آزمایش خون چند روز بعد از لقاح مثبت میشود؟!

آزمایش خون ۱۰ تا ۱۲ روز بعد از لقاح مثبت میشود!

من حدود ۱۲ روز پیش در روزهای تخمک گذاری به قصد حاملگی با همسرم رابطه داشتم. این ماه اولین ماه اقدام ماست برای بچه دار شدن. خیلی دوست دارم زودتر بدونم که حامله شدم یا نه؟ آزمایش خون چند روز بعد از لقاح مثبت میشود؟

بهترین زمان برای انجام آزمایش خون بارداری حداقل ۱۰ روز پس از لقاح است. یعنی آزمایش خون ۱۰ تا ۱۲ روز بعد از لقاح مثبت میشود. اگر بخواهید با بی بی چک تست کنید؛ فقط در زمان تقریبی پریود بعدی می توانید از آن استفاده کنید که البته یک هفته بعد از تاخیر پریود بهترین زمان استفاده از بیبی چک است.

آزمایش خون چند روز بعد از لقاح مثبت میشود

دقت آزمایش خون بارداری چقدر است؟

این آزمایش بارداری تقریبا ۹۹ درصد صحیح است بنابراین تقریبا همیشه این آزمایش بارداری دقیق و درست است. علت اصلی این دقت این است که تست خون بارداری رد های بسیار کوچک هورمون HCG بارداری را شناسایی می کند و مقدار دقیق این هورمون را تشخیص می دهد.

آزمایش خون کمی در آزمایشگاه

آزمایش خون بارداری کمی مقدار HCG موجود در خون شما را بدست می آورد. از طرف دیگر آزمون کیفی فقط پاسخ مثبت یا منفی بارداری شما را می دهد. آزمایش کمی، دقیق تر است و همچنین در تشخیص بارداری سالم و طبیعی کمک کننده است. در ۴ هفته ابتدایی حاملگی، مقدار HCG در بدن شما افزایش می یابد و سپس کاهش می یابد، بنابراین با اندازه گیری سطح هورمون های HCG، پزشک تشخیص می دهد که بارداری شما در حالت طبیعی پیش می رود.

  چه زمانی آزمایش خون بارداری جواب میدهد؟!
  این مسئله یکی دیگر از مزیت های آزمایش خون است. شما می توانید این آزمایش را خیلی زودتر از آزمایش بارداری ادرار انجام بدهید. معمولا آزمایش ادرار پاسخ مثبت را تا ۲ هفته بعد از لقاح و یا یک روز پس از اولین قاعدگی نشان نمی دهد.

در مقابل شما می توانید با آزمایش خون بارداری پاسخ دقیق را ۱۰ الی ۱۲ روز بعد از لقاح تشخیص دهید چون این آزمایش مقدار های کوچک هورمون HCG را هم تعیین می کند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *