آیا می توانم در زمان بارداری ایبوپروفن مصرف کنم؟

آیا می توانم در زمان بارداری ایبوپروفن (Ibuprofen) مصرف کنم؟

به طورکلی به خانوم های باردار توصیه می شود از مصرف ایبوپروفن خودداری کنند. زمانی که باردار هستید مصرف داروی پاراستامول به دلیل بی خطر بودن ان توصیه می شود.

ایبوپروفن را از هفته های ۳۰ بارداری به جلو مصرف نکنید

زمانی که در هفته ۳۰ بارداری یا بیشتر هستید نباید ایبوپروفن مصرف کنید مگراینکه با توصیه پزشک باشد. به خاطراینکه مصرف ایبوپروفن در این مرحله از بارداری با افزایش خطر مشکلاتی از جمله مشکلات قلبی در کودک و کاهش میزان مایع آمنیوتیک مرتبط بوده است.

ایبوپروفن را از هفته های 30 بارداری به جلو مصرف نکنید

قبل از هفته ۳۰ بارداری از مصرف ایبوپروفن خودداری کنید

بهترین کار خودداری از مصرف این دارو در اوایل هفته ۳۰ بارداری است، مگراینکه فواید ان از خطرات بلقوه بر جنین بیشتر باشد. چون مصرف این دارو در اولین هفته ۳۰ بارداری می تواند منجر به افزایش خطر مشکلات از جمله سقط جنین شود. مطمئن شوید قبل از مصرف دارو در مراحل مختلف بارداری با متخصص زنان،ماما یا داروساز در مورد فواید بلقوه و خطرات ان در ۶ ماه اول بارداری صحبت کرده اید.

پاراستامول در زمان بارداری

زمانی که حامله هستید دارو پاراستامول بهترین انتخاب برای درمان دردهای شدید تا خفیف یا تب می باشد.اما ایده خوبی است که قبل از مصرف هر نوع دارویی در زمان بارداری توصیه های متخصص زنان،ماما یا داروساز را دریافت کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب ایا می توانم در زمان بارداری پاراستامول مصرف کنم را بخوانید.

در صورت مصرف قبلی ایبوپروفن شرایط به چه صورت است؟

اگر شما گاهگاهی قبل از هفته ۳۰ام بارداری ایبوپروفن مصرف کرده بودید بعید است که دارو بتواند کودک متولد نشده شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر شما بعد از هفته ۳۰ام بارداری که بودید ایبوپروفن مصرف کردید اجازه دهید که متخصص زنان یا ماما این موضوع را بداند چون سلامت جنین داخل رحم نیاز به بررسی شدن خواهد داشت.

در صورت مصرف قبلی ایبوپروفن شرایط به چه صورت است؟

خودداری از مصرف دارو در زمان بارداری

زمانی که باردار هستید مخصوصا در ۳ ماه اول  بهترین کار پرهیز از مصرف دارو است. اغلب سرماخوردگی و درد های خفیف  نیاز به دارو ندارند.اگر احساس می کنید که به مصرف دارو نیاز دارید ابتدا با متخصص زنان یا ماما صحبت کنید.همچنین می توانید از داروخانه محل تان مشاوره دریافت کنید. زمانی که در بارداری هر نوع دارویی را مصرف می کنید باید ملایم ترین دوز را برای کوتاه ترین زمان ممکن استفاده کنید. اگر دوز پیشنهادی علائم تان را کنترل نکرد یا گاهی درد دارید برای دریافت مشاوره به متخصص زنان یا ماما مراجعه کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *