بهترین زمان آمیزش به قصد بارداری از نظر دین اسلام/ چه زمانی حرام است؟!/ علایم اولیه بارداری

دستورات زیادی در مورد چگونگی آمیزش جنسی از طرف دین و علم رسیده است که عمل کردن به آنها از طرفی باعث مطلوب شدن زندگی زناشویی می شود و از طرفی دیگر باعث بوجود آمدن نوزادی سالم،قوی و باهوش می گردد.
زمان آمیزش،مکان آن،فکر و اندیشۀ زوجین، خصوصیات روحی آنها،اعمال و رفتار آنها تأثیر زیادی بر رشد جسمی و هوشی نوزاد دارد.

بعضی از دستورات مربوط به آمیزش در زیر بیان می شود.

۱- آمیزش جنسی در بعضی زمانها حرام است و در بعضی زمانها بهتر است انجام نشود. این زمانها چنین است:

دوران قاعدگی،روزهای ماه مبارک رمضان،اول و آخر و وسط هر ماه، بعدازظهر،شب عید فطر، بین اذان و اقامه، شب نیمۀ شعبان، در ساعت اول شب،شبی که قرار است فردای ان به مسافرت بروید، روزی که خورشید گرفتگی شده یا شبی که ماه گرفته است، شب یا روزی که باد سرخ می وزد یا زلزله شده است،طلوع فجر تا طلوع آفتاب،غروب خورشید تا غروب شفق یعنی زمانی که هوا به طور کلی تاریک می شود، شب عید قربان،دوران بارداری.
۲- گفته شده است که آمیزش جنسی در این زمانها بهتر است.انتهای شب،شب جمعه،شب دوشنبه،شب سه شنبه،روز پنج شنبه به هنگام زوال آفتاب.
۳- از آمیزش در این مکانها خودداری شود: زیر درخت،پشت بام،در کشتی،جایی که کودک وجود دارد،رو به قبله یا پشت به قبله
۴- به حالت ایستاده ،عریان و برهنه امیزش نکنند.
۵- شوهر از ادخال در پشت زن خودداری کند.
۶- با شکم پر همبستر نشوند.
۷- زن و شوهر در بستر همدیگر را معطل نگذارند و همبستری سریع و بدون مقدمه انجام نشود.
۸- خود را معطر و خوشبو سازند.
۹- در آمیزش افراط نکنند.
۱۰- اگر شوهر در خواب محتلم شد و یا یک بار آمیزش کرده است،پیش از غسل کردن آمیزش نکند.
۱۱- زن و مرد هر کدام برای پاک کردن خود از ترشحات عمل جنسی دستمال جداگانه ای داشته باشند.
۱۲- هنگام آمیزش به یاد خداوند باشند و به مسائلی مانند شجاعت،علم، خلاقیت فکر کنند و از خیال کردن در مورد مردان و زنان دیگر یا افکار زشت خودداری نمایند.

 

مراقبتهای زمان بارداری

در مدت ۲۶۰ تا ۲۹۰ روز، یک سلول به نوزاد انسان تبدیل می شود.در این مدت جنین کاملا" وابسته به مادر است و کلیۀ حالات جسمی و روحی مادر روی جنین اثر می گذارد. دوران جنینی زمان بسیار مهمی در رشد جسمی و هوشی نوزاد می باشد. مادر با انجام مراقبتهای لازم در این دوران،نقش مهمی در پیشرفت هوش نوزاد دارد.

علائم بارداری

یک خانم باید بداند که چه موقع باردار شده است و مراقبتها را شروع کند.داروها،اشعه و مواد مضر بیشترین تأثیر را در اوایل بارداری دارند،بنابراین یک خانم با دیدن علائم بارداری باید مراقبتها را انجام دهد.هر چند که ممکن است باردار نباشد چرا که تشخیص حتمی بارداری،بوسیلۀ آزمایش و توسط پزشک می باشد.با دیدن علائم زیر مراقبتها را شروع کنید و جهت تشخیص نهایی به پزشک مراجعه کنید.

۱- قطع عادت ماهیانه
۲- سوزن سوزن شدن نوک پستانها، پر رنگ شدن نوک و اطراف پستان و ظاهر شدن دانه هایی در این منطقه
۳- قهوه ای شدن خط سفید میان شکم
۴- بروز احتمالی لکه هایی روی بینی وصورت
۵- ترشح بیش از حد بزاق دهان
۶- احساس تکرار ادرار(این علامت در ابتدای بارداری بسیار با ارزش است.)
۷- حالت تهوع و استفراغ صبحگاهی همراه با کم شدن اشتها
۸- حالت بی میلی به بعضی از غذاها
۹- درد در دندانهایی که صدمه دیده هستند.
۱۰- عصبانیت،بی هوشی و غش
۱۱- خارش، واریس،تپش قلب

دوری از عوامل زیان آور

در ماههای ابتدای بارداری این عوامل تأثیر بیشتری دارند.البته این عوامل حتی بر روی انسانهای بالغ نیز تأثیر بدی می گذارند.دوری از این عوامل کمک مؤثری در رشد جسمی و هوشی نوزاد می باشد.
یکی ازعوامل زیان آور داروها هستند.اثرات زیان آور بعضی از داروها مشخص شده و مصرف این داروها در دوران بارداری از مصرف هر نوع دارویی خودداری کنید.شما نیز برای داشتن کودکی باهوش در دوران بارداری هیچ دارویی مصرف نکنید.
مواد مخدر،سیگار،الکل،شکلاتها و آدامسهای رنگی و رنگهای خوراکی در زمان حاملگی نباید مصرف شوند. خانم باردار باید از جاهایی که حشره کش،سموم،دود ماشین و… وجود دارد، تا حد امکان دوری نماید.
اشعۀ x ، لیزر،uv ، پرتوهایی نظیر a،B ،Y، امواج مافوق صوت، امواج الکترو مغناطیس، حرارتهای زیاد،تلویزیون ها یرنگی،کابل فشار قوی،وسایل و فرستنده های ماکروویو و… اثرات بدی روی نوزاد می گذارند و خانم حامله باید تا حد امکان از این موارد دوری کند.
عصبانیت،ناراحتی و فشارهای روحی،از عوامل زیان آور دیگر هستند.خانم حامله باید سعی کند تا از ناراحتی و عصبانیت دوری کند.
او باید همیشه شاداب باشد و آرامش خود را حفظ نماید.

تغذیه در دوران بارداری

تغذیه صحیح مادر،طی دوران بارداری، اثر خوبی روی پیشرفت هوش نوزاد می گذارد.
۱- تعداد وعده های غذایی خود را بیشتر کنید و حجم غذاهای هر وعده را کم کنید، به طوری که روزانه ۵ تا ۶ وعدۀ غذایی با حجم کم مصرف نمائید.
۲- هر روز از تمام گروههای غذایی،مصرف کنید. این گروهها عبارتند از نان و غلات،میوه، سبزیجات،گوشت،شیر و لبنیات،ريالند و چربی ها.
۳- نان و غلات مانند نان،برنج، ماکارونی و… را بیشتر از سایر گروهها مصرف کنید.بعد از آن میوه و سبزیجات را بیش از همه مصرف کنید.گروه گوشت و شیر و لبنیات بعد از گروه میوه و سبزیجات از نظر مقدار باشد.قند و چربی ها را به مقدار کمی مصرف کنید.
۴- در گروههای غذایی تـّنوع را رعایت کنید.به طور مثال هر روز از یک نوع میوه استفاده نکنید، بلکه از میوه های متفاوت استفاده نمائید.
۵- در طول دوران بارداری، باید حدود یک تا دو کیلوگرم وزن اضافه کنید و بعد از آن هر هفته ۴۰۰ تا ۴۵۰ گرم وزن اضافه نمائید.
۶- از خوردن غذاهای پر ادویه،خیلی چرب،نوشابه های گازدار،چای،قهوه و غذاهایی که باعث نفخ می شوند خودداری نمائید.
به علت اهمیت زیاد تغذیه به کتابهایی که در مورد تغذیۀ دوران بارداری نوشته شده است،مراجعه کنید و اطلاعات کافی را بدست آورید.می توانید به مشاوران تغذیه مراجعه کنید و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.

بهداشت دوران بارداری

در دوران بارداری به مراکز بهداشتی یا کلینیک مادر و کودک مراجعه نمائید و از مراقبتهای بارداری و بهداشت فردی در این دوران مطلع شوید.
مراقبت از دندانها،مراقبت از پستانها،رعایت نظافت و بهداشت دستگاه تناسلی،نخوردن دارو،قرار نگرفتن در معرض اشعه،نرفتن به عیادت بیماران، خودداری از مصرف دخانیات،انجام ورزشهای سبک،پوشیدن لباسهای گشاد و راحت و کفش بدون پاشنه و… از جمله مراقبتهای بهداشتی در دوران بارداری است.

ورزش در دوران بارداری

ورزشهای سبک و منظم مانند پیاده روی روزانه،باعث سلامتی مادر و نشاط روحی او می شود.این عامل در رشد هوش نوزاد مؤثر است.البته حرکات شدید و ورزشهای رقابتی باید در دوران بارداری حذف شوند.
همچنین از انجام ورزش در هوای گرم و مرطوب و زمانی که تب دارید،خودداری نمائید.ورزش شما نباید در حدی شدید باشد که ضربان قلب شما به بیش از ۱۴۰ بار در دقیقه برسد.

بهداشت روانی در دوران حاملگی

۱- آرامش خود را حفظ نموده از ناراحتی و عصبانیت دوری کنید.مردان هم باید به همسر خود کمک کنند تا ناراحت نشوند.آنان با کمک و همکاری خود می توانند نقش مهمی در حفظ آرامش و سلامتی روان همسر خود داشته باشند.
۲- هر روز زمانی را به تفریح،سرگرمی،خنده و… اختصاص دهید.
۳- رابطه و رفت و آمد خود را با خویشاوندان، مخصوصا" پدر و مادر خود بیشتر کنید.
۴- همیشه به یاد خداوند باشید، دعا کنید و نمازهای مستحبی بخوانید.
۵- بعضی از روزها به طبیعت رفته و از هوای آنجا استفاده کنید.
۶- ساعاتی از روز را به فکر کردن،مطالعه و خواندن کتاب،خواندن قرآن و این قبیل کارها اختصاص دهید.
۷- در روز ساعتی را با همسر یا همسایگان در مورد مسائل اعتقادی،اخلاقی،علمی و… بحث کنید.
۸- از مشاجره،دعوا،داد و فریاد و… خودداری کنید.
۹- به مقدار کافی استراحت کنید و خواب کافی داشته باشید.

آموزش جنین

نوزاد حتی پیش از اینکه بدنیا بیاید می تواند چیزهایی یاد بگیرد.نوزاد در دوران جنینی و پیش از تولد نیز صداها را می شنود و از طریق آنها چیزهایی را می آموزد.بنابراین بهتر است در روز زمانهایی را به صحبت کردن با جنین بپردازید،برای او شعرهای اخلاقی،تربیتی،بهداشتی بخوانید.ساعاتی از روز را نوار قران گوش دهید و یا خودتان قرآن بخوانید.
در این دوران حرفهای زشت نزنید و در جاهایی که دیگران سخن ناشایست می زنند حضور پیدا نکنید.با صدای بسیار بلند،فریاد نکشید و در جاهایی که دعوا شده است و دیگران سر هم فریاد می کشند نمانید.فیلمهایی که صحنه زد و خورد،دزدی و دروغگویی،کارهای احمقانه را کمتر تماشا کنید و به جای آن فیلمهای آموزنده، فیلمهایی در مورد طبیعت و… نگاه کنید.
در دوران بارداری همیشه فکر کنید که کودک کوچکی همراه شما است و همۀ رفتارها و شنیده های شما درس می گیرد.آنگاه با خود فکر کنید که چه کارهایی باید انجام دهم؟ چه چیزهایی بشنوم؟ وچه سخنانی بگویم؟ 

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. چند نکته مهم!!!!!!!!!!!!!!!!!! پاسخ

    -در بهار و تابستان بین ساعات ۱۲ شب تا ۸ صبح تخمک گذاری انجام می شود(در ۷۵ ٪ موارد) ————
    – در پاییز و زمستان بین ۴ تا ۷ بعد از ظهر تخمک گذاری انجام می شود( در ۹۰ ٪ موارد) ————
    زمان تخمک گذاری در خانمهای مختلف متفاوت است و بسته به طول دوره پریود هر فرد دارد . برای این منظور طول دوره پریود یعنی شروع پریود تا پریود بعدی را در نظر گزفته و آن را نصف کنید همان محدوده , محدوده تخمک گذاری شماست بطور مثال شما دوره پریودتان ٢٨ روزه است حال شما ۴ آبان پریود شده اید و باید ٢ آذر پریود بعدی شما باشد . خوب شما ٢٨ را تقسیم بر ٢ میکنید میشه ١۴ . ١۴ را به ۴ آبان اضافه میکنید پس ١٨ آبان زمان تخمک گذاری شماست . البته ممکنه این تخمک گذاری در ١٧ یا ١٩ هم اتفاق بیفته .حال برای اطمینان میتوان به علائم دیگر تخمک گذاری هم توجه کرد .
    ١- اندازه گیری دمای بدن . در مدت ١٠ تا ١٨ روز پس از شروع پریود هر روز صبح قبل از شروع فعالیت روزانه دمای بدنتان را اندازه گرفته و یادداشت کنید شما از چند روز قبل از تخمک گذاری با یک افت دما و سپس با افزایش آن مواجه میشوید. بهترین زمان تخمک گذاری را میتوان ٢ روز قبل از افزایش دمای بدن حساب کرد.
    ٢- ممکن است در هنگام تخمک گذاری علائمی مثل احساس درد یا انقباض در زیر دل , سردرد , درد یا حساسیت در سینه ها و یا لکه بینی داشته باشید
    ٣- در بسیاری از موارد تخمک گذاری با افزایش ترشح همراه است
    ۴- میتوانید از کیت های تخمک گذاری استفاده کنید . برای این منظور نمونه ادرار رو در یک ظرف تمیز بریزید . ( اول صبح نباشه ) بعد نیم ساعت بگذارید ادرار بماند بعد کیت را در ادرار فرو کنید و ۴٠ ثانیه بگذارید بماند بعد کیت را خارج کرده و بگذارید ١٠ دقیقه بماند .
    اگه ٢ خط ظاهر بشه و هر دو پررنگ و یا پایینی پررنگ و بالائی کمرنگ باشه مثبته
    اگه پایینی کمرنگ و بالائی پررنگ باشه و یا فقط بالائی ظاهر بشه منفیه
    اگه فقط پایینی ظاهر بشه و یا هیچ خطی نداشته باشه مشکوکه

  2. حجت اله عرفانیان پاسخ

    دین الله ۳۴+۲۵ اصل اسلام = ۵۹ مهدی میباشد دین الله ۳۴+۲۵ شیعه =۵۹ مهدی ۵۹ کاملترین دین ۵۹ کاملترین مرد ۵۹ دین واقعی اسلام ۵۹ علمی صحبت کنیم علم ابجد ریاضی قرآن تقدیم می کند  به ابجد دین ۶۴ دین ۶۴ حقیقت دین الله ۶۴ بهترین دین دنیا ۶۴ الله محمد علی۶۴ بهترین  دین کدام ۶۴دین الله شیعه است ۶۴ دین الله اصل اسلام۶۴ دین الله شیعه ۶۴به وارث الله۶۴ دین واقعی اسلامه ۶۴ استخاره قرآن کریم ۶۴ دین ۶۴ جمال دین کمال قرآن ۶۴ بهترین دین دنیا ۶۴ کاملترین دینه۶۴ حقیقت دین الله ۶۴ به ابجد دین الله ۳۴ +۲۵ شیعه  اصل اسلام = ۵۹ مهدی  ۵۹  دین واقعی اسلام ۵۹  اصل دین ها حق اسلام۵۹  دین واقعی اسلام  ۵۹ به ابجد دین الله ۳۴ +۲۵ اصل اسلا م = ۵۹ مهدی ۵۹ جمال دین کمال قرآن۶۴ دین ۶۴ بهترین دین دنیا ۶۴ الله محمد علی۶۴ بهترین  دین کدام ۶۴دین الله شیعه است ۶۴ به وارث الله۶۴ دین واقعی اسلامه ۶۴ استخاره قرآن کریم ۶۴ نام شیعه ۱۲ بار در قرآن آمده وَ إِنَّ مِنْ شِيعَتِهِ لَإِبْراهِيمَ إِذْ جاءَ رَبَّهُ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ نام شیعه ۱۲ بار در قرآن آمده نام امام هم دوازده بار در قرآن آمده نام آدم ۲۵ بار در قرآن آمده به ابجد اصل اسلام ۲۵ نام آدم هم ۲۵ بار در قرآن آمده آدم باش حق را بپذیر نامرد نباش پیامبر فرمود فقط یک فرقه اهل نجات است به ابجد فرقه ۲۵ شیعه ۲۵ کعبه ۲۵ کربلا ۲۵ اصل اسلام ۲۵ پیامبر فرمود من و علی قبل از خلقت یک نور واحد بودیم مگر نام محمد هم علی نیست آئینه روی محمد علیست به ابجد دین ۶۴+۶۴= ۱۲۸ حسین ۱۲۸ کلید دین ۱۲۸ دین حسین ۳۶ +۳۶ =۷۲+۷۲= ۱۴۴ به ابجد کبیر و صغیر اسلام ۱۴۴ ضرب ۱۲ امام در خودش میشود ۱۴۴ خداوند در قرآن نام دینش را از۶۶  کنگره عرش اصل اسلام ۶۶ +۶۶ الله = ۱۳۲ اسلام برگزید و نام اسلام ناب محمدی شیعه۷۲+۷۲= ۱۴۴ اسلام به ابجد کبیر و صغیر میشود ۱۴۴ اسلام ۱۴۴ ضرب ۱۲ امام در خودش میشود ۱۴۴ اسلام به ابجد کبیر و صغیر میشود ۱۴۴ یعنی ۱۱۴ سوره قرآن ۱۱۴+۳۰ جزء آن میشود ۱۴۴ اسلام

