آیا ویروس کرونا (کووید 19) از طریق آب آشامدنی منتقل می شود؟

آیا ویروس کرونا (کووید ۱۹) از طریق آب آشامدنی منتقل می شود؟

آیا ویروس کووید ۱۹ می تواند از طریق آب آشامدنی منتشر شود؟ ویروس کووید ۱۹ در آب نوشیدنی پیدا نشده است. روش های ایمن سازی آب معمولی که از تصفیه و ضد عفونی کردن استفاده می کنند، مانند آنهایی که در اکثر سیستم های آب آشامیدنی شهری وجود دارد، باید ویروسی که باعث کووید ۱۹ می شود را حذف یا غیر فعال کند.

آیا ویروس کووید ۱۹ در مدفوع یافت می شود؟

ویروس کووید ۱۹ در مدفوع برخی از بیمارانی که به آن مبتلا هستند، یافت شده است. میزانی از ویروس که از بدن به مدفوع وارد می شود، مدت زمان وجود ویروس و این که آیا ویروس موجود در مدفوع عفونی است، مشخص نیست.

خطر انتقال کووید ۱۹ از مدفوع فرد آلوده نیز ناشناخته است. با این حال، بر اساس داده های انتشار قبلی کرونا ویروس، مانند سندرم تنفسی حاد (SARS) و سندروم تنفسی خاورمیانه (MERS) انتظار می رود این احتمال کم باشد. تا کنونی گزارشی از انتقال مدفوع – دهانی از داده های کووید ۱۹ گزارش نشده است.

آیا ویروس کووید ۱۹ می تواند از طریق استخرها و جکوزی ها منتقل شود؟

هیچ مدرکی مبنی بر پخش کووید ۱۹ ار طریق استخرها و جکوزی ها وجود دارد. عملکرد مناسب، نگهداری و ضد عفونی (به عنوان مثال با کلر و برم) استخرها و جکوزی ها باید ویروس مسبب کووید ۱۹ را غیر فعال کرده و از بین ببرد.

آیا ویروس کووید 19 می تواند از طریق استخرها و جکوزی ها منتقل شود؟

آیا ویروس کووید ۱۹ می تواند از طریق سیستم فاضلاب گسترش یابد؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری همه داده های مربوط به انتقال کووید ۱۹ را بررسی می کند. در حال حاضر، گمان می شود خطر انتقال ویروس کویید ۱۹ از طریق سیستم های فاضلاب کم است. اگرچه انتقال کووید ۱۹ از طریق فاضلاب ممکن است، اما تا کنون هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این اتفاق افتاده است. این راهنما با ارزیابی شواهد جدید در صورت لزوم به روز می شود.

سارس (SARS) مشابه کرونا ویروس، به مدت ۲ تا ۱۴ روز در فاضلاب تصفیه نشده شناسایی شد. در شیوع سارس در سال ۲۰۰۳، اسناد انتقال از طرق ذرات فاضلاب وجود داشت. داده ها حاکی از آن است که شیوه های کلر زدایی سیستم فاضلاب شهری استاندارد، ممکن است برای غیر فعال کردن کرونا ویروس کافی باشد، تا زمانی که تاسیسات میزان کلر موجود را در طول روند ایمن سازی نظارت کنند تا اطمینان یابند که از بین نرفته است.

کارگران آب و فاضلاب باید از روش های استاندارد استفاده کنند، اقدامات احتیاطی بهداشتی را رعایت کنند و تجهیزات محافظت فردی (PPE) را طبق دستورالعمل های فعلی کار بپوشند.

آیا کارگران فاضلاب باید از اقدامات احتیاطی بیشتری برای محافظت در برابر ویروس کووید ۱۹ استفاده کنند؟

عملیات تصفیه خانه فاضلاب باید تضمین کند که کارگران از شیوه های معمول برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض فاضلاب استفاده کنند.

این موارد شامل استفاده از کنترل های مهندسی و اداری، شیوه های کار ایمن و PPE است که به طور معمول برای انجام کار با فاضلاب تصفیه نشده لازم است. هیچ گونه حفاظت اضافی مخصوص کووید ۱۹ برای کارمندان درگیر در عملیات مدیریت فاضلاب از جمله تاسیسات تصفیه فاضلاب، توصیه نمی شود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *