ادویه پاپریکا در بارداری، مفید است یا مضر؟!

ادویه پاپریکا در واقع همان فلفل دلمه ای قرمز خشک و پودر شده است که نه تنها در بارداری ضرر ندارد بلکه فواید زیادی نیز دارد.

فلفل دلمه قرمز رنگ سرشار از بتا کاروتن است. بتاکاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و این ویتامین برای تشکیل و تکامل استخوان ها، چشم ها و سایر اندام های جنین اهمیت فراوانی دارد.

بعلاوه مقدار ویتامین C موجود در فلفل دلمه قرمز سه برابر فلفل دلمه سبز است. ویتامین C در ترمیم بافت های آسیب دیده تاثیر شگرفی دارد و به بهبود وضعیت سلامتی شما در دوران بارداری کمک می کند.

ادویه پاپریکا در بارداری، مصرف ادویه کاری در بارداری

ادویه پاپریکا باعث کاهش فشار خون در بارداری می شود و انرژی بخش و ضد استرس نیز هست.

ادویه پاپریکا برای کم خونی در بارداری مفید است و مشکلات خواب را نیز بهبود می بخشد؛ و برای  درمان سوءهاضمه نیز مفید است.

از گیاه پاپریکا می توانید در تهیه سالاد و انواع غذاها استفاده کنید این گیاه مفید دارای کلروفیل، ویتامین p و ویتامین k می باشد که ویتامین k یکی از بهترین داروها برای رفع خونریزی و انعقاد است.
پاپریکا تحریک کننده ترشحات معده ای بوده و سوء هاضمه را به خوبی از بین می برد. از سبزی پاپریکا به شکل خام در تهیه سالاد نیز استفاده می شود.

این ادویه عطر و طعم خیلی خاصی دارد .به هیچ عنوان تندی ندارد و می توانید به میزان زیادی از آن در غذاها استفاده کنید که باعث قرمز شدن رنگ غذاها هم می شود.

پاپریکا یا فلفل دلمه ای قرمز منبع خوبی از ویتامین C و بیوفلاونیدن (یکی از انواع آنتی اکسیدان که از فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و از سرطان و بیماریهای قلبی پیشگیری میکند) میباشد. فلفل دلمه ای قرمز (پاپریکا) سه برابر نیاز روزانه بدن حاوی ویتامین C میباشند. مصرف مرتب فلفل دلمه‌ای در رژيم غذايی، شدت و طول دوران سرماخوردگی را كاهش می دهد.

فلفل پاپریکا شامل مقدار فراوانی بتاکاروتین نیز هست (بتاکاروتین میتواند در بدن تبدیل به ویتامین A شود). فلفل دلمه‌اي، حاوي ويتامين B6 و اسيد فوليك است كه در رفع گرفتگی رگ‌های قلبی و بيماری های ديابتی تاثيرگذار است. فيبر موجود در فلفل دلمه‌ای می تواند كلسترول را كه عامل ديگری برای ابتلا به حمله قلبی و سكته است، كاهش دهد.

اين فلفل خواص ضدعفونی كننده نيز دارد. كپساسين موجود در فلفل، بويژه در فلفل معمولی، تركيب شيميايی دارد كه موجب تحريك سيستم ايمنی شده و به اين سيستم در حمله به عوامل عفونی كمك مي‌كند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *