافیان و خودشان عدم باروری را به استفاده طولانی مدت از یک روش پیشگیری از بارداری نسبت می دهند.

در حالی که اگر خانمهاپیش از استفاده از روش پیشگیری از بارداری از سلامت باروری خود با بررسی تخمک گذاری و منظم بودن پریودها و نیز شکل نرمال بخشهای داخلی سیستم باروری مانند رحم و لوله ها مطمئن شده و در طی این مدت از بروز و مزمن شدن هر عفونت سیستم باروری پیشگیری کرده و انها را درمان کنند؛ و اقایان نیز از توانایی نعوظ- انزال و کیفیت مناسب مایع منی با یک ازمایش اسپرماتوگرام مطمئن شوند می توانند با خیال راحت تا مدتی که می خواهند از روشهای کم خطر پیشگیری از بارداری مانند قرصها و کاندوم با توجه به شرایطشان استفاده کنند.

به خاطر داشته باشید بهترین زمان برای باروری برای خانمها ۲۰ تا ۳۵ سالگی است. پس از این مدت ذخایر تخمدانی به تدریج کاهش خواهد یافت و احتمال بروز برخی بیماریهای ژنتیکی در جنین و نیز بروز عوارض بارداری در مادر نیز افزایش می یابد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *