ایا حنا باعث سقط جنین میشود؟!

رنگ کردن مو با حنا در بارداری اشکال ندارد و باعث سقط جنین نمی شود اما مصرف خوراکی حنا خطر سقط جنین را در پی دارد و خوردن آن در بارداری ممنوع است…

هفته نهم بارداری هستم و با توجه به این که رنگ کردن مو در ۳ ماه اول بارداری ممنوع است می خواستم با حنا که یک رنگ طبیعی و تقویت کننده است موهایم را رنگ کنم. ایا رنگ کردن مو با حنا باعث سقط جنین میشود؟

رنگ کردن مو با حنا در بارداری اشکال ندارد و باعث سقط جنین نمی شود اما مصرف خوراکی حنا خطر سقط جنین را در پی دارد و خوردن آن در بارداری ممنوع است.

ایا حنا باعث سقط جنین میشود

اگر دوست ندارید از مواد شیمیایی در بارداری بر پوست سرتان استفاده کنید اما می‌خواهید موهای سفیدتان را بپوشانید و یا رنگ موهایتان را تغییر دهید، حنا جایگزینی طبیعی است.

– تخم‌مرغ و عسل را به پودر حنا اضافه کنید و برای پررنگ شدن و بهتر شدن این ترکیب، آن را در ظرف آهنی بگذارید.
– به یاد داشته باشید هنگام رنگ کردن، حنا را بر پوست سرتان نزنید چون ممکن است باعث خشک شدن آن شود.
– برای جلوگیری از خشکی، پس از این کار، موهای‌تان را به اندازه کافی چرب کنید.

اگر یک نوع بدون تخم‌مرغ می‌خواهید، مراحل پایین را دنبال کنید:

نحوه درست کردن بسته رنگ حنا
– پودر حنا را در کاسه‌ای بریزید.
– این حنا را الک کنید تا هیچ توده‌ای در حنایی که می‌خواهیم روی مو بگذاریم، وجود نداشته نباشد.
– مقداری آب چای سیاه را به این حنا اضافه کنید
– بگذارید ۶-۸ ساعت خیس بخورد
– این خمیر را بر مو بگذارید و با آب بشویید (نه با شامپو یا نرم کننده)
– مقداری آب گرم را به کمی پودر وسمه اضافه کنید تا خمیر یک دستی به‌دست آید.
– این خمیر را بر موی‌تان بگذارید و بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.
– ۱-۲ روز بعد از این فرآیند، از شامپو و نرم‌کننده استفاده کنید تا رنگ مشکی پررنگی به‌دست بیاید.

مواد مغذی موجود در حنا به تغذیه‌ی موهای‌تان کمک و در عین حال آسیب وارد آمده به آن‌ها را ترمیم می‌کند. تعادل سطح pH نیز به محافظت از کوتیکول‌های مو کمک می‌کند که به داشتن موهایی درخشان‌تر می‌انجامد. این امر خاصیت ارتجاعی مو را افزایش می‌دهد.

تقویت سلامت پوست سر، پاکسازی منافذ پوست، و سطح pH متعادل جلوی ریزش مو را می‌گیرد و رشد موی سالم را تقویت می‌کند. نه تنها حنا به رشد سریع‌تر موها کمک می‌کند، بلکه وضعیت بافت مو را نیز بهبود خواهد بخشید.

یکی از مهمترین خواص حنا دفاع در برابر عفونت می باشد. حنا می تواند به بدن کمک کند تا در برابر عفونت، دفاع قوی تری داشته باشد و این باعث می شود که کم کم باکتری های مضر از پوست شما محو شود.

از دیگر خواص حنا در درمان اختلالات کبدی می باشد. حنا به عنوان گیاه پزشکی کاملا مفید در نظر گرفته می شود از این رو پوست گیاه حنا در درمان بزرگ شدن کبد و یرقان موثر می باشد.

از جوشانده برگهای حنا به صورت غرغره برای رفع پیله دندان استفاده می شود. در مصرف داخلی برای کاهش درد معده بعد از زایمان و همچنین برای رفع خشونت صدا تجویز می شود. از دیگر خواص حنا این است که برای رفع عرق بدبوی پا بسیار موثر است.

یکی از خواص حنا این است که با گذاشتن ضماد حنا با سرکه روی پیشانی سر درد تان خوب می شود.

حنا و خواص حنا تاثیر زیادی در خنک کردن پوست شما دارد که با اثر گذاشتن در گردش خون بدن سبب این امر می شود. اگر شما از نقاط داغ و یا گرفتگی در مناطق خاصی از بدنتان رنج می برید، با استفاده از این خاصیت حنا می توانید آن را بهبود بخشید.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. سلام
    بنده ۴۶ سالمه با آمپول تحریک تخمدان وبا روش طبیعی جواب آزمایش بتا بعداز دوهفته از آزاد سازی تخمک ۳۰ < وباتکرار دوروز بعد ۱۰۰< ده روز بع شد ۵۰۰< ودر سونو گرافی واژینال ساک حاملکی به اندازه۱۱ دیده شد وجسم زرد دیده نشده دکتر م گفت احتمالا حاملگی پوچه وشیاف پروژسترون ودوفاستون رو تمدید کرد تا یک هفته دیگه به نظرتون آیا احتمال پوچ بودن حاملگی زیاده من امید نبندم به بارداربودنم؟؟ لطفا زودتر پاسخ بدید نگرانم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *