آیا برچسب های ضد جوش (آکنه) واقعاً کارآیی دارند؟ نحوه عملکرد و فواید این برچسب ها چیست؟

آیا برچسب های ضد جوش (آکنه) واقعاً کارآیی دارند؟ نحوه عملکرد و فواید این برچسب ها چیست؟

  • برچسب های ضدجوش ممکن است بر روی جوش های سطحی پوست مانند جوش های پر شده با چرک و سرسیاه موثر باشند، اما برای جوش های کیستی مفید نیستند.
  • آنها از هیدروکلوئید خشک کننده جوش ساخته شده اند و بسیاری از محصولات دارای مواد تشکیل دهنده ضد جوش اضافی نیز می باشند.
  • بهتر است برای یافتن بهترین برنامه درمانی برای پوست خود با یک متخصص پوست مشورت نمایید.

آیا مراقب پوستی نوعی خود مراقبتی جدید است؟ یا همواره صرفاً یک سری هیجانات در خصوص درمان بعدی برای مشکلات پوست وجود دارد؟ برچسب های ضدجوش یکی از داغ ترین محصولات برای این چالش محسوب می شوند. این بانداژهای کوچک قرار است مستقیماً بر روی جوشهای قرار گرفته و آنها را بسیار سریع خشک نمایند. در حالی که بسیاری از این برچسب های ضدجوش، یک سری برچسب های نیمه شفاف کوچک هستند، اما بعضی از آنها مانند ستاره های زرد چشم نواز یا اشکال عجیب و غریب جلوه گر می شوند. آنها قرار است بر روی صورت شما دیده شوند و شرکت های سازنده آنها می گویند که هدف آنها مبارزه با جای زخم حاصل از جوش ها می باشد.

علاوه بر این که جای بعضی جوش ها باقی می مانند، بیش از ۵۰ میلیون نفر در سال بر اساس آکادمی پوست آمریکا (AAD) دچار جوش می شوند. “جوش” تنها افرادی را که در سن بلوغ قرار دارند درگیر نکرده و تا حدود ۱۵ درصد زنان بالغ نیز بر اساس آمار AAD دچار این مشکل می شوند (بعضی منابع دیگر این آمار را بیشتر و حتی تا حدود ۵۰ درصد اعلام کرده اند).

از بین بردن جوش تنها باعث داشتن یک پوست تمیز و درخشان نمی شود. جوش می تواند بر سلامن روحی افراد نیز تاثیر گذارد. به عنوان مثال، یک تحقیق در سال ۲۰۱۶ دریافته است که ۴۵ درصد افرادی که دچار جوش (آکنه) می شوند، از ترس اجتماعی رنج می برند؛ درحالیکه شیوع این بیماری در افراد فاقد مشکلات جوش، تنها ۱۸ درصد می باشد. برچسب های ضدجوش مدعی هستند که می توانند تا حدودی خودباوری لازم را به افرادی که جوش های بزرگی بر روی صورت خود داشته و نمی توانند به راحتی در محیط های کاری و اجتماع حضور یابند، بازگردانند. متخصصین پوست به ما می گویند که آیا آنها واقعاً به این ادعا عمل می کنند یا خیر.

برچسب های ضد جوش چگونه عمل می کنند؟

برچسب های ضد جوش چگونه عمل می کنند؟

دکتر لاوانیا کریشنان، یک متخصص پوست گفته که مهم است که مردم بدانند برچسب های ضدجوش بر روی چه نوع جوش هایی می توانند (یا نمی توانند) عمل کنند. در حالی که این برچسب های برای درمان جوش های آسان تر که جوش های سطحی نیز نامیده می شوند، مناسب هستند، اما کریشنان بیمارانی را نیز مشاهده کرده است که از این برچسب ها برای درمان جوش های عمیق تر و کیستی استفاده نموده اند. وی می گوید: “این برچسب ها برای درمان جوش های سطحی مانند جوش های چرکی، سر سیاه و سرسفید طراحی شده است. این برچسب ها نمی توانند نفوذ چندانی در پوست داشته و در نتیجه به درمان جوش های کیستی کمک کنند.”

برچسب های ضدجوش از هیدروکلوئیدها (پوشش جذب کننده رطوبت) ساخته شده است که معمولاً برای کمک به درمان زخم های مزمن نیز استفاده می شود. شما می توانید این برچسب ها را به عنوان پوشش زخم ها یا جوش های کوچک بر روی پوست در نظر بگیرید. کریشنان می افزاید: “پوشش های هیدروکلوئید با هدف جذب کردن مایعات جهت خشک نمودن جوش ها طراحی شده اند.” با جذب کردن سمومی که در زیر پوست به دام افتاده اند و همچنین ممانعت از قرارگرفتن جوش در معرض باکتری های بیرونی، نور خورشید یا تماس دستها، برچسب های جوش می توانند درمان را سرعت بخشند.

کریشنان می گوید: “یک نکته خوب دیگر درباره برچسب ها این است که آنها به عنوان یک پوشش عمل کرده و مانع دستکاری جوش توسط شخص می شوند”. دستکاری کردن و کندن جوش ها می تواند باعث ایجاد رد زخم و زشت شدن ظاهر پوست شود. وی می افزاید: “همچنین این برچسب ها مانع از قرار گرفتن جوش های در حال بهبودی در معرض نور خورشید می شوند.” برچسب هایی که تنها از تکنولوژی هیدروکلوئید استفاده می کنند، برچسب های بدون دارو نامیده می شوند. بعضی دیگر از برچسب ها دارای قابلیت های میکرونیدلینگ (تحریک کلاژن سازی) نیز می باشند، اما بر اساس نظر کریشنان، “این میکرونیدلینگ به اندازه ای عمیق نیست که بتواند تا سطوحی که فرد به آن نیاز دارد، نفوذ کرده و جوش های عمیق تر را درمان کند”.

چه انتظارات دیگری می توان از برچسب های ضد جوش داشت؟

چه انتظارات دیگری می توان از برچسب های ضد جوش داشت؟

کریشنان توصیه می کند: “اسید سالیسیلیک و پروکسید بنزوئیل همواره ترکیبات مفیدی برای درمان جوش محسوب می شوند.” جوش های عمیق مانند جوش های بزرگ و دردناکی که در زیر پوست به دام افتاده اند، ممکن است نیازمند تزریق کورتیزول یا سایر درمان ها باشند که این کار از عهده برچسب های جوش خارج است. دکتر کارن کمپل به عنوان یک متخصص پوست، نمونه های بدون داروی برچسب های پوستی را ترجیح می دهد. متخصصین توصیه می کنند که شما از این برچسب ها بر روی پوست تمیز و خشک به عنوان اولین گام روال درمان پوستی استفاده کنید.

آیا برچسب های ضد جوش درخشان می توانند به رفع جای زخم کمک کنند؟

آیا برچسب های ضد جوش درخشان می توانند به رفع جای زخم کمک کنند؟

این احساس خودآگاهی بیشتر درباره یک جوش درحال رشد تجربه ای عمومی و جهانی محسوب می شود. برچسب های ضد جوش می توانند با این مشکل از طریق درمان این نقاط مشکل آفرین به صورت منفرد مبارزه کنند. سایر محصولات مانند Hydro-Stars محصول شرکت Starface یک سری برچسب های درخشان زرد رنگ ستاره ای شکل هستند که جوش ها را پنهان نکرده و بیشتر سعی در پذیرش آنها دارند. جولیت شات، از بنیانگذاران Starface می گوید: “این برچسب ها تنها برای درمان جوش ها نبوده، بلکه تلاش می کنند تا مفهوم منفی ابتلا به این مشکل را با جایگزینی جوش ها با یک ستاره طلایی تغییر دهند. تنها همین کار ساده استفاده از ستاره بر روی جوش ها باعث می شود من احساس بهتری داشته و به جای پنهان کردن، به پذیرش آنها فکر کنم.”

نهایتاً کمپل می گوید: “اعتماد به نفس جوش ها را از بین می برد. استفاده از برچسب می تواند به تدریج القا کننده اعتماد به نفس بوده و نگرش غیرتدافعی در قبال نواقص می تواند بهترین واکنش باشد”. یک متخصص پوست می تواند به شما کمک کند بهترین ظاهر را داشته باشید و با این کار در واقع اعتماد به نفس شما را تقویت کند. کمپل می گوید: “اگر جوش یا رد زخم آن شما را اذیت می کند، توصیه می کنم یک یا دو جلسه به یک متخصص پوست مراجعه نمایید. جوش ها معمولاً نیازمند برنامه های درمانی بلندمدت بوده و معمولاً هر روش درمانی حداقل به ۶ تا ۱۲ هفته زمان برای مشاهده نتایج آن، نیاز دارد.”

کریشنان همچنین توصیه می کند افرادی که با چیزی بیش از جوش های گاه و بی گاه سطحی پوست مواجه هستند نیز به متخصصین پوست مراجعه نمایند. وی می گوید: “بسیاری از بیماران مبتلا به جوش های کیستی، دچار جوش های سطحی نیز می شوند. بنابراین افرادی که دچار جوش های عمقی می شوند نیز گاهی لازم است از این برچسب ها استفاده کنند. کماکان توصیه می شود برای درمان جوش های عمقی و بررسی میزان تاثیر برچسب های جوش، به متخصص پوست مراجعه نمایید. کریشنان معتقد است افرادی که تنها به یک درمان نقطه ای برای یک جوش سرسفید نیاز دارند، بدون شک می توانند برچسب های ضد جوش را به عنوان یک گزینه درمانی در نظر بگیرند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *