7 مورد از مشکلات و چالش های شایع فرزندخواندگی

۷ مورد از مشکلات و چالش های شایع فرزندخواندگی

پس، می خواهید که یک فرزند را به فرزندخواندگی بپذیرید. هر چه این فکر سخاوتمندانه باشد، اما در واقعیت چالش برانگیز است!

صدها چیز وجود دارد که باید به آنها فکر کرده و چند صد چیز بیشتر وجود دارد که باید انجام دهید. این یک فرآیند قانونی است، که یک رابطه خانوادگی بین یک فرزند خوانده و والدین فرزند خوانده برقرار می کند.

فرزندخواندگی می تواند باز یا بسته باشد. در فرزندخواندگی بسته، پدر و مادر بیولوژیکی (پدر و مادری که فرزند را به دنیا آورده اند)، و والدینی که فرزند را به فرزندخواندگی قبول کردند، همدیگر را نمی شناسند. در فرزندخواندگی باز، والدینی که سرپرستی کودک را به عهده گرفته اند، حداقل تماسی با والدین بیولوژیکی دارند. اگرچه فرزندخواندگی یک اتفاق شادی اور برای کل خانواده است، اما می تواند منجر به بروز بسیاری از چالش ها و مشکلات خاص قانونی کشورتان و مشکلات منحصربه فرد برای خانواده تان شود. در اینجا، ما به برخی از مشکلات مشترک شایع در فرزندخواندگی و چالش های همراه با آن اشاره کرده ایم.

چالش ها و مشکلات فرزندخواندگی

چالش ها و مشکلات فرزندخواندگی

۱٫ چالش های مالی

جنبه مالی فرزند خواندگی، بستگی به موسسه ای دارد که از طریق آن برای فرزندخواندگی اقدام می کنید. اگر یک آژانس فرزندخواندگی خصوصی را انتخاب می کنید، در مقایسه با آژانس های دولتی یا ایالتی، ممکن است در زمینه مالیات پرداختی فرزندخواندگی یا سایر هزینه ها نیاز به پرداخت پول بیشتری داشته باشید. اگر فرزندی را از یک کشور خارجی به فرزندخواندگی قبول می کنید، برای پرداخت مالیات بیشتر آماده باشید.

هزینه های پرداختی تان می تواند در صورت پرداخت هزینه های صورت حساب بیمارستان یا پزشکی مادر بیولوژیکی بیشتر شود. هزینه های واقعی بستگی به وضعیت خاص شما دارد. همچنین باید هزینه های وکیل و سایر هزینه های متفاوتی را که در طی مراحل فرزندخواندگی متحمل شده اید، بپردازید.

۲٫ چالش های قانونی

این بسیار مهم است که شما تمام حقوق مربوط به فرزندخواندگی در کشور خود را دانسته و درک کنید. اطمینان حاصل کنید که در هر دو حالت فرزندخواندگی باز و بسته، هر دو والدین بیولوژیکی در مورد فرزندخواندگی تان اطلاع دارند. اگر مادر بیولوژیکی توافق کرده است که بدون مشورت با پدر بیولوژیکی که هنوز از حق خود برای داشتن فرزند کناره گیری نکرده است، کودک را به فرزندخواندگی بدهد، ممکن است دردسر های قانونی زیادی را تجربه کنید.

۳٫ با فرزندخواندگی از کشورهای دیگر ممکن است با مشکلات بیشتری مواجه شوید

در فرزندخواندگی از کشورهای دیگر، ممکن است با مشکلات متفاوتی مواجه شوید، زیرا این نوع از فرزند خواندگی تحت نظارت قانونی از کشور وطن کودک و همچنین کشور والدین فرزندخوانده صورت می گیرد.

شاید لازم باشد در مورد شرایط ویژه ویزا بدانید. همچنین ممکن است لازم باشد که قوانین مربوط به فرزندخواندگی بین المللی را بدانید. به عنوان مثال، در حال حاضر، شهروندان ایالات متحده مجاز به فرزندخواندگی از کشورهای خاصی مانند فیجی، سنگال، رواندا و چند مورد دیگر نیستند.

با فرزندخواندگی از کشورهای دیگر ممکن است با مشکلات بیشتری مواجه شوید

۴٫ چالش های سلامتی

مشکلات سلامتی فرزندخواندگی می تواند هر گونه بیماری در مورد فرزندی که به سرپرستی می پذیرید، باشد. در فرزندخواندگی بسته، ممکن است به تمام اطلاعات در مورد سابقه سلامتی کودک دسترسی نداشته باشید. حتی اگر فرزندخواندگی باز باشد، پدر بیولوژیکی ممکن است حضور نداشته باشد و دسترسی به سابقه پزشکی کامل کودک ممکن است دشوار باشد.

این مساله بعدها ممکن است منجر به مشکلاتی برای مراقبت صحیح از کودک شود. از آنجا که فرزند به فرزندخواندگی پذیرفته شده است، ممکن است نتوانید جنبه های مالی مراقبت های سلامتی کودک را ارزیابی کنید. این مساله ممکن است در مورد فرزندخواندگی از کشورهای دیگر نیز صادق باشد، در کشورهایی که ممکن است اطلاعات کافی از سلامتی کودک در دسترس نباشد. این مساله می تواند چالش های زیادی ایجاد کند.

ممکن است شما از لحاظ مالی یا عاطفی آماده مراقبت از یک کودک بیمار یا یک کودک با وضعیت پزشکی جدی نباشید. یا ممکن است به بودجه مورد نیاز برای مراقبت پزشکی از کودک دسترسی نداشته باشید. برخی از مشکلات سلامتی مربوط به فرزندخواندگی ممکن است تحت پوشش بیمه نباشد. شاید به دلیل شغل یا وضعیت کاری تان ممکن است وقت نداشته باشید که از کودکی که به مواظبت مداوم پزشکی نیاز داشته، مراقبت کنید یا حتی پول برای استخدام یک پرستار برای مراقبت خانگی کودک در اختیار ندارید.

والدین فرزندخوانده همچنین حق دارند بدانند كه آیا کودک به دلیل سوء مصرف مشروبات الكلی یا مواد مخدر مادر در دوران بارداری دچار تاخیر در رشد بوده است. نگرانی های دیگر می تواند در مورد هر گونه غفلتی باشد که این کودک ممکن است در سالهای اولیه زندگی یا در مورد بیماری های ارثی متحمل شده باشد. عدم دستیابی به چنین اطلاعاتی، می تواند برای والدینی که سرپرستی کودک را به عهده گرفته اند، مشکل ساز شود.

۵٫ چالش های عاطفی

فرزندخواندگی چالش های عاطفی زیادی را برای کودک، والدین فرزندخوانده و خانواده و والدین بیولوژیکی نیز به همراه دارد.

فرزندخوانده ممکن است قادر نباشد یا خانواده شما تطبیق پیدا کرده یا برعکس، شما قادر به تطبیق با او نباشید. این مساله وقتی شما یک فرزند بزرگ تر را به فرزندخواندگی قبول می کنید، می تواند اتفاق بیافتد.

ممکن است درک کنید که قادر به حل کردن چالش های سرپرستی خاص مربوط به فرزندخواندگی نیستید. در صورت فرزندخواندگی بسته، مادر بیولوژیکی یا مادری که کودک را به دنیا آورده است، هیچ گونه تماسی با فرزند یا خانواده ای که فرزند را به سرپرستی قبول کرده اند، ندارد. این مساله ممکن است یک آزمایش عاطفی برای آنها باشد.

همین مساله می تواند تبدیل به چالش برای فرزند با بزرگ تر شدن او و کنجکاوی بیشتر در مورد مادر بیولوژیکی اش و احساس هویت خود شود. این مساله که فرزندخوانده ها در مورد بخش بزرگی از زندگی شان هیچ گونه دسترسی یا ایده ای ندارند، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

چنین مسائلی می تواند بر کل خانواده تاثیر بگذارد. ابتدا، کودک ممکن است دچار استرس شده و ممکن است کل خانواده را ناراحت کند. دوم اینکه مسائل مربوط به هویت می تواند به عنوان مشکلات روانی مانند افسردگی، اختلال در خوردن غذا، اعتماد به نفس پایین و …. بروز پیدا کند. ممکن است برای کودک سوالاتی در مورد دلایلی که والدین بیولوژیکی اش مجبور به فرزندخواندگی دادن او شده اند، پیش بیاید. ندانستن جواب این سوال به تنهایی می تواند برای کودک از نظر عاطفی استرس زا باشد.

فرزندخواندگی باز نیز می تواند چالش هایی داشته باشد، زیرا کودک ممکن است بین دو والدین فرزندخوانده و والدین بیولوژیکی گیر کند. علاوه بر این، ممکن است والدین بیولوژیکی سعی کنند بیش از حد با کودک پیوند برقرار کرده یا فکر کنند که دادن فرزند به فرزندخواندگی اشتباه بوده است.

فرزندخواندگی چالش های عاطفی زیادی را برای کودک، والدین فرزندخوانده و خانواده و والدین بیولوژیکی نیز به همراه دارد.

۶٫ چالش های فرهنگی

اگر کودک را از یک فرهنگ متفاوت به فرزندخواندگی پذیرفته اید، می تواند چالش هایی را برای کودک و خانواده سرپرست کودک به وجود آورد. این مساله اغلب در مورد پذیرش فرزند از کشورهای دیگر مشاهده می شود. ممکن است فرزندان بیولوژیکی تان با تطبیق با بیشینه نژادی کودکی که به فرزندخواندگی پذیرفته شده است، مشکل داشته باشند و برعکس. کودکی که به فرزندخواندگی پذیرفته شده است، ممکن است با بزرگ شدن حس از دست دادن هویت را تجربه کند.

۷٫ چالش های اخلاقی

فرزندخواندگی همچنین می تواند به چالش های اخلاقی منجر شود. آژانس فرزندخواندگی ممکن است حقوق والدین بیولوژیکی را نقض کرده باشد. آژانس فرزندخواندگی ممکن است تصمیم بگیرد که سابقه مهم یا موضوع سلامتی را از والدین فرزندخوانده مخفی کند.

در فرزندخواندگی از کشورهای دیگر، کودک ممکن است قربانی قاچاق باشد. والدین فرزند خوانده ممکن است تصمیم بگیرند که اطلاعات والدین بیولوژیکی را از کودک مخفی کنند. این نکات کمک می کند تا بیشتر در مورد چالش های فرزندخواندگی که والدین فرزندخوانده باید با آن مواجه شوند، اطلاعات کسب کنید.

هنگامی که می دانید با فرآیند فرزندخواندگی در کشور خود با چه مشکلات بالقوه ای روبرو هستید، می توانید خود و خانواده خود را بهتر برای مقابله با اوضاع آماده کنید. آیا فرزندی را به فرزندخواندگی پذیرفته اید؟ آیا در مورد فرزندخواندگی با چالش هایی مواجه بوده اید؟ در این بخش در مورد آن به ما بگویید.

 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *