تاثیر روغن زیتون در زیبایی جنین!/ خوراکیهای مفید برای خوش آب و رنگ شدن کودک

مصرف روغن زیتون در بارداری، رنگ مادر را سرخ و سفید و کبد مادر و کودک او را در سلامت کامل نگاه می دارد و در زیبایی جنین موثر است…

 آرزوی هر مادری است که نوزادش سفید و خوش آب و رنگ و زیبا شود. اصولا رنگ پوست نشانه ی سلامتی است و حتی می گویند پوست آیینه ی تمام نمای کبد است. این حرف صحیح است بنابراین برای این که فرزندانتان رنگ و روی خوبی داشته باشند و کبدشان هم سلامت باشد، هنگام بارداری به سراغ دوستان كبد، از جمله روغن زیتون بروید.

مصرف روغن زیتون رنگ مادر را سرخ و سفید و کبد مادر و کودک او را در سلامت کامل نگاه می دارد و در زیبایی جنین موثر است.

تاثیر روغن زیتون در زیبایی جنین

همچنین روغن زیتون باعث رشد جنین می شود و قند خون را تنظیم کرده و آن را متعادل می کند. در دوران بارداری به علت تاثير هورمونها، حركت طبيعی روده‌ها كاهش يافته و يبوست ايجاد مي‌شود، از فواید مصرف و خوردن زیتون و روغن زیتون در بارداری، رفع یبوست این دوران خواهد بود.

زیتون، سرشار از آهن است، با توجه به اینکه در دوران بارداری نیاز بدن به آهن افزایش چشمگیری می‌یابد، مصرف زیتون در بارداری بسیار مفید خواهد بود.

غیر از زیتون، روغن ماهی، خیار، کاهو، کاسنی، هویج، شیر خشت، ترنجبین، گزانگبین (گز خونساری)، بیدخشت، شکر تیغار، عناب و سیب درختی قرمز که با پوست جویده شود برای خوش آب و رنگ کردن جنین و زیبایی او فوق العاده مؤثر می باشد، نعناع مخصوصأ دم کرده ی آن بهترین دوست کبد است.

خوردن غذاهای مانده و فاسد مخصوصا غذاهای گوشتی که تولید مسمومیت میکند، رنگ نوزاد را تیره، خفه و مایل به زرد می نمایند. پرخوری، علاقه زیاد به خوردن و غذای یکنواخت نیز تأثیری شبیه به مصرف غذاهای فاسد و مانده دارد که اثر بدی بر روی چهره ی نوزاد خواهند گذاشت.

استنشاق دود زغال و افراط در کشیدن دخانیات، تنفس در اتاق های پرجمعیت نیز در تیرگی پوست نوزاد دخالت دارند و روی این اصل توصیه می شود که خانم های باردار از استعمال دخانیات خودداری کنند و حتی از کسانی که دخانیات مصرف می کنند دوری کنند و شبها پنجره ی اتاق را باز گذارده و هوای آزاد استنشاق کنند. خانم های باردار نباید شب ها در اتاقی که گلدان گیاه طبیعی در آن هست یا نزدیک به پاسیو بخوابند.

خوردن میوه ها و سبزی های تازه ای که ویتامین C دارند در رنگ پوست جنین فوق العاده مؤثر بوده و آنان را زیبا می کند.

یکی دیگر از غذاهایی که در خوش آب و رنگی پوست تأثیر دارد پستان حیوانات می باشد، زیرا پستان ها دارای غددی هستند که ترشح مردانه داشته و برای زنان و دختران عوارض این ترشح را ندارند یعنی منافعش را به دنبال دارند. خوردن کباب دنبلان در خوش آب و رنگی مفید است ولی نباید در خوردن آن افراط شود (این ماده غذایی به علت مسائل مذهبی در بین مسلمانان طرفداری ندارد).

نکته قابل توجه دیگر، ترس زنان باردار می باشد که باعث ایجاد لک روی پوست نوزاد می گردد. جهت جلوگیری از این مورد نیز در حد امکان نباید از چیزی یا کسی ترسید، اما اگر ناخودآگاه ترس به سراغ مادر باردار آمد بلافاصله باید از شربت های میوه ای به خصوص آب هندوانه ی شیرین یا آب خربزه ی شیرین و یا آب میوه ی شیرین دیگری استفاده کرد و از خوردن هرگونه ترشی جات یا میوه های ترش جدا پرهیز کرد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.