    علمای ۶۴دین۶۴ لطفا” به علم ریاضی قرآن علم ابجد دین خود را ثابت کنید۶۴ صاحب خلافت دین۶۴ الله محمد علی۶۴ حکم الله علی۶۴الله محمدعلی۶۴دین الله محمدی ۶۴الله محمد علی ۶۴محوراصلی قرآن۶۴تنها برگزیده دین۶۴ نماینده واقعی دین الله۶۴عشق الله راه الله ۶۴برترین امام دین۶۴راه الله منصب الله ۶۴اصل ثمره حق امامت۶۴ دین برگزیده اسلام۶۴ جانشین بحق رسو الله۶۴ دین۶۴ الله محمد علی ۶۴  بهترین دین دنیا ۶۴الله محمد علی ۶۴دین باید حساب کتاب داشته باشه الکی بی ولایت که نمیشه۶۴ دین ۶۴نشانه های دین اسلامی۶۴ حکم الله علی۶۴دین۶۴ الله محمد علی۶۴جانشین محمد علی۶۴ +۶۴= ۱۲۸ حسین ۱۲۸ کلید دین ۱۲۸ دین ۶۴+۱۳۲ اسلام=۱۹۶دین اسلام۱۹۶ دین اسلام ۱۹۶ اصوله دین ۱۹۶ امام کل دین ۱۹۶ مومنین ۱۹۶ دین اسلام ۱۹۶الله محمد علی میباشدخداوند سال را بخاطر ۵ تن و ۱۲ امام و ۱۴ معصوم سال را ۳۶۵ روز قرار داد ضرب عالم امکان محمد استو جمال محمد علیست ضرب ۵ تن در خودش ضرب۱۲ امام در خودش و ضرب ۱۴ معصوم در خودش جمع سه ضرب میشود ۳۶۵ روز سال                اهل بیت نبوت ۹۰۶-۵۴۱ فتنه ها عمرابوبکر= ۳۶۵ روز سال

    به ابجد اسلام ۱۳۲+۹۲ محمد +۱۱۰علی +۱۷ نماز =۳۵۱ قرآن۳۵۱ حقایق اسلام۳۵۱ فارسی     ۳۵۱دین اسلام ناب محمدی ۳۵۱ اهل دین دین واقعی ۳۵۱ ابراهیم محمد ۳۵۱ قرآن ۳۵۱فارسی ۳۵۱+۱۴ معصوم=۳۶۵روز سال۵+۶+۳=معصوم۱۴
    مهدی۵۹کاملترین دین ۵۹کاملترین مرد۵۹آخرین امام دین اسلام۵۹ دین الله شیعه ۵۹ دین الله اصل اسلام ۵۹ دین الله ارباب جهان ۵۹ دین الله آل الله ۵۹ دین الله با آل قرآن ۵۹ دین الله شیعه ۵۹مهدی۵۹ مقدس ترین امام بجهان۵۹ کاملترین دین۵۹ کاملترین مرد۵۹ مهدی۹+ ۵=۱۴ معصوم عشق۱۴ نبوت ۱۴ امامت۱۴عشق۱۴یعنی ۱+۴=۵ تن آل عباء خانواده رسول خدا (ص) ۵۹با عشق امامت دین اسلام ۵۹کاملترین دین ۵۹ کاملترین مرد۵۹مهدی۵۹ به ابجد امام مهدی این آیه را ۵۹ حرف قرار داده ۵۹ وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ ۵۹ ابجدکبیر ۵۹حرف مهدی ۵۹و القرآن العظیم ۵۹شیعه دین الله ۵۹ مهدی۵۹ برهبر آسمانی دین ۵۹ مهدی ۵۹ دین الله اصل اسلام ۵۹ حقیقت اسلامه حق ۵۹ اهل تقوای الهی ۵۹جانه ۵۹ جهان ۵۹ادبیات دین ۴۸۲ -۵۴۱ فتنه ها ابوبکر و عمر = ۵۹ مهدی ۵۹ مولاء پس چه کسی دشمن شماست فرقه های تمام ادیان الهی نام شما می آید اشک می ریزند اینها از من بیشتر عاشق شما هستند شب و روز برای دیدن شما دعا می کنند ۴۱امتحان امت اسلام۴۱ یاغدیرخم۴۱ اصل دین اسلام۴۱
    آلبوم تصاویر حضرت مهدی(عج)

    ابجدکعبه دلها۴۱+۴۱اصل دین اسلام ۴۱امام واقعی۴۱جانشین اصلی ۴۱کلمه الله ۴۱+۴۱وارث الله۴۱ دین ارباب جهان۴۱دین شاه مردان۴۱ دین شیعه۴۱دین پیامبر۴۱دین کعبه۴۱دین محمده۴۱ دین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.