بوی بد ادرار در کودکان/ نگه داشتن بیش از اندازه ادرار باعث “عفونت ادراری” می شود!

عفونت ادراری کودکان
با توجه به اهمیت سلامت در کودکان مهم دانستیم تا مواردی را در رابطه با عفونت های ادراری و علائم شایع آن ارائه نماییم .

بیماری هایی نظیر عفونت ادراری و سنگ‌های ادراری در کودکان و بزرگسالان بسیار شایع است ، مجاری ادراری در کودکان و به خصوص در دختر ها حساسیت بالایی دارد و توجه به مواردی که مانع از ابتلای آنها به این دسته از عفونت ها می شود بسیار حائز اهمیت است.

عفونت های ادراری در دانش آموزان و در ابتدای ورود کودکان به مدرسه شیوع می یابد هرچند که این بیماری در سنین قبل از مدرسه نیز بسیار دیده می شود ، بسیاری از دلایل ابتلا به این بیماری می تواند مادرزادی باشد و یا اینکه به دلیل مشکلات موجود در دستگاه ادرار کودک را به این بیماری ابتلا نماید ، این مشکل می تواند آسیب جدی و شدیدی به کلیه ها وارد نماید بنابر این باید والدین با نگاه ویژه تری به سلامت فرزندان مراقب عفونت های ادراری در نوزادان و کودکان خود باشند .

 علائم عفونت های ادراری در نوزادان و کودکان
این نوع از بیماری ها علائم مشهودی ندارند اما می تواند به هشدار های این بیماری توجه نمود . معمولا عفونت های ادراری با تب های بدون دلیل بروز خواهند کرد ، رشد نا کافی و نامناسب کودک نیز ناشی از عفونت های ادراری است، بوی بد ادرار و امتنا از ادرار در کودکان نیز از نشانه های بیماری است .

نگه داشتن بیش از اندازه ادرار است که می تواند عامل اصلی ابتلای کودکان به این بیماری شود ، از این رو توصیه می شود که این عادت غلط را به فرزندان یاد ندهیم و از او بخواهیم که در شرایط این چنینی حتما از سرویس بهداشتی استفاده نمایند .

البته بحث تغذیه نیز در این بیماری دخیل است و کودکانی که به دلیل خوردن غذاهای کم فیبر و نا مناسب دچار یبوست شده اند نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند .

کودکان باید تحت مراقبت پزشک قرار بگیرند و از طرفی به نوشیدن آب زیاد توصیه شوند .دقت داشته باشید که بی رنگ بودن ادرار نوزاد و کودک بیانگر وجود آب کافی در بدن او است ، و غلیظ بودن آن بیانگر کم ابی بدن نوزاد خواهد بود ، یک کودک باید در طول روز شش تا هشت بار دفع ادرار داشته باشد.

درمان عفونت ادراری
درمان عفونت های ادراری با مراجعه به متخصص اطفال و با مصرف داروهای خوراکی یا تزریقی به مدت ۷ تا ۱۴ روز میسر می باشد ، زمانی که درمان با روش های مناسب و مصرف آنتی بیوتیک همراه باشد ، تب و سایر علائم بعد از ۲ یا ۳ روز از بین خواهد رفت و حال عمومی نوزاد و کودک بهتر خواهد شد .

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